Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

In MediaPortal had ik ook altijd problemen met de draadloos klavier, maar in xbmc is dat veel minder. Het heeft er een beetje mee te maken waar ik zit (of de ontvangst goed is) maar na enkele dagen wenne werkt zo'n wireless klavier met touch-pad best handig. (Logitech K400)
Ik overweeg een  Rapoo aan te schaffen, omdat die blijkbaar minder last heeft van slechte ontvangst. Maar als ie zo blijft werken zoals ie nu doet mag die K400 wel blijven.

RonG

Ik heb idd ook die k400 even te leen. Op zich werkt deze prima zover.

rho

Hij heeft af en toe zo zijn nukken. De ontvangst valt soms wat tegen. De reden daarvoor is me nog niet helemaal duidelijk.

RonG

Het blijft toch tweaken en klooien zo'n HTPC. Nu heb ik bijna alles aan het lopen doet powerDVD het totaal niet meer :(. Start totaal niet meer op, geen foutmelding en niks.
Herinstallatie mocht niet baten.
Sta bijna op het punt om weer terug te gaan naar de oude situatie, de Dune speelde altijd alles zoals het hoort af (behalve 3D dan). Dan maar half SBS voor 3D  welke er ook goed uit ziet en daar hoef ik geen HTPC voor.

WickedGame

Quote from: RonG on July 30, 2013, 08:36:41
Volgens mij gaat deze 2x zoveel kosten  :), tuurlijk zal dit erg mooi en goed zijn maar dat is de 7007 denk ik ook.
De 7007 is nu verkrijgbaar voor onder de € 800,-.

Advies technisch ja, maar ik verwacht toch wel al wat gestunt her en der. ik zelf kom van een SR7500 af, en vond/vind de SR7007 een mooie receiver maar het voelde meer als een side-grade terwijl de nieuwe functies, vermogens winsten de SR7008 meer als een upgrade kan worden gezien. Dus zou het zeker nog even in overweging nemen, tenzij je nu echt een nieuwe receiver wilt, dan is de SR7007 uiteraard voor zijn prijs een erg goede receiver.

RonG

Quote from: WickedGame on August 15, 2013, 08:50:28
Advies technisch ja, maar ik verwacht toch wel al wat gestunt her en der. ik zelf kom van een SR7500 af, en vond/vind de SR7007 een mooie receiver maar het voelde meer als een side-grade terwijl de nieuwe functies, vermogens winsten de SR7008 meer als een upgrade kan worden gezien. Dus zou het zeker nog even in overweging nemen, tenzij je nu echt een nieuwe receiver wilt, dan is de SR7007 uiteraard voor zijn prijs een erg goede receiver.

Thnx voor het advies, maar ik denk dat de nieuwe 7008 niet onder de 1200 zal komen denk ik, beetje teveel voor mij :-\. Ik heb nog ff de tijd maar ben bang dat deze het niet zal gaan worden :-\.

Prijs voor een 7007 is nu wel heel er aantrekkelijk :)

HTip

Voor de beste prijs zou ik even contact opnemen met Marcel van HCHifi.nl. Hij is dacht ik de grootste afnemer/verkoper van Marantzproducten in Nederland ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on August 15, 2013, 09:37:45
Voor de beste prijs zou ik even contact opnemen met Marcel van HCHifi.nl. Hij is dacht ik de grootste afnemer/verkoper van Marantzproducten in Nederland ;)

Thnx, zal ik zeker doen, :)

RonG

Quote from: RonG on August 15, 2013, 08:45:55
Het blijft toch tweaken en klooien zo'n HTPC. Nu heb ik bijna alles aan het lopen doet powerDVD het totaal niet meer :(. Start totaal niet meer op, geen foutmelding en niks.
Herinstallatie mocht niet baten.
Sta bijna op het punt om weer terug te gaan naar de oude situatie, de Dune speelde altijd alles zoals het hoort af (behalve 3D dan). Dan maar half SBS voor 3D  welke er ook goed uit ziet en daar hoef ik geen HTPC voor.

Ik heb weer alles aan de praat. Ik heb powerdvd 10 geïnstalleerd welke bij de Blu-ray speler zat, even update gedraaid en voila, nu werkt dit weer.
Zal de HTPC nog maar een kans geven, scheelt toch een receiver upgrade :D

RonG

Quote from: HTip on August 15, 2013, 09:37:45
Voor de beste prijs zou ik even contact opnemen met Marcel van HCHifi.nl. Hij is dacht ik de grootste afnemer/verkoper van Marantzproducten in Nederland ;)

Done :hehe:, heeft ff geduurd :D

Heb een SR7008 bij Marcel besteld. Ben erg benieuwd :)

rho

Ik ook.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Welke speakers ga je er ook alweer op aansluiten?

RonG

Quote from: rho on April  8, 2014, 13:39:11
Ik ook.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Welke speakers ga je er ook alweer op aansluiten?

Al mijn speakers behalve de 2 rear backs zijn zelfbouw met Scanspeak materiaal. Ik deze trouwens niet gebouwd, daar heb ik te weinig verstand van.
De fronts heb ik zeker al een jaar of 15 en ben er nog steeds super tevreden over.

De subs zijn er 2 elk met een lab 12 driver :)

rho

Ik ben fan van diy speakers. 'k Heb zelf nog nooit andere gehad. :)

RonG

Quote from: rho on April  8, 2014, 13:58:26
Ik ben fan van diy speakers. 'k Heb zelf nog nooit andere gehad. :)

Ik ben er ook helemaal happy mee, een speaker upgrade zal er verder nooit komen denk ik, behalve misschien de subs ooit naar een DD18+ (natte droom):D,.

Ben ook benieuwd naar jou bevindingen met de 7008 :)

rho

#314
Ik heb geen 7008. Ik heb een SR5008. ;)

Qua subwoofer zou ik hier ook al blij mee zijn.
Ik speel nu met de voorganger in een gesloten behuizing.

RonG

Quote from: rho on April  9, 2014, 09:32:45
Ik heb geen 7008. Ik heb een SR5008. ;)

Ah, een collega heeft deze ook icm met een boston acoustics set, dit klinkt erg goed iig.

rho

Ik heb hem met een set Boston M25 gehoord toen ik 'm ging kopen en dat klonk zeker niet verkeerd.
...Maar met mijn eigen DIY speakers klinkt het toch beter. :)  (stoef, stoef ...   :D)

HTip

Quote from: RonG on April  8, 2014, 13:29:55
Done :hehe:, heeft ff geduurd :D

Heb een SR7008 bij Marcel besteld. Ben erg benieuwd :)
Gaaf Ron! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on April  9, 2014, 10:40:07
Gaaf Ron! :pompom:

Thnx Philip :),

Ik ben er ook al heel lang over aan het denken en na goed overleg met het vrouwtje is het er toch van gekomen ;D.
Als hij nog deze week komt dat heb ik as Zaterdag weer wat te doen :D

RonG

De marantz is inmiddels binnen aangesloten en zover ingeregeld.

Ik ben erg tevreden en de marantz ziet er geweldig uit.

Vreemd was wel dat de xt32 alle speakers op large gezet had, dacht laat maar eens horen dan maar dat was niks. Na aanpassing naar small en de crossover op 80hz was het weer goed. Voor de rest geen aanpassing gedaan en nogmaals het klinkt geweldig :pompom:


HTip

Mooi om te horen dat je zo tevreden bent. En ook nu blijkt weer dat ADSY niet zaligmakend is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jvanhambelgium

#321
Quote from: RonG on April 13, 2014, 16:23:01
De marantz is inmiddels binnen aangesloten en zover ingeregeld.

Ik ben erg tevreden en de marantz ziet er geweldig uit.

Vreemd was wel dat de xt32 alle speakers op large gezet had, dacht laat maar eens horen dan maar dat was niks. Na aanpassing naar small en de crossover op 80hz was het weer goed. Voor de rest geen aanpassing gedaan en nogmaals het klinkt geweldig :pompom:

ADSY zet helemaal geen speakers op "Large" of "Small"
Het is hier Marantz, die op basis van de aangegeven in-room response die ADSY gemeten heeft, die deze keuze maakt.

Onder dezelfde omstandigheden kan een Onkyo of Denon deze verschillend evalueren.

Wat je meting correct? , dus niet te dicht tegen achterliggende wanden etc ?

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RonG

#322
Quote from: jvanhambelgium on April 13, 2014, 16:46:26
Wat je meting correct? , dus niet te dicht tegen achterliggende wanden etc ?

Ik ga ervan uit van wel. De zitplaatsen staan ongeveer een meter van de achterwand waar ik op 3 meetpunten de meting had uitgevoerd.

jvanhambelgium

Quote from: RonG on April 13, 2014, 16:55:19
Ik ga ervan uit van wel. De zitplaatsen staan ongeveer een meter van de achterwand waar ik op 3 meetpunten de meting had uitgevoerd.

3 meetpunten is sowieso wel weinig, maar de plaatsing tov een muur is wel voldoende
Dat is wel een voordeel van een ADSY Pro kit , je ziet tenminste de "rauwe" meetwaardes waar je nu enkel "Large" of "X Hz crossover" ziet ...
Nu het is nooit een slecht plan sowieso op "Small" + 80Hz crossover te zetten om te starten en als dit fijn klinkt...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RonG

Heeft het dan nut om meer meetpunten te nemen?

Ik heb maar een rij van 4 zitplaatsen.