Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

#275
Quote from: rho on July 18, 2013, 15:49:59
Je kan het riskeren. Normaal is dat zo moeilijk niet, als je weet welke je moet vervangen toch.

Ik weet het niet, wat als het mis gaat, dan ben ik sowieso gedwongen om een nieuwe receiver te kopen. Niet zo erg maar zou het erg zonde vinden wanneer de huidige defect raakt zodat ik deze niet meer kan verkopen bv., want de receiver werkt zonder problemen met andere apparatuur zoals een BR speler en een Dune, nooit problemen gehad, enkel icm met de HTPC.

Sta eigenlijk op het punt om in conclaaf te gaan met het vrouwtje om toch voor een receiver update te gaan :-\ :-\. Maar eerst maar eens testen met mijn andere receiver

Loondijke

Vervelend om te lezen RonG! Eindelijk dacht je; HTPC gereed en knallen maar! Komt er zoiets bij....

Een nieuwe receiver is een optie natuurlijk. Maar ik moet eerlijk bekennen; ik kan 3d op mijn tv + HTPC moeiteloos afspelen, maar toch kijk ik veel liever naar de 2d versie. Het 3d gebeuren is nog te pril om echt
aan de kwaliteit van 2d te kunnen tippen.

Ik begrijp je wel; ik KAN 3d, dus wil ik het ook :D. Maar ik persoonlijk zou geen compleet nieuwe receiver aanschaffen om 3d te kunnen gaan kijken.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Quote from: Loondijke on July 18, 2013, 16:05:01
Vervelend om te lezen RonG! Eindelijk dacht je; HTPC gereed en knallen maar! Komt er zoiets bij....

Een nieuwe receiver is een optie natuurlijk. Maar ik moet eerlijk bekennen; ik kan 3d op mijn tv + HTPC moeiteloos afspelen, maar toch kijk ik veel liever naar de 2d versie. Het 3d gebeuren is nog te pril om echt
aan de kwaliteit van 2d te kunnen tippen.

Ik begrijp je wel; ik KAN 3d, dus wil ik het ook :D. Maar ik persoonlijk zou geen compleet nieuwe receiver aanschaffen om 3d te kunnen gaan kijken.

Thnx Loondijk,

Maar ik wilde wel 3D, daarom die HTPC idd. Voor enkel 2D was de dune voldoende.
Had laatst ook een stuk van Oz gekeken en vond dat toch wel gaaf in 3D, gisteren de test met The Hobbit wat ook niet mis was :).

Wat ik ook gaaf vind zijn sommige natuurdocu's in 3D.

Maar ik vermoed ook dat 2D dit handshake probleem zal hebben, dit ga ik ook zsm testen. 

skank1

Quote from: Loondijke on July 18, 2013, 16:05:01
Vervelend om te lezen RonG! Eindelijk dacht je; HTPC gereed en knallen maar! Komt er zoiets bij....

Een nieuwe receiver is een optie natuurlijk. Maar ik moet eerlijk bekennen; ik kan 3d op mijn tv + HTPC moeiteloos afspelen, maar toch kijk ik veel liever naar de 2d versie. Het 3d gebeuren is nog te pril om echt
aan de kwaliteit van 2d te kunnen tippen.

Ik begrijp je wel; ik KAN 3d, dus wil ik het ook :D. Maar ik persoonlijk zou geen compleet nieuwe receiver aanschaffen om 3d te kunnen gaan kijken.

Feit dat je 3d niet zo aanspreekt, denk ik , komt omdat je het op tv kijkt, ipv een groot scherm
3D eist gewoon een beamerscherm..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on July 18, 2013, 16:22:27
Feit dat je 3d niet zo aanspreekt, denk ik , komt omdat je het op tv kijkt, ipv een groot scherm
3D eist gewoon een beamerscherm..

Dat klopt als een bus,

3D op een 100" scherm via een TW8100 is gewoon erg gaaf O0

Loondijke

Quote from: skank1 on July 18, 2013, 16:22:27
Feit dat je 3d niet zo aanspreekt, denk ik , komt omdat je het op tv kijkt, ipv een groot scherm
3D eist gewoon een beamerscherm..

Uiteraard! 3d op een beamer is een volledig andere belevenis, dat weet ik.

Maar ook in de bios ga ik liever voor 2d en niet voor 3d :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

skank1

Quote from: Loondijke on July 18, 2013, 16:29:40
Uiteraard! 3d op een beamer is een volledig andere belevenis, dat weet ik.

Maar ook in de bios ga ik liever voor 2d en niet voor 3d :).

Persoonlijk is dit erg afhankelijk van film tot film vind ik

Avatar vond ik bv beter in 3d dan 2d
idem voor how to train your dragon en andere...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Loondijke

Sommige films kun je niet omheen inderdaad, die zien er werkelijk schitterend uit. Maar over het algemeen prefereer ik echt 2d. Veel meer rust tijdens het film kijken in mijn beleving :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Ik ben eens aan de slag geweest met die Mele F10 3D muis, het werkt wel maar vind het navigeren erg lastig. De muis loopt niet evenredig mee met de beweging die ik maak, ik had verwacht dat deze net zoals een laserpointer zou werken maar dat is niet zo. Misschien moet ik er nog aan wennen natuurlijk.

In XBMC werken de buttons ook nog niet geheel, de navigatieknoppen reageren niet bv en XBMC met de 3D muis besturen is niet handig.

Loondijke

In XBMC zou ik ook nooit de muis gebruiken. Al helemaal geen Wii-achtige muispointer. Dit werkt allemaal erg onhandig in mijn beleving.

Gewoon met de pijltjes en toetsen werken. Als je alle snelkoppeling weet (zie http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard_controls) dan is het echt een verademing.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Ik zie dat ik ergens het bestand keyboard.xml moet editen. Eens even verder zoeken hoe en wat :).

Ik wil idd de buttons gebruiken van de Mele f10 en niet de air mouse functie maar om deze reageren niet goed,
Deze bedoel ik dan

skank1

Ik gebruik ook de keyboard side in xbmc, niet de air...
Maar in windows zelf dan wel de air, en soms flip ik gewoon...
Reageert snel genoeg om te flippen in windows
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Zefanja

Waarom niet even geduld hebben en gelijk voor een SR7008 gaan?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: Zefanja on July 30, 2013, 08:13:25
Waarom niet even geduld hebben en gelijk voor een SR7008 gaan?

Volgens mij gaat deze 2x zoveel kosten  :), tuurlijk zal dit erg mooi en goed zijn maar dat is de 7007 denk ik ook.
De 7007 is nu verkrijgbaar voor onder de € 800,-.

rho

Die 7007 is een zeer mooi toestel voor die prijs!

RonG

Quote from: rho on July 30, 2013, 09:47:08
Die 7007 is een zeer mooi toestel voor die prijs!

Klopt, nu nog de vrouw zover krijgen :P :P

RonG

Klein probleempje.

Wanneer ik een MKV afspeel vanaf de HTPC, maakt niet uit welke, dan schokt het beeld af en toe. Het is lastig uit te leggen maar ik probeer het.
De film start en begint voortvarend maar dan is er om de paar seconden als of de film even op pauze gaat en dan weer direct verder. De audio loopt gewoon goed door. De film wordt dus niet vloeiend weergegeven :-\

Ik heb getest met powerDVD, XBMC alsook MPC-HC. Het lijkt erop dat BR-ISO (fulll discs) en fysieke BR-discs middels powerDVD dit niet vertonen

Via de Dune spelen deze MKV's zonder problemen.

RonG

Net even gegoogled en zag een mogelijke oplossing door cccp codecs te installeren. Straks maar eens proberen.

rho

Welke xbmc draai je? Frodo?
Dan kan ik het straks ook eens proberen?
Welke resolutie? (1080p, 720p, 1080i, SD, .... ?)

Op mijn Dune ben ik dat ook nooit tegengekomen. Dus ik weet dat het niet aan de file ligt als ik het ook tegenkom op mijn htpc.
Toch wel handig als 2 mensen een redelijk gelijkaardige bronnen-setup hebben. :)

rho

Quote from: RonG on August  2, 2013, 11:31:47
Net even gegoogled en zag een mogelijke oplossing door cccp codecs te installeren. Straks maar eens proberen.
Waar haal je die vandaan?
Welke codecs gebruik je nu? (LAV?)

RonG

Quote from: rho on August  2, 2013, 11:32:58
Welke xbmc draai je? Frodo?
Dan kan ik het straks ook eens proberen?
Welke resolutie? (1080p, 720p, 1080i, SD, .... ?)

Op mijn Dune ben ik dat ook nooit tegengekomen. Dus ik weet dat het niet aan de file ligt als ik het ook tegenkom op mijn htpc.
Toch wel handig als 2 mensen een redelijk gelijkaardige bronnen-setup hebben. :)
Ik draai Frodo, de laatste versie en de MKV's zijn in de hoogst mogelijke kwaliteit, Full HD dus en HD-Audio.
Het is dus niet alleen via XBMC maar het maakt niet uit met welk programma ik een MKV afspeel.

Quote from: rho on August  2, 2013, 11:33:47
Waar haal je die vandaan?
Welke codecs gebruik je nu? (LAV?)
Ik heb nog geen speciale codecs geinstalleerd, dus zou niet weten wat er nu geinstalleerd is. Ik ben begonnen met XBMC te isntalleren en vermoed dat ik de codecs van deze gebruik.

Hier kun je ze downloaden :) http://combined-community-codec-pack-cccp.nl.softonic.com/

Loondijke

Quote from: RonG on August  2, 2013, 11:25:04
Klein probleempje.

Wanneer ik een MKV afspeel vanaf de HTPC, maakt niet uit welke, dan schokt het beeld af en toe. Het is lastig uit te leggen maar ik probeer het.
De film start en begint voortvarend maar dan is er om de paar seconden als of de film even op pauze gaat en dan weer direct verder. De audio loopt gewoon goed door. De film wordt dus niet vloeiend weergegeven :-\

Ik heb getest met powerDVD, XBMC alsook MPC-HC. Het lijkt erop dat BR-ISO (fulll discs) en fysieke BR-discs middels powerDVD dit niet vertonen

Via de Dune spelen deze MKV's zonder problemen.

Dit kan het beruchte 23,976 probleem zijn. Hoe zijn je videoplayback instellingen?

MKV's lopen op een framerate van 23,976 frames per seconde. Er is geen enkele videokaart helaas welke dat precies weer kan geven, een Dune kan dit wel. Er zijn wat workarounds, maar het blijft behelpen. De HTPC geeft het weer op 23,95, 23,98, 24,00 Hz, maar moet dit ergens een keer corrigeren als je de instellingen niet goed hebt staan.
Wat jouw HTPC doet, is na 40 seconde (ongeveer) 1 frame overslaan. Zo loopt het aantal frames weer gelijk met de audio.

Als je jouw video playback instellingen van XBMC even post, dan kunnen we kijken of daar iets fout in zit.

En heb je ALLE videoinstellingen van AMD op UIT gezet?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Quote from: Loondijke on August  2, 2013, 11:52:07
Dit kan het beruchte 23,976 probleem zijn. Hoe zijn je videoplayback instellingen?

MKV's lopen op een framerate van 23,976 frames per seconde. Er is geen enkele videokaart helaas welke dat precies weer kan geven, een Dune kan dit wel. Er zijn wat workarounds, maar het blijft behelpen. De HTPC geeft het weer op 23,95, 23,98, 24,00 Hz, maar moet dit ergens een keer corrigeren als je de instellingen niet goed hebt staan.
Wat jouw HTPC doet, is na 40 seconde (ongeveer) 1 frame overslaan. Zo loopt het aantal frames weer gelijk met de audio.

Als je jouw video playback instellingen van XBMC even post, dan kunnen we kijken of daar iets fout in zit.

En heb je ALLE videoinstellingen van AMD op UIT gezet?

Daar dacht ik ook al aan en had de refreshs rate ook al op 24 HZ ingesteld ipv 60 maar dat hielp niet echt. Het is idd iets van om de 40 seconden.
Alle fancy settings zoals uitgelegd in het elgemen XBMC topic staan uit. Ik zal straks de settings van XBMC even posten maar zoals gezegd is het niet enkel XBMC.

Loondijke

Ik gebruik alleen XBMC en met de juiste instellingen is het goed te doen (met een Nvidia kaartje sowieso, met AMD kreeg ik het zelf niet goed geregeld). Standaard staan de instellingen in XBMC niet echt gunstig, dus dat merk je wel.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Gisteren nog een hele tij liggen pielen, de HTPC welke trouwens even is aangesloten op een andere 3D tv zodat ik niet in de hitte hoef te klooien.
Via XBMC heb ik nu alles goed lopen, geen lipsync issues meer en ook lopen de films vloeiend. Hopelijk blijft dat zo wanneer de pc weer in mijn HT aansluit :).

Ik gad trouwens ook eens een logitech draadloos keyboard met touchpad eens gebruikt en moet zeggen dat dit wel goed werkte, naar mijn mening beter dan de airmouse. Probleem van de airmouse is dat de muisbewegingen moeilijk te hanteren zijn.