Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: rho on July 10, 2013, 10:36:28
Ik heb blijkbaar ergens iets gemist, maar ik weet niet waarom je moet splitsen. Kan je receiver geen full-hd video aan?

Jawel, HD audio wel maar geen 3D terwijl mijn beamer wel 3D is. Dus een HDMI naar de receiver en een HDMI dan naar de beamer :)

rho

Ah, het is een 3D "probleem".
Ja, dan moet je zo wel tewerk gaan.

Probeer eerst die A8-5500 maar eens voor 3D weergave. Daar kunnen anderen ook iets van leren.  ;D

RonG

Quote from: rho on July 10, 2013, 10:52:59
Ah, het is een 3D "probleem".
Ja, dan moet je zo wel tewerk gaan.

Probeer eerst die A8-5500 maar eens voor 3D weergave. Daar kunnen anderen ook iets van leren.  ;D

Yep, een 3D probleem. Een extra GPU kaartje is goedkoper dan een nieuwe receiver :).

Zal mijn bevindingen straks posten!!

rho

Quote from: RonG on July 10, 2013, 10:55:50
Yep, een 3D probleem. Een extra GPU kaartje is goedkoper dan een nieuwe receiver :).
Dat lijkt me ook. Als je het zo kan oplossen spaar je aardig wat uit. :)

Quote from: RonG on July 10, 2013, 10:55:50Zal mijn bevindingen straks posten!!
Er zal iig al 1 forum-lid je bevindingen met aandacht lezen. ;)

darkman76

Interessant draadje. Jij doet waar ik over na aan het denken was, maar toch gewoon een 'oude' laptop voor heb gepakt.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

HTip

Zo Ron, dat zijn geen halve maatregelen :) Netjes gebouwd! Ik heb vroeger altijd mijn eigen PC's zelf samengesteld. Sinds een aantal jaar een laptop en de PC staat er een beetje werkloos bij ;)

Veel plezier! Ik ga binnenkort mijn meetmicrofoon aanschaffen en dan kunnen we met REW aan de slag...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on July 10, 2013, 19:58:21
Zo Ron, dat zijn geen halve maatregelen :) Netjes gebouwd! Ik heb vroeger altijd mijn eigen PC's zelf samengesteld. Sinds een aantal jaar een laptop en de PC staat er een beetje werkloos bij ;)

Veel plezier! Ik ga binnenkort mijn meetmicrofoon aanschaffen en dan kunnen we met REW aan de slag...

Thnx Philip,

Het was eerst niet de bedoeling maar ja, toch maar gedaan :D.
Ben benieuwd met die REW, moeten we plannen wanneer het zeker niet zo warm is :).


RonG

Ik heb alles aan de praat gekregen, :pompom:
HDMI van de Radeon naar de beamer en de HDMI van het mobo naar de receiver. Om de e.o.a. reden kreeg ik het andersom niet aan de praat.
Maar goed, zo werkt het dus.

Zowel heb ik nu ook HD audio en kan ook nog eens 3D afspelen. Dit heb ik getest met de 3D BR van Avatar en Transformers.

Softwarematig moet ik nog e.e.a. instellen zoals in XBMC en ook powerDVD zodat alles een beetje qua interface naar mijn wens is. Nu heb ik enkel het functionele aan de praat gekregen.
Denk dat ik komend weekend pas weer tijd krijg maar voor nu ben ik al heel tevreden.

Merk wel weer dat de GSM of tablet als remote niet echt ideaal is. Wat zou een goede remote kunnen zijn om mijn HTPC helemaal te kunnen bedienen?

skank1

Een erg leuke remote vind ik zelf , voor een htpc is de mele f10


http://dx.com/p/mele-f10-fly-mouse-3-in-1-2-4ghz-wireless-air-mouse-keyboard-remote-control-black-128312

kun je ook op ebay krijgen, en werkt ook via RF (dus mag uit het zicht)

Werkt ERG prettig!

Wat betreft je 3d BR
is dat een iso?
En hoe speel je die nu af? met powerdvd of gotham xbmc?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Thnx, net even gekeken en ziet er idd goed uit en niet te duur :)

Ik heb een film 3D iso (the art of flight) via powerDVD getest. Avatar en transformers waren een originele BR disc.
Via een iso is wel wat omslachtig gezien ik deze eerst moet mounten in daemon tools.

Gotham xbmc ken ik niet, kan dit dan via xbmc incl BR menu's?

skank1

Gotham is de volgende xbmc versie (nog in ontwikkeling)
Volop alpha dus
Huidige frodo versie van xbmc kan het niet...

Hoe heb je avatar dan getest? met powerdvd ook?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Ah, nu snap ik het.

Avatar heb ik idd afgespeeld met powerdvd. Zo gauw ik de disc plaats start powerdvd vanzelf op.
Moet alleen nog ff de optie zoeken dat powerdvd ook de film meteen start zonder dat ik nog op play moet klikken :)

RonG

Ik ga zo'n mele f10 eens bestellen :). Ik ga ervan uit dat de "air mouse" ook werkt met projectie.

rho

Fantastisch. Dat wil dus zeggen dat ik ook 3D BD's zou moeten kunnen afspelen binnenkort.  :)
Welke versie van PowerDVD gebruik je? (ik moet het pakket nog aanschaffen dus ik zal sowieso de laatste versie draaien, maar als het met een eerdere versie al lukt ben ik helemaal zeker. :) )

Ik ga eerst ook eens MediaPortal proberen. Die ondersteunen met hun interne player al volledige BD weergave (dus met menu's en al), maar voorlopig nog geen 3D BD.

RonG

Quote from: rho on July 11, 2013, 09:57:37
Fantastisch. Dat wil dus zeggen dat ik ook 3D BD's zou moeten kunnen afspelen binnenkort.  :)
Welke versie van PowerDVD gebruik je? (ik moet het pakket nog aanschaffen dus ik zal sowieso de laatste versie draaien, maar als het met een eerdere versie al lukt ben ik helemaal zeker. :) )

Ik ga eerst ook eens MediaPortal proberen. Die ondersteunen met hun interne player al volledige BD weergave (dus met menu's en al), maar voorlopig nog geen 3D BD.

Ik heb versie 13 geïnstalleerd.

Mediaportal ondersteund BR incl menu? Dat is interessant natuurlijk en ga ik ook eens testen.

rho

Voor zover ik kan achterhalen wel: http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/0_What%27s_New/1.3.x/Native_Blu-ray_Support
Alleen zorgt dit zinnetje voor wat verwarring:
QuoteMediaPortal now fully supports playing unencrypted Blu-ray discs (with the exception of BD-J discs using Java menus - for which MediaPortal will display a list of Titles for the user to access instead of displaying the Java menus). If the user wishes to play a commercial disc, then they will need to use a 3rd party on-the-fly decrypter such as AnyDVD HD or DVDFab Passkey Lite.
(mijn nadrukken)

Zijn commerciele discs niet altijd encrypted?
Dan kan je dus enkel je zelfgemaakte BD's afspelen met de interne player en voor de commerciele schijfjes heb je nog steeds een decrypter nodig?
Of kan je echt zo goed als alle aangekochte films/series vanaf het fysieke schijfje afspelen incl. menus?

RonG

Ik ga het komend weekend eens testen ;D

rho

Ik ga komend weekend (eindelijk )mijn pc in elkaar steken.  ;D

RonG

Quote from: rho on July 11, 2013, 10:34:46
Ik ga komend weekend (eindelijk )mijn pc in elkaar steken.  ;D

Succes, ik ga het volgen ;D

rho

Met alle info die ik hier al gekregen heb zal het zeker lukken. Ik heb gisteren avond nog een keertje alle connecties op het mobo en van de psu nagekeken en tot nu toe heb ik geen enkele gevonden die me in verwarring bracht. Dat voorspelt dus een vlotte bouw. :)
! ding twijfel ik nog over: Waar monteer ik de SSD? Onder de BD player of onder de hot swap bays? (foto's in mijn topic zullen het wel duidelijk maken.)

skank1

Quote from: RonG on July 11, 2013, 09:49:14
Ik ga zo'n mele f10 eens bestellen :). Ik ga ervan uit dat de "air mouse" ook werkt met projectie.

Mooi zo
Die air mouse werkt alleszins op mn tv.. Dus waarom niet op projectie?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Loondijke

Als AB neem ik geen 2,4Ghz IR meer. Hier heb ik een toetsenbordje van gehad, met de nieuwste 2,4Ghz technologie....wat een drama was dat! Moest binnen een bereik zitten, richten en de hond moest er niet tussendoor lopen. Daarnaast deed hij het niet als ik mijn hand op het toetsenbordje hield.

Doe mij maar lekker bluetooth. Altijd en overal bereik :)
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

skank1

Quote from: Loonens on July 11, 2013, 12:52:27
Als AB neem ik geen 2,4Ghz IR meer. Hier heb ik een toetsenbordje van gehad, met de nieuwste 2,4Ghz technologie....wat een drama was dat! Moest binnen een bereik zitten, richten en de hond moest er niet tussendoor lopen. Daarnaast deed hij het niet als ik mijn hand op het toetsenbordje hield.

Doe mij maar lekker bluetooth. Altijd en overal bereik :)

Die mele f10 werkt niet op ir maar rf ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Weet niet hoe deze is, maar op iBood is vandaag zo'n type muis in de aanbieding.

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skank1

Quote from: HTip on July 12, 2013, 07:20:35
Weet niet hoe deze is, maar op iBood is vandaag zo'n type muis in de aanbieding.

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

IR
en geen RF
ook geen keyboard aan de achterkant, en de mele f10 is quasi identieke prijs

NO match :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii