Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

#200
Foto's? (puur eigenbelang  :D )

Je zal 'm wel voor mij klaar hebben. 'k Ben wel benieuwd naar de prestaties van die A8-5500. Maar ik verwacht geen negatieve berichten. :)

RonG


RonG

Hier is al eentje,

RonG

nog 2, maar  nu ga ik verder met bouwen :D

RonG

Alles is zover aangesloten en kan gaan testen.
Kabel management doe ik later, kabels zijn hier en daar wat kort om mooi te leggen.

RonG

Nou,

Pc start op (naar de bios uiteraard), geen rare geluidjes of piepjes. Alles wordt mooi herkend en is werkend.
Nu maar eens windows gaan installeren :pompom:

RonG

Windows 8 Geïnstalleerd en ook XBMC en zover geconfigureerd,

Even getimed maar de pc is in 18 seconden opgestart, super snel toch? Nu ga ik hem eens aan de "mini HT" in de woonkamer hangen, op zolder is het me nog te warm :D

Loondijke

Goed om te lezen!

Mooie boottime ook, hoewel mijn w7 ssd install het ook in 23sec doet ofzo. Niet echt een reden om naar w8 te stappen voorlopig.

Veel plezier en instelplezier ;)
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Former member 78

Quote from: Loonens on July  9, 2013, 22:56:48
Goed om te lezen!

Mooie boottime ook, hoewel mijn w7 ssd install het ook in 23sec doet ofzo. Niet echt een reden om naar w8 te stappen voorlopig.

Veel plezier en instelplezier ;)

W8 met SSD binnen 10sec.

skank1

Quote from: Loonens on July  9, 2013, 22:56:48
Goed om te lezen!

Mooie boottime ook, hoewel mijn w7 ssd install het ook in 23sec doet ofzo. Niet echt een reden om naar w8 te stappen voorlopig.

Veel plezier en instelplezier ;)

+1
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: ArjanR1 on July 10, 2013, 02:51:00
W8 met SSD binnen 10sec.

Dat is erg snel. Iets speciaals ingesteld misschien? Ben nog niet vertouwd met Win8.

RonG

Gisteren nog de HTPC getest op mijn set in de woonkamer. Alles lijkt te werken, XBMC als ook PowerDVD en films worden vloeiend met HD audio afgespeeld en

Nu moet ik nog zien hoe ik die dual HDMI kan gebruiken. Ik gebruik nu de HDMI van de radeon kaart en niet die van de CPU/GPU.
Wanneer ik de HDMI daar aansluit is er geen beeld/geluid.

Kan het dat wanneer men een aparte GPU installeert de geïntegreerde van de CPU in de bios uitgeschakeld wordt?
Bedoeling is om de HDMI van de aparte radeon kaart aan te sluiten op de receiver voor audio en de HDMI van de AMD processor naar de beamer voor het beeld.

Oja, de pc is mooi stil, ben ik er een meter vanaf dan is deze licht hoorbaar. In mijn HT zal ik dit niet horen gezien deze een meter of 4 van me af staat achter een gordijn :).
De LG BR speler is ook licht hoorbaar, getest met een BR film (U2 concert ;)) maar ook hier zal dit niet waarneembaar zijn straks.

Vanavond ga ik de HTPC in mijn HT testen wanneer ik die dual HDMI aan de gang krijg.

Raymond187

Flinke kast voor zo'n klein MOBO. iig wel goeie airflow zo :D

Wil net zeggen 18 sec. is niet super snel. Eerder langzaam voor een clean install.

In je BIOS ff de installingen nalopen. Fastboot aanzetten. Neem aan dat je BIOS op AHCI staat. Intell RSAT drivers installeren voor je SSD. via MSconfig alle onnodige start up services uitzetten.

Zorg er voor dat je SSD op de Intel SATA poort aangesloten is en niet op de Marvell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ook al is de Marvell SATA3 en de Intel SATA2. Die Crucial schrijft toch niet sneller dan 300MB. Intel SATA2 is beter dan Marvell SATA3.


rho

Dat ging vlot. Ik ben gisteren niet verder dan de PSU gekomen ... en het lezen van manuals. Ik vind het toch belangrijk om niet zomaar wat aan te sluiten omdat de stekkertjes passen, maar ook echt te weten wat ik aan het doen ben.

Je plaatst dus eerst de APU in het mobo en monteert de CPU-koeler voor je het mobo in de kast monteert?

RonG

Dacht ik al dat 18 seconden snel was :hehe:
Ik zal dit straks allemaal even nalopen, heb in de bios idd nog niets ingesteld behalve dat de fans op "silent" moeten lopen.
Ook in windows 8 schijnt zoiets te kunnen met als gevolg dat men niet meer in de bios komt (slaat bios splash screen over oid.)

Tevens in de handleiding gevonden hoe de interne GPU te activeren, dus dat komt wel goed,
set to force ----> Always activates the onboard graphics, whether or not a PCI Express card is
installed.




RonG

Quote from: rho on July 10, 2013, 09:13:13
Dat ging vlot. Ik ben gisteren niet verder dan de PSU gekomen ... en het lezen van manuals. Ik vind het toch belangrijk om niet zomaar wat aan te sluiten omdat de stekkertjes passen, maar ook echt te weten wat ik aan het doen ben.

Je plaatst dus eerst de APU in het mobo en monteert de CPU-koeler voor je het mobo in de kast monteert?

Heb al wat ervaring met bouwen van pc's :) dat maakt het natuurlijk wat makkelijker.

Maar idd, ik heb eerst de CPU gemonteerd, dan het geheugen en dan de koeler (even op letten dat je nog aan de 12v aansluiting komt t.b.v. de voeding anders moet je de koeler later monteren cq wanneer het moederbord al gemonteerd is en je eerst die 12v stekker ingeplugd hebt).

Daarna het hele boeltje in de kast geplaatst, mobo + de al voorgemonteerde hardware :).
Dan de bekabeling gedaan en als laatste de GPU.

RonG

Zo dus,

de rode cirkel is die 12v aansluiting welke wat lastiger is na inbouwen. Bij mij kon het net wel.

rho

Is dat een Nexus fan die ik daar zie?  (die met die witte rotor) Tevreden over?

OK, dan zal ik eerst een kijken wat er allemaal " onder"  de koeler kan verdwijnen, zodat het later moeilijk aan te sluiten valt. Kan kan al een hoop frustratie vermijden.

Ik merk dat de 24pins connectie op mijn voeding opgedeeld is in 20+4 connecties. Er staat in de manual dat ik de 4 pinnen rechts moet steken. Maar rechts van waaruit gezien?

Dan zit er nog de 12V connector op. Op het mobo zie ik 8 pinnen en de voeding heeft er maar 4. Ik neem aan dat er voedingen zijn waar 2 van die 12V connectoren op zitten en ik kan kiezen welke 4 ik gebruik?

De supplies voor de HDD's moet ik nog eens bekijken. Ik heb 2 hot-swappable bays. De aansluiting zit dus niet rechtstreeks op de HDD.
Voor de SDD is dat natuurlijk wel het geval.

rho

Quote from: RonG on July 10, 2013, 09:27:01
Zo dus,

de rode cirkel is die 12v aansluiting welke wat lastiger is na inbouwen. Bij mij kon het net wel.

Jij hebt maar plaats voor 2 latjes RAM. Ik heb er 4. Als ik er maar 2 gebruik kan ik dan kiezen welke 2 of is er een voorkeur om ofwel het ene paar of het andere paar te bezetten?

Die 12V connector lijkt bij mij iets verder te zitten, maar ik ga iig zeer goed opletten of die nog te bereiken valt als de koer er op zit.

Loondijke

#219
Quote from: rho on July 10, 2013, 09:39:02
Is dat een Nexus fan die ik daar zie?  (die met die witte rotor) Tevreden over?

OK, dan zal ik eerst een kijken wat er allemaal " onder"  de koeler kan verdwijnen, zodat het later moeilijk aan te sluiten valt. Kan kan al een hoop frustratie vermijden.

Ik merk dat de 24pins connectie op mijn voeding opgedeeld is in 20+4 connecties. Er staat in de manual dat ik de 4 pinnen rechts moet steken. Maar rechts van waaruit gezien?


Die 24pins past maar op 1 manier. Eerst de grote erin klikken met het weerhaakje aan de juiste kant. Daarna pas de 4pins er maar op 1 manier in. Dit past niet op een andere manier.

De 12V van de voeding is voor een videokaart met een molex. De 8pins op je moederbord werkt ook als je er gewoon de 4pins CPU-stekker in stopt. Even lezen in je manual, maar dit is normaal. Niet elke voeding heeft een 8pins CPU-stekker.

Quote from: rho on July 10, 2013, 09:46:55
Jij hebt maar plaats voor 2 latjes RAM. Ik heb er 4. Als ik er maar 2 gebruik kan ik dan kiezen welke 2 of is er een voorkeur om ofwel het ene paar of het andere paar te bezetten?

Die 12V connector lijkt bij mij iets verder te zitten, maar ik ga iig zeer goed opletten of die nog te bereiken valt als de koer er op zit.

Die latjes hebben te maken met het Dual Channel van de bankjes. Je moet A en C pakken geloof ik. Ook dit staat in jouw manual van je moederbord als het goed is. Blauwe en zwarte bankjes.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

rho

#220
OK. Ik zit momenteel niet bij de pc die ik aan het bouwen ben dus het is een beetje moeilijk om te zien of ik het helemaal door heb. Maar ik denk wel dat ik kan volgen.  ;D
BTW, het zijn blauwe en witte slots bij mij. Dus ofwel de blauwe ofwel de witte gebruiken  (ligt er aan welke de A en de C zijn dan), maar niet mengen?

Uit de manual van de supply:
Quote3. Now connect the 4 pin connector, also called the P4 connector, into the socket
provided on the motherboard. This connector is going to supply your PC with
additional power.
4. If required, plug the PCIe connector to your graphic card.

Dus die 4 pins connector kan in de 8pins.
En dan zou er nog 1 connector moeten zijn voor een GPU, maar die heb ik niet nodig. (heb geen aparte GPU)

RonG

Die voedingsstekker kun je in principe niet verkeerd monteren. Die 12v aansluiting van mijn voeding bestond uit 2 losse stekkers van 4 aansluitingen welke ik aan elkaar kon koppelen om er zo een stekker van 8 te krijgen.

Ik denk dat je dit ook met de "grote" voedingsstekker moet doen en volgens mij kan dat maar op een manier.

rho

Ik zal het straks een nader moeten bekijken als ik thuis ben. Maar met jullie help ga ik er zeker wel uit geraken.
Ik zal de bijkomende vragen in mijn eigen topic plaatsen ipv jouw topic hier verder te vervuilen.  :-[

Ik vind het trouwens vreemd dat je een aparte GPU gaat gebruiken voor het geluid en de iGP voor het beeld. Normaal gebruik je een GPU toch voor betere video prestaties als je iGP niet meer voldoet?
Jij werkt hier andersom.

RonG

#223
Quote from: rho on July 10, 2013, 10:13:09
Ik vind het trouwens vreemd dat je een aparte GPU gaat gebruiken voor het geluid en de iGP voor het beeld. Normaal gebruik je een GPU toch voor betere video prestaties als je iGP niet meer voldoet?
Jij werkt hier andersom.

Van mij mag het ook andersom als dat beter is  :). Ik moet iig audio en video splitsen.

rho

Ik heb blijkbaar ergens iets gemist, maar ik weet niet waarom je moet splitsen. Kan je receiver geen full-hd video aan?