Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: RonG on July  8, 2013, 13:42:47
Zo,

onderstaande besteld (sommige producten al binnen) en kan spoedig aan de slag ;D

HTPC kast Sharkoon + silent fans
Voeding Xilence 450w
CPU - AMD A serie A8-5600K - 3.6 GHz
Koeler - Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
BR- Speler -LG CH10LS28 Super Multi Blue     
SSD - Samsung 840 series 120GB
Mobo - Gigabyte GA-F2A75M-HD2
Geheugen - Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G
GPU - Sapphire Radeon 6570 Silent 1GB.

Ik hoop dat het brengt wat ik er een beetje van verwacht maar dat zal wel lukken denk ik :)
Have fun met in elkaar zetten. Ik zie 1 onderdeel/product niet. Heb je geen separate koelpasta of had je die nog thuis? De Arctic Silver 5 is een aanrader. Koelt beter en gaat wat langer mee dan je standaard prutje wat al op je CPU zit.

Just my 2 dubbeltjes ;)

Maar deze gaat op volg ben wel benieuwd hoe de htpc je gaat bevallen. Zit bij mij ook te jeuken. Misschien projectje voor de winter ipv de Oppo 103.

Loondijke

Bij een HTPC met deze componenten niet echt noodzakelijk. De extra CPU-cooler heeft zelf al een klein zakje erbij zitten met koelpasta.

Toch weer een tientje in de pocket :D
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Quote from: Zefanja on July  9, 2013, 08:17:08
Ziet er goed uit  :thumbs-up:
Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Thnx, ben ook benieuwd, hopelijk straks alles binnen en kan ik gaan klussen :D

Quote from: Raymond187 on July  9, 2013, 08:47:39
Have fun met in elkaar zetten. Ik zie 1 onderdeel/product niet. Heb je geen separate koelpasta of had je die nog thuis? De Arctic Silver 5 is een aanrader. Koelt beter en gaat wat langer mee dan je standaard prutje wat al op je CPU zit.

Just my 2 dubbeltjes ;)

Maar deze gaat op volg ben wel benieuwd hoe de htpc je gaat bevallen. Zit bij mij ook te jeuken. Misschien projectje voor de winter ipv de Oppo 103.

Quote from: Loonens on July  9, 2013, 09:02:08
Bij een HTPC met deze componenten niet echt noodzakelijk. De extra CPU-cooler heeft zelf al een klein zakje erbij zitten met koelpasta.

Toch weer een tientje in de pocket :D

Ook bedankt ;D. Ik heb gelukkig nog een tube Arctic silver pasta liggen.

Ik heb alleen nog niet geïnvesteerd een een mooie HTPC kast maar dat komt nog wel. Er zijn zoveel mooie en sommige best wel prijzig.

high-q

Quote from: RonG on July  9, 2013, 09:12:26
Ik heb alleen nog niet geïnvesteerd een een mooie HTPC kast maar dat komt nog wel. Er zijn zoveel mooie en sommige best wel prijzig.

Als je eentje hebt die helemaal jouw smaak is gaat deze ook het langst van de hele pc mee. Ik heb mijn Origenae kast nu al langer dan
vijf jaar en ziet er nog steeds tiptop uit. Alle interne onderdelen heb ik al een keer ge-upgrade ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RonG

Quote from: high-q on July  9, 2013, 09:17:14
Als je eentje hebt die helemaal jouw smaak is gaat deze ook het langst van de hele pc mee. Ik heb mijn Origenae kast nu al langer dan
vijf jaar en ziet er nog steeds tiptop uit. Alle interne onderdelen heb ik al een keer ge-upgrade ;)

Die zijn idd erg mooi, zien er niet goedkoop uit maar wel erg degelijk en mooi. Even wat prijzen opzoeken.

RonG

Ze zijn wat aan de prijzige kant helaas :).


Misschien dat er eens een HTPC case 2de hands hier in de markt verschijnt voor een mooi prijsje ;)

high-q

Ik heb destijds voor dit specifieke merk en model gekozen vanwege de looks. De HTPC stond toen nog in de woonkamer, dus ik wilde er wel iets moois voor hebben. Ook wel grappig dat sommige mensen niet begrepen dat het een PC was: "Maar dat is toch geen computer?" ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Loondijke

Quote from: RonG on July  8, 2013, 13:42:47
Zo,

onderstaande besteld (sommige producten al binnen) en kan spoedig aan de slag ;D

HTPC kast Sharkoon + silent fans
Voeding Xilence 450w
CPU - AMD A serie A8-5600K - 3.6 GHz
Koeler - Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
BR- Speler -LG CH10LS28 Super Multi Blue     
SSD - Samsung 840 series 120GB
Mobo - Gigabyte GA-F2A75M-HD2
Geheugen - Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G
GPU - Sapphire Radeon 6570 Silent 1GB.

Ik hoop dat het brengt wat ik er een beetje van verwacht maar dat zal wel lukken denk ik :)

Gaaf hoor! Toch de keuze gemaakt voor een HTPC en geen Oppo. Veel plezier ermee! In elkaar zetten is een eitje. Lekker op je gemakt doen :).

Ik zit ook nog te kijken naar een nieuwe HTPC kast trouwens, maar de strakke kasten kosten al snel € 200,-. Toch wel veel geld voor "maar een kast"....
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

StefaanD

Vraag me af wat zo ongeveer het kostenplaatje is van deze onderdelen. Zal ook wel afhangen wat je met HTPC wilt aanvangen natuurlijk.

Maar zou een Intel NUC dan bijvoorbeeld niets zijn ?

RonG

Quote from: StefaanD on July  9, 2013, 11:06:16
Vraag me af wat zo ongeveer het kostenplaatje is van deze onderdelen. Zal ook wel afhangen wat je met HTPC wilt aanvangen natuurlijk.

Maar zou een Intel NUC dan bijvoorbeeld niets zijn ?

Alle onderdelen zonder kast en voeding (welke ik al had) zijn nog net geen € 420,-.

Ik wilde wat flexibeler zijn met de software, bv ook BR iso's af kunnen spelen incl menu's en natuurlijk ook mijn originele BR's incl. menu afspelen.
Daar heb ik dan buiten XBMC bv PowerDVD voor nodig.

En in mijn geval dual HDMI out vanwege het ontbreken van een 3D receiver.

RonG

Quote from: Loonens on July  9, 2013, 10:57:52
Gaaf hoor! Toch de keuze gemaakt voor een HTPC en geen Oppo. Veel plezier ermee! In elkaar zetten is een eitje. Lekker op je gemakt doen :).

Ik zit ook nog te kijken naar een nieuwe HTPC kast trouwens, maar de strakke kasten kosten al snel € 200,-. Toch wel veel geld voor "maar een kast"....

Bedankt!

Idd, en ik bouw het even in een bestaande kast. Hij staat niet in de woonkamer maar in mijn HT waar je de apparatuur toch bijna niet ziet ;D

skank1

Quote from: StefaanD on July  9, 2013, 11:06:16
Vraag me af wat zo ongeveer het kostenplaatje is van deze onderdelen. Zal ook wel afhangen wat je met HTPC wilt aanvangen natuurlijk.

Maar zou een Intel NUC dan bijvoorbeeld niets zijn ?

De eeuwige twijfelaar :)
Koop u gewoon een intel nuc en ga genieten v xbmc

Marcellow heeft ook een nuc ;) en tevreden van
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Loondijke

Quote from: StefaanD on July  9, 2013, 11:06:16
Vraag me af wat zo ongeveer het kostenplaatje is van deze onderdelen. Zal ook wel afhangen wat je met HTPC wilt aanvangen natuurlijk.

Maar zou een Intel NUC dan bijvoorbeeld niets zijn ?

Je kan het altijd proberen natuurlijk en eventueel binnen 10 dagen na ontvangst zonder opgave van reden terugsturen.

Ik ga niet meer voor de Intel HD Graphics. Deze zijn in mijn ervaring NOG niet geschikt voor XBMC. Als je op Google zoekt zie je voldoende issues nog; http://www.avsforum.com/t/1444455/intel-hd-graphics-and-xbmc-htpc-issues
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

rho

Quote from: RonG on June 20, 2013, 11:05:16
Nieuwe lijst en ik denk dat dit het ongeveer gaat worden,

HTPC kast Sharkoon + silent fans
Voeding Xilence 450w
CPU - AMD A serie A8-5600K - 3.6 GHz
Koeler - Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
BR- Speler -LG CH10LS28 Super Multi Blue     
SSD - Samsung 840 series 120GB 
Mobo - Gigabyte GA-F2A75M-HD2
Geheugen - Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G
GPU - Sapphire Radeon 6570 Silent 1GB

Kom uit op ongeveer € 430,-. waarbij ik de kast en voeding dus al heb.
Er is dus nog ruimte voor misschien een mooie HTPC kast :)

Wanneer een DVI->HDMI adapter zou werken dan kan de GPU nog er vanaf.
Zou zoiets werken voor full HD en alsook 3D? Ik heb mijn bedenkingen om een adapter te gebruiken :-\

Een redelijk herkenbare config. ;-)
Ik hoop straks te kunnen beginnen met de opbouw.
Ik zal in het topic de vorderingen proberen te tonen. 't Is de eerste keer dat ik zelf een pc in elkaar steek. Dus er zullen ook wel de nodige vragen langs komen. (misschien heb je daar dan ook wat aan)

RonG

Quote from: rho on July  9, 2013, 13:14:10
Een redelijk herkenbare config. ;-)
Ik hoop straks te kunnen beginnen met de opbouw.
Ik zal in het topic de vorderingen proberen te tonen. 't Is de eerste keer dat ik zelf een pc in elkaar steek. Dus er zullen ook wel de nodige vragen langs komen. (misschien heb je daar dan ook wat aan)

Zal het zeker volgen, ik heb zelf al eerder pc's geassembleerd en weet het e.e.a. maar het is niet lastig.

rho

Ik heb er zelf ook wel vertrouwen in dat het goed zal lopen. Het zal wel traag gaan, want ik moet zo de vrije minuten bij elkaar sprokkelen om af en toe eens een schroevendraaier vast te nemen er er iets aan te doen.

StefaanD

Quote from: skank1 on July  9, 2013, 12:37:40
De eeuwige twijfelaar :)
Koop u gewoon een intel nuc en ga genieten v xbmc

Heeft niets met twijfelen te maken. Enne bedankt Ron voor het antwoord, helemaal helder.

skank1

Quote from: StefaanD on July  9, 2013, 15:13:48
Heeft niets met twijfelen te maken. Enne bedankt Ron voor het antwoord, helemaal helder.

Ron? Loonens bedoel je...
Ik dacht ergens ook gelezen te hebben dat er een fix isvoor het rgb full range probleem met intel...
Dacht op xbmc forum...

Zelf zou ik ook liever een ati kiezen, een amd a6 bv..

Maar jij bent weg van die nuc he :)

Waar heeft het dan wel mee te maken dat je de stap niet zet?

Mooie lijst ronG
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Welk OS ga je gebruiken?
Ik heb voor Windows8 gekozen omdat dat blijkbaar toch handiger is als je voor (3D)BD weergave wil gaan (fysieke schijfjes) .

RonG

Was het denken aan Win8 ook vanwege de optie van het snel booten.

In welk opzicht is win 8 handiger voor fysieke schijfjes?

StefaanD

Quote from: skank1 on July  9, 2013, 15:50:28
Waar heeft het dan wel mee te maken dat je de stap niet zet?

Eigenwijsheid  :P

Weet zeker niet typisch West-Vlaams, maar dat komt er van als je constant op NL forums rondhangt  :D

rho

#196
Quote from: RonG on July  9, 2013, 16:00:16
Was het denken aan Win8 ook vanwege de optie van het snel booten.

In welk opzicht is win 8 handiger voor fysieke schijfjes?
Ja, snel booten blijkt met Windows8 goed te lukken. Dat is ook voor mij een reden om dat OS te gaan gebruiken.

Ik heb meer goede ervaringen met zowel xbmc onder windows als voor MediaPortal gelezen wat betreft het goed draaiende krijgen van de weergave van full HD 3D (vanaf fysieke, niet zelf geschreven, schijfjes).
BD3D lijkt nog wel eens een probleem onder Linux. Zelfs BD met volledige beschikbaarheid van menus is soms een probleem. BD light is goed te doen onder Linux, voor zover ik kan inschatten, maar als je meer wil kan het nog wel eens iets moeilijker te zijn.

RonG

Eens kijken, ik denk idd win 8 maar middels powerdvd kon ik in win7 ook BR's incl menu goed afspelen :). Wel natuurlijk via powerdvd, XBMC kan dat helaas niet zover ik weet.

rho

Dat zou heel goed kunnen. Ik bedoelde ook niet specifiek Windows 8, maar eerder Windows vs Linux. Wat in Windows 8 lukt zou voor het grootste deel onder Windows 7 ook moeten lukken. Maar in veel gevallen niet of zeer moeilijk onder Linux.
Ik ben voor Windows 8 gegaan omdat dat het laatste OS van Micro$oft is. Dan heb ik in 1 keer de kans om dat ook eens uit te proberen. Je kan sowieso rechtstreeks naar xbmc of MP booten, dus als het niet echt meevalt hoef je er niet echt veel last van te hebben. Daarbij lijkt me de toekomstige gratis upgrade naar Windows 8.1 wel een goede zaak voor diegene die zich echt aan de Modern UI ergeren.
Ik zie dus eigenlijk niet echt nadelen aan het gebruik van windows 8. Windows 7 gebruik ik op mijn laptop. Daar heb ik ook geen klachten over.

RonG

Alles is binnen en ben al begonnen met assembleren ;D