Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wunderbar

Quote from: RonG on June 20, 2013, 10:13:11
Thnx ;D,

Er ligt idd al een HDMI kabel naar de beamer maar zou dat idd een optie kunnen zijn? Zou een DVI naar HDMI adapter kunnen werken (zonder kwaliteitsverlies te hebben natuurlijk)?

Dat ik daar niet aan dacht :-X Is inderdaad perfect mogelijk, HDMI en DVI-D gebruiken beide digitale signalen dus zou zonder kwaliteitsverlies moeten zijn.

RonG

#151
Nieuwe lijst en ik denk dat dit het ongeveer gaat worden,

HTPC kast Sharkoon + silent fans
Voeding Xilence 450w
CPU - AMD A serie A8-5600K - 3.6 GHz
Koeler - Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
BR- Speler -LG CH10LS28 Super Multi Blue     
SSD - Samsung 840 series 120GB 
Mobo - Gigabyte GA-F2A75M-HD2
Geheugen - Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G
GPU - Sapphire Radeon 6570 Silent 1GB

Kom uit op ongeveer € 430,-. waarbij ik de kast en voeding dus al heb.
Er is dus nog ruimte voor misschien een mooie HTPC kast :)

Wanneer een DVI->HDMI adapter zou werken dan kan de GPU nog er vanaf.
Zou zoiets werken voor full HD en alsook 3D? Ik heb mijn bedenkingen om een adapter te gebruiken :-\


Raymond187

Waarom de Samsung 840 als SSD? Crucial M500 is iets minder snel met schrijven ( is niet merkbaar), maar wel een betrouwbare SSD. NIet dat de samsung slecht is, maar geloof dat de samsung 2e of 3e is van de nieuwe lijn SSDs. :)

just my 2 banana's

Loondijke

De 840 komt erg goed uit de tests op Tweakers -> http://tweakers.net/reviews/2883/3/snel-sneller-snelst-zeven-ssds-getest-synthetische-benchmarks-as-ssd.html

Zie de verschillende benchmarks. Daarnaast ook nog erg betrouwbaar.

Maar, ik heb geen ervaring met de M500. Vandaar dat dit mijn suggestie was  :coffee:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Loll, thnx beide ;D.

Hoe denken jullie over die DVI-HDMI optie?

Raymond187

Quote from: Loonens on June 20, 2013, 11:25:12
De 840 komt erg goed uit de tests op Tweakers -> http://tweakers.net/reviews/2883/3/snel-sneller-snelst-zeven-ssds-getest-synthetische-benchmarks-as-ssd.html

Zie de verschillende benchmarks. Daarnaast ook nog erg betrouwbaar.

Maar, ik heb geen ervaring met de M500. Vandaar dat dit mijn suggestie was  :coffee:
Klopt ik gaf ook aan dat hij als 2e of 3e de betrouwbaarste is. Dus absoluut gene slechte keus.

Quote from: RonG on June 20, 2013, 11:29:39
Loll, thnx beide ;D.

Hoe denken jullie over die DVI-HDMI optie?
Ik zie met me linker technische oog elke koppeling als verlies. Of het wel of niet zichtbaar is is ten tweede ;)
Het zijn beide analoge kabels waarvan het signaal omgezet wordt naar digitaal. Zover ik weer zijn er geen HDMI of DVI kabels van glas.

high-q

Quote from: RonG on June 20, 2013, 11:05:16
Kom uit op ongeveer € 430,-. waarbij ik de kast en voeding dus al heb.
Er is dus nog ruimte voor misschien een mooie HTPC kast :)

Hou hierbij wel rekening met de hoogte van de kast. Mocht je later bijvoorbeeld nog een andere koeler dan de Big Shuriken willen zetten, de meeste performance koelers op lucht zijn vaak rond de 16cm in hoogte.

Quote from: Raymond187 on June 20, 2013, 11:21:13
Waarom de Samsung 840 als SSD? Crucial M500 is iets minder snel met schrijven ( is niet merkbaar), maar wel een betrouwbare SSD. NIet dat de samsung slecht is, maar geloof dat de samsung 2e of 3e is van de nieuwe lijn SSDs. :)

just my 2 banana's

Ik heb zelf al een oudere OCZ Vertex 2, de schrijfsnelheid heb ik niet direct nodig. Enige wat erop staat is de OS (Win7) en XBMC.

Quote from: RonG on June 20, 2013, 11:29:39
Loll, thnx beide ;D.

Hoe denken jullie over die DVI-HDMI optie?

Het is een optie die je hebt en zou moeten werken, aangezien je alleen digitaal video over de lijn stuurt.
Denk wel even aan de laatste drivers, dit kan soms nl nog wel een issue zijn. Videokaartje bij prikken kan altijd nog.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RonG

Ok ;D,

thnx allen,

Eens kijken wanneer ik kan gaan shoppen,  :pompom:

RonG

Even wat verdiept in DVI,

Ik lees het volgende

The biggest problem with DVI is that it doesn't support HDCP encryption by default, so if your hardware only includes DVI ports, you may not be able to playback full HD Blu-rays and other HD content.


Iets om zorgen te maken?

high-q

Dan wordt het ivm het afspelen van originele blu-ray discs toch 2x hdmi.
Of je moet daar voorlopig eerst niet via je HTPC willen bekijken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Loondijke

Ik zou ook gaan voor 2x HDMI dan d.m.v. een goedkoop passief kaartje. Kost ook niks meer tegenwoordig en je weet zeker dat het werkt.

Of je kan de gok nemen en proberen met DVI, met het risico dat het straks niet werkt en je alsnog je kast open moet maken voor een kaartje + een verloopstukje voor niks hebt gekocht.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Quote from: high-q on June 20, 2013, 14:51:09
Dan wordt het ivm het afspelen van originele blu-ray discs toch 2x hdmi.
Of je moet daar voorlopig eerst niet via je HTPC willen bekijken.

Het is idd de bedoeling dat ik ook originele BR's afspelen kan.

Quote from: Loonens on June 20, 2013, 14:55:25
Ik zou ook gaan voor 2x HDMI dan d.m.v. een goedkoop passief kaartje. Kost ook niks meer tegenwoordig en je weet zeker dat het werkt.

Ik laat die DVI->HDMI optie voor wat het is, was er toch al niet zo'n fan van. Dus dual HDMI it is ;D

Zefanja

Mooie plannen weer Ron.
Dual HDMI zou ook mijn keuze zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: Zefanja on June 20, 2013, 15:26:16
Mooie plannen weer Ron.
Dual HDMI zou ook mijn keuze zijn.

Thnx,
Idd, upgrade virus :D

Zefanja

Quote from: RonG on June 20, 2013, 15:35:21
Thnx,
Idd, upgrade virus :D

Dan ga ik maar snel weer in een ander topic kijken voordat ik besmet raak  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Raymond187

Quote from: RonG on June 20, 2013, 15:05:11

Ik laat die DVI->HDMI optie voor wat het is, was er toch al niet zo'n fan van. Dus dual HDMI it is ;D
Mijn inziens beste keus.nl :)

RonG

Quote from: Zefanja on June 20, 2013, 16:12:14
Dan ga ik maar snel weer in een ander topic kijken voordat ik besmet raak  ;D

Bedoeling was het dit jaar rustig aan te doen en verder geen dure aanschaf te doen. Maar ja, toen kwam er een TW-8100 ;D, en nu dit :D.

Zefanja

Ach als het voorbij komt en je hebt het geld ervoor dan zou ik het ook niet laten liggen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: Zefanja on June 21, 2013, 14:53:21
Ach als het voorbij komt en je hebt het geld ervoor dan zou ik het ook niet laten liggen.

Idd, en we moeten de economie steunen toch? :D.

Maar even een vraag,

In mijn huidige games pc heb ik een sapphire-hd6950 2Gb (deze http://tweakers.net/pricewatch/285343/sapphire-hd6950.html) waarmee ik dit weekend eens ga testen hoe e.e.a. gaat werken met XBMC 3D enz.

Wanneer ik de HDMI aansluit op mijn receiver wordt er dan ook het HD geluid via de videokaart doorgestuurd?

high-q

Quote from: RonG on June 21, 2013, 16:31:09
Wanneer ik de HDMI aansluit op mijn receiver wordt er dan ook het HD geluid via de videokaart doorgestuurd?

Als je de drivers hebt geinstalleerd en het device als default audio output hebt ingesteld in zowel windows als xbmc (wasapi) , dan ja  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RonG

Zo,

de test heb ik uitgevoerd en XBMC aan het lopen gekregen middels mijn test pc.
Nu kwam ik erachter dat XBMC geen BR menus afspeelt, wel een soort van BR-lite maar dat ook nog niet eens erg goed (bij de ene werkt het wel en bij de andere niet.)
HD audio en 3D daarentegen wel goed al zag ik bij gestreamde 3D films hier en daar wat rare artifacten.
3D vanaf de BR speler werkt wel weer perfect.

PowerDVD geïnstalleerd en deze speelt wel BR's met menu maar geen ISO's, deze moeten eerst gemount worden alvorens te kunnen worden afgespeeld.
Ook een tablet of de gsm als remote werkt wel maar vind ik verre van handig (zal aan mij liggen maar toch ;))

Ik twijfel nu weer om een HTPC te nemen :-\ :-\ :-\


Loondijke

Ik vind de BR-lite menu juist heel erg fijn. Geen onnodige menu's en wachttijd. Gewoon meteen de film en geen overbodige menu's.

De remote van XBMC vind ik echt heel erg fijn. Zeker voor een muziekplaylist bijvoorbeeld. Voor normaal gebruik raad ik je toch echt aan om een IR-ontvangen te nemen. Dit werkt altijd zoals een normale mediaspeler.

Daarnaast kan je jouw HTPC XBMC-dedicated maken. Opstarten in XBMC, laadschermen van XBMC etc. Zo wordt het eigenlijk een echte XBMC-based mediaspeler. Plus dat je ongelofelijk veel add-ons hebt ervoor. Trailers bekijken, ondertiteling binnenhalen, meteen filminformatie, filtering etc. Er is geen andere mediaspeler welke dit kan.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Quote from: Loonens on June 24, 2013, 09:53:07
Ik vind de BR-lite menu juist heel erg fijn. Geen onnodige menu's en wachttijd. Gewoon meteen de film en geen overbodige menu's.

De remote van XBMC vind ik echt heel erg fijn. Zeker voor een muziekplaylist bijvoorbeeld. Voor normaal gebruik raad ik je toch echt aan om een IR-ontvangen te nemen. Dit werkt altijd zoals een normale mediaspeler.

Daarnaast kan je jouw HTPC XBMC-dedicated maken. Opstarten in XBMC, laadschermen van XBMC etc. Zo wordt het eigenlijk een echte XBMC-based mediaspeler. Plus dat je ongelofelijk veel add-ons hebt ervoor. Trailers bekijken, ondertiteling binnenhalen, meteen filminformatie, filtering etc. Er is geen andere mediaspeler welke dit kan.

In principe heb je gelijk en is de test pc verre van ideaal natuurlijk maar weet nu wel de voor en nadelen.

Over die BR-lite, ik heb een 1 op 1 rip van the hobbit, wanneer ik deze opstart in XBMC krijg ik idd de optie om het BR menu te openen.
Deze kies ik dan en ik zie enkel de achtergrond animatie van het menu lopen in een loop, echter geen menu items.

En ja die add-ons, ik had eens de add-on van de itunes trailer toegevoegd, dat vond ik dan wel weer gaaf :popcorn:

RonG

Zo,

onderstaande besteld (sommige producten al binnen) en kan spoedig aan de slag ;D

HTPC kast Sharkoon + silent fans
Voeding Xilence 450w
CPU - AMD A serie A8-5600K - 3.6 GHz
Koeler - Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
BR- Speler -LG CH10LS28 Super Multi Blue     
SSD - Samsung 840 series 120GB
Mobo - Gigabyte GA-F2A75M-HD2
Geheugen - Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G
GPU - Sapphire Radeon 6570 Silent 1GB.

Ik hoop dat het brengt wat ik er een beetje van verwacht maar dat zal wel lukken denk ik :)

Zefanja

Ziet er goed uit  :thumbs-up:
Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |