Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Mooi dat je nieuwe beamer zo bevalt! :popcorn: En dan is dat  mooie weer zeker wel erg vervelend :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on June  6, 2013, 21:32:33
Mooi dat je nieuwe beamer zo bevalt! :popcorn: En dan is dat  mooie weer zeker wel erg vervelend :D

Lol, ja klopt, ben toch maar tijdig weer van zolder gekomen, werd een beetje warm daar :D.

Morgen staat de eerste filmavond gepland :popcorn:

RonG

Heb al heel wat demo films en demo materiaal gekeken en ben nog steeds onder de indruk, gewoon een erg mooi plaatje wat die 8100 weergeeft.

Ook Half SBS via de Dune wat uitgebreider getest en ben toch wel verrast over het resultaat. Het is wat omslachtiger voordat een film afspeelt en wanneer de beamer ingesteld staat op SBS is de menustructuur van de Dune helemaal een zooitje :D.

Ik had van iemand even een 3 D mediaplayer geleend (Iconbit) en kunnen testen of mijn Onkyo misschien toch niet stiekum 3D doorgeeft. Maar helaas, dat werkt dus niet. Wat wel werkt is mijn huidige HDMI kabel naar de beamer toe, deze hoef ik dus gelukkig al niet te vervangen :).

Dus dat wordt dan toch sparen voor een 3D capabele receiver, 3D BR speler en een 3D media player :hehe:.

Duurste zal de receiver worden. heb er 3 op het oog,
Onkyo   TX-NR818
Marantz   SR-7007
Pioneer   LX-75

Maar het zal nog wel even duren voordat ik verder ga upgraden, eerst maar eens gaan genieten van mijn huidige setup.

HTip

Gewoon lekker genieten van je nieuwe beeld in 2D lijkt me een prima idee. 3D kan altijd nog ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on June 13, 2013, 23:17:42
Gewoon lekker genieten van je nieuwe beeld in 2D lijkt me een prima idee. 3D kan altijd nog ;)

Ben ik zeer zeker aan het doen ;D, Alleen is het nu wel wat erg warm daarboven :hehe:

RonG

Maar toch in de aanloop naar 3D ben ik me dus aan het orienteren naar een goede bron oplossing, lukt dit dan hoef ik de receiver niet te vervangen hoop ik.

Wat ik zoek:
Een 3D BR speler met dual HDMI out en ook goede streaming mogelijkheden, dus denk ik de Oppo 103eu
of Het bouwen van een goede HTPC :-\

Ik heb wel verstand van pc's bouwen enz. en misschien dat een HTPC wel een goede oplossing is heb ik niet zo'n zin om er zoveel aan te knutselen. Nu bv zet ik de Dune aan en gaan met die banaan.

De Oppo lijkt me wel wat en er zijn volgens mij weinig alternatieven.

Maar ik heb nog wel even de tijd om e.e.a. uit te zoeken. Misschien is het wel ergens mogelijk om een Oppo op proef te hebben, maar dat zal wel niet gaan ben ik bang.

suggesties zijn welkom :D

Loondijke

Voor het bedrag waar je de Oppo 103 EU voor aan kan schaffen, kan je een hele goede HTPC met een goede bluray speler erin samenstellen voor XBMC, madVR en nog andere apps.
Als je veel blurays origineel koopt is Oppo natuurlijk een goede optie, maar de Oppo kan qua streaming niet op tegen een HTPC.

Ik weet niet of een HTPC met blurayspeler ook een vergelijkbaar beeld geeft als de Oppo voor ongeveer hetzelfde aankoopbedrag? Wellicht iemand hier die dit wel weet?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Het meeste stream ik op het moment, zeg maar 95% en originele BR's rip ik naar mijn NAS.

Ik had al eens een wensenlijstje gemaakt van wat een HTPC voor mij moeten kunnen,

Wensen zijn:
-Full HD 2D/3D iso incl BR Menu's en 3D MKV, en alle HD audio formaten
-3D BR speler
-Dual HDMI out, HDMI1 naar de beamer en HDMI2 naar de receiver (heb geen 3D receiver),
-Stil zijn.
-Cinavia free ;)
-Snelle boot (SSD)
-XBMC of vergelijkbaar maar niet noodzakelijk
-Mooie HTPC case (display is niet noodzakelijk)
-Remote via tablet en/of smartphone en draadloos toetsenbord met touchpad oid.


Raymond187

Ik heb een Oppo 103.

Als je 95% streamt dan zou ik niet voor de Oppo gaan. De Oppo is geen dedicated MP en is daarom ook beperkt.
Geen ISO, Cinavia crap ( wordt geactiveerd tijdens afspelen BDMV/M2TS folders) *.MKV heeft daar nog geen last van. Speelt geen 10bit codex af.

Geluid is wel een stuk beter dan de simpele MP die ik heb Eminent EM7080. Beeld is ook een stuk beter.

Loondijke

Quote from: RonG on June 19, 2013, 14:21:14
Het meeste stream ik op het moment, zeg maar 95% en originele BR's rip ik naar mijn NAS.

Ik had al eens een wensenlijstje gemaakt van wat een HTPC voor mij moeten kunnen,

Wensen zijn:
-Full HD 2D/3D iso incl BR Menu's en 3D MKV, en alle HD audio formaten
-3D BR speler
-Dual HDMI out, HDMI1 naar de beamer en HDMI2 naar de receiver (heb geen 3D receiver),
-Stil zijn.
-Cinavia free ;)
-Snelle boot (SSD)
-XBMC of vergelijkbaar maar niet noodzakelijk
-Mooie HTPC case (display is niet noodzakelijk)
-Remote via tablet en/of smartphone en draadloos toetsenbord met touchpad oid.

Streamen 95% = HTPC ideaal. Precies wat Raymond zegt.

Maar, met deze eisen kan je een heel erg geschikte HTPC in elkaar knutselen denk ik;

AMD A8 met stille koeler met geïntegreerde AMD cpu
OF
Intel i3 met stille koeler en een extra Nvidia vga-kaart met 2x HDMI out (wel lastig om fanless te krijgen denk ik)
Fractal Design Node 605 (met demping + 2 extreem stille casefans + strakke uitstraling)
4GB
60 / 120 GB SSD (ligt eraan hoeveel ruimte je nodig gaat hebben)
XBMC met App op je tablet (ideaal)
Stille 430W voeding

Wat is het budget wat je ongeveer in gedachten hebt?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Thnx voor de lijst al zover ;D

Budget is ongeveer al wat de Oppo zou moeten kosten, iets van € 700,- maar minder mag ook :D

Die Fractal Design Node 605 is idd erg gaaf.

RonG

Even kijken tot nu toe,

CPU: AMD A serie A8-5600K - 3.6 GHz (Deze kan moeiteloos 3D weergeven?)
CPU-koeler: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
Kast: Fractal Design Node 605
Optische drive: Lite-On iHOS104 Black
SSD: Crucial m4 - Solid state drive 128 GB

Nu weet ik niet wat voor Mobo en geheugen te kiezen en Mobo moet dan HDMI hebben voor naar de beamer.
En hoe zit het met de geluidskaart? Deze moet dan met HDMI zijn welke dan naar de receiver moet toch?

high-q

Prima HTPC setup

Je HDMI uit gaat van je moederbord naar je receiver. Van daar uit splits je video en geluid.
Met de opzet die je nu in gedachten hebt, heb je geen geluidskaart nodig. Een videokaart
zou ik verder ook laten.  Zo hou je nog een beetje geld over voor een leuke kast. Aan
geheugen heb je niet zo gek veel nodig, ik zou zeggen 4gb 1600mhz DDR3.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RonG

Quote from: high-q on June 19, 2013, 16:08:49
Je HDMI uit gaat van je moederbord naar je receiver. Van daar uit splits je video en geluid.

Klopt, maar gezien ik geen 3D receiver heb moet ik deze van te voren splitsen, dus HDMI1 naar de beamer voor beeld en HDMI naar de receiver.

Loondijke

Moederbord mogelijkheid zou zijn, de;
Gigabyte GA-F2A75M-HD2 - http://tweakers.net/pricewatch/322950/gigabyte-ga-f2a75m-hd2.html

Gigabyte altijd goede ervaringen mee gehad en nooit problemen mee gehad. Goede specs en gewoon fijne bordjes.

HDMI out op je moederbord kan je voor het geluid gebruiken naar de receiver en HDMI out op je VGA-kaart voor je beamer. Ik denk dat dit wel moet lukken eigenlijk. Of we moeten kijken naar een vga-kaart met dual-HDMI out, maar dit brengt waarschijnlijk een extra fan met zich mee.

CPU is ruimschoots snel genoeg. De VGA-kaart doet al het rekenwerk (integrated AMD-GPU = HD7560D).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

high-q

Quote from: RonG on June 19, 2013, 16:12:39
Klopt, maar gezien ik geen 3D receiver heb moet ik deze van te voren splitsen, dus HDMI1 naar de beamer voor beeld en HDMI naar de receiver.

Dat is ook zo, las ik in een ander topic.

Quote from: Loonens on June 19, 2013, 16:15:37
HDMI out op je moederbord kan je voor het geluid gebruiken naar de receiver en HDMI out op je VGA-kaart voor je beamer. Ik denk dat dit wel moet lukken eigenlijk.

Dan is dit inderdaad de oplossing.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RonG

Quote from: Loonens on June 19, 2013, 16:15:37
Moederbord mogelijkheid zou zijn, de;
Gigabyte GA-F2A75M-HD2 - http://tweakers.net/pricewatch/322950/gigabyte-ga-f2a75m-hd2.html

Gigabyte altijd goede ervaringen mee gehad en nooit problemen mee gehad. Goede specs en gewoon fijne bordjes.

HDMI out op je moederbord kan je voor het geluid gebruiken naar de receiver en HDMI out op je VGA-kaart voor je beamer. Ik denk dat dit wel moet lukken eigenlijk. Of we moeten kijken naar een vga-kaart met dual-HDMI out, maar dit brengt waarschijnlijk een extra fan met zich mee.

CPU is ruimschoots snel genoeg. De VGA-kaart doet al het rekenwerk (integrated AMD-GPU = HD7560D).

Ok, thnx ;D

Ik heb trouwens nog een zgan Sharkoon Rebel9 Pro Economy midi tower met 2 Nexus 120mm Real Silent Case Fans en ook nog eens een Xilence XP480W voeding welke werkeloos hier staan.
De kast is welliswaar geen mooie HTPC kast maar nu ik erover nadenk staat deze toch maar half achter een gordijn en is haast onzichtbaar in mijn donkere HT ruimte.
ooit eens gekocht om er een Raid server van te maken.

Heb ook nog 4x 1GB DDR2 800 Mhz 6400C reepjes van Corsair liggen maar deze zullen wel niet voldoen denk ik

Dit zou de kosten wat drukken natuurlijk :) maar daar moet ik nog even over nadenken maar fans en voeding kan ik wel al gebruiken!


RonG

#142
Lijst tot nu toe

HTPC kast Sharkoon + silent fans
Voeding Xilent 450w
AMD A serie A8-5600K - 3.6 GHz
Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
Lite-On iHOS104 br speler            
Crucial m4 Solid state drive 128   
Mobo Gigabyte GA-F2A75M-HD     
Corsair Vengeance 2x4 - Geheugen     
GPU   Sapphire Radeon 6570 Silent 1GB ?? of Club3D Radeon HD 6450 Noiseless Edition ??

Ik weet nu alleen niet of de genoemde GPU 3D kan.
En de BR speler, moet dit geen 3D versie zijn of doet de software cq GPU daar voor zorgen?

Quote from: Loonens on June 19, 2013, 16:15:37
HDMI out op je moederbord kan je voor het geluid gebruiken naar de receiver en HDMI out op je VGA-kaart voor je beamer. Ik denk dat dit wel moet lukken eigenlijk.
Kan dit ook andersom? Maar dan ipv een extra VGA kaart een soundkaart met HDMI?                                   

Loondijke

Even wat aandachtspuntjes;

- Ik zou me ook even goed verdieping in de blurayspeler die je erin bouwt. De ene maakt meer kabaal dan de andere, dus ik zou daar wat reviews en tests op naslaan. Zeker tijdens het lezen kan dit nogal voor vervelend geluid zorgen!

- Ik zou een kaart nemen ZONDER fan. Silent met fan is namelijk nooit Silent. En er zijn echt genoeg passief gekoelde kaarten welke 110% snel genoeg zijn voor 3D.

- De SSD's van Samsung (F-serie) komen overal heel erg goed uit de tests. Waarom ben je specifiek voor Crucial gegaan??

- Als je op je budget gaat letten, kan je het heeeeel makkelijk af met 4GB. 8GB is echt totale overkill voor een HTPC

- Kast ken ik niet, maar dit is de kast welke je nog had staan?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Quote from: Loonens on June 20, 2013, 09:01:57
- Ik zou me ook even goed verdieping in de blurayspeler die je erin bouwt. De ene maakt meer kabaal dan de andere, dus ik zou daar wat reviews en tests op naslaan. Zeker tijdens het lezen kan dit nogal voor vervelend geluid zorgen!
Thnx, ga ik zeker doen!

Quote from: Loonens on June 20, 2013, 09:01:57
- Ik zou een kaart nemen ZONDER fan. Silent met fan is namelijk nooit Silent. En er zijn echt genoeg passief gekoelde kaarten welke 110% snel genoeg zijn voor 3D.
Ok, ik denk dat de genoemde Sapphire Radeon 6570 Silent 1GB moet voldoen, hij is fanless te krijgen zo te zien.

Quote from: Loonens on June 20, 2013, 09:01:57
- De SSD's van Samsung (F-serie) komen overal heel erg goed uit de tests. Waarom ben je specifiek voor Crucial gegaan??
Ik had wat testen gelezen en deze kwam er ook goed uit. Dus de Samsung is eigenlijk een betere keus?
Dan zal ik deze kiezen ;D

Quote from: Loonens on June 20, 2013, 09:01:57
- Als je op je budget gaat letten, kan je het heeeeel makkelijk af met 4GB. 8GB is echt totale overkill voor een HTPC
Ok, noted :)

Quote from: Loonens on June 20, 2013, 09:01:57
- Kast ken ik niet, maar dit is de kast welke je nog had staan?
Idd, die heb ik nog staan,
Is deze

RonG

Ik heb nog 4x1 GB DDR2 geheugen liggen, zouden deze voldoen?

Raymond187

Past dat wel op het nieuwe MOBO?

Je kan het altijd proberen he. Werkt het niet kan je het altijd nog vervangen 2 x 2GB DDR3 @1600Mhz

RonG

Quote from: Raymond187 on June 20, 2013, 09:42:31
Past dat wel op het nieuwe MOBO?

Je kan het altijd proberen he. Werkt het niet kan je het altijd nog vervangen 2 x 2GB DDR3 @1600Mhz
Klopt, en zo duur zijn deze nu ook weer niet.

Wunderbar

#148
Quote from: RonG on June 20, 2013, 09:34:55
Ik heb nog 4x1 GB DDR2 geheugen liggen, zouden deze voldoen?

Het Gigabyte GA-F2A75M-HD2 moederbord gebruikt DDR3 geheugen, dus zal je een nieuw geheugenkitje moeten kopen. Ik kan je ook aanraden als je een AMD APU gebruikt om een geheugenkitje van 1600Mhz of 1866 Mhz te kopen aangezien de APU's profiteren van hogere geheugensnelheid.

Keuze genoeg

Je kan ook de DVI-uitgang op het mobo gebruiken voor je beamer en de HDMI uitgang voor je receiver dan moet je geen extra grafische kaart aanschaffen. Maar er ligt waarschijnlijk al een HDMI kabel naar de beamer?

Leuke beamer trouwens  :clapping:

RonG

Quote from: Wunderbar on June 20, 2013, 09:56:01
Het Gigabyte GA-F2A75M-HD2 moederbord gebruikt DDR3 geheugen, dus zal je een nieuw geheugenkitje moeten kopen. Ik kan je ook aanraden als je een AMD APU gebruikt om een geheugenkitje van 1600Mhz of 1866 Mhz te kopen aangezien de APU's profiteren van hogere geheugensnelheid.

Keuze genoeg

Je kan ook de DVI-uitgang op het mobo gebruiken voor je beamer en de HDMI uitgang voor je receiver dan moet je geen extra grafische kaart aanschaffen. Maar er ligt waarschijnlijk al een HDMI kabel naar de beamer?

Leuke beamer trouwens  :clapping:

Thnx ;D,

Er ligt idd al een HDMI kabel naar de beamer maar zou dat idd een optie kunnen zijn? Zou een DVI naar HDMI adapter kunnen werken (zonder kwaliteitsverlies te hebben natuurlijk)?