Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RonG

Hi Philip,

bedankt voor het reageren, goed dat het weer beter met je gaat!

Ik was het denken aan panelen van MDF en de nok vullen met steenwol 202 gezien ik her en der lees dat hiervan custom bass traps gemaakt kan worden.
Op die manier wilde ik 2 dingen in een keer aanpakken, het afwerken van het plafond en indien mogelijk gebruik maken van de ruimte in de nok.

Wanneer het geen zin heeft om dit te doen dan laat ik het natuurlijk. Dan maak ik er enkel een verlaagd plafonnetje met verlichting.

Ik moet eens even kijken wat Rens dan heeft :)

Peerless Monster

Quote from: HTip on April  4, 2012, 14:46:09
Wellicht is het zelfs beter om naar een commerciële oplossing te kijken. Zoiets als Rens gedaan heeft tegen het plafond.

Dat is een best dure oplossing (450 euro voor 4 sunburst absorbers van Auralex): http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95666.225
Je hebt er vrij veel voor nodig dan voor aan het plafond.
Volgens mij is het dan goedkoper om zo'n systeemplafond te plaatsen zoals jij hebt Philip.

Of paneelabsorbers zoals ik in mijn hoeken heb. Wel voor zorgen dat ze luchtdicht zijn.
Ik zag op het forum iemand ook zijn complete plafond met isolatiemateriaal behangen en daarvoor van die gaten panelen zetten.
Lijkt me ook een goede oplossing.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

RonG

Ok,

Ik zag in je topic idd voldoende bass traps hangen ;D, erg mooie ruimte trouwens :). Maar hoe bepaal je wat waar te hangen?
Ik heb natuurlijk schuine wanden. Sorry voor de vele vragen maar heb hier niet zoveel kaas van gegeten.
Verlaagd plafond zoals Philip wordt lastig, deze wordt hoogstens 40cm breed.

Ik wil natuurlijk geen geld uitgeven wanneer het geen effect heeft.

Misschien helpt het al als ik zoiets in de nok maak? Ik zou er ongeveer 4 van moeten hebben



HTip

Bedankt Ron! Eindelijk weer beter, want ik was het wel beu. Nog niet helemaal fit, maar gaat de goede kant op.

Of zich zou MDF met steenwol goed kunnen werken. Dan mag het MDF niet te dik zijn. Ik had volgens mij steenwol 212-platen, dus 202 komt in de buurt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Peerless Monster on April  4, 2012, 15:13:36
Dat is een best dure oplossing (450 euro voor 4 sunburst absorbers van Auralex): http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95666.225
Je hebt er vrij veel voor nodig dan voor aan het plafond.
Dan wordt het inderdaad geen low-budget oplossing

Quote
Volgens mij is het dan goedkoper om zo'n systeemplafond te plaatsen zoals jij hebt Philip.
De commerciële prijs is €70/m2 exclusief rails en bevestigingsmateriaal, dus dat betwijfel ik ;)
En ik denk dat de plafondbreedte bij Ron te klein is om rendement te krijgen

Quote
Of paneelabsorbers zoals ik in mijn hoeken heb. Wel voor zorgen dat ze luchtdicht zijn.
Ik zag op het forum iemand ook zijn complete plafond met isolatiemateriaal behangen en daarvoor van die gaten panelen zetten.
Lijkt me ook een goede oplossing.
Paneelabsorbers zijn zeker een goede en goedkope mogelijkheid. Echter gaan die niet zo diep. Mijn grote absorber onder het scherm is 4m breed, 60cm hoog en 30 cm diep en is dacht ik afgesteld op 70Hz.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Ik heb wat om over na te denken ;D. Gezien mijn laatste aanwinst zit ik een beetje in de "spaarmodus" Maar zo'n plafonnetje moet geen probleem zijn. Kan ik er meteen wat verlichting mee in verwerken.

In eerste instantie moet het een cosmetische afwerking worden maar wil proberen er ook meteen een akoestisch voordeel uit te halen.
EN, ik heb weer wat om te knutselen :D

RonG

Ik ben zoals de meeste hier altijd op zoek naar verbeteringen en lees hier natuurlijk heel veel en heb zodoende volgende vraag.

Op het moment heb ik 2 passieve subs met 12" drivers aangestuurd door een Reckhorn A402.
De subs zouden een vermogen moeten kunnen hebben van 400 W aan 4 ohm p/s. Zou het het een hele verbetering kunnen zijn wanneer ik de reckhorn vervang door bv een Crown XLS 1000 of bv een Behringer iNUKE NU3000DSP?
Welke adviseren jullie?

Nog een vraagje,
Bij 2 subs is het dan beter om deze per kanaal aan te sturen? Dus wanneer de amp bv 2x 600W is elk kanaal naar een sub? Of parallel schakelen en bridged aansturen?

De reckhorn heeft een max vermogen van 290w aan 4 ohm en ik ben ervan overtuigd dat deze te zwak is (deze had ik bij mijn vorige zelf gebouwde XLS10 sub).
Mij valt heel vaak op dat het clipping ledje graag meedoet ;D. Nu denk ik dat het niet zo'n probleem is dat deze soms oplicht maar het gebeurd wel heel vaak. Ik moet het level van de reckhorn echt naar onder schroeven om dit te voorkomen.
Tijdens het clippen hoor ik niet aan de subwoofers dat ze het niet aankunnen.



RonG

#107
.

audioteun

Beste Ron , ik wilde even reageren op de mooie toppics erg jot.
En de voorgenomen akoestische ontwikkeling heb ik al in de map staan om deze op een mooie manier met verlichting in de ruimte te realiseren . Ik hoop binnenkort ook de diverse "modi" van de nieuwe bassamp met je te kunnen  "aanbassen" :headbanging:

groet René

RonG

Hey Rene,

Welkom

Leuk dat jeje ook aangemeld hebt :pompom:

audioteun

 :yin-yang: altijd op zoek naar de holy grail. Ton´s magnetostatische center is nu klaar en hangt aan een uitvouw bracket aan de muur onder het projectiescherm. Marcel´s KEF center achter de plasma is nu ook in bedrijf. Rust.......ennnuhh ik hoor wel wanneer jij erklaar voor bent om weer aan de slag te gaan met de Behringer en de laptop .
groet René. :popcorn:

RonG

Weer eens een berichtje in mij eigen topic :D,

Er staat een mooie upgrade aan te komen, een TW-8100 wordt besteld :pompom:, ben erg benieuwd.
Mijn TW-2900 staat inmiddels  te koop in de marktsectie.

Vanaf Zaterdag eerst 2 weken naar Lefkas Griekenland en bij thuiskomst staat er een TW8100 klaar als het goed is :D.

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: Zefanja on May 16, 2013, 09:00:54
Mooie upgrade!
Congratz  :pompom:

Thnx,

Moet nog ff geduld hebben maar om dit geduld op een Grieks eiland op te brengen is natuurlijk ook geen straf :D

HTip

Proficiat met je nieuwe aanwinst! Leuk vooruitzicht als je op vakantie bent :pompom:

Is inmiddels je probleem met de brom al opgelost?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on May 16, 2013, 12:19:46
Proficiat met je nieuwe aanwinst! Leuk vooruitzicht als je op vakantie bent :pompom:

Is inmiddels je probleem met de brom al opgelost?

thnx,  ;D

De brom is helemaal weg nadat ik beamer geaard had aangesloten,

Ik heb alleen nog heel zacht een raar geluid door de subs wanneer er een HD audio formaat afgespeeld wordt, en dat is ook nog eens random.
De leek zal het trouwens niet horen, omdat ik het weet let ik erop :D.

Denk dat als wil ik er echt vanaf wil dat ik andere subwoofer versterker moet hebben, maar dat zal dit jaar zeker niet gaan gebeuren :-\

HTip

Fijn dat dat is opgelost. Lijkt me erg vervelend om een probleem niet te kunnen lokaliseren en daardoor niet op kan lossen. Misschien kunnen we ergens in juli dan een REW-meting bij jou doen. Dan ben ik M&G-vrij ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on May 16, 2013, 17:07:05
Fijn dat dat is opgelost. Lijkt me erg vervelend om een probleem niet te kunnen lokaliseren en daardoor niet op kan lossen. Misschien kunnen we ergens in juli dan een REW-meting bij jou doen. Dan ben ik M&G-vrij ;)

Ja, dat lijkt me gaaf  :pompom:. Ik had je progressie gevolgd in jou topic over REW.

HTip

Quote from: RonG on May 16, 2013, 17:25:41
Ja, dat lijkt me gaaf  :pompom:. Ik had je progressie gevolgd in jou topic over REW.
Ik ben nog niet zo ver dat ik precies weet hoe het allemaal werkt, maar tegen die tijd wel ;) Ben ook van plan om de MiniDSP UMIK-1 microfoon aan te schaffen. Zal waarschijnlijk niet de laatste keer zijn dat ik een meting doe...

Na jouw vakantie kijken we even naar een geschikte datum.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Dikke upgrade! Gefeliciteerd. Ik ben ook nog steeds dolgelukkig met mijn nieuwe Epson! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RonG

Quote from: HTip on May 16, 2013, 21:15:17
Na jouw vakantie kijken we even naar een geschikte datum.

Zullen we doen :pompom:

Quote from: LittleNinja on May 16, 2013, 21:25:23
Dikke upgrade! Gefeliciteerd. Ik ben ook nog steeds dolgelukkig met mijn nieuwe Epson! 8)

Thnx! Ben zeer benieuwd wat het verschil zal zijn t.o.v. mijn huidige beamer :popcorn:

RonG

Wordt als het goed is Dinsdag as verstuurd, :popcorn: :popcorn:

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Yes, hij is binnen :pompom:,

helaas vandaag geen tijd om aan te sluiten, morgen avond dan maar ;D

RonG

Zo, beamer opgehangen, uitgelijnd en aangesloten :).

Natuurlijk als eerste de HSDD getest en daarna natuurlijk ook "the art of flight"
Nou, ik ben echt wel onder de indruk van de qualiteit, erg goed.

De stap van een tw-2900 naar deze is echter niet zo groot als destijds van een tw-10h naar de 2900 maar dat lijkt me logisch. Dat wil dus zeggen dat de beeldqualiteit van een tw-2900 ook erg goed is.

Er is natuurlijk wel verschil, de 8100 geeft een nog dynamischer plaatje, overall mooier.
Ik denk wanneer ik na een week de 2900 weer zou aansluiten het verschil nog duidelijker zal zien.

3D heb ik even getest in de vorm van half SBS via de dune, maar dat vond ik omslachtig en viel me wat tegen, het werkt wel maar denk dat realD het echte 3D weergeeft.

Wat ook jammer is maar niet te omzeilen is dat wanneer de beamer in 3D modus gaat de lamp in highmode gaat, het blazende geluid van de ventilator stoort dan toch wat.

Wat ik ook wel een hele verbetering vind is de autoiris, deze vele malen minder hoorbaar (bijna niet) dan bij de 2900.

Mijn eerste indruk is dus :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :D

Oja, hij is wel gevoelig voor andere remotes, wanneer ik blader met de dune springt soms het menu van de beamer naar voren, ook is me wel eens de uitlijn matrix verschenen :-\