Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: Zefanja on February 28, 2012, 13:01:23
Heeft bij mij in ieder geval een verbetering gebracht.
Het zal iig een hoop trillingen weg halen.

Ben benieuwd, mijn vrouwtje klaagde af en toe wanneer ze beneden zat en ik boven iets aan het draaien was over trillingen en onaangename bas. Hopelijk verminderd dat nu :).

Ik zal mijn bevindingen zsm posten.

Zefanja

Quote from: RonG on February 28, 2012, 13:06:15
Ben benieuwd, mijn vrouwtje klaagde af en toe wanneer ze beneden zat en ik boven iets aan het draaien was over trillingen en onaangename bas. Hopelijk verminderd dat nu :).

Ik zal mijn bevindingen zsm posten.

Je zal het volume van je subs waarschijnlijk wel wat terug moeten draaien.
Het geluid van je subs word nu harder omdat er minder resonantie is en er dus minder geluid verloren gaat.
Dat was iig mijn ervaring.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Ik heb de gramma's eronder liggen. Ik moest idd het volume wat terugdraaien van de subs. Voor mijn gevoel waren er meer trillingen in de seats voelbaar zijn wat natuurlijk positief is. Ik kan echter niet waarnemen dat ik nu een strakkere bas heb.
Ik moet nog wat meer testen om een beter beeld te krijgen maar de eerste indruk is positief :)

Zou opnieuw inregelen cq afstellen zinvol zijn? Bedoel dan met audyssey en DB meter aan de slag?

Zefanja

Quote from: RonG on February 29, 2012, 19:21:57
Ik heb de gramma's eronder liggen. Ik moest idd het volume wat terugdraaien van de subs. Voor mijn gevoel waren er meer trillingen in de seats voelbaar zijn wat natuurlijk positief is. Ik kan echter niet waarnemen dat ik nu een strakkere bas heb.
Ik moet nog wat meer testen om een beter beeld te krijgen maar de eerste indruk is positief :)

Zou opnieuw inregelen cq afstellen zinvol zijn? Bedoel dan met audyssey en DB meter aan de slag?

Ik merkte zelf pas na een tijde dat me bas strakker was. Weet ook niet waarom, maar in het begin merkte ik het niet.

Opnieuw afstellen is zeker aan te raden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: Zefanja on February 29, 2012, 19:23:47
Ik merkte zelf pas na een tijde dat me bas strakker was. Weet ook niet waarom, maar in het begin merkte ik het niet.

Opnieuw afstellen is zeker aan te raden.

Dan weet ik wat ik in weekend kan gaan doen :D.

HTip

Zo zeg, je laat er geen gras over groeien! Door de Gramma verandert je karakteristiek. Er zijn minder/geen resonanties meer dus bepaalde frequenties worden versterkt of verzwakt afhankelijk van de staande golven. Daarom moet je nu je Audyssey (of welke EQ/DSP dan ook) opnieuw inregelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on February 29, 2012, 20:50:41
Zo zeg, je laat er geen gras over groeien! Door de Gramma verandert je karakteristiek. Er zijn minder/geen resonanties meer dus bepaalde frequenties worden versterkt of verzwakt afhankelijk van de staande golven. Daarom moet je nu je Audyssey (of welke EQ/DSP dan ook) opnieuw inregelen.

+1

Na het opnieuw afstellen merkte ook pas echt verschil met de subdude eronder.
Bas is lekker strak en duidelijk, maar niet overheersend aanwezig.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: HTip on February 29, 2012, 20:50:41
Zo zeg, je laat er geen gras over groeien! Door de Gramma verandert je karakteristiek. Er zijn minder/geen resonanties meer dus bepaalde frequenties worden versterkt of verzwakt afhankelijk van de staande golven. Daarom moet je nu je Audyssey (of welke EQ/DSP dan ook) opnieuw inregelen.

Quote from: Zefanja on February 29, 2012, 20:52:19
Na het opnieuw afstellen merkte ook pas echt verschil met de subdude eronder.
Bas is lekker strak en duidelijk, maar niet overheersend aanwezig.

thnx :D. Het zijn gelukkig geen giga bedragen om een verbetering teweeg te brengen.
Morgen maar even de DB meter scoren op het werk en van het weekend weer aan de slag. Ik ben benieuwd.

WickedGame

Wanneer verwacht je de Auralex binnen? Ben wel even benieuwd naar je bevindingen.

RonG

Quote from: WickedGame on March  2, 2012, 09:35:43
Wanneer verwacht je de Auralex binnen? Ben wel even benieuwd naar je bevindingen.
Hi Marc, check hier, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47907.msg2135536#msg2135536.

Komend weekend ga ik met de DB meter en audyssey aan de slag :D

WickedGame


Zefanja

Quote from: RonG on March  2, 2012, 09:41:58
Hi Marc, check hier, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47907.msg2135536#msg2135536.

Komend weekend ga ik met de DB meter en audyssey aan de slag :D


Nice, ben erg benieuwd wat het je gaat opleveren.
Welke dvd/blu-ray gebruik je om af te stellen?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: Zefanja on March  2, 2012, 09:53:30
Nice, ben erg benieuwd wat het je gaat opleveren.
Welke dvd/blu-ray gebruik je om af te stellen?

Ik heb gisteren de BR van DVE essentials gedownload. Nog nooit eerder gebruikt. Voorheen heb ik de test tonen van de Onkyo versterker gebruikt om af te stellen.
Als ik er met DVE niet uitkom zal ik de instelmogelijkheden van mijn Onkyo versterker weer gebruiken.

Martijnst1990

ZO, ik heb hier even het één en ander gemist zie ik! Prachtige ruimte geworden zeg, erg sfeervol :) En goed bezig met dB meter, Auralex gramma en afstel BD, ik verwacht een hele grote verbetering 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

Quote from: Martijn90 on March  2, 2012, 10:30:03
ZO, ik heb hier even het één en ander gemist zie ik! Prachtige ruimte geworden zeg, erg sfeervol :) En goed bezig met dB meter, Auralex gramma en afstel BD, ik verwacht een hele grote verbetering 8)

Thnx Martijn :)

HTip

Quote from: RonG on March  2, 2012, 10:26:25
Ik heb gisteren de BR van DVE essentials gedownload. Nog nooit eerder gebruikt. Voorheen heb ik de test tonen van de Onkyo versterker gebruikt om af te stellen.
Als ik er met DVE niet uitkom zal ik de instelmogelijkheden van mijn Onkyo versterker weer gebruiken.
Daarmee moet het je zeker lukken. Heb je nog de CARA DVD meegenomen van WG's laptop?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on March  2, 2012, 11:03:51
Daarmee moet het je zeker lukken. Heb je nog de CARA DVD meegenomen van WG's laptop?

Nee, die heb ik helaas niet. Straks eens even op usenet speuren.

WickedGame

Quote from: RonG on March  2, 2012, 11:37:07
Nee, die heb ik helaas niet. Straks eens even op usenet speuren.

Quote from: HTip on March  2, 2012, 11:03:51
Daarmee moet het je zeker lukken. Heb je nog de CARA DVD meegenomen van WG's laptop?

Hmm nu je het zegt wel een image gemaakt maar niet overgezet op de HDD van RonG.

HTip

Quote from: WickedGame on March  2, 2012, 12:39:15
Hmm nu je het zegt wel een image gemaakt maar niet overgezet op de HDD van RonG.
Misschien kan je 'm op de een of andere manier delen? In delen van 2G "ophakken" en dan via wetransfer.com?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on March  2, 2012, 13:30:33
Misschien kan je 'm op de een of andere manier delen? In delen van 2G "ophakken" en dan via wetransfer.com?

Hoe heet die DVD precies?, enkel CARA?

edit, laat maar,  :wacko: al gevonden, CARA Test-DVD

RonG

Zo,

vanmiddag aan de slag geweest om e.e.a. in te regelen. Ik moet zeggen dat ik niet echt verbetering heb kunnen realiseren. Niet dat het slecht was voorheen maar dat ik het beter kreeg kan ik niet zeggen.
Strakker bas kan ik helaas nog niet waarnemen of het was al redelijk strak natuurlijk :)

Misschien dat ik ooit eens wat moet gaan puzzelen met basetraps oid.

Wat wel is dat alles minder door dreunt naar beneden toe wat mijn vrouw wel happy maakt :D. Dit was ook mijn uitleg naar haar waarom ik deze aangeschaft heb.

Zefanja

Quote from: RonG on March  4, 2012, 16:22:23
Zo,

vanmiddag aan de slag geweest om e.e.a. in te regelen. Ik moet zeggen dat ik niet echt verbetering heb kunnen realiseren. Niet dat het slecht was voorheen maar dat ik het beter kreeg kan ik niet zeggen.
Strakker bas kan ik helaas nog niet waarnemen of het was al redelijk strak natuurlijk :)

Misschien dat ik ooit eens wat moet gaan puzzelen met basetraps oid.

Wat wel is dat alles minder door dreunt naar beneden toe wat mijn vrouw wel happy maakt :D. Dit was ook mijn uitleg naar haar waarom ik deze aangeschaft heb.

Hahaha nou iig ergens winst behaald  ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Ergens hier in mijn topic vroeg ik me af wat te doen met de nok in het kijk gedeelte.

Nu las ik hier veel over basstraps enz. en heb het idee om de nok hiervan te voorzien. Dus verlaagd plafonnetje met daarin dan vulmateriaal om de basstrap te realiseren.

Nu wat vragen,
Is het zinvol?
Met welke materialen kan ik het beste maar ook zo goedkoop mogelijk gebruiken?

Op deze oudere foto is het het beste te zien waar ik dit wil maken (daar waar het blauwe licht reflecteert). Lengte vanaf de voorste balken naar de muur is ongeveer 2,70m


RonG


HTip

Ben wat achter geraakt op het forum sinds ik weer werk ;)

Waar je naar verwijst zijn corner traps en dat werkt erg goed in de hoeken van een kamer. Of dat ook geldt voor de nok van een dak weet ik niet. Een plafonnetje opvullen met dempend materiaal zou kunnen werken, maar dat hangt denk ik sterk af van het materiaal. Het belangrijkste is dat het veel energie moet kunnen absorberen. Door de lengte van de zolder kan het daardoor toch redelijk prijzig worden.

Wellicht is het zelfs beter om naar een commerciële oplossing te kijken. Zoiets als Rens gedaan heeft tegen het plafond.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive