Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: RonG on February 24, 2012, 14:34:50
Yep :thumbs-up:. Heb deze al even een keer mogen aanhoren/voelen en ik had zoiets nog niet eerder meegemaakt.

De DD15 (die ik ook heb gehad) heeft bij ons de heipalen ook al laten meedeinen...
Ongelofelijk wat daar voor kracht in zit...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Ben ook benieuwd... al lijkt mij een DD15 voor mijn ruimte wel voldoende, het appartementencomplex moet natuurlijk wel blijven staan  ;D

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on February 24, 2012, 14:51:31
Ben ook benieuwd... al lijkt mij een DD15 voor mijn ruimte wel voldoende, het appartementencomplex moet natuurlijk wel blijven staan  ;D

Die gaat makkelijk aan je Rel voorbij.
Maar staar je niet blind op Velodyne... ;D Er is meer te koop
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

:laugh: Ik kan geen topic lezen of mijn sub wordt wel ergens genoemd. Zometeen valt het hartstikke tegen en dan? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on February 24, 2012, 20:04:46
Zometeen valt het hartstikke tegen en dan? :D

Hahah ik denk dat die kans heel klein is met jou sub  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Quote from: Zefanja on February 24, 2012, 20:54:34
Hahah ik denk dat die kans heel klein is met jou sub  ;D
We gaan het morgen zien/horen/voelen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on February 24, 2012, 22:01:11
We gaan het morgen zien/horen/voelen :D

Dat stuk uit monsters inc vergeet ik nooit meer  :D
Ik denk dat iedereen gewoon weer gaat genieten  ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: Zefanja on February 24, 2012, 23:11:48
Dat stuk uit monsters inc vergeet ik nooit meer  :D
Ik denk dat iedereen gewoon weer gaat genieten  ;)

Gisteren dus gehoord/gevoeld. Tja, wat moet ik zeggen O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0.

Gisteren een goede tip gehad, eigen spaarpotje voor je eigen HT aanleggen :D. Misschien gaan ik toch investeren een DD15 oid. Ik ben er gewoon helemaal onder de indruk van.

HTip

Quote from: RonG on February 26, 2012, 11:52:07
Gisteren dus gehoord/gevoeld. Tja, wat moet ik zeggen O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0.
Zo had ik het ook ervaren ;) De voor mij onbekende scenes (of nog niet geluisterd in eigen ruimte) waren ook voor mij :o :o :o

Quote
Gisteren een goede tip gehad, eigen spaarpotje voor je eigen HT aanleggen :D. Misschien gaan ik toch investeren een DD15 oid. Ik ben er gewoon helemaal onder de indruk van.
Inderdaad een hele goede tip voor iedereen! Sorry als ik je plannen voor niet upgraden in de war heb geschopt :D :D :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on February 26, 2012, 13:21:38
Inderdaad een hele goede tip voor iedereen! Sorry als ik je plannen voor niet upgraden in de war heb geschopt :D :D :D

Nee hoor :D,

ik ben me ook aan het oriënteren naar het aanschaffen van de Auralex Gramma. Nu ziet men op de foto's dat ik de subs zal moeten platleggen anders komen ze boven het scherm uit.
Kan dat kwaad?

Ik zal er 2 moeten aanschaffen :).

Zefanja

Quote from: RonG on February 27, 2012, 09:19:04
Nee hoor :D,

ik ben me ook aan het oriënteren naar het aanschaffen van de Auralex Gramma. Nu ziet men op de foto's dat ik de subs zal moeten platleggen anders komen ze boven het scherm uit.
Kan dat kwaad?

Ik zal er 2 moeten aanschaffen :).

Of voor de DD18+ gaan en dan heb je aan 1 wel genoeg denk ik :P
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: Zefanja on February 27, 2012, 10:09:47
Of voor de DD18+ gaan en dan heb je aan 1 wel genoeg denk ik :P

LOL ja idd maar dan ben ik wat jaartjes veder voordat ik zoiets kan aanschaffen. Dus nu tweaken van het materiaal wat ik heb.
Ik heb gisteren ook nog eens stukjes van die AVS disk gedraaid en al me al mag ik niet klagen. Het is geen broekwapperen of haarwapperen natuurlijk :D maar ik voel het wel lekker in de stoel :D.

Zefanja

En auralex gramma zal denk ik een hoop voor je doen.
Het geluid word dan niet meer opgevangen door de vloer en de muren, maar komt meer de ruimte in.
Zal een groot verschil geven.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Quote from: Zefanja on February 27, 2012, 11:17:44
En auralex gramma zal denk ik een hoop voor je doen.
Het geluid word dan niet meer opgevangen door de vloer en de muren, maar komt meer de ruimte in.
Zal een groot verschil geven.


mmm, denk dat ik ze maar bestel, heb ze al voor € 60, gevonden op internet voor de maat welke ik nodig heb.
Alleen nog de vraag of ik de subs zomaar kan kantelen. De speakers staan nu al redelijk dicht op elkaar.

Zefanja

Lijkt mij dat het moet kunnen, maar ik heb te weinig verstand van zaken om te zeggen wat voor effect dat zou hebben.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Ik ga ze bestellen, er is een 30 dagen "niet goed geld terug" garantie, dus ruim de tijd om te testen. Maar ik ga ervan uit dat het wel goed zit.

WickedGame

Quote from: RonG on February 27, 2012, 13:06:25
Ik ga ze bestellen, er is een 30 dagen "niet goed geld terug" garantie, dus ruim de tijd om te testen. Maar ik ga ervan uit dat het wel goed zit.

Snelle beslissing ;) Ik moet nog even meten vanavond of ik een Gramma of Great Gramma nodig heb. hangt er toch een beetje omgezien de maten van de REL.

Zefanja

Quote from: RonG on February 27, 2012, 13:06:25
Ik ga ze bestellen, er is een 30 dagen "niet goed geld terug" garantie, dus ruim de tijd om te testen. Maar ik ga ervan uit dat het wel goed zit.

Ik denk ook wel dat het goed komt.
Ben benieuwd wat je ervaringen gaan zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Ik heb mijn subs nog eens gemeten en zijn groter dan ik dacht :confused: 50x50x62 Ze zullen dus altijd uitsteken.
Is dit een probleem of mag dit gerust?

HTip

Je gaat inderdaad snel ;) Dat zijn flinke subs zeg :o Bijna even groot als mijn DD18. In principe mag een sub overhangen, maar voor de stabiliteit zou ik toch voor een Great Gramma gaan. Heb ik ook gedaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on February 28, 2012, 08:22:59
Je gaat inderdaad snel ;) Dat zijn flinke subs zeg :o Bijna even groot als mijn DD18. In principe mag een sub overhangen, maar voor de stabiliteit zou ik toch voor een Great Gramma gaan. Heb ik ook gedaan...

Even groot maar minder rendement :D

de standaard gramma's zijn 57,5 x 38,5. In de huidige opstelling zou ik mijn subs een kwartslag moeten draaien gezien ze anders boven het scherm uitkomen. De subs zullen wat uitsteken, links en rechts zo'n 2,5cm en naar voor en achter zo'n 5,75cm.

Of anders weer proberen de subs naar een andere plek verhuizen. Dat had ik eerder geprobeerd maar was geen succes.


De great gramma zijn me wat aan de prijs gezien ik er 2 moet aanschaffen :-\

Zefanja

Quote from: RonG on February 28, 2012, 11:14:37
Even groot maar minder rendement :D

de standaard gramma's zijn 57,5 x 38,5. In de huidige opstelling zou ik mijn subs een kwartslag moeten draaien gezien ze anders boven het scherm uitkomen. De subs zullen wat uitsteken, links en rechts zo'n 2,5cm en naar voor en achter zo'n 5,75cm.

Of anders weer proberen de subs naar een andere plek verhuizen. Dat had ik eerder geprobeerd maar was geen succes.


De great gramma zijn me wat aan de prijs gezien ik er 2 moet aanschaffen :-\

Je kan inderdaad proberen de subs te verplaatsen, maar dan zal er wel flink wat tijd in gaan zitten om ze weer goed af te stellen.
Schijnt nogal lastig te zijn met 2 subs.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Quote from: RonG on February 28, 2012, 11:14:37
Even groot maar minder rendement :D

de standaard gramma's zijn 57,5 x 38,5. In de huidige opstelling zou ik mijn subs een kwartslag moeten draaien gezien ze anders boven het scherm uitkomen. De subs zullen wat uitsteken, links en rechts zo'n 2,5cm en naar voor en achter zo'n 5,75cm.

Of anders weer proberen de subs naar een andere plek verhuizen. Dat had ik eerder geprobeerd maar was geen succes.


De great gramma zijn me wat aan de prijs gezien ik er 2 moet aanschaffen :-\
;) In principe moet het uitsteken kunnen, dus ik zou het gewoon proberen. Subs verplaatsen is zeker niet eenvoudig. Als je nu tevreden bent lekker laten staan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on February 28, 2012, 12:51:31
;) In principe moet het uitsteken kunnen, dus ik zou het gewoon proberen. Subs verplaatsen is zeker niet eenvoudig. Als je nu tevreden bent lekker laten staan.

Het verplaatsen was idd geen succes destijds toen ik dat probeerde.

Ik heb ze besteld :pompom:. Ben erg benieuwd ;D

Zefanja

Quote from: RonG on February 28, 2012, 13:00:01
Het verplaatsen was idd geen succes destijds toen ik dat probeerde.

Ik heb ze besteld :pompom:. Ben erg benieuwd ;D

Heeft bij mij in ieder geval een verbetering gebracht.
Het zal iig een hoop trillingen weg halen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |