Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

maximus79

Quote from: RonG on June 29, 2022, 08:34:05
Dank je,

Alle info is welkom en wordt gewaardeerd :).

Even over de High-Res setting, deze is ook zo bij mij ingesteld.
Wanneer ik deze op standaard zet wordt het beeld iets scherper, met High Res is het iets softer.

Ik probeer te begrijpen wat deze settings allemaal exact doen :)

MPC is een soort verscherpings functie, standaard is te hard vind ik zelf.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

vik

Nogmaals veel plezier Ron en we gaan er vanuit dat de N5 nog steeds op het plankje staat.  :colgate:

Er was inderdaad wat "gezonde paniek" en kreeg hier en daar wat foto's doorgestuurd over het plankje.  :laugh:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RonG

Quote from: vik on June 30, 2022, 08:05:29
Nogmaals veel plezier Ron en we gaan er vanuit dat de N5 nog steeds op het plankje staat.  :colgate:

Er was inderdaad wat "gezonde paniek" en kreeg hier en daar wat foto's doorgestuurd over het plankje.  :laugh:

Thnx Vik,

Ja het maakte wat los maar kan ik wel waarderen dat men bezorgt is en het meld. Maar hij staat er nog op en zie deze ook niet zo snel naar beneden komen.

Ik ga er wel iets aan doen om het te verstevigen zodat de plank weer recht ligt.

RonG

Probleem met het doorzakken van de plank is opgelost,
Ipv de staal draden, gezien dit lastig te doen was en ook mogelijk niet uitzag, heb ik aan de onderkant twee stalen hoek profielen gemonteerd. Ziet er goed uit en heeft ook het gewenste resultaat;D

Moest wel weer ff klooien met de afstelling gezien de beamer weer iets omhoog kwam en de lenshift naar beneden al bijna op de max zit. Maar het is goed gekomen.


Earthshaker

Netjes! Ziet er weer goed uit allemaal. Hele stap voorwaarts weer. Geniet er van.

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk


RonG

Quote from: Earthshaker on July  6, 2022, 08:44:44
Netjes! Ziet er weer goed uit allemaal. Hele stap voorwaarts weer. Geniet er van.

Dank je,

Ja dat doe ik  ;D.

Ik moet zeggen dat de N5 out of the box een erg mooi plaatje neer zet en ik ben benieuwd of ik na kalibratie dadelijk zoiets heb van, wow, of mwa ;D.

We gaan het zien, nog een uur of 80 te gaan :popcorn:

reza

Een kalibratie is geen "wonder".
Het verschil is ook niet altijd heel duidelijk te zien.
Gewoon de puntjes op de i zeg maar, verwacht dus geen wereld van verschil.
Waar ik wel altijd een groot verschil in zag was een 3Dlut kalibratie maar dat wordt dan ook op veel meer punten gedaan dan de standaard kalibratie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Dat hele 3D lut verhaal valt in de praktijk ook tegen t.o.v. een goede basis kalibratie. Dat zijn geen enorme verschillen trust me. Ze hebben bij Mike al een aantal pogingen gewaagd tegenover zijn eigen settings en de verschillen in beeldkwaliteit zijn te verwaarlozen. Chris Makovets (Barco) heeft de duurste apparatuur in huis en iedereen worstelt nog met 3D Lut. Sterker nog het wordt in de commerciële bios niet eens gebruikt.  Ik heb ook redelijk wat gesprekken gevoerd met Chris en die weet wat hij doet en heeft geen hobby apparatuur en het beste wat er is. Enkel is dat niet voldoende want ook software is nog steeds niet wat het moet zijn.


Quote from: reza on July  6, 2022, 10:07:22
Een kalibratie is geen "wonder".
Het verschil is ook niet altijd heel duidelijk te zien.
Gewoon de puntjes op de i zeg maar, verwacht dus geen wereld van verschil.
Waar ik wel altijd een groot verschil in zag was een 3Dlut kalibratie maar dat wordt dan ook op veel meer punten gedaan dan de standaard kalibratie.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Met madVR/Envy is het geen enkel probleem.
Gewoon instellen hoeveel punten je wilt en wachten maar. Het contrast en de kleuren worden duidelijk beter, meer dan met een 3 punten kalibratie.
Maar ook geen projector verschil indd. 3 puntjes op de i zou ik zeggen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Net nog eens de X5000 aangesloten om een test run te geven gezien deze straks opgehaald wordt.
Maar man, niet om te veel te zeggen maar ook deze produceert nog steeds een prachtig plaatje hoor O0

MLCinema

Voor niks geüpgrade dus[emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG


RonG

Ben bezig met wat werkzaamheden in mij HT,

De ingang had eerst een gordijn en deze is nu weg en er is een deur geplaatst. Deze heb ik voorzien van akoestische paneeltjes van Arrowzoom.
Bij deze paneeltjes was dubbelzijdig plakband meegeleverd maar deze laten op den duur los aan de paneelkant, met  als gevolg dat zee her en der weer op de grond liggen :(.

Waarmee kan ik deze het beste plakken met de mogelijkheid ze evt zonder alt te veel moeite en beschadigingen weer lost te kunnen halen?
Is spuitlijm een goede oplossing of een dubbelzijdig plakband welke wel aan die foamkant blijft plakken?

Gerjan1994

Vroeger niete ik ze altijd vast, nu kit ik ze met bizon kit dacht ik maarja dat is lastig als je het er weer af wilt halen haha

Kjelt

Beetje tegenstrijdige eisen : goed plakken, zonder teveel moeite los en schoon krijgen.

Goed plakken: Tesa dubbelzijdige tape type moet ik even opzoeken.

Beetje plakken makkelijk verwijderen: thermische lijm.

RonG

Quote from: Kjelt on January 15, 2023, 14:03:01
Beetje tegenstrijdige eisen : goed plakken, zonder teveel moeite los en schoon krijgen.

I know :). Maar niet geschoten is altijd mis, misschien dat iemand hier een goede tip heeft.

Earthshaker

Als je plakband los wil halen, wil het wel eens helpen om het met een fohn te doen. Dan wordt de lijm wat zachter en kan je het makkelijker verwijderen. Dus ik zou voor dubbelzijdig tape gaan.

RonG

Quote from: Earthshaker on January 15, 2023, 14:10:48
Als je plakband los wil halen, wil het wel eens helpen om het met een fohn te doen. Dan wordt de lijm wat zachter en kan je het makkelijker verwijderen. Dus ik zou voor dubbelzijdig tape gaan.

Goede tip. Zou nog wel willen weten welke dubbelzijdige tape, heb er nu twee verschillende gebruikt, beide werken niet. Een was zelfs meegeleverd met die panelen.

Kjelt


Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kjelt

Ok maar het plakte niet ?
Heb je beide kanten goed ontvet en schoongemaakt ?
Hier plakt het als een dolle.
Mocht het de structuur vd foam zijn dan zou je nog tapijttape kunnen proberen, dat is iets dikker.

RonG

Quote from: Kjelt on January 15, 2023, 20:37:49
Ok maar het plakte niet ?
Heb je beide kanten goed ontvet en schoongemaakt ?
Hier plakt het als een dolle.
Mocht het de structuur vd foam zijn dan zou je nog tapijttape kunnen proberen, dat is iets dikker.

Plakken op de deur is prima, maar op het foam van die akoestische panelen dus niet, lijkt te poreus.
Na enige tijd ligt er weer een paneeltje op de grond met het dubbelzijdig plakband nog op de deur 😂.

Die tapijt tape heb ik ook geprobeerd maar ook die laat los 😂

Die tapijt tape heb ik ook al geprobeerd.

Maar eens kijken voor die tesa tape.

Kjelt

#897
Dan zou ik eens met de fabrikant vh foam bellen/mailen. Er zal dan eerst een soort sealer of primer op het foam aangebracht dienen te worden.
Of speciale lijmspray zoiets als hieronder. Maar ik zou dus even contact zoeken.

https://www.van-asperen.nl/3m-scotch-weld-lijmspray-74-schuim-en-textiel-500ml/a32

RonG

Quote from: Kjelt on January 16, 2023, 09:02:47
Dan zou ik eens met de fabrikant vh foam bellen/mailen. Er zal dan eerst een soort sealer of primer op het foam aangebracht dienen te worden.
Of speciale lijmspray zoiets als hieronder. Maar ik zou dus even contact zoeken.

https://www.van-asperen.nl/3m-scotch-weld-lijmspray-74-schuim-en-textiel-500ml/a32

Merci,

ga idd eens een mail sturen.

RonG

Quote from: Marco66 on January 15, 2023, 19:35:23
Tesa dubbelzijdig tape!

In jouw topic ben je er ook mee bezig zag ik. Weet je welk type misschien? Er zijn zoveel soorten ;)