LFE-signaal 3 keer splitten?

Started by -Freek-, August 11, 2006, 19:25:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb 2 subwoofers en 1 setje bass-shakers die allemaal op het LFE-kanaal aangesloten moeten worden. Als ik de 2 subwoofers doorlus ontstaat er een brom in het signaal, dus zou ik het signaal moeten splitten. Maar omdat ik 1 setje shakers heb zou ik dan eigenlijk het signaal nóg een keer moeten splitten. Kan dit wel? Of levert dit teveel verlies op? En zijn er dan nog andere alternatieven?

Kjelt

3x splitten is geen probleem, ik split ook 3x en gebruik voor mijn subwoofer een kabel van 15m lengte, geen enkel probleem als je een goede afgeschermde kabel gebruikt.

-Freek-

Ok, bedankt voor het (snelle) antwoord ;)!

yorkie13

kan ik splits naar 2 MJ acoustics subwoofers, met meer subs voor LFE heb je ook nog eens ee betere verdeling
en meer druk in het laag

-Freek-

Een betere verdeling? Heb je dat ook als beide subs precies hetzelfde staan ingesteld, zoals bij mij?

Maakt het trouwens uit of je splitst net voor de Subwoofers (zodat je één lange subwooferkabel hebt) of is beter als je met 2 lange subwooferkabels werkt en het signaal dus al meteen split?

Kjelt

Quote from: JKI on August 11, 2006, 22:31:00
Maakt het trouwens uit of je splitst net voor de Subwoofers (zodat je één lange subwooferkabel hebt) of is beter als je met 2 lange subwooferkabels werkt en het signaal dus al meteen split?

Maakt niet veel uit zolang je maar goede afgeschermde kabel gebruikt.

jaco

Ik heb voor het splitten een Behringer MX-882 gekocht. Kun je het ook nog per kanaal nivo instellen. Het is wel een beetje een kerstboom ding, maar goed, werkt prima.

yorkie13

ik heb de subs via een splitter achterop de pioneer zitten en dan 2 x 5 m vd hul interlinks ertussen,
eentje naar elke subwoofer
de MJ subs staan even hard en de fase en natuurlijk de crossover (bypass) staan hetzelfde
met 1 grote sub had ik problemen om een goed laag te krijgen en met 2 kleinere subs lukt dit veel beter
je hebt al de winst van 3 db meer geluidsdruk en het laag is gewoon strakker en beter verdeeld over de ruimte aanwezig
erkomt nog wel een Omnes DCC12 tussen, een soort uitgebreide dsp die via de pc te programeren is en waarin voorkeursinstellingen kunnen worden opgeslagen en waar dmv een remote volume en deze instellingen kunnen worden opgeroepen

-Freek-

#8
Quote from: jaco on August 12, 2006, 01:05:50
Ik heb voor het splitten een Behringer MX-882 gekocht. Kun je het ook nog per kanaal nivo instellen. Het is wel een beetje een kerstboom ding, maar goed, werkt prima.
Ik was van plan om deze te gebruiken:


http://www.car-hifi.de/pd701553315.htm?categoryId=8

yorkie13

handig aparaat, maar om nu meer als 2 subs aan te sluiten, je krijgt toch met sigaalverlies te maken

-Freek-

Quote from: yorkie13 on August 12, 2006, 17:51:39
handig aparaat, maar om nu meer als 2 subs aan te sluiten, je krijgt toch met sigaalverlies te maken
Meer dan 2 subs? Ik sluit 2 subs en 2 bass-shakers aan.