is het nuttig om een aparte koptelefoon versterker te kopen...

Started by Gizz, August 11, 2006, 13:46:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gizz

hoi

Ik heb een denon pma-1060 met zn 130watt vermogen.(vermoed ik) met daarnaast een sennheiser 650
Als ik die 2 aan elkaar aansluit komt ie met een redelijk vol geluid op te proppen.
Nou komt mijn vraag:

Voegt een speciale koptelefoon iets bijzonders toe aan het geluid of is het weggegooid geld tegenover die denon.Mijn doel is het om het allemaal wat krachtiger te laten klinken ipv op de achtergrond en best wel hard moeten zetten om het te laten knallen.

ChrisV

Ik zou geen hoofdtelefoon gebruiken als ik de boel wil laten knallen... :P

Een aparte versterker voor de hoofdtelefoon kan zeker de moeite waard. In combinatie met de Sennheiser HD650 zjn er nogal wat mensen met een Creek of Musical Fidelity x-can. Het hangt er dan vanaf wat voor geluid je wil hebben.

Zelf proberen is natuurlijk altijd de beste methode. Gelukkig kan dat met hoofdtelefoons makkelijker dan met speakers, je neemt ze gewoon mee naar de winkel  ;D


Gebruiker 003

Een aparte hoofdtelefoonversterker voegt zeker wat toe. Ik gebruik de HD 650 met een CEC hoofdtelefoonversterker. Met een goede interlink en een goed netsnoer gaat het een heel eind. In ieder geval veel verder dan mijn HD 650 via mijn marantz HT receiver. Wat ik met een hoofdtelefoon blijft missen is wat impact die een grote speaker wel kan hebben. Ook de ruimtelijkheid van een speaker in een kamer spreekt me meer aan dan via een hoofdtelefoon. Zelf luisteren en thuis uit proberen en vergelijken is de beste optie.