Gisteren de Two Towers gezien... Fantastisch!

Started by CineBarkoos, December 19, 2002, 12:41:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineBarkoos

Gisteren LOTR The Two Towers gezien in een LOTR avond/nacht.

Erg leuk om in een bios te zitten met allemaal LOTR-addicts.
Om 20:00 begonnen met deel één en na een paar pauzes om 03:30 de bioscoop weer uit. Echt gaaf.

Deel twee is een film die je alleen moet gaan zien als je deel één gezien hebt (op dit forum zal iedereen die intussen wel gezien hebben ;) ) en is in één woord GROOTS. Echt een must see! Er gebeurt zo veel in dit deel dat je constant geboeid blijft. Natuurlijk weer adembenemende sets, geweldig geluid.

Dus iedereen: Ga naar LOTR 2, (het liefst in een bios als in Antwerpen), de film verdient het!

Gr.
Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

Roland

Ik ben een van de weinige mensen in Nederland die The Fellowship Of The Ring nog niet heeft gezien, dus die moet ik eerst maar even kijken :)
Misschien volgende week Two Towers :D

blue-eyes

de film was idd geweldig, alleen jammer dat het niet de beste bioscoop was om te kijken (zwolle had nog kaarten, vandaar de reis). Het leuke was de humor van Gimli, erg leuk!

Het enig minpuntje vond ik dat ze het verhaal wel in grote lijnen volgden, maar ook op sommige punten duidelijk een eigen draai hebben gegeven. Zal  niet zeggen welke, dan krijg ik vast klachten als ik uit de school klap ;)

Een ding is zeker, zo snel mogelijk weer naar de bios, ik wil hem nog eens zien! En ik kan al niet meer wachten op de DVD SE editie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Roland

De DVD gaat een 3,5 uur versie bevatten  :)

Jackson had eerst een film van 4 uur gemonteerd, maar dat was iets te lang voor de bioscoop  ::)
Toen heeft 'ie hem teruggebracht tot 3,5 en daarna tot 3 uur.
Maar over die 3,5 uur issie meer tevreden  8)

bmateijsen

Ik heb hem vandaag gezien en nadat ik de soundtrack al een aantal keren had beluisterd ging ik met een hoge verwachting naar de bios.... boy werd deze weer eens waargemaakt!!! Peter Jackson is a GOD!

Gollum is fantastisch (ik zal geen spoilers plaatsen...), maar de ontwikkeling van Gollum is zo ontzettend goed, daar zou je gewoon een film omheen kunnen creëeren, zeg maar...

Verder is het schitterende landschap van Nieuw Zeeland wederom een geweldig decor, en de spanning zit er goed in...

Wel even van tevoren naar de wc gaan, want de zit is net iets meer dan 3 uur!

Groet Bjorn

Grindtegel

Leuk idee voor een nieuwe film:

Gollem vs Yoda ;D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Bart_M

Ik vond het een geweldige film, behalve
Mogelijke spoiler:












Dat stuk dat de elf op het schild naar beneden komt surfen. Heel erg jammer. Ik kon me hier wel aan ergeren.

Grtn,
Bart

Robbo

Quote from: bmateijsen on December 19, 2002, 23:01:57

Wel even van tevoren naar de wc gaan, want de zit is net iets meer dan 3 uur!

Groet Bjorn

Inderdaad; die 0,8 liter cola (kleintje cola  :o )  werdt toch aardig vervelend na 2,5 uur.   Leidt toch af helaas  :)


Maar verder : top film.   Ik heb nooit de neiging om een film 2x in de bioscoop te gaan bekijken, maar als het uitkomt ga ik zeker nog eens.  

En inderdaad wat Jar Jar Binks niet was voor TPM, was Gollem zeker wel voor TTT.


Rob

bmateijsen

Inmiddels heb ik hem de 2de keer gezien... ik moet toch wel bekennen dat de intensiteit van The Fellowship misschien iets beter was uitgewerkt dan TTT. Zeker in de extended edition.

Visueel was TTT een genot, iets meer dan TFOTR.

Groet Bjorn

jaco

En dan te bedenken dat ik deel 1 nog steeds moet zien..
Misschien wacht ik wel tot alle 3 delen op DVD uit zijn ;)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

markvl

Quote from: jaco on January  7, 2003, 09:07:41
Misschien wacht ik wel tot alle 3 delen op DVD uit zijn  ;)

Je gaat dus voor de hyper-extended versie met alle vervallen scenes op de speciale 16-disc box-set ;D

Wat betreft TTT: ik kan me voorstellen dat mensen die vlak voor de film het boek nog gelezen hebben zich bij sommige scenes afvragen waar Jackson mee bezig is.
Persoonlijk beschouw ik de film als iets wat niet perse identiek aan het boek hoeft te zijn. En op die manier bekeken is het een fantastisch goede film.
En ik denk dat mijn subwoofer vervangen moet worden voor de DVD uitkomt, anders valt het geluid thuis waarschijnlijk tegen :(

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

MrPink

Ik ben het met je eens Mark. De geest en de strekking van het boek zijn, met de nodige filmische vrijheden, uitstekend verfilmd. Ander medium behoeft ook een andere invalshoek.

Groetjes,
Oscar

suyver

Ja, erg mooie film. Hoewel ik het in een slecht theater (Den Bosch) zag. Wat mij betreft is Gollum de hoofdrolspeler. Wat is die mooi gemaakt zeg!

Dat Legolas op zo'n Ork-schild de trap af 'surfte' vond ik ook te veel van het goede. Deed me meteen aan James Bond denken die in Goldeneye van een berg af rijdt en dan in een vliegtuig valt. Yeah, right!

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

dENDen

Gisteren de Two Towers EINDELIJK gezien, wat een zware topper. Ben vorig jaar 2 keer naar deel 1 geweest maar ga dit jaar maar even wachten op de DVD uitvoering voor thuis.

dD

MrPink

Ik heb hem gisteren voor de 2e keer gezien...blijft geweldig! Nog maar 10 maanden wachten...

Groetjes,
Oscar

Moviefreak

Hey guys,

Ik heb 'm met de premiere gezien in Kinepolis Antwerpen (zaal 5 )
prachtig inderdaad. Nog een paar jaar en CGI is zo goed
dat Computer Creatures als Gollum reeel lijken!

'K heb nu ook de screener (DVDrip) van TTT in goede DivX kwaliteit.
640x272 op 2 CD's, ik geloof ook met AC3. Kan ik 'm eindelijk
ook thuis kijken met de HTPC.  ;)

Heb ook de CAM versie maar die is echt bagger!!!  :P

Maar natuurlijk wil ik over een paar maanden ook de DVD SE
hebben, om de extra features... En de nog betere kwaliteit. :)

CU,
DivXFreak.




markvl

Zojuist trof ik de eerste aankondiging van de DVD op DVDboxoffice.
Jammer genoeg bijzonder weinig interessante  informatie, behalve de datum van verschijnen (16 dec. 2003).
Wat me opvalt is dat deze DVD versie krap 3 uur duurt.
Dat terwijl volgens mij dit 3 1/2 uur zou worden.

Dus volgens mij klopt OF de datum niet en is dit de 'standaard' versie, OF de lengte niet als dit de 'extended' versie is.

Heeft iemand al meer info?

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

MrPink

Over die datum zou ik me niet zo druk maken...16 december zou betekenen één dag voor de première van ROTK! ;D Er gaan trouwens geruchten dat de 2-disc versie eind juni al te koop zal zijn. Ik denk dat de informatie dus op deze versie slaat, die overigens gewoon 3 uur duurt. ROTK zal waarschijnlijk eerder richting 3½ uur gaan.

Groetjes,
Oscar

markvl

Dat bedoelde ik met die OF, OF.
De bioskoopversie zal inderdaad wel weer halverwege het jaar uitkomen, en de lange versie in november of zo.

We zien wel tegen die tijd.
Ik ben benieuwd of er weer beeldjes bij de SE zitten. Two Towers, misschien?

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

MrPink

Tsja, heb ik ook al over zitten filosoferen...straks zitten we met 6 boekensteunen... ;D

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Mischien krijg je er opbergdoosjes bij voor je boeksteunen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"