Tritec versus gewone luchtspoel shootout

Started by hifiman, August 8, 2006, 09:07:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman


searcher

#101
Quote from: Audiofiel on September  9, 2006, 08:40:56
Hierbij:



Of bedoelde je wat anders? ;D


Heb je op afbeelding 2 de baby verstopt onder je ,......... ::) ;D

                                                                mvg Searcher



searcher

Quote from: Audioloog on September  9, 2006, 09:08:03
;D

Volgens mij wil Ronald de baby tweaken ;D

                                                            mvg Searcher



hifiman

Quote from: searcher on September  9, 2006, 15:47:51
Volgens mij wil Ronald de baby tweaken ;D

                                                            mvg Searcher
;D

hifiman

Quote from: Wowly on August 11, 2006, 11:50:14
Mijn reference monitor heeft momenteel een bandspoel voor het laag, en het verschil tussen de gewone en tritec is net zo groot als tussen de bandspoel en de tritec. De bandspoel is zeker meer dan het dubbele waard, en dus de investering. Misschien een idee voor een volgende shootout  ;D
Een beetje late reaktie misschien, maar wat zijn klankmatig de verschillen (in het middengebied) tussen een bandspoel en een Tritec?

Wowly

De bandspoel klinkt veel dynamischer, mijn lagere tonen komen er nu met meer push, of oemph uit, met behoud van de accuratesse. ook lijkt het wat meer resolutie te geven, maar dit effect is bij lange na niet zo groot als het push/oemph-effect.

Wowly

hifiman

#106
Quote from: Wowly on September 11, 2006, 16:18:39
De bandspoel klinkt veel dynamischer, mijn lagere tonen komen er nu met meer push, of oemph uit, met behoud van de accuratesse. ook lijkt het wat meer resolutie te geven, maar dit effect is bij lange na niet zo groot als het push/oemph-effect.

Wowly
Hmmm misschien tzt eens proberen dan , kost me wel effe 100 euries voor 2 stuks en dat is het dubbele van de Tritecs die ik nu heb gebruikt.

Dan nog even een ander vraagje, wat gebruik jij voor interne speakerbekabeling bij je zelfbouw projecten?

Wowly

Ik weet het niet zeker meer, maar het zijn meerdere zilveren aders. Iets van 2 aders getwist en in een katoenen sleeve gemaakt, deze 6 x gemaakt en deze 2/2/2 gevlochten. Zowel het externe filter is hiermee bedraad, als de connectie tussen extern filter en kast, als de interne bekabeling naar de units. De bedrading in de units is met 4 draadjes gevlochten voor de woof + en 4 voor de woof - en 2 voor de tweet - en 2 voor de tweet +....... Jeetje, wat heb ik toch allemaal gedaan  ;D

Wowly

hifiman

Quote from: Wowly on September 11, 2006, 17:56:04
Ik weet het niet zeker meer, maar het zijn meerdere zilveren aders. Iets van 2 aders getwist en in een katoenen sleeve gemaakt, deze 6 x gemaakt en deze 2/2/2 gevlochten. Zowel het externe filter is hiermee bedraad, als de connectie tussen extern filter en kast, als de interne bekabeling naar de units. De bedrading in de units is met 4 draadjes gevlochten voor de woof + en 4 voor de woof - en 2 voor de tweet - en 2 voor de tweet +....... Jeetje, wat heb ik toch allemaal gedaan  ;D
Haha je bent lekker bezig geweest inderdaad! Bedankt voor de info!