CinéMike => verhuisd =>CinéMike II => CinéMike III

Started by mikeske, August 7, 2006, 23:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daxie

Dan toch geen graduaat hier in Gent? Dacht dat je biomedische oid ging doen? Dat had Mike me toch eens verteld. Wel jammer dan, Gent is een mooie en leuke studentenstad.

yessica

Quote from: daxie on July  5, 2007, 11:36:23
Dan toch geen graduaat hier in Gent? Dacht dat je biomedische oid ging doen? Dat had Mike me toch eens verteld. Wel jammer dan, Gent is een mooie en leuke studentenstad.

ja was van plan biomedische te gaan studeren.
Maar het lijkt me net iets te moeilijk.
Die 7 uur fysica in de week is niet echt mijn ding.

Nuja... we zien wel wat het word.
Vaste klant bij CinéMike !!!

daxie

Quote from: yessica on July  5, 2007, 14:05:25
ja was van plan biomedische te gaan studeren.
Maar het lijkt me net iets te moeilijk.
Die 7 uur fysica in de week is niet echt mijn ding.

Nuja... we zien wel wat het word.

waarom probeer je het niet gewoon? Je 7e jaar kan je altijd nog doen he, en een jaartje verloren is er geen... Met wat ondersteuning, hulp en doorzettingsvermogen moet dat wel lukken toch!
Positief aan beginnen, dat doet al veel!

gvy


Leuke beslissing Yessica en Mike, proficiat.

Nu kan de zoektocht naar het ideale pand beginnen. Veel sterkte  >:D
Neeje eerlijk, dat is best een leuke bezigheid.
Ik vind de plezantste momenten , die waarop je allerlei plannen kan gaan smeden.

Hoewel ik een uit de kluiten gewassen dedicated HT in m'n kelder heb schuilen, vind ik dat een HT in de zitkamer absoluut ook z'n voordelen heeft.
Maar dan liefst eentje met projector.
Ik vind dat oa Obiwanted een mooi staaltje van HT - huiskamer integratie heeft neergezet. Mijns insziens moet die qua sfeer niet onderdoen voor menig dedicated HT's, maar toch zonder overheersend in de leefruimte aanwezig te zijn.

Geert

donaldk

Quote from: molle on June 22, 2007, 11:08:48
Mooie kabels Mike 8)
Misschien een rekje maken voor de Apple TV dat ie niet meer naar achteren schuift ;D

Ah, mooi een rack adapter, 19" rulez!

donaldk

Quote from: mikeske on June 23, 2007, 11:20:02
nu de powercables afgewerkt zijn tijd om de apple tv onder handen te nemen  :)

Daarnet nog eens goed gelezen hoe het allemaal moet.
Maar kwam al een eerste opstakel tegen  :P
Je hebt een torx 10 schroevendraaier nodig en die had ik natuurlijk niet  ::)

Nu dus net terug van de elektronicazaak.
Daarstond een mooie stand van facom, alle soorten en maten.
Maar torx ging maar tot 9 ....
Dus heb ik een setje mogen kopen van 40€ waar die wel inzit.
Maargoed dat kunnen we nog wel eens gebruiken.

Ga er nu dus aan beginnen  ;D

Hier zitten in het Aldi dopsleutelsetje ook 7 torxjes (die sterretjes), de grootste is T40 en de kleinste T10, maar altijd als je het nodig hebt is het er niet, dus betaal je veel te veel, dat heb ik ook vaak.

Maar opvallend dat Apple niet van die eenrichtingsschroefjes heeft gebruikt. Die schroevendraaiers zijn nog moeilijker te verkrijgen.

mikeske

Quote from: daxie on July  5, 2007, 09:01:49
Geen subvervanging meer Mike?

Nou, veel succes met jullie samenwonen in de toekomst alvast!

Wordt het Gent? Of gaat Yessica over en weer pendelen?

Mja, ben uiteindelijk toch zeer tevreden van mijn huidige.
En de verkoop van de svs zal waarschijnlijk toch niet doorgaan ...

Quote from: gvy on July  5, 2007, 17:58:27
Leuke beslissing Yessica en Mike, proficiat.

Nu kan de zoektocht naar het ideale pand beginnen. Veel sterkte  >:D
Neeje eerlijk, dat is best een leuke bezigheid.
Ik vind de plezantste momenten , die waarop je allerlei plannen kan gaan smeden.

Hoewel ik een uit de kluiten gewassen dedicated HT in m'n kelder heb schuilen, vind ik dat een HT in de zitkamer absoluut ook z'n voordelen heeft.
Maar dan liefst eentje met projector.
Ik vind dat oa Obiwanted een mooi staaltje van HT - huiskamer integratie heeft neergezet. Mijns insziens moet die qua sfeer niet onderdoen voor menig dedicated HT's, maar toch zonder overheersend in de leefruimte aanwezig te zijn.

Geert

Verlang ook echt tot we samen gaan wonen.
Is nu telkens zo heel relaxed als mijn ouders op reis of weekend zijn en we het huis voor ons alleen hebben.
Zou best aan dat gevoel gewend kunnen geraken hoor, ons eigen stekkie  :)

Quote from: donaldk on July  5, 2007, 22:07:40
Ah, mooi een rack adapter, 19" rulez!

hehe  ;D

Quote from: donaldk on July  5, 2007, 22:16:28
Hier zitten in het Aldi dopsleutelsetje ook 7 torxjes (die sterretjes), de grootste is T40 en de kleinste T10, maar altijd als je het nodig hebt is het er niet, dus betaal je veel te veel, dat heb ik ook vaak.

Maar opvallend dat Apple niet van die eenrichtingsschroefjes heeft gebruikt. Die schroevendraaiers zijn nog moeilijker te verkrijgen.

Mja heb het setje ondertussen al redelijk veel gebruikt.
Ben er best tevreden van en is goede kwaliteit  :)

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

donaldk

Ja, hier halen we dingen die we niet zo vaak of intensief gebruiken, maar toch handig kunnen zijn bij de Aldi (vroeger Ferm, nu Topcraft, maar nog steeds dezelfde importeur, Ferm) of bouwmarkt waar Ferm al jaren een bekende budgetleverancier is (staat hier al 15-20 jaar een mooi groen gemoffelde dubbele slijpschijf op de werkbank). Wat schroevendraaiersetjes, dopsleutelstjes, electrische schaaf, lijmpistool, zaagtafeltje (of kwam die weer elders vandaan), enz., je weet nooit wanneer je het opeens nodig hebt. Maar we hebben weer wel een professionele DeWalt cirkelzaag, weinig gebruikt, maar toen we een paar jaar geleden de schuur herbouwden waren we maar wat blij met een degelijke machine. Mijn broer kreeg voor zijn nieuwe flat destijd ook een degelijke Bosch boorhamer, vanwege de ruime hoeveelheid beton, want de goedkopere uitvoering voldeed niet echt. De natdroogzuiger is ook een professsionele van (Nilfisk)Alto, enz. En anders heeft mijn vader nog wel wat professionelere spullen in de bus of op zijn werk, stahlwille sleutels, kun je gerust met een paar meter pijp verlengen hebben ze niks van :P. Maar voor bepaalde dingen kun je best de goedkoopste kopen.

mikeske

Quote from: donaldk on July  5, 2007, 22:41:17
Ja, hier halen we dingen die we niet zo vaak of intensief gebruiken, maar toch handig kunnen zijn bij de Aldi (vroeger Ferm, nu Topcraft, maar nog steeds dezelfde importeur, Ferm) of bouwmarkt waar Ferm al jaren een bekende budgetleverancier is (staat hier al 15-20 jaar een mooi groen gemoffelde dubbele slijpschijf op de werkbank). Wat schroevendraaiersetjes, dopsleutelstjes, electrische schaaf, lijmpistool, zaagtafeltje (of kwam die weer elders vandaan), enz., je weet nooit wanneer je het opeens nodig hebt. Maar we hebben weer wel een professionele DeWalt cirkelzaag, weinig gebruikt, maar toen we een paar jaar geleden de schuur herbouwden waren we maar wat blij met een degelijke machine. Mijn broer kreeg voor zijn nieuwe flat destijd ook een degelijke Bosch boorhamer, vanwege de ruime hoeveelheid beton, want de goedkopere uitvoering voldeed niet echt. De natdroogzuiger is ook een professsionele van (Nilfisk)Alto, enz. En anders heeft mijn vader nog wel wat professionelere spullen in de bus of op zijn werk, stahlwille sleutels, kun je gerust met een paar meter pijp verlengen hebben ze niks van :P. Maar voor bepaalde dingen kun je best de goedkoopste kopen.

inderdaad, zit toch altijd een groot verschil in kwaliteit in.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

donaldk

Maar voor die twee keer dat ik een torxje moet los/vastdraaien zullen ze het vast goed doen. Maar als ik elke week torxjes moest losschroeven...

sj0er-D

Quote from: mikeske on July  4, 2007, 20:52:28
goed nieuws en slecht nieuws

slechte nieuws:

Er zullen een tijdje geen ( grote ) upgrades meer komen ( vind ik niet zo erg, ben toch zeer tevreden met men set  :) )

goede nieuws:

Binnen een jaartje ga ik waarschijnlijk alleen gaan wonen met men vriendin.
Vandaar dus geen upgrades meer maar sparen  :)


dan zitten we denk ik in het zelfde schuitje. Ik ga ook over een jaar samenwonen met mijn vriendin. dat betekent natuurlijk sparen idd ;). je moet toch maar een hele inboedel bij elkaar sparen! :) . voor mij ook geen updates meer dus. ik moet zometeen 86m2 vullen met vloer, bed, bank etc etc teveel om op te noemen als je alles nog moet kopen. succes in ieder geval!

donaldk

Wat nog geen uitzet :o.

sj0er-D

Quote from: donaldk on July  6, 2007, 16:41:17
Wat nog geen uitzet :o.
sja als je fulltime werkt, nog thuis woont, met zn 2en bent en allebei spaart dan heb je die uitzet best wel bij elkaar over een jaar hoor ;)
ik denk aan zo'n 12.500 tot 15.000 euro. voor een aantal belangrijke dingen is al geld. denk aan bestek, bed, kookgerei etc.
oftewel, dat gaat makkelijk lukken :)

tiptop

Dat is sneller op dan je denkt ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

sj0er-D

Quote from: tiptop on July  8, 2007, 19:01:40
Dat is sneller op dan je denkt ;D ;)
jupp daar hou ik ook wel rekening mee. ik zal dan het snelst (maar ook het meest bedachtzaam) geld uit geven dan ik ooit heb gedaan. en ik heb er een partij zin in  :P

Joris1971

Quote from: donaldk on July  6, 2007, 16:41:17
Wat nog geen uitzet :o.

In welke tijd leef jij? Uitzet, man dat is iets wat ze in de jaren 70-80 deden.

sj0er-D

Quote from: Joris1971 on July  9, 2007, 11:43:13
In welke tijd leef jij? Uitzet, man dat is iets wat ze in de jaren 70-80 deden.
er zijn inderdaad weinig dingen die ik alvast verzamel. maar een aantal dingen zijn er natuurlijk wel al (=uitzet) ht spullen O0, logeerbed, slaapkamer tv etc etc.. maar laten we stoppen met deze topicvervuiling :P want daar is dit topic natuurlijk niet voor bedoelt.

mikeske

ah, ik vind het niet erg hoor  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

hallo iedereen,

groot nieuws:

ik en mijn vriendin hebben een (huur)huis gevonden.
De 15e krijgen we de sleutel, maar eerst nog wat schilderen en opknappen.
Zit de laatste tijd heel weinig op het forum.
Telkens vroeg gaan werken en vervolgens overal naartoe rijden voor aankopen, papieren, info enz ...
Er komt dus binnenkort een nieuwe CinéMike.

Ik zal binnenkort wat foto's posten van ons huis en natuurlijk de opbouw van CinéMike II

Tot de volgende
Mike  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

yessica

Mochten jullie nog banaanpluggen nodig hebben.
Er zijn er weer te koop. En mss is dat wel goed dat die weg zijn voor de verhuis ;)
Dan zal er zeker niets kapot gaan of verdwijnen ;)
Vaste klant bij CinéMike !!!

stoffels

Quote from: mikeske on July 27, 2007, 23:06:32
ik en mijn vriendin hebben een (huur)huis gevonden.
De 15e krijgen we de sleutel, maar eerst nog wat schilderen en opknappen.

Ik zal binnenkort wat foto's posten van ons huis en natuurlijk de opbouw van CinéMike II

Tot de volgende
Mike  ;)

he mike,

Proficiat met jullie nieuw stulpje, het zal vast iets moois worden..
Wordt het een dedicated theater of iets in de living room.

ik ben nu al curieus


stoffels

mikeske

Quote from: stoffels on July 28, 2007, 00:46:28
he mike,

Proficiat met jullie nieuw stulpje, het zal vast iets moois worden..
Wordt het een dedicated theater of iets in de living room.

ik ben nu al curieus


stoffels


het zal iets in de living worden.
Vroeger altijd een dedicated theater gewild, maar dan moet ik telkens alleen in die kamer gaan zitten om wat muziek te luisteren.
Plus dat ik dan een Stereo in de living zou willen  :P
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Ik ben net terug van vakantie en jullie hebben ondertussen al een huis gevonden :o Feli, gaat snel daar :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

mikeske

Quote from: molle on July 28, 2007, 10:11:28
Ik ben net terug van vakantie en jullie hebben ondertussen al een huis gevonden :o Feli, gaat snel daar :D

yup yup  ;D

hoe was je vakantie sven ?
was waarschijnlijk wel super op die catamaran ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Quote from: mikeske on July 28, 2007, 10:15:09
yup yup  ;D

hoe was je vakantie sven ?
was waarschijnlijk wel super op die catamaran ?

Veeeeel te kort ;D Nee 14 dagen op een catamaran is wel genoeg hoor. Wel nog een week Parijs erbij genomen en het laatste geld erdoor geshopt. Vrouwen he ::)

Was super in the Grenadines. Wel een woelige zee en de eerste dag al direct met het hoofd over de zijkant. Overgeven natuurlijk ;D Maar zeer mooi. Waar ben ik overal geweest?

-Martinique(vertrokken)
-St Lucia
-St Vincent
-Bequia
-Tobago Cays(Prachtig, je eigen aquarium 8))
-Union Islands
-Terug naar Martinique

Paar visjes gevangen:
-3X tonijn
-1X zeezalm
-1X kingfisch
-2X barracuda
-net geen marlijn na 2 uur vechten >:( :P ;D

En dan heeft de shipper deze visjes op kreolse wijze klaargemaakt. SUPER :o :o
Verser kan het dus echt wel niet.

Foto's komen nog ;)

Ha ja, op St Vincent zijn we gestopt in The Black Baron en op de set waar Pirates of the Carabian zijn opgenomen 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter