CinéMike => verhuisd =>CinéMike II => CinéMike III

Started by mikeske, August 7, 2006, 23:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

mikeske

Trouwens net naar de MM geweest, terug een BR of 10 bij en enkele dvd's
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DVDGuy

#2726
Quote from: mikeske on January  5, 2010, 21:39:28
I  :wub: Apple

Apple(store) :wub: :wub: Mikeske  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

B.

Quote from: RA SUBS on January  7, 2010, 19:36:58
waarom dan niet gelijk de xtz 99w12.18P met losse subamp ?
deze gebruikt een peerless xxls12 aluminium woofer en die is erg strak
alleen zal niet echt heel laag gaan, ik gebruik de 300 watt dsp amp met Roomanalyzer erbij
jou wel bekend
ik krijg de woofer niet onder de 23 hz -3db, iets wat je bij HT wel wenst
zeker als je van een SVS komt
dit is dus in mijn ruimte van ruim 6 x 5 m gemeten

Heeft het passieve model een betere woofer dan het aktieve reference model?
Weet je toevallig ook welke woofer er wordt gebruikt in de reference serie?


mikeske

Zo net terug een mooie aanpassing gedaan van de set, morgen meer info en pics  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Alex Groningen


B.

Ik gok op een nieuwe verbinding tussen de twee Marantzen.

Joris1971

Quote from: mikeske on January 12, 2010, 21:45:19
Zo net terug een mooie aanpassing gedaan van de set, morgen meer info en pics  ;)

Waar blijven die foto's??!!!   ;D ;D

Apoc@

Quote from: Joris1971 on January 13, 2010, 19:30:39
Waar blijven die foto's??!!!   ;D ;D

Precies, Mike ik ben erg benieuwd.... :devil:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

mikeske

Quote from: Alex Groningen on January 12, 2010, 21:56:45
We laten ons verassen. ;D

Quote from: Joris1971 on January 13, 2010, 19:30:39
Waar blijven die foto's??!!!   ;D ;D

Quote from: Apoc@ on January 13, 2010, 20:48:58
Precies, Mike ik ben erg benieuwd.... :devil:

Ben bezig met de foto's  ;)

Quote from: B. on January 13, 2010, 00:20:54
Ik gok op een nieuwe verbinding tussen de twee Marantzen.

De W&M HDMI 1.3 is meer dan genoeg denk ik ? of wat bedoede je juist ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

#2734
Zo onlangs nog een extra kabeltje gemaakt voor tussen de IR extender en de PS3 adaptor ( 3,5 naar 2,5 jack ):







En dan de "grote" aanpassing:

men neme een beugel:



monteerd de eerste stukken en is dan te enthousiast om nog meer foto's te nemen tijdens de "constructie":



Maar dit is het resultaat:





Ik vind het echt  O0

een hele vooruitgang bij:



Center staat nu mooi op het meubel in plaats van "in de hoogte".
Lekker veel plaats op het meubel voor eventueel een mooie platendraaier  ;D

Op de foto lijkt het of de tv nu heel hoog hangt,
maar hij is eigenlijk maar 16cm omhoog gegaan en het kijk nu toch wel wat aangenamer ( vind ik toch )

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Joris1971


Apoc@

Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

sj0er-D


g6reke

Erg mooi zo,zeker nu de center op het meubel een plaatsje heeft ipv boven de tv  ;)

daxie

Mike, ben je tevreden van de center? Hij lijkt me echt een onderbemeten broertje... Was me nog niet opgevallen eigenlijk.

Verder een heel erg mooie upgrade. Je apple-dingetje valt nu wel wat uit de toon. Allemaal mooi zwarte apparaten en dan ligt er zo'n zilver dingetje tussen... Kan die nergens anders, het zou veel mooier zijn denk ik.

Hangt je scherm nog op een leuke hoogte nu?

Proficiat voor je aandacht voor afwerking, een voorbeeld voor ons allen (en vooral mezelf, als ik kijk naar mijn kabel warboel, maar ik heb goede voornemens)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

deniax

D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

Alex Groningen

Je hebt het zo erg mooi staan, zeer netjes zo.

Davey

Ziet er chique uit Mike. Ik hou er wel van als de kabels allemaal keurig zitten.

mikeske

Quote from: sj0er-D on January 13, 2010, 22:25:33
strak hoor zo!

Quote from: g6reke on January 13, 2010, 23:04:27
Erg mooi zo,zeker nu de center op het meubel een plaatsje heeft ipv boven de tv  ;)

Quote from: molle on January 13, 2010, 23:29:59
Superstrak Mike O0 8)

Quote from: deniax on January 13, 2010, 23:37:03
netjes hoor  :clapping:

Quote from: Alex Groningen on January 14, 2010, 06:32:40
Je hebt het zo erg mooi staan, zeer netjes zo.

Thanks, ben er zelf ook heel tevreden mee.

Quote from: daxie on January 13, 2010, 23:13:44
Mike, ben je tevreden van de center? Hij lijkt me echt een onderbemeten broertje... Was me nog niet opgevallen eigenlijk.

Verder een heel erg mooie upgrade. Je apple-dingetje valt nu wel wat uit de toon. Allemaal mooi zwarte apparaten en dan ligt er zo'n zilver dingetje tussen... Kan die nergens anders, het zou veel mooier zijn denk ik.

Hangt je scherm nog op een leuke hoogte nu?

Proficiat voor je aandacht voor afwerking, een voorbeeld voor ons allen (en vooral mezelf, als ik kijk naar mijn kabel warboel, maar ik heb goede voornemens)

Ja, ik ben heel tevreden van de center, je hoort echt geen verschil met de fronts.
Nu ik er op let op de foto's lijkt hij inderdaad kleiner, maar dat is volgens mij een optische illusie (doordat hij onder een grote tv staat )
In het echt is hij maar enkele cm kleiner ( en is rechthoekig ipv van de "speciale" vorm van de fronts )

Wat betrefd mijn "apple-dingetje" dat zal nooit uit de toon vallen, zeker niet bij een apple fan als ik  ;D ;D ;D

Het scherm hangt voor mij op een leuke hoogte, vroeger stond hij net iets te laag vond ik.
Maar de beugel bied de mogelijkhijd om nog wat te zakken of nog wat omhoog te gaan.
Denk + / - 5cm of zo.

Wat betrefd de afwerking daar ben ik altijd al fan van geweest  ;D
Ik zal anders nog eens wat foto's nemen van de andere kabels, die zijn ook allemaal geordend.
Het ziet er sinds ik marantzen heb picobello uit aan de achterkant van mijn meubel.

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DVDGuy

Netjes Mike; als je ooit zonder werk komt te zitten, kun je in elk geval je brood nog verdienen  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

HTip

Mooie aanpassing Mike. Zal ook het geluid van de center ten goede komen :thumbs-up:

Door lichte kanteling naar achteren van de center ken je zorgen dat de tweeter in lijn komt met de fronts, waardoor je een nog homogener geluidsbeeld krijgt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mikeske

Quote from: DVDGuy on January 14, 2010, 12:23:28
Netjes Mike; als je ooit zonder werk komt te zitten, kun je in elk geval je brood nog verdienen  ;)

zou ik wel leuk vinden, ht's inrichten  8) ( maar daar hebben we eigenlijk al Gé voor ... )

Quote from: HTip on January 14, 2010, 12:59:45
Mooie aanpassing Mike. Zal ook het geluid van de center ten goede komen :thumbs-up:

Door lichte kanteling naar achteren van de center ken je zorgen dat de tweeter in lijn komt met de fronts, waardoor je een nog homogener geluidsbeeld krijgt.

Mja alhoewel de center vroeger redelijk hoog stond merkte je dat totaal niet in het geluidsbeeld.
Waarschijnlijk door de ribbon tweeter ?
Nu hij lager staat is het niet echt heel veel beter, maar toch een beetje ( enkele percenten ).
Maar voooral optisch is het een hele verbetering.

Ik zal vanavond je tip eens proberen door de achterste voetjes er van onder te halen.
Dan zal hij enkele graden gekanteld zijn.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

#2749
Zo net het geheel terug afgehaald en wat aangepast.
Door de onderste staaf had ik 2 problemen:

1: ze zat net boven de power inlet, waardoor mijn goed snoer ( met grote wattgate stekker ) er dus niet meer in kon ...
2: ze zat net niet in de weg voor de HDMI kabel, maar de kabel stond wel onder redelijk wat druk ( wat op lange tijd zeker voor schade zou zorgen ).

Ik heb de horizontale staven 1 stand hoger gemonteerd op de vertikale staven:



Hierdoor zijn beide bovenstaande problemen mooi opgelost.
En is de tv een cm of 5 gezakt.

Dit lijde tot volgende verschil:

Eerst stond de center op 4 dempers en had ik nog een CM of 2 over tussen center en tv
Nu staat de center enkel nog op 2 dempers ( achteraan niet meer dus ) en heb ik nog een MM of 2 over tussen center en tv

Hierdoor staat de center dus  gekanteld wat ik toch al van plan was om te doen.
Heb nog wat foto's genomen van toen hij terug van de beugel was zodat je eens kan zien hoe alles vast hang.
En ook wat foto's van de nieuwe situatie.

Maar beiden moet ik nog aanpassen / resizen / uploaden / posten
Zal dus voor straks zijn  ;)

Maar wat telt: het ziet er nog wat strakker uit dan voordien  O0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost