CinéMike => verhuisd =>CinéMike II => CinéMike III

Started by mikeske, August 7, 2006, 23:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikeske

Quote from: jasjenl on November 23, 2009, 23:11:55
Dit is wel interessant... Ik begrijp dus dat je de Onkyo PR-SC5507 vergeleken hebt met de Marantz AV8003 en dat de Marantz er beter uit kwam? Wat waren die verschillen dan wat jou betreft precies en heb je de twee processors verder op dezelfde apparatuur (eindversterker, speakers) geprobeerd? Ik zit namelijk nog te overwegen om mijn Marantz SR8002 te vervangen door een pure processor, aangezien ik de eindversterkers van mijn receiver toch niet meer gebruik en ik dus wel eens wat wil investeren in een upgrade qua processor/voorversterker. De Onkyo spreekt me 'op papier' in zekere zin wel aan en ik vraag me af in hoeverre de AV8003 beter zal presteren dan mijn huidige SR8002.

Yup, ze hadden toevallig de onkyo staan.

Bij surround ( niet zo uitbundig getest ) hoorde ik geen noemenswaardige verschillen.
Bij stereo hoordje al na 5 seconden dat de marantz overduidelijk de ( veel ) betere was.
Zelfs mijn vriendin en een andere persoon in de luisterruimte hoorden ook direct het grote verschil.
En als mijn vriendin het al direct hoort, dan is het verschil echt al groot.

Ik heb nu bij wouter vergeleken met de sr7500 en daar was hij volgens mij en zeker volgens wouter toch heel wat klasses beter op alle gebied.

Quote from: sandervg on November 24, 2009, 00:20:19
Ik verwacht dat de AV8003 in ieder geval dichter bij de klant van je SR8002 zal liggen dan de Onkyo.

Zal inderdaad dezelfde "marantz sound" hebben

Quote from: fastlex on November 24, 2009, 08:16:17
Wauw, ik zie het  :o
Erg gaaf hoor, is de 7004 ook veel beter dan de 7003?
Die laatste zijn scherp geprijst zie ik.
Zowieso zal de 7004 mooier gebouwd zijn?

Nogmaals, gefeliciteerd!


Ik heb geen ervaring met de 7003, maar er waren wel grote verschillen met de 5004

Quote from: daxie on November 24, 2009, 08:39:42
hey,

ik kan daar wat aan toevoegen. Ikzelf heb een marantz sr7500. We hebben de processing dit weekend laten doen door de AV8003, waarbij de SR wel nog de versterking deed. Ik moet zeggen dat het verschil toch wel erg groot was, dus ik zou er niet zo vlug vanuit gaan dat er weinig verschil zit tussen je receiver en de av8003.

Wouter

klopt  ;)
Quote from: daxie on November 24, 2009, 09:13:00
Mike, was het inderdaad de 5507 waartegen je vergeleken hebt?

yup die was het, ook met de bijpassende blu-ray speler
Quote from: Davey on November 24, 2009, 19:13:29
Die 5507 is wel een supervette processor  8). Als er LFE, sub left, sub right op had gezeten was ik meteen om en had ik m'n 886 de deur uitgedaan  :-X

Yup, hij heeft jammergenoeg enkel lfe en een "gewone" laag uitgang.

Quote from: jasjenl on November 24, 2009, 19:15:26
Maar de SR7500 is denk ik weer niet helemaal te vergelijken met mijn SR8002. De SR8002 lijkt op het oog/qua specs als voorversterker maar heel weinig van de av8003 te verschillen.

mja specs op papier zeggen heel weinig, je zal echt eens moeten vergelijken  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Quote from: Davey on November 24, 2009, 19:16:28
Dan zou je een beetje dit idee krijgen.


inderdaad, de 3 sub-outs  8)

Quote from: BuSpu on November 24, 2009, 19:50:06
Beauty  :inlove:

Quote from: Teejoo on November 24, 2009, 21:06:49
Die komt me bekend voor  ;D
Quote from: molle on November 24, 2009, 22:32:54
Lexi is sexy :inlove:

Quote from: Joris1971 on November 25, 2009, 07:55:03
Lexicon Rules!  :wub:

Quote from: Valkyrie on November 25, 2009, 09:24:22
I agree! :wub:

Lexicon is inderdaad wel  O0
Quote from: Teejoo on November 25, 2009, 18:44:56
Maar dan mogen ze wel eens met de HD audio decoderende processor komen..  ;)

is hun enige minpunt  :P

Quote from: Nooff on November 25, 2009, 20:00:39
Dat heeft hij toch ook, soort van?  Hij heeft twee aparte sub outs (niet 1 sub out die gesplitst wordt in 2). De Audyssey neemt wel beide subs (indien aangesloten) mee in de metingen. Of bedoel je nou fysiek een sub left en sub right, waarbij je dit in kunt stellen in het menu? De SC5507 gebruikt overigen ook geen 24bit DACS, maar 32bit DACS. Mooi stukje techniek hoor die Onkyo!

klopt

Quote from: Davey on November 25, 2009, 20:09:38
;)

Ik ben heel blij met de 886, Ik ben heel blij met de 886, Ik ben heel blij met de 886, Ik ben heel blij met de 886, Ik ben heel blij met de 886

Pffffft, ik wil de 5507  :mad: en bedankt Nooff

kopen die handel  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

De rotel set is trouwens net opgehaald  :confused:
Was toch met pijn in het hart, altijd heel tevreden van geweest en toch bijna 4 jaar in mijn set aanwezig geweest ( en dat is lang vergeleken met de andere onderdelen  ;D )

Mijn nordost Solar winds zijn ook allemaal verkocht en de nordost mooglo II coax ook.

dus het gat dat de marantz set + 3 setjes nordost blue havens  + nordost glass optical geslagen heeft is al een deel terug opgevuld  ;D ;D ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Gisteren trouwens heel leuk nieuws gekregen:

Deze maand storten ze extra: Eindejaarspremie &  Eindejaarsbonus / Winterpremie / Besparingspremie / Eco premie

Dus daarom maar een naar de mediamarkt geweest.
Denk een stuk of 15 blu rays gekocht, enkele dvd's en enkele cd's  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Ben trouwens bezig de foto's aan het overzetten naar de imac, dan aanpassen, uploaden en hier plaatsen  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

jasjenl

Quote from: mikeske on November 25, 2009, 22:36:42
Yup, ze hadden toevallig de onkyo staan.

Bij surround ( niet zo uitbundig getest ) hoorde ik geen noemenswaardige verschillen.
Bij stereo hoordje al na 5 seconden dat de marantz overduidelijk de ( veel ) betere was.
Zelfs mijn vriendin en een andere persoon in de luisterruimte hoorden ook direct het grote verschil.
En als mijn vriendin het al direct hoort, dan is het verschil echt al groot.
Ok, dan zal ik ze toch zelf ook maar eens een keer gaan vergelijken. Enerzijds heb ik het idee dat de Onkyo relatief (veel) meer 'bang for the buck' geeft, anderzijds leg ik wel de prioriteit bij kwaliteit en minder bij de prijs. Alhoewel ik qua budget op dit moment waarschijnlijk nog even niet voor de Marantz zou kunnen kiezen, maar dat terzijde... ;)

Waar ik vooral naar op zoek ben is een processor die juist ook via HDMI een zeer goed geluid geeft, dat vind ik namelijk bij mijn huidige SR8002 icm m'n nieuwe Oppo blu-ray speler toch op bepaalde vlakken wat minder dan wat ik gewend ben van mijn analoog aangesloten Denon DVD 2900. Nu kan ik natuurlijk die Denon voorlopig nog gewoon ernaast houden (voornamelijk voor cd's en sacd's dan), maar als er een oplossing icm de Oppo via HDMI die wat ik nu met m'n Denon heb overtreft, zou dat natuurlijk wel mooi meegenomen zijn.

Wellicht ook maar eens een luister afspraak ergens gaan maken, bij voorkeur ergens waar ik dan een deel van m'n huidige apparatuur kan meenemen om te vergelijken. Of nog mooier: dat ik de processor thuis zou kunnen uitproberen :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

mikeske

ik mocht de marantz set terugbrengen als hij niet beviel en zou een volledige terugbetaling krijgen.
Maar hij blijft hier  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

jasjenl

Ok, dat maakt het al wat minder 'riskant' ;)
Wat gebruik jij nu precies voor het afspelen van cd's? De bd7004 of heb je nog een aparte speler voor audio? En via welke aansluiting luister je dan?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

mikeske

De beloofde foto's:

kabels die aangesloten waren op de rotel set ( luidsprekerkabels lagen nog op hun plaats )



nieuwe spullen:



vlug uitgepakt en op de salontafel geplaatst:





Mooie koper basisplaat:



leegte na verwjderen rotel set:



De marantzen in het rek:




Nog enkele foto's van daarnet, enkele minuten voor ze de rotel set kwamen ophalen  :( :









Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Quote from: jasjenl on November 25, 2009, 23:31:01
Ok, dat maakt het al wat minder 'riskant' ;)
Wat gebruik jij nu precies voor het afspelen van cd's? De bd7004 of heb je nog een aparte speler voor audio? En via welke aansluiting luister je dan?

Ik gebruik nu de BD7004 en dat klinkt echt goed.
Hij versloeg de CD5003 & CD6003, pas de SA(super audio)7003 & SA8003 klonken beter.

Voor cd gebruik ik de analoge uitgang maar zou nog eens moeten testen of die echt beter is dan via hdmi.

Ik gebruik ook nog een Apple TV en die is aangesloten met de nieuwe nordost glass optical.
Dat klinkt wel heel wat beter dan de apple tv aangesloten via hdmi.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Ik moet trouwens nog eens mooie foto's maken maar heb er nog niet echt tijd voor gehad.
Veel te druk bezig met muziek luisteren / films kijken  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

CineMagic

WOW, dat ziet er top uit zeg!!
Begrijp ik het goed dat je de HK als eindversterker gebruikt?

Heb je overwogen om de bijpassende ev van Marantz aan te schaffen?

Veel plezier met al dit moois!!

Groeten,
Chris
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

mikeske

#2587
Quote from: CineMagic on November 25, 2009, 23:40:58
WOW, dat ziet er top uit zeg!!
Begrijp ik het goed dat je de HK als eindversterker gebruikt?

Heb je overwogen om de bijpassende ev van Marantz aan te schaffen?

Veel plezier met al dit moois!!

Groeten,
Chris

Neen, de Harman Kardon Eindversterkers zijn echt een stuk beter dan de marantz EV
In heel wat reviews komt hij er echt niet goed uit  :(
De ene is een 2 kanaals versterker, de andere een 3 kanaals.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

fastlex

 :wub: Wat mooi zeg!
Ik vond de nieuwe lijn echt afschuwelijk, maar als ik deze zo zie....  :-*
Het scheelt denk ik enorm dat beide apparaten fors zijn.
Mooi hoor al die vergulde aansluitingen!
Hoe klinkt de set op je eigen speakers?
Is het helemaal naar je zin of moet je nog wennen aan het geluid?
Of klinkt het hetzelfde door de HK maar meer detail?

Echt mooi zeg!

Quote from: mikeske on November 25, 2009, 23:33:09
De beloofde foto's:

kabels die aangesloten waren op de rotel set ( luidsprekerkabels lagen nog op hun plaats )



nieuwe spullen:



vlug uitgepakt en op de salontafel geplaatst:





Mooie koper basisplaat:



leegte na verwjderen rotel set:



De marantzen in het rek:




Nog enkele foto's van daarnet, enkele minuten voor ze de rotel set kwamen ophalen  :( :










Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Roger Black

Super mooi! Erg mooie speakers ook!
Stuur je de 'subs' van de XTZ's apart aan?

mikeske

#2590
Quote from: fastlex on November 26, 2009, 07:52:09
:wub: Wat mooi zeg!
Ik vond de nieuwe lijn echt afschuwelijk, maar als ik deze zo zie....  :-*
Het scheelt denk ik enorm dat beide apparaten fors zijn.
Mooi hoor al die vergulde aansluitingen!
Hoe klinkt de set op je eigen speakers?
Is het helemaal naar je zin of moet je nog wennen aan het geluid?
Of klinkt het hetzelfde door de HK maar meer detail?

Echt mooi zeg!


Ik vind het ook heel mooi  ;D
Op mijn eigen speakers klinkt het geweldig.
De sounds zal deels wel gelijk gebleven zijn door de HK, maar het is overal toch stukken beter geworden.
Soundstage, stereobeeld, surroundbubble, integratie, enz ...

Quote from: Roger Black on November 26, 2009, 08:43:06
Super mooi! Erg mooie speakers ook!
Stuur je de 'subs' van de XTZ's apart aan?

Yup, die zijn aangestuurd door de XTZ sub amp met DSP en de dsp word aangestuurd door de room analyser:



Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

deniax

Ook niet geheel onbelangrijk: Modern Warfare 2!  :inlove:
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Valkyrie

#2593
Ziet er allemaal heel mooi uit Mike! O0
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

R


Davey

Heel mooi Mike. Van harte. Die koperen plaat alleen al ziet er heel  8) uit.

HTip

Staat heel erg mooi allemaal in jouw rack 8) De looks van de nieuwe Marantzlijn zijn erg goed!
Ben benieuwd hoe de nieuwe overzichtsfoto uitzien (als je opgeruimd hebt ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Starred

Quote from: mikeske on November 25, 2009, 22:47:19
Deze maand storten ze extra: Eindejaarspremie &  Eindejaarsbonus / Winterpremie / Besparingspremie / Eco premie

Winterpremie?
Besparingspremie?
Eco premie?

Nog nooit van gehoord. Typisch Belgisch?

mikeske

gewoon eandis  ;D ( distributie elektriciteit / gas )
Wij hebben voor alles een premie  :pompom: :pompom: :pompom:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

fastlex

Ik zat er ook al naar te kijken. Hier dus ook niet...  :nowink:
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster