CinéMike => verhuisd =>CinéMike II => CinéMike III

Started by mikeske, August 7, 2006, 23:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

HTip

Mooie foto's Mike 8) Slimme oplossing van dat rack aan de achterkant van je Pana!

Je hebt de verwachtingen prima waargemaakt :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

daxie

mooi mooi,

op welke basis heb je de sub interlink gemaakt, mike? welke kabel, plugs?

nog eens afspreken he binnenkort! bedankt voor je kaartje trouwens, ik denk dat ik vergeten ben je een berichtje te sturen

DVDGuy

Mike, je hebt ons "even" laten wachten, maar de foto's zijn schitterend; tijd voor een meet-en-greet  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Dutchie

Schitterend hoor Mike! Héél veel plezier ervan! Jammer dat jullie zo ver weg wonen, had best wel eens willen luisteren/kijken. Hoewel, beter maar van niet  ::)
Anders krijg ik weer hele verkeerde ideeen!  :smile:
Huiskamer HT:  Samsung Q9F 75inch | Pioneer SC-LX801 | Pioneer UDP-LX500 | Kef iQ9 | Kef iQ6C | Kef iQ5 | Sub: SVS SB-3000 | Harmony One

LittleNinja

Morgen Mike.

Het ziet er prachtig uit! Erg mooie speakers. Ik was al benieuwd hoe groot deze heren zouden zijn in verhouding met andere objecten. 8)

Yess, ben jij ook tevreden met het geluid?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikeske

#2206
Quote from: Fatalfelix on January 10, 2009, 21:04:17
fraaie speakers zeg  O0

Quote from: molle on January 10, 2009, 21:49:08
Zeer netjes Mike O0

thanks

Quote from: HTip on January 10, 2009, 22:05:00
Mooie foto's Mike 8) Slimme oplossing van dat rack aan de achterkant van je Pana!

Je hebt de verwachtingen prima waargemaakt :biggrin:

Ja, is super handig.
Alles mooi uit het zicht en met IR extender kan ik toch nog mooi alles bedienen.

Blij dat je verwachtingen ingelost zijn  :colgate:
Quote from: daxie on January 10, 2009, 22:11:48
mooi mooi,

op welke basis heb je de sub interlink gemaakt, mike? welke kabel, plugs?

nog eens afspreken he binnenkort! bedankt voor je kaartje trouwens, ik denk dat ik vergeten ben je een berichtje te sturen

Wouter, straks voor jou speciaal een extra foto post  ;)

je moet zeker eens langskomen, ik heb nu dus die sub amp met dsp functie.
En dan ook de xtz room analyzer, maar het lukt me niet helemaal om alles in te stellen  :unsure:
Kaartje is graag gedaan en Greet heeft de wensen overgebracht via Yessy  ;)

Quote from: DVDGuy on January 10, 2009, 22:13:52
Mike, je hebt ons "even" laten wachten, maar de foto's zijn schitterend; tijd voor een meet-en-greet  8)

Thanks, kom gerust eens langs.
Zou het leuk vinden om nog eens wat forumleden te ontmoeten.

Bericht dus aan alle geinteresseerden: Je bent welkom  ;)
Quote from: Dutchie on January 10, 2009, 23:00:19
Schitterend hoor Mike! Héél veel plezier ervan! Jammer dat jullie zo ver weg wonen, had best wel eens willen luisteren/kijken. Hoewel, beter maar van niet  ::)
Anders krijg ik weer hele verkeerde ideeen!  :smile:

Hmm misschien moet je er een weekendje belgie van maken  ;)
Quote from: LittleNinja on January 11, 2009, 09:37:34
Morgen Mike.

Het ziet er prachtig uit! Erg mooie speakers. Ik was al benieuwd hoe groot deze heren zouden zijn in verhouding met andere objecten. 8)

Yess, ben jij ook tevreden met het geluid?

Thanks, ze zijn groot, maar niet te groot.

Bericht van Yess:

Voor mij maakt dat allemaal niet zoveel uit, zolang mijn ventje maar content is.

Is het geen lieverd  :inlove:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

Heel erg mooi Mike!

De klank zal best in orde zijn, afgaande op je bevindingen en smaak ;)

Vraagje: welke IR extender heb je? Wellicht staat dit in je topic, maar ik heb geen zin om alles nog eens door te lezen. Ik zoek een extender wat minimaal 2 apparaten aan kan sturen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Joris1971

Erg mooie luidsprekers Mike en Yessica!!!  :o :o :o

Je hebt maar gelijk Mike dat je zo een lieve vriendin hebt, die dit allemaal toestaat in de huiskamer (living)  :inlove:

groetjes Joris

mikeske

Quote from: Blue-Eyes on January 11, 2009, 10:12:45
Heel erg mooi Mike!

De klank zal best in orde zijn, afgaande op je bevindingen en smaak ;)

Vraagje: welke IR extender heb je? Wellicht staat dit in je topic, maar ik heb geen zin om alles nog eens door te lezen. Ik zoek een extender wat minimaal 2 apparaten aan kan sturen.

thanks

de IR extender is van marmitek, de invisible control.
Daar kan je standaard 2 apparaten mee bedienen, maar je kan nog een kabeltje extra kopen.
Dan kan je er 4 mee bedienen.

Hij werk via een adaptor, maar hij kan ook werken op een 9V batterij.
Scheelt terug een stopcontact en een kabeltje

dit is hem:



Bij de foto's die ik gepost heb kan je hem op foto 4 terugvinden, op de bovenste versterker.

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

Quote from: mikeske on January 11, 2009, 10:24:20
thanks

de IR extender is van marmitek, de invisible control.
Daar kan je standaard 2 apparaten mee bedienen, maar je kan nog een kabeltje extra kopen.
Dan kan je er 4 mee bedienen.

Hij werk via een adaptor, maar hij kan ook werken op een 9V batterij.
Scheelt terug een stopcontact en een kabeltje

dit is hem:



Bij de foto's die ik gepost heb kan je hem op foto 4 terugvinden, op de bovenste versterker.



Top Mike, goede service ;)

Op die foto, gezien. Vandaar de vraag aan jou ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

stoffels

wow mike, je set ziet er echt mooi uit, ik moet dringend nog eens langs komen denk ik

echt zeer mooie upgrade's, feli hoor.

mikeske

#2212
Quote from: Blue-Eyes on January 11, 2009, 10:26:55
Top Mike, goede service ;)

Op die foto, gezien. Vandaar de vraag aan jou ;D

En wat nog beter is, dat is de prijs, slechts 30€  ;)

Quote from: Joris1971 on January 11, 2009, 10:21:34
Erg mooie luidsprekers Mike en Yessica!!!  :o :o :o

Je hebt maar gelijk Mike dat je zo een lieve vriendin hebt, die dit allemaal toestaat in de huiskamer (living)  :inlove:

groetjes Joris

thanks, ben er inderdaad heel tevreden mee, ze mag blijven  ;)
Quote from: stoffels on January 11, 2009, 10:29:01
wow mike, je set ziet er echt mooi uit, ik moet dringend nog eens langs komen denk ik

echt zeer mooie upgrade's, feli hoor.

ik had het al vermeld een paar posts terug, iedereen is welkom dus kom gerust eens langs  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

Quote from: mikeske on January 11, 2009, 10:46:41
En wat nog beter is, dat is de prijs, slechts 30€  ;)

Al gevonden voor 23 euro ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mikeske

Quote from: Blue-Eyes on January 11, 2009, 10:48:52
Al gevonden voor 23 euro ;)

is nog iets goedkoper dan, was 26 en 4 verzenden toen ik hem kocht.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

#2215
Nu een post, speciaal voor daxie:

we beginnen met:

W&M locking pluggen:



W&M cinchkabel:





W&M ferrietkern:





W&M kous:



W&M zilversoldeersel:



En als laatste heb je een soldeerstation nodig:



en dan werk je het nog een beetje af met wat krimpkous en je hebt dit:

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

mikeske

gelukkig ligt er een plank op de tafel zodat ik me kan uitleven zonder schade aan te richten.
De zetel heeft het trouwens ook al goed afgezien:

kefs er in tijdens de verhuis
kefs er in tijdens de aanpassingen
svs er in tijdens de aanpassingen
apparatuur er in tijdens aanpassen meubel
apparatuur er in tijdens aanmaak nieuw rek achter de pana
alle xtz's er in na het uitpakken
...
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

WickedGame

Foto's zien er top uit! Erg gave speakers ook om te zien, en ben ook wel benieuwd naar de klank.

Dirc

Quote from: WickedGame on January 11, 2009, 12:34:48
Foto's zien er top uit! Erg gave speakers ook om te zien, en ben ook wel benieuwd naar de klank.

Is zo lastig posten ;D

Bionica

MIKE WOW


Wat een mooie speakers!!! Jammer dat ik niet in de buurt woon anders was ik graag eens komen luisteren!!

groetjes

Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

R


BuSpu

Quote from: mikeske on January 11, 2009, 10:56:01
Nu een post, speciaal voor daxie:

we beginnen met:

W&M locking pluggen:
W&M cinchkabel:
W&M ferrietkern:
W&M kous:
W&M zilversoldeersel:

En als laatste heb je een soldeerstation nodig:
en dan werk je het nog een beetje af met wat krimpkous en je hebt dit:

he Mike,

Hou je rekening met de soldeertemperatuur? Op het soldeer staat namelijk een soldeertemperatuur van 217 graden en ik zie jouw soldeerstation op 400 graden staan. Ik heb me eens laten vertellen dat die temperatuur niet onbelangrijk is voor een goede soldeerverbinding.

Verder ziet het er allemaal mooi uit.  ;)


mikeske

#2223
Quote from: WickedGame on January 11, 2009, 12:34:48
Foto's zien er top uit! Erg gave speakers ook om te zien, en ben ook wel benieuwd naar de klank.

dank je  ;)

geluid, mja vooral heel veel details, denk door de ribbon tweaters.
En een laag die alle genre's met gemak aankan ( svs doet enkel in films mee vanaf 40hz )
De stereo subs alles van 80 tot 30hz

en alles komt er zo vloeiend uit, ik weet et klinkt raar.
Maar bij de kef's had ik soms het idee dat bij drukke muziek stukken, of hogere volumes ze niet mee mee konden met de muziek.
Nu heb ik dat totaal niet meer.

Quote from: Dirc on January 11, 2009, 12:47:05
Is zo lastig posten ;D

inderdaad  :tounge:
Quote from: Bionica on January 11, 2009, 13:01:53
MIKE WOW


Wat een mooie speakers!!! Jammer dat ik niet in de buurt woon anders was ik graag eens komen luisteren!!

groetjes

Eens samen met Reza afkomen ?
Quote from: R on January 11, 2009, 13:22:11
Top Mike!!

thanks, waneer krijg jij je nieuwe juweeltjes ?
Quote from: BuSpu on January 11, 2009, 14:07:42
he Mike,

Hou je rekening met de soldeertemperatuur? Op het soldeer staat namelijk een soldeertemperatuur van 217 graden en ik zie jouw soldeerstation op 400 graden staan. Ik heb me eens laten vertellen dat die temperatuur niet onbelangrijk is voor een goede soldeerverbinding.

Verder ziet het er allemaal mooi uit.  ;)

ja, maar hij moest even op 400 staan om de massa van de pluggen even te vertinnen.
Aangezien je een grote massa ( de plug ) moet opwarmen helpt het wel als je de temperatuur even opschroefd.

Daarna terug een stuk naar beneden.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

#2224
Zo net terug thuis, hebben eens gaan wandelen in de sneeuw.

Enkele mooie foto's gemaakt:

De hond:







zijn bevroren speeltje:



het mooie koppel:





hele lange en lastige trap:



bevroren openluchtzwembad:



omgeving:



Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost