Review Nordost LS-kabels Heimdall/Frey/Tyr in Stereoplay (8/06)

Started by Deleted member, July 27, 2006, 16:56:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eric_audio

Quote from: beunky on July 31, 2006, 21:00:17
De Valhalla zou in jouw set mijns inziens ook beslist overdone zijn...

Vraag ik me af. Ik heb ze zelf weliswaar nooit gehoord, maar ze schijnen zo veel uit je set te persen (of: zo weinig weg te laten) dat er mensen zijn die Valhalla gebruiken in sets waar het prijstechnisch objectief gezien niet gerechtvaardigd is.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

beunky

Quote from: eric_audio on August  1, 2006, 10:42:53
Vraag ik me af. Ik heb ze zelf weliswaar nooit gehoord, maar ze schijnen zo veel uit je set te persen (of: zo weinig weg te laten) dat er mensen zijn die Valhalla gebruiken in sets waar het prijstechnisch objectief gezien niet gerechtvaardigd is.

Volgens mij gaat dat pas op als je én je bron perfect hebt én je akoestiek perfect hebt (als de rest, zoals bij Frank, al naar je smaak is dus). En de bron is nog niet perfect maar daar is ie nog mee bezig zoals we weten, echter de akoestiek is verre van perfect en ik begrijp waarom ie er niets aan wil laten doen, maar ik zou dan het extra geld dat je kwijt bent voor de Valhalla opzij zetten om dat in een volgend huis in de akoestiek te stoppen...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on August  1, 2006, 10:44:31
Volgens mij gaat dat pas op als je én je bron perfect hebt én je akoestiek perfect hebt (als de rest, zoals bij Frank, al naar je smaak is dus). En de bron is nog niet perfect maar daar is ie nog mee bezig zoals we weten, echter de akoestiek is verre van perfect en ik begrijp waarom ie er niets aan wil laten doen, maar ik zou dan het extra geld dat je kwijt bent voor de Valhalla opzij zetten om dat in een volgend huis in de akoestiek te stoppen...

Met de akoestiek ben je met 500 euro klaar ongeveer.

De Valhalla is gewoon briljant. Extreem duur natuurlijk, maar gewoon het geld waard. Zoals Eric al zei zijn er mensen die complete Valhalla bekabeling gebruiken in een set waarin het prijstechnisch objectief absoluut niet verantwoord is maar het zou briljant klinken.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Als je denkt dat je het met 500 euro voor elkaar hebt denk ik dat je je vergist...
Als je mooie oplossingen wilt en het echt perfect voor elkaar wilt hebben dan ben je wel ff wat meer kwijt ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on August  1, 2006, 10:54:02
Als je denkt dat je het met 500 euro voor elkaar hebt denk ik dat je je vergist...
Als je mooie oplossingen wilt en het echt perfect voor elkaar wilt hebben dan ben je wel ff wat meer kwijt ;)

Eis aan de oplossing is uiteraard dat die onzichtbaar is. De kamer heet tenslotte woonkamer ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: FrankB on August  1, 2006, 10:54:48
Eis aan de oplossing is uiteraard dat die onzichtbaar is. De kamer heet tenslotte woonkamer ;)

Daarom ben je ook meer geld kwijt dan maar 500 euro ;)
Mooie oplossingen (zoals Erik van Voorst het plafond heeft laten doen bijvoorbeeld) zijn gewoon kostbaar :)
Maar díe zijn zéker het geld waard ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on August  1, 2006, 11:11:41
Daarom ben je ook meer geld kwijt dan maar 500 euro ;)
Mooie oplossingen (zoals Erik van Voorst het plafond heeft laten doen bijvoorbeeld) zijn gewoon kostbaar :)
Maar díe zijn zéker het geld waard ;)

Dat kun je ook met zeer dunne panelen aan het plafond oplossen en die oplossing is aanzienlijk goedkoper. En ook niet zichtbaar.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: FrankB on August  1, 2006, 11:13:05
Dat kun je ook met zeer dunne panelen aan het plafond oplossen en die oplossing is aanzienlijk goedkoper. En ook niet zichtbaar.

Maar je snapt het punt en daar gaat het om ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Starred

Quote from: FrankB on August  1, 2006, 10:50:08
De Valhalla is gewoon briljant. Extreem duur natuurlijk, maar gewoon het geld waard.

Wat zit er in deze kabels dat ze zo bijzonder maakt en zo duur maakt?


eric_audio

Quote from: FrankB on August  1, 2006, 11:13:05
Dat kun je ook met zeer dunne panelen aan het plafond oplossen en die oplossing is aanzienlijk goedkoper. En ook niet zichtbaar.

Really? Interested...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Jean Sibelius

Quote from: eric_audio on August  1, 2006, 10:42:53
Vraag ik me af. Ik heb ze zelf weliswaar nooit gehoord, maar ze schijnen zo veel uit je set te persen (of: zo weinig weg te laten) dat er mensen zijn die Valhalla gebruiken in sets waar het prijstechnisch objectief gezien niet gerechtvaardigd is.
Volgens mij ga je in dat geval tevens de mindere eigenschappen van je set benadrukken en ben je waarschijnlijk nog verder van huis. Maar goed... maar dat moet iedereen voor zich weten (evenals extreem veel geld voor kabels uitgeven natuurlijk).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eric_audio

Quote from: HSN on August  1, 2006, 14:40:46
Volgens mij ga je in dat geval tevens de mindere eigenschappen van je set benadrukken en ben je waarschijnlijk nog verder van huis. Maar goed... maar dat moet iedereen voor zich weten (evenals extreem veel geld voor kabels uitgeven natuurlijk).

Ik denk juist dat dergelijke transparante kabels absoluut NIETS benadrukken. Maar ik begrijp je punt wel. Een slechte set blijft een slechte set. Je zal dus al een behoorlijk hoge kwaliteit moeten hebben als je deze weg wilt bewandelen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Quote from: Starred on August  1, 2006, 12:16:16
Wat zit er in deze kabels dat ze zo bijzonder maakt en zo duur maakt?

Wat ze zo bijzonder maakt is dat ze zo waanzinnig klinken ;). Wat ze zo duur maakt is onder andere dat er slechts 1,5m per uur kan worden geproduceerd.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Starred

Quote from: FrankB on August  1, 2006, 21:36:47
Wat ze zo duur maakt is onder andere dat er slechts 1,5m per uur kan worden geproduceerd.

En waarom is dat?

Rody



El Nino

Mijn inziens zijn deze lijstjes een klassiek voorbeeld van Duitse hierarchie welke in dit geval volstrekt zinloos is......eens temeer omdat blijkens iedereen experimenteert met verschillende kabels in de eigen set! Bovendien wordt gaan hier subjectiviteit (welke ten deel van aan iedere niet puur exact wetenschappelijk onderzoek) en sponsoring hand in hand.

Deze lijstje zijn handig en zinvol als indicatie om bij een bepaalde prijs/prestatie de betere kabels op een rijtje te hebben. Vervolgens zelf expirimenteren en kiezen.

Op zich zijn Duitse testen best goed hoor, de duitse automerken doen het altijd goed!   ;)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Quote from: El Nino on August  1, 2006, 22:53:09
Op zich zijn Duitse testen best goed hoor, de duitse automerken doen het altijd goed!   ;)
terwijl die altijd steenvast als slechtste uit de bus komen op het gebied van betrouwbaarheid en degelijkheid  ;D (de feiten van garagebezoeken)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Jinsu

Hoi,

Allemaal mooi en goed zo een lijstje, maar als een kabel in jouw set een mismatch is, dan heb je er nog niets aan dat het volgens hun het beste kabel is ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.