Super NAS oplossing: Thecus N2100

Started by Bart_M, August 4, 2006, 20:02:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

michaelmiata89

volgens de specs en diverse testen  is die N4100 een stuk sneller als de Intel 4400. Idd. met name de processor is al een stuk beter.

Ik ben nu voornemens om die N5200 aan te schaffen, ik begreep echter dat deze zo enorm populair is wereldwijd, dat ie niet meer te leveren is tot half september  :-\ :-\ :-\

Ook buiten nederland kan niemand meer leveren op dit moment.

gijsnoorlander

Quote from: Bart_M on August 13, 2006, 17:25:04
Dat durf ik niet te zeggen. Maar wie weet wordt deze grens in een nieuwe firmware weer opgetrokken.
Een van de problemen die ze dan tegenkomen is dat ze niet de standaard manier van partitioneren kunnen gebruiken (max partitiegrootte is 2 TB, oftewel 2^32 blokken van 512 Bytes)
Natuurlijk is dat allemaal wel op te lossen met firmwares enzo, maar ik kan me voorstellen dat het best wel vervelend is voor gebruikers die dan ineens de schijven opnieuw moeten gaan indelen en ik heb geen idee hoe andere applicaties daarmee overweg gaan. (Samba, etc)
Ik heb nog nooit met meer dan 1 TB kunnen spelen :(
Op dit moment zijn de 750 GB schijven de grootste die je kunt krijgen, dus mischien dat die 1,5 TB grens daarop slaat (RAID-0) en dat ze gewoon niet groter aangeven omdat ze dat zelf ook niet kunnen testen met 2 schijven.