Receiver met ingebouwde HD

Started by Robert, December 17, 2002, 22:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert

#25
Toch nog weer een aantal vragen ;D.

Nu ben ik eerst van plan om een DVB-kaart in de pc te zetten en eerst op de pc schotel kijken en pas later een Philips receiver in mijn HT neer zetten zodat ik daar ook kan genieten van schotel kwaliteit.

Nu het volgende:

Kan ik wel zenders ontvangen met alleen die DVB-kaart want je moet een CanalDigitaal Basispakket hebben wil je ook Discovery, MTV etc. ontvangen en die zit bij de Philips receiver.
Of kan een Common Interface hier uitkomst bieden? (Common Interface is toch voor gecodeerde zenders zoals Canal Blauw, Rood en 16:9?)

Moet ik een Twin LNB kopen of gewoon een enkele en dan de coax kabel doorlussen van de DVB-kaart naar de Philips receiver...

Ik heb een keer gelezen dat de coax kabel max. 30 mtr mag zijn omdat er anders niet een fatsoenlijk plaatje voorgeschoteld kan worden.
Kan ik vanaf de doorlusmogelijkheid op de DVB-kaart weer opnieuw beginnen tot max. 30 mtr?
Of mag de kabel van schotel -> DVB-kaart + DVB-kaart -> Philips receiver in totaal 30 mtr zijn?


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Lengtes zijn vaak geen probleem.
Voor de DVB kaarten zijn veel "utilties" beschikbaar op het net  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#27
Frank,

Dus ik kan zonder een Canal+ receiver (dus met alleen de DVB-kaart) alle vrij te ontvangen zenders ontvangen?

Als de Philips receiver ook erbij komt heb ik 2 ontvangers. De DVB-kaart en de Philips receiver. Wat is dan beter? Een bv. MTI Twin LNB-F of de coax kabel van de schotel naar de DVB kaart en vanaf de DVB-kaart doorlussen naar de Philips receiver.

Hoe zit het met het ontvangen van MTV Nederland?
In het CanalDigitaal zenderpakket zie ik alleen MTV Base en MTV Hits staan en geen gewone MTV (Nederland) zoals we die hier via de kabel ontvangen.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je het goed doet dan heb je ongeveer 10 MTV's en een paar andere muziek zenders.

De kwaliteit van de PC ontvangst is zeer goed, helemaal met de nieuwe software, zoek even op de naam Psnoeck die heeft er heel veel mee getest ik lig al een paar weken stil ivm het testen met de DEC.

Het aanbod op de schotel is anders dan van de kabel maar qua kwaliteit stukken beter.
Gidsen kun je gewoon op het net vinden dus dat is geen probleem voor de programma structuur.

Een TWIN LNB is altijd beter dan doorlussen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"