Receiver met ingebouwde HD

Started by Robert, December 17, 2002, 22:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert

Mijn bedoeling is om gewoon naar de zenders te kunnen kijken die ik nu ook heb via de kabel en het opnemen van de schotel in MPEG2 en dan als SVCD of op DVD branden van de MPEG2 bestanden en afspelen in mijn stand-alone dvd speler.

Nu zijn er receivers met ingebouwde HD.
Enig idee welke merken en in welke prijsklasse deze beestjes zitten?

Het moet dus een receiver met ingebouwde HD waarmee je de MPEG2 bestanden op de pc kunt krijgen en dus zo kunt branden.

Of heeft iemand anders nog een briljant idee?


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

De nieuwe Nokia II moet een fantastische oplossing daarvoor bieden.
Prijzen zijn echter wel aan de wat hogere kant, door de HD natuurlijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#2
Frank,

Zoiets als deze:

Nokia Mediamaster 9902 S

http://www.nokia.com/nokia/0,5184,3592,00.html

Alleen die prijs van rond de € 750.
Dat gaat mij iets te ver.

Nu zie ik op www.schoteltechniek.nl wel een leuke complete Philips DSX 6073 set voor €395,00 of de Philips DSX 7072 set voor €415,00.

Is dit wat?


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Hi,

Mail even met Arno (van schoteltechniek) die kan je alles vertellen.
De units met HD zijn wat duurder omdat je natuurlijk ook de HD betaald.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

QuoteNu zie ik op schoteltechniek.nl wel leuke complete Philips DSX 6073 set voor €395,00 of de complete Philips DSX 7072 set voor €415,00.

Zijn prima tuners, alleen geen HD. Dan ga je waarschijnlijk toch echt richting de €700..

Groet!

Robert

#5
Nu zie ik de Philips DSX 6073 set voor €395,00 op www.schoteltechniek.nl wel zitten, maar ik zit weer met een vraag ;D.

Ik heb naar de handleiding gekeken van de Philips DSX 6073 en uiteraard ook naar de aansluitingen en ik zag dat er ook een antenne uitgang voor een tweede satteliet ontvanger opzit.

Nu kwam het idee in mij op om toch digitaal op te kunnen nemen van de schotel door de antenne uitgang op de Philips te gebruiken en een kabel naar een DVB kaart in de pc.

Is dit mogelijk ??? (Of zit ik een onmogelijke situatie uit mijn mouw te schudden ;D)


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Dat is inderdaad mogelijk, maar dat is het altijd.
Je kunt switchers kopen om van 1 LNB naar 2 receivers te gaan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#7
Frank,

Dus dan kan ik een Hauppauge DEC3000-s in de pc gebruiken als digitale videorecorder?

Ik zit dan wel meer in de richting met de prijzen naar een receiver met ingebouwde HD, maar ik vind het wel handig om de MPEG-2 bestanden op de pc te kunnen bewerken en te branden.

En het mooiste is is dat ik eerst gewoon die Philips DSX 6073 set kan kopen en dan later als er weer $$$ is die Hauppauge DEC3000-s kopen en dan digitaal kan opnemen.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Kun je inderdaad doen.
Of de all-in kaart die ik te koop heb staan op het forum.
De DEC3000 is een externe unit over USB, de kaart heeft een timer functie en dat heeft de DEC nog niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#9
Frank,

Zit er veel verschil in beeldkwaliteit (en misschien geluidskwaliteit) tussen de Hauppauge DEC3000-s en de all-in kaart die jij te koop hebt staan?
Ik las in jouw review over de DEC3000-s dat deze een combing vrij beeld heeft tegenover de kaarten die hardwarematig decoderen (zoals die all-in kaart van jou)?

Via USB is wel makkelijk, kast van de pc hoeft er niet voor open (en ik noem mijzelf nog wel een ICT'er ;D).


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Hi,

De DEC heeft bij de eigen software een wat betere beeldkwaliteit, maar als je opgenomen hebt gebruik je toch windvd voor playback.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#11
Dus als je via WinDVD of PowerDVD afspeelt dan is er bijna geen verschil?
En als je het op cd/dvd brandt en dan afspeelt op een stand-alone dvd speler?

Over CanalDigitaal.
Mij gaat het alleen om de Nederlands zenders (deze zijn vrij te ontvangen) en voor Discovery & co. moet je het basis pakket van € 6,25 per maand hebben. En de internationale zenders die zijn ook gewoon vrij te ontvangen.
Dus dan komt het per maand op € 6,25 uit wat ik er voor moet neertellen. Am I right?


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Hi,

De prijzen van C+ weet ik niets van.
Bij afspelen via een aparte speler of met windvd wil ik op dit moment de interne kaarten toch aanraden boven de DEC3000 vooral door de timer functie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#13
Frank,

Hmmm. Dan wordt die Hauppauge DVB kaart van jou wel zeer interessant.

Is dit misschien de handleiding ervan?

http://hauppauge.lightpath.net/manuals/m-dvb-nexus-eng.pdf

Heb je nog meer info over die kaart, links misschien? (Op de Hauppauge site is het moeilijk om er wat over te vinden)

Wat is de best mogelijke kwaliteit waarin je kunt opnemen? 12 Mbits/sec of 15 Mbits/s?

En hoeveel ruimte neemt het per seconde of per minuut in beslag? (Ik weet wel dat je met de Hauppauge PVR-250 per minuut in de beste kwaliteit 90 Mb kwijt bent). Geldt dit ongeveer ook voor jouw DVB kaart?

En geluid in de beste mogelijke kwaliteit met 384 kbps?


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Hi,

Hij neemt ALLES op zoals het wordt binnengebracht.
Het is inderdaad een NEXUS.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BartNL

je hebt meerdere mogelijkheden,
1) Nokia dbox met dvb2000 via scsi naar je PC opnemen.  Werkt nog steeds het meest betrouwbaar. Nadeel is wel dat je PC aan moet staan en via scsi bekabeling aangesloten moet zijn. Nokia dbox wordt niet meer gemaakt maar is 2e hands goed te verkrijgen voor zo'n 200-300 Euro.
2) PC Sat kaart type dvb-s (best verkrijgbaar is de Hauppauge nexus-s). Worden ook onder andere merknaam verkocht (technotrend, siemens). Werkt iets miner dan de Nokia maar voordeel is dat je een doos minder hebt. Nadeel is dat je PC aan moet staan om Sat te kijken en op te nemen. Dit kan tegelijk een voordeel zijn omdat je de PC ook als divx / dvd playeer kunt gebruiken. Sat kaart kost zo'n 250 - 300 Euro. Optioneel CI slot nog eens 100 Euro.
3) Topfield PVR ontvanger. Is beste oplossing wanneer je af en toe een film wilt overzetten. Normaal sat tv kijken en opnemen op interne harddisk gaat met deze ontvanger prima. Voordeel is dat het ding 2 tuners heeft waardoor je tegelijk TV kunt kijken en iets anders opnemen. Nadeel is dat wanneer je bestanden over wilt zetten naar je PC je de harddisk uit moet bouwen. Ontvanger kost zo'n 600 Euro.
4) Nokia dbox2 omgebouwd om onder linux te draaien. Is vergelijkbaar aan eerste optie met als voordeel dat verbinding via ethernet loopt. Nadeel is hierbij dat verbinding 10mbit is wat beetje krap kan zijn waardoor opname iets minder betrouwbaar is. Omgebouwde dbox2 kun je alleen 2e hands kopen. Is moeilijk aan te komen en kosten dan zo'n 350 Euro.
5) Dreambox met ingebouwde harddisk. Is de nieuwe hype ontvanger en is ontstaan n.a.v. de ontwikkeling op de net genoemde dbox2. Draait vanaf fabriek onder linux en heeft 100mbit ethernet aansluiting. Kunt daarmee zowel op interne harddisk als via netwerk opnemen. Met deze box kun je ook achteraf bestanden van en naar je PC kopieeren. Inclusief 80 Gb harddisk komt deze op zo'n 600 Euro.

Voor optie 2 en 5 komt er dan nog eventueel een CI module van zo'n 200 Euro bij om gecodeerde zenders (alle nederlandse) te kunnen zien. Je kunt ook proberen op illegale wijze te kijken en de CI slots en CI modules daarmee uit te sparen. Voor optie 1 en 3 kun je gepatche versie kopen (is redelijk standaard) zodanig dat ze geschikt zijn voor alle koderingen.

Je ziet er is van alles mogelijk. Van alle oplossingen is met de PC kaart en de Dreambox waarschijnlijk het makkelijkst om bestanden direct op de PC te krijgen.  Wil je vooral ook probleemloos kijken dan is de Topfield de beste keus. Wil je nog heel hobby-en dan kun je de dbox-en overwegen en dan met name de dbox1. De dbox2 is naar mijn idee volledig achterhaald door de dreambox.

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BartNL

Thanx,

ben me zwaar aan het orienteren op een Home Theater PC en kwam zo hier terecht. In die PC moet dan SAT ontvangst en Divx / DVD afspeelmogelijkheid komen. M.b.t. Sat ontvangst heb ik momenteel 5 ontvangers en daar weet ik redelijk wat van. Zeker kombinatie met opname op harde schijf omdat ik daar in 1999 met een dbox1 mee ben begonnen. Zoek nu dus naar een oplossing om die opnames, omgezet naar divx, goed af te kunnen spelen ;)

J.A.F._Doorhof

Als het alleen om het afspelen gaat is een PC met bv WinDVD en de Mediaplayer of een DiVX player al meer dan genoeg.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BartNL

Afspelen lukt nu ook al prima met een PC op de VGA in van mijn TV. Juist daarom wil ik nu een dedicated PC-tje voor dat doel in elkaar zetten.  En dat het moet er natuurlijk wel een beetje netjes uitzien en via afstandsbediening werken.
Zit hiervoor te denken aan een Shuttle barebones, Via epia systeem of normaal ATX bord in een Dign behuizing. Heeft allemaal niet zo'n haast want het orienteren op zich is voorlopig al hobby genoeg ;)

J.A.F._Doorhof

Of de SLICK van Creative.
Er zijn nu veel meer van dit soort kleine PCtjes.

AB kun je doen via Grinder, Streamzap, Keyspan etc.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jurrie

Wat betreft afspelen op PC, hier ben ik ook mee bezig momenteel.

Er zijn niet zoveel (goede) oplossingen, maar een die ik erg sterk vind is deze: www.palmbutler.com
Ik heb nl. zo'n draadloos systeem om video over te 'stralen' via tulp/svhs, en met deze afstandsbedieding kun je je PC voor de TV bedienen! Het voordeel isook dat als je dit programma duidelijk installeert (instellingen grafische kaart etc...) je erg gemakklijk kunt schakelen.

Ik ben momenteel ook bezig om een Satellietsysteem uit te zoeken, en wil dit dan combineren met een Dreambox. Lijkt me ultiem!

Jurrie

BartNL

@jurrie

Ik heb de Dreambox sinds 6 weken en naar mijn idee kun je beter nog even wachten tot wat duidelijker is of de hardware van de Dreambox nog aangepast gaat worden.  Wanneer je intern een harddisk aansluit heb je momenteel grote kans op problemen. Daarnaast doet de tuner het momenteel nog slecht (slechste ontvangst die ik ooit gehad heb) en waar dat aan ligt is ook nog niet helemaal zeker. Dream is er hard mee bezig dus hopelijk valt het uiteindelijk mee.

Momenteel vind ik een dvb-s kaart met ProgDVB software nog veel ultimer ;)
 

Jurrie

Hey bartNL,

je bent dus niet tevreden met de tuner?
Wat mij nou interesseert, heb je deze dreambox ook in je netwerk hangen? Zijn dan de files van opgenomen programma's ook direct toegankelijk vanuit andere PC's in je netwerk?

Wat me ook interesseert is (de dreambox heeft een USB aansluiting) is of je een draadloos USB netwerk kaartje (ik heb er twee van , werkt erg goed in huis) eraan kunt hangen, en deze ook als netwerk kaar kan worden gebruikt. Op deze manier kun je het zonder draden af.

Btw, verder twijfel ik om een Topfield PVR te kopen, maar dan met een 250Gb harddisk erin (hoef je niet alles te wissen voordat je meer opneemt  8) Maar zijn in NL alleen met 40 of 80gb te koop en vrij prijzig.... ken je deze? Is het goed?

thx

BartNL

Laat ik het zo zeggen, de DreamBox is voorlopig leuk om er bij te hebben maar bevat nog te veel bugs. Dat er ook hardwarematig e.e.a. niet klopt is wel zeker omdat Dream diverse modificaties adviseert (powercable harddisk en enkele componenten op de printplaat). Momenteel is ook de software nog niet bug-vrij en is dus onduidelijk of bepaalde problemen hard- dan software matig zijn.  Daarnaast wordt veel hardware van de DreamBox nog helemaal niet ondersteunt door de software. O.a. USB, cardreaders en I2C worden nog helemaal niet gebruikt.

Ik heb de DreamBox gekocht omdat ik dacht een superontvanger te kopen. In de praktijk valt dat mij dat tot nu toe zwaar tegen. Voorlopig zie ik het nog aan omdat ik nog 3 andere ontvangers heb ;) . Voor mij veelzeggend is dat ik de Dreambox laatste weken nauwelijks gebruik :(

DreamBox hangt bij mij in netwerk. Via FTP kan ik opgenomen bestanden van de DreamBox naar mijn PC kopieeren (gaat traag omdat bestanden al snel enkele gigabytes groot zijn). Alternatief kan ik op een PC harddisk een NFS aktiveren zodat ik vanaf de DreamBox via netwerk direct op die harddisk kan opnemen.

De Topfield is een perfecte ontvanger die wel alles doet wat je er van mag verwachten. Nadeel is wel dat je bij de Topfield de harddisk moet uitbouwen wanneer je de bestanden op je PC wilt hebben.

Wanneer je bestanden op de PC als prioriteit hebt is een dvb-s kaart in een (dedicated) PC momenteel de beste oplossing.