"the Underworld" - de bouw van mijn HT (update 10-1-2007)

Started by Stress!!!!!, August 1, 2006, 06:51:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThaBoy

Misschien best je spullen op voorhand al naar beneden brengen...want met zo een smal gangetje gaat het misschien wat nipt worden....

in ieder geval ben ik erg jaloers op de mooie ruimte die jij aan het maken bent... ;)

maar ik ben toch al heel erg tevreden met mijn setup  O0 ...

keep going with tha good work...ik blijf het opvolgen hier want ik vind het erg leuk wat je doet...

greetz

Stress!!!!!

#51
Quote from: jaco on August  4, 2006, 09:52:31
Erg jammer dat je van 4,35 breed naar 3,30 breed moet i.v.m. de gang..

Valt wel mee. Ik hou voldoende ruimte over en ik kom zo redelijk in de buurt van de ideale ratio...

Quote from: LittleNinja on August  4, 2006, 10:03:16
Het is helemaal niet erg als je ook poppenhuizen maakt...  :P ;D
( Zolang het poppenhuis ook maar een HT bevat!! )  ;)  :D  ;D

Ik zal het eens met haar overleggen.....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Stress!!!!!

Voor het weekend even tijdelijk een mechanische ventilatie-unit in de kelder geplaatst voor de noodzakelijke luchtstroming in de kelder. Deze wordt later in de ruimte naast mijn huis geplaatst zodat ik deze niet meer hoor. Voor de rest is het wachten op de trap.
De bouwvakkers zijn wel weer terug van vakantie vandaag.  :D
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

jaco

Quote from: Stress!!!!! on August 14, 2006, 05:48:19
De bouwvakkers zijn wel weer terug van vakantie vandaag.  :D
Goed nieuws, het was al zo stil in dit topic :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

wolsinkpower

wow wat een project :D!! Dit zijn nou de topics die ik echt leuk vind om te volgen :) kom op mensen.. ga vaker wat aanbouwen :P (of "onder" bouwen.. )

Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Stress!!!!!

Ik doe beide....
Zowel een kelder als ook nog een schuur van 9m. aan de zijkant van mijn huis.  ;D
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

eazyQ

Stress, wat voor woning heb je eigenlijk?
Ik heb zelf een simpele tussenwoning maar heb ook al sinds ik er woon het idee om een kelder te bouwen voor opslag en HT. Het zijn alleen de kosten die me ervan weerhouden want bij onder tussenwoning een kelder graven gaat niet makkelijk ben ik achtergekomen.

Ik neem overigens maar even aan dat zowel de hobbyruimte als de HT op een aparte groep komen in de meterkast?

Maar, respect hoor, wat een project! Jaloezie is dodelijk, maar hier ben ik echt wel jaloers op hoor ;).

RonG

Zozo, wat een project,
ben benieuwd naar het eindresultaat :D. Het ziet er iig zeer belovend uit

gr,

Ron

graafke

Ziet er al erg goed uit. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!  O0

Stress!!!!!

@eazyQ. Ik heb een hoekwoning. Momenteel is mijn aannemer bezig met een kelder onder een tussenwoning. Ook dat lukt heel behoorlijk...

Voor de rest gebeurt er nog niet zo heel veel... Deze week worden de stenen gebracht voor de uitbouw aan de zijkant. De metselaars komen pas als de schuifpui voor mijn achtergevel is geleverd. Dat wordt week 34 ( volgende week dus). Dan gaat de achtergevel er ook nog even uit...  ;D Als jullie dat interessant vinden wil ik daar ook nog wel even wat shots van plaatsen..
Verder ga ik van de week de gipsplaat inmeten voor de muren in de kelder. En ik zie wel wat er allemaal nog verder op mij afkomt...

Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

SpeedyAndré

Ik zou die lange wand langs de trap niet zetten als dat voor de trap niet nodig is (die kan je met 1 staander halverwege steunen).
Met die wand wordt de ruimte onder de trap onbruikbaar, reken maar eens uit wat dat per m2 kost :)
Een trapkast onder de trap maakt er meteen een extra berging van, wellicht kan je hier ook apparatuur in plaatsen.
Vergeet ook niet wat een gipswand met het geluid doet, misschien is dat helemaal niet zo prettig  ::)
Een voordeel van de wand kan geluidsisolatie naar boven toe zijn, maar aan de andere kant ben je er zelf bij als je herrie maakt  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Stress!!!!!

Quote from: SpeedyAndré on August 14, 2006, 21:06:15
Ik zou die lange wand langs de trap niet zetten als dat voor de trap niet nodig is (die kan je met 1 staander halverwege steunen).
Met die wand wordt de ruimte onder de trap onbruikbaar, reken maar eens uit wat dat per m2 kost :)
Een trapkast onder de trap maakt er meteen een extra berging van, wellicht kan je hier ook apparatuur in plaatsen.
Vergeet ook niet wat een gipswand met het geluid doet, misschien is dat helemaal niet zo prettig  ::)
Een voordeel van de wand kan geluidsisolatie naar boven toe zijn, maar aan de andere kant ben je er zelf bij als je herrie maakt  ;D

André  8)

Ik zet de lange wand om een soort van gang te creeren. Hij is voor de trapconstructie niet nodig.  De ruimte onder de trap wordt inderdaad bereikbaar vanuit de bios. Het is de bedoeling om daar apothekerskasten in te maken. Ik moet mijn 1450 dvd's toch ergens kwijt...

Het is de bedoeling dat alle vier de wanden worden voorzien van gipsplaat. Zo krijg ik een "gelijke" klank van alle wanden.
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

reza

Nog maar eens de vraag stellen dan ::) ;D
Hoi Stress,

Wat kost dat nou zo,n kelder laten graven onder je huis? Als je het niet wilt vertellen is dat ook prima hoor ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Stress!!!!!

Quote from: reza on August 15, 2006, 14:57:49
Nog maar eens de vraag stellen dan ::) ;D
Hoi Stress!!!!!,

Wat kost dat nou zo,n kelder laten graven onder je huis? Als je het niet wilt vertellen is dat ook prima hoor ;)

Ligt een beetje aan de maat en wat je wilt qua afwerking enz. Mijne is redelijk casco. Ik schat dat de kosten voor mijn kelder incl. gedeeltelijk stucwerk zo rond de 50.000 uitkomen. Daar heb je dan wel een ruimte voor die net zo groot is als je begane grond oppervlakte minus 25 cm aan alle zijden voor isolatie en betonwanden.
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

jaco

Hmm van die prijs ga ik net zo kijken als je avatar.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Stress!!!!!

Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Sjors


christian19

Wat een gaaf project zeg :o
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat 8)

reza

Das wel een hoop geld ::) Je hebt gelijk 1 van de duurste HT,s van Nederland ;D En dat zonder je apparatuur.
Maar het blijft wel een mooi project.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Movievault

#69
Ik had het anders ingedeeld. De popperkamer aan de voorkant en het HT aan de achterkant. Zo heb je een minimum aan gang en blijft het HT groter
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

SpeedyAndré

Quote from: FrankG on August 15, 2006, 18:00:38
Ik had het anders ingedeeld. De popperkamer aan de voorkant en het HT aan de achterkant. Zo heb je een minimum aan gang en blijft het HT groter

Dat wilde ik net gaan typen  ;D
Je zal dan de deuren iets anders moeten plaatsen en de ruimte onder de trap komt dan in de poppenkamer :)
Het is misschien ook wel prettiger dat je dan niet zo'n nauwe gang nodig hebt die ik als verloren ruimte zie.
De verhoudingen in de HT worden dan wel heel anders, het moet niet te vierkant worden, 4,35x5,5m lijkt me nog wel te doen  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

eduard

Quote from: Stress!!!!! on August 15, 2006, 16:53:45
Ligt een beetje aan de maat en wat je wilt qua afwerking enz. Mijne is redelijk casco. Ik schat dat de kosten voor mijn kelder incl. gedeeltelijk stucwerk zo rond de 50.000 uitkomen. Daar heb je dan wel een ruimte voor die net zo groot is als je begane grond oppervlakte minus 25 cm aan alle zijden voor isolatie en betonwanden.
Dat vind ik reuze meevallen, ik heb verleden jaar een keer een offerte opgevraagt voor een kelder onder mijn uitbouw van ongeveer 8 bij 7 meter deze kwam op 85000 euro

1) Vergunning, excl. leges               €      3.000,--
2) Werkvoorbereiding               €      4.800,--
3) Verwijderen grond               €      8.450,--
4) Bemaling excl. Precario:               €      2.500,--
5) Vloer                     €      2.600,--
6) Maken bekisting storten kelder            €    39.000,--
7) Achtergevel oudbouw, stelpost            €      5.000,--
8) Metselwerk                  €      2.400,--
9) Doorgang maken trap               €      4.100,--
                        -----------------
               Totaal             €    71.850,--
                        ===========
Totaalprijs, excl. BTW    € 71.850,00    
BTW 19%    € 13.651,50    
Totaalprijs, incl. BTW    € 85.501,50    





wh-vanderpost

Zozo... nog even en de SVS kan van zolder ;D

Mooi project zeg!
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

christian19

Quote from: eduard on August 15, 2006, 20:05:14
Dat vind ik reuze meevallen, ik heb verleden jaar een keer een offerte opgevraagt voor een kelder onder mijn uitbouw van ongeveer 8 bij 7 meter deze kwam op 85000 euro

1) Vergunning, excl. leges               €      3.000,--
2) Werkvoorbereiding               €      4.800,--
3) Verwijderen grond               €      8.450,--
4) Bemaling excl. Precario:               €      2.500,--
5) Vloer                     €      2.600,--
6) Maken bekisting storten kelder            €    39.000,--
7) Achtergevel oudbouw, stelpost            €      5.000,--
8) Metselwerk                  €      2.400,--
9) Doorgang maken trap               €      4.100,--
                        -----------------
               Totaal             €    71.850,--
                        ===========
Totaalprijs, excl. BTW    € 71.850,00    
BTW 19%    € 13.651,50    
Totaalprijs, incl. BTW    € 85.501,50    






wow :o
Dan kun je net zo goed een groter huis kopen.

mikeske

Quote from: eduard on August 15, 2006, 20:05:14
Dat vind ik reuze meevallen, ik heb verleden jaar een keer een offerte opgevraagt voor een kelder onder mijn uitbouw van ongeveer 8 bij 7 meter deze kwam op 85000 euro

1) Vergunning, excl. leges               €      3.000,--
2) Werkvoorbereiding               €      4.800,--
3) Verwijderen grond               €      8.450,--
4) Bemaling excl. Precario:               €      2.500,--
5) Vloer                     €      2.600,--
6) Maken bekisting storten kelder            €    39.000,--
7) Achtergevel oudbouw, stelpost            €      5.000,--
8) Metselwerk                  €      2.400,--
9) Doorgang maken trap               €      4.100,--
                        -----------------
               Totaal             €    71.850,--
                        ===========
Totaalprijs, excl. BTW    € 71.850,00    
BTW 19%    € 13.651,50    
Totaalprijs, incl. BTW    € 85.501,50    


Das wel heel duur  :-X
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost