Flight 93

Started by FrankB, July 30, 2006, 21:39:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Vanmiddag deze film gezien, een mix tussen reality, movie en documentaire. Tja, wat moet ik ervan zeggen. Op zich een aardige film, die een flinke extra lading krijgt doordat bekend is dat de gebeurtenissen echt zijn gebeurd. Maar als film teveel onwaarschijnlijkheden, onwaarschijnlijkheden die ook de aanslagen omhullen. Een voorbeeld van wat ik bedoel is een tweetal F16's die niet bewapend zijn met raketten. Sorry hoor, maar ze hebben vrijwel standaard op de wingtips sidewinders zitten. Minimaal twee stuks. Nu wordt overwogen om door middel van het boordkanon de Boeing te beschadigen. Erg apart en ongeloofwaardig.

Al met al dus wel een onderhoudende film die door de realiteit op het onderbuik gevoel inspelen. Maar al met al ondanks de treurige gebeurtenissen allemaal wat te ongeloofwaardig wat mij betreft.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

robbiedobbie

ja, en twee vliegtuigen in het WTC laten vliegen in 1 in het pentagon is niet ongeloofwaardig?!

Naar wat ik heb begrepen is voorafgaand aan de films aan alle nabestaanden toestemming is gevraagd om de film te mogen maken en dat er -uit respect voor die nabestaanden- gestreefd is naar een zo waarheid getrouwe weergave van de gebeurde feiten.  Het enige waar ze niet zeker van zijn hoe e.e.a gegaan is, is wanneer de passagiers gaan proberen om het vliegtuig weer in handen te krijgen.

Ik heb 'm gister ook gezien en vond het een erg aangrijpend verhaal, gebracht zonder enige vorm van sensatiezucht of 'met de vinger wijzend'...

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Erik

Vond het ook een zeer aangrijpende film en het geeft een goed beeld wat zich afgspeeld moet hebben aan boord het laatste half uur.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Goede film en er komt er nog één van dezelfde vlucht.
ZEER zeker een ZEER realistische film als ik eerlijk ben, ik was bang voor een rambo achtige film :D maar dit is denk ik PRECIES zoals het gegaan is, helemaal als je hem vergelijkt met de docu die al een paar keer op Discovery heeft gedraait.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankB

Quote from: robbiedobbie on July 30, 2006, 23:28:30
ja, en twee vliegtuigen in het WTC laten vliegen in 1 in het pentagon is niet ongeloofwaardig?!

Tja, het is dat ik het met eigen ogen gezien heb. En dat vliegtuig het Pentagon in is nog maar de vraag, gezien de beperkte schade aan het Pentagon en niemand in Washington die een vliegtuig zeer laag over heeft zien of horen vliegen.

Maar goed, indrukwekkend blijft het wel. Een zeer naargeestige sfeer in de film, waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat je weet wat er gaat gebeuren.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Durk

zijn ze geen vliegtuig kwijt dan?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Douma

#6
Bekijk "In Plane Sight" maar eens. Ik heb geen idee wat ik er van moet denken, maar interessant is het zeker.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Erik

De TU in Delft is dat niet dat dat clubje dat zei dat de woningen op bos en lommer veilig waren ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Douma

#9
 ;D


Ze krijgen er ook niet echt de tijd voor. In 2 weken kun je niet echt veel bereiken lijkt me. Er zijn genoeg mensen die er al jaren mee bezig zijn .
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Nosoforos

alsjeblieft zeg, je gaat toch niet geloven in die walgelijke conspiracy onzin over het pentagon? Kijk dan ook eens naar de sites die die klets omver halen, die zijn nog veel leuker om te lezen. Verder ben ik heel benieuwd naar deze film.

Douma

Quotealsjeblieft zeg, je gaat toch niet geloven in die walgelijke conspiracy onzin over het pentagon?

QuoteIk heb geen idee wat ik er van moet denken,
;)

Ik vind het gewoon erg leuk om dat soort dingen te zien. Heb je ook links naar websites of videos die dat soort verhalen weer ontkrachten?

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Raphie

#12
JBL PRX Power!

FrankB

Quote from: Nosoforos on July 31, 2006, 11:24:52
alsjeblieft zeg, je gaat toch niet geloven in die walgelijke conspiracy onzin over het pentagon? Kijk dan ook eens naar de sites die die klets omver halen, die zijn nog veel leuker om te lezen. Verder ben ik heel benieuwd naar deze film.

Het is niet de eerste keer dat de Amerikaanse overheid zoiets zou doen om ergens bij betrokken te raken.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Nosoforos

Volgens mij kwam ik op een leuke link met zowel conspiracy als conpiracy ontkrachtende sites via www.broodjeaap.nl, daar staat iig een link naar het hele pentagon verhaal, heel amusant om te lezen.

Douma

Inderdaad vermakelijk om te lezen. Jammer dat het niet wat meer onderbouwd is.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Loric

Ondertussen, op de planeet Aarde, een piloot over al die samenzwerings theorieën:

http://www.salon.com/tech/col/smith/2006/05/19/askthepilot186/index_np.html

En wat de onbewapende F16's betreft. Wapens hangen niet standaard aan een vliegtuig, die moeten eraan gehangen worden wanneeer noodzakelijk.


Loric

Douma

QuoteOndertussen, op de planeet Aarde, een piloot over al die samenzwerings theorieën:

http://www.salon.com/tech/col/smith/2006/05/19/askthepilot186/index_np.html

Erg interessant. Heb ook de artikelen van Aerospaceweb en Jim Hoffman gelezen. Erg goed onderbouwd.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

advr

Quote from: Loric on July 31, 2006, 16:53:49

En wat de onbewapende F16's betreft. Wapens hangen niet standaard aan een vliegtuig, die moeten eraan gehangen worden wanneeer noodzakelijk.



;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

typhoon

Heb 'm een weekje geleden gezien. Aangrijpende film waar je inderdaad sterk in meeleeft.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

sapeschipper

heb deze film voor 4,99e bij de blokker gehaald voor die prijs wel leuk maar geen fatastische film
sphinx project 12 project 4 marantz sa8400vm dv7600 dali grand van den hul mainstream gold en super nova pioneer 50in

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan hoe je 9/11 hebt meegemaakt.
Ik vond beide films United 93 en Flight 93 erg indrukwekkend maar wij hebben 9/11 redelijk van dichtbij meegemaakt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"