Review Nordost LS-kabels Heimdall/Frey/Tyr in Stereoplay (8/06)

Started by Deleted member, July 27, 2006, 16:56:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Nou zeg, inderdaad!  :-[ Maar FrenkB = Frank, dat is niet logisch!  ;D (gewoon altijd een ander de schuld geven he! ;))

FrankB

Quote from: Antoine on July 31, 2006, 21:25:35
Nou zeg, inderdaad!  :-[ Maar FrenkB = Frank, dat is niet logisch!  ;D (gewoon altijd een ander de schuld geven he! ;))

Is logica een vereiste dan :P
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Quote from: beunky on July 31, 2006, 21:00:17
De Valhalla zou in jouw set mijns inziens ook beslist overdone zijn...

Mijn inziens niet, maar ik heb er gewoon het geld niet voor ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Deleted member

Quote from: FrenkB on July 31, 2006, 21:59:59
Is logica een vereiste dan :P

Hahaha, wat mij betreft niet!  ;) Verwarrend is het echter wel!  ;)

Deleted member

Quote from: FrenkB on July 31, 2006, 22:00:27
Mijn inziens niet, maar ik heb er gewoon het geld niet voor ;)

Ik vind de Frey LS kabels ook een beetje overdone in jouw set, een goede reden dus om ze te ruilen tegen mijn Heimdall's!!  ;) ;D

FrankB

Quote from: Antoine on July 31, 2006, 22:04:00
Hahaha, wat mij betreft niet!  ;) Verwarrend is het echter wel!  ;)

Ach, nu vergeet je het nooit meer ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Quote from: Antoine on July 31, 2006, 22:05:15
Ik vind de Frey LS kabels ook een beetje overdone in jouw set, een goede reden dus om ze te ruilen tegen mijn Heimdall's!!  ;) ;D

;D Ik zal er een nachtje over slapen ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Deleted member

Quote from: FrenkB on July 31, 2006, 22:06:12
;D Ik zal er een nachtje over slapen ;D

Verstandig, doe dat! Je wilt uiteraard niet dat je set uit balans raakt door deze overdone LS kabels!  ;D

FrankB

Quote from: Antoine on July 31, 2006, 22:07:25
Verstandig, doe dat! Je wilt uiteraard niet dat je set uit balans raakt door deze overdone LS kabels!  ;D

Nee, en ik denk dat m'n interlink nog meer voor onbalans zorgt. Heb je daar ook een oplossing voor?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: Antoine on July 31, 2006, 21:02:50
Ben je een smiley vergeten of meen je het?  :D

Ja, ik meen het bloedserieus...
Wat kost die Valhalla? Uit mijn hoofd ergens rond de 5.000 - 6.000 euro per 2 meter... of nog meer.
Als je dat wilt rechtvaardigen qua prijs moet je niet met speakers van 3.750 per paar combineren...
Dan kun je het beter andersom doen, hoewel het dan nog overtrokken is naar mijn mening...
Als je dan per sé veel geld wilt uitgeven, neem dan een paar mooie monitors voor rond de 7.000 - 8.000 euro en neem dan nog eens voor 1.500 - 2.000 euro aan bekabeling... dan heb je het mijns inziens evenwichtig.
En dan hebben we het nog niet over de powercords en de interlinks gehad, als je daar ook nog eens valhalla voor neemt... ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: FrankB on July 31, 2006, 22:08:23
Nee, en ik denk dat m'n interlink nog meer voor onbalans zorgt. Heb je daar ook een oplossing voor?

Lever maar in ;D ;D ;D :P

Overigens heb ik niet gezegd dat je huidige kabels voor een onbalans in je set zorgen ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on July 31, 2006, 22:09:09
Ja, ik meen het bloedserieus...
Wat kost die Valhalla? Uit mijn hoofd ergens rond de 5.000 - 6.000 euro per 2 meter... of nog meer.
Als je dat wilt rechtvaardigen qua prijs moet je niet met speakers van 3.750 per paar combineren...
Dan kun je het beter andersom doen, hoewel het dan nog overtrokken is naar mijn mening...
Als je dan per sé veel geld wilt uitgeven, neem dan een paar mooie monitors voor rond de 7.000 - 8.000 euro en neem dan nog eens voor 1.500 - 2.000 euro aan bekabeling... dan heb je het mijns inziens evenwichtig.
En dan hebben we het nog niet over de powercords en de interlinks gehad, als je daar ook nog eens valhalla voor neemt... ;)

Tja, maar stel dat je speakers hebt van ~4000 euro per paar die bevallen echt perfect. Upgraden gaat gewoon niet omdat je klankmatig naar iets gaat wat gewoon minder bevalt. Dan haal je met een set Valhalla kabels nog meer uit die speakers. Ik vind het onzin om kabels zo te limiteren, al kan ik me het wel goed voorstellen.

Ik zal niet snel weggaan bij Lavardin. En als m'n speakers vervangen moeten worden dan zal het vrijwel zeker Living voice worden. En daartussen vind ik een set Valhalla (als ik zo vermogend was ;)) niet misstaan. Maar goed, wie ben ik :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Quote from: beunky on July 31, 2006, 22:10:10
Overigens heb ik niet gezegd dat je huidige kabels voor een onbalans in je set zorgen ;)

Weet ik, ik had het ook niet tegen jou ;)

Maar goed, nu weer on-topic over de recensies in Stereoplay :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Deleted member

Quote from: FrankB on July 31, 2006, 22:08:23
Nee, en ik denk dat m'n interlink nog meer voor onbalans zorgt. Heb je daar ook een oplossing voor?

Ja hoor uiteraard, ik kan zo bij BB&G gaan werken! Ik heb nog wel wat moois te ruil voor je liggen, een mooie slanke zwarte kabel met een rode en een witte plug aan beide uiteinden, merk HonkyTonkyDoodle, made in Taiwan! Dit zal je set zeker weer geheel terug in balans brengen!  ;D

beunky

Quote from: FrankB on July 31, 2006, 22:11:58
Tja, maar stel dat je speakers hebt van ~4000 euro per paar die bevallen echt perfect. Upgraden gaat gewoon niet omdat je klankmatig naar iets gaat wat gewoon minder bevalt. Dan haal je met een set Valhalla kabels nog meer uit die speakers. Ik vind het onzin om kabels zo te limiteren, al kan ik me het wel goed voorstellen.

Ik zal niet snel weggaan bij Lavardin. En als m'n speakers vervangen moeten worden dan zal het vrijwel zeker Living voice worden. En daartussen vind ik een set Valhalla (als ik zo vermogend was ;)) niet misstaan. Maar goed, wie ben ik :)

Tsja, maar wat kosten die Living Voice speakers? Dat weet ik dan weer niet uit mijn hoofd...
En daar is altijd nog de SF Amati ;) of hoe heet die übermonitor van hen...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Deleted member

Geintje hoor Beunky, niet om wat jij hebt gezegd. ik probeer je absoluut niet belachelijk te maken, je hebt helemaal gelijk!  :)

beunky

Quote from: Antoine on July 31, 2006, 22:15:25
Geintje hoor Beunky, niet om wat jij hebt gezegd. ik probeer je absoluut niet belachelijk te maken, je hebt helemaal gelijk!  :)

Haha nee hoor dat snap ik ook wel dat je me niet belachelijk probeert te maken, zo vat ik het ook helemaal niet op ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Deleted member

Super!  :)

Aan de andere kant, en even serieus, kun je natuurlijk zeggen dat een ideale speakerkabel niets weglaat in het geluid. Als ik de vakpers moet geloven is de Valhalla zo'n kabel. Althans een ideale kabel bestaat niet, maar de Valhalla komt er het dichtst bij in de buurt. Dus kun je tegelijktijd ook zeggen dat deze kabel in geen enkele set zou misstaan.

Helaas is de kabel relatief erg duur en pak je in de gemiddelde set op dit forum natuurlijk veel meer winst als je 4000 van de 6000 euro die de Valhalla LS kost (voor 2m.) aanwendt voor een speakerupgrade en voor het restant, "gewoon" goede speakerkabels koopt.

R

Quote from: beunky on July 31, 2006, 22:15:07
Tsja, maar wat kosten die Living Voice speakers? Dat weet ik dan weer niet uit mijn hoofd...
En daar is altijd nog de SF Amati ;) of hoe heet die übermonitor van hen...

http://www.beterbeeldengeluid.nl/livingvoice/ onder dealer zijn de prijzen te vinden ;)

beunky

Quote from: Antoine on July 31, 2006, 22:22:40
Super!  :)

Aan de andere kant, en even serieus, kun je natuurlijk zeggen dat een ideale speakerkabel niets weglaat in het geluid. Als ik de vakpers moet geloven is de Valhalla zo'n kabel. Althans een ideale kabel bestaat niet, maar de Valhalla komt er het dichtst bij in de buurt. Dus kun je tegelijktijd ook zeggen dat deze kabel in geen enkele set zou misstaan.

Helaas is de kabel relatief erg duur en pak je in de gemiddelde set op dit forum natuurlijk veel meer winst als je 4000 van de 6000 euro die de Valhalla LS kost (voor 2m.) aanwendt voor een speakerupgrade en voor het restant, "gewoon" goede speakerkabels koopt.

Tsja, maar van de top van Nirvana zegt men precies hetzelfde, evenals van de top van NBS en ook van de top van Siltech en de top van MIT (nog veel duurder overigens... :o :o :o), dus op zich zegt mij hetgeen in de "vak"pers wordt gezegd niet zoveel... afgezien van het probleem dat het ook sterk smaakafhankelijk is wat je mooi vindt en wat niet, kan ik gewoon niets met "reviews" en meningen van de vakpers omdat het gewoon altijd (ik ken op dit moment helaas geen uitzonderingen meer...) positief is en ook commercieel gedreven... als ik een prachtige recensie van een Nordost kabel lees en ik zie achterop een prachtig mooie Nordost advertentie... dan is de link snel gelegd ;)
Betekent niet dat de kabel slecht is, maar geeft wel de betrekkelijkheid van de betekenis aan van de vakpers... ;)

Daarom is mijn devies nog steeds: altijd zelf luisteren...
En als je dan komt op een set met 6k euro ls-kabels en 3,75k euro speakers... so be it :) maar het zou nooit míjn keus zijn (komt ook omdat mijn favo speakers sowieso al veel duurder zijn ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D), that's all :)

Quote from: Ruben on July 31, 2006, 22:22:56
http://www.beterbeeldengeluid.nl/livingvoice/ onder dealer zijn de prijzen te vinden ;)

Thx! Lijken faire prijzen voor deze speakers... niet goedkoop maar ook weer niet extreem...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Durk

Amati is een vloerstaander. Monitor boven de Auditor is de Guarneri..

Ik kan Beunky (gevoelsmatig) wel volgen. Tuurlijk zullen de Valhalla's meer uit de keten persen.. Maar ws zullen de verschillen het financiële offer niet goed kunnen maken. Ik vind red dawn al duur genoeg   :-X
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Deleted member

Helaas is er idd. een commerciele drijfveer achter recensies. Dat is me helaas zelfs ook al feitelijk bevestigd recentelijk door een insider. Uiteraard spelen smaakkwesties ook mee, ik wil ook zeker niet de bekende discussie ingaan over de stelling: "een goede kabel voegt niets toe en laat niets weg". Toch vind ik het in een geval van Nordost mooi om te zien hoe ze het voor mekaar hebben gekregen dat Nordost de dienst uitmaakt bij een groot deel van de fabrikanten/importeurs van apparatuur in hun demo's op shows, bijvoorbeeld op de laatste HE2006 show.

Voor mij gaat in elk geval de "vuistregel" 10% van het budget aan bekabeling nog best aardig op maar eigenlijk vind ik niet (meer) dat je een bepaald maximum aan kabeluitgaven kunt stellen om dezelfde reden die Frank net ook al noemde.

FrankB

Quote from: beunky on July 31, 2006, 22:15:07
Tsja, maar wat kosten die Living Voice speakers? Dat weet ik dan weer niet uit mijn hoofd...
En daar is altijd nog de SF Amati ;) of hoe heet die übermonitor van hen...

Met de Amati zou ik ook naar een andere versterker moeten. En voor mij is er niets beter dan Lavardin. Dus dan een speaker zoeken die daar beter bij past. En de combinatie Living voice - Lavardin is subliem.

Maar goed, waar hebben we het over. Misschien over 10 jaar, als het al ooit zover komt.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Durk

en met de Amati ws ook een redelijke ruimte...

Voor mij echter geen LV.. mooi, maar het oog wil ook wat. (ik ben geen fan van vierkante kasten  ;))
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

FrankB

Quote from: Durk! on August  1, 2006, 09:04:54
en met de Amati ws ook een redelijke ruimte...

Voor mij echter geen LV.. mooi, maar het oog wil ook wat. (ik ben geen fan van vierkante kasten  ;))

Die ruimte is idd ook belangrijk.

Ik vind LV wellicht niet de allermooiste speaker, maar wel mooi genoeg. En klankmatig helemaal  :-*
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12