d'ondergrondse

Started by gvy, July 27, 2006, 01:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Welkom terug Geert! Goed om te zien dat je nog steeds geniet van je prachtige ruimte 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

#726
Er is een mooie upgrade gebeurd in d'ondergrondse.
Sinds ik ben overgestapt op streaming/HTPC en XBMC, stel ik vast dat ik weer heel veel tijd doorbreng in mijn cinemaruimte.

Ik had dus besloten om maar eens te gaan zien voor een upgrade voor mijn projector.
Eerst heb ik wat rondgekeken op tweedehands sites naar 2 a 3 jaar oude JVC modellen of Epson, zoals de DLA RS40 of DLA HD950 of ook een EH-TW 9000 of 9100.
Maar finaal heb ik dan toch een nieuw toestel aangeschaft.
Het is de Panasonic PT-AT6000E geworden.



Toen ik thuiskwam met de projector ,was mijn projectorsteun in d'ondergrondse te klein om deze projector op te huisvesten. (Ik wist dat wel op voorhand, ik had het gemeten).
Ook voor een JVC of een epson is dat overigens het geval.
Ik heb nog nooit zo snel een nieuwe steun gemaakt  ;D. Ik had gelukkig nog een identiek rest meubelpaneel staan van 7 jaar geleden bij het ontwerp van d'ondergrondse, waaruit ik de plank kon zagen en zelfs nog bijhorend afboordingsprofiel. En ook de beugels, gemaakt van draadstang en RVS buis, waren in een mum van tijd herboord en geplaatst in het betonplafond.

Afijn, na een uurtje en wat stofzuigen, kon ik de projector zijn plaats geven onder het plafond en inregelen.
En O, wat ben ik blij met het plaatje. Voor mij is dit absoluut een prachtige upgrade.  :thumbs-up:

Hieronder een iewat wazige foto op zijn nieuwe steun.
Hij is aangesloten mits een lange HDMI kabel. De componentkabels op de foto zijn al een hele tijd niet meer in dienst.




En nu weer genieten
Geert


gvy

#728
Nee, niet echt.
En ik heb momenteel niet echt iets te wensen.

Audio : 6.2 systeem
Yamaha rx-a 2010 + 3 st stereo Pioneer A717 ( vintage topeindversterkers : extreem stabiel voor mijn esl's)
Zelfbouw hybride elektrostaten (blijvertjes) en 2 reuze zelfbouw subwoofers op basis van adire audio shiva

bron :
HTPC met XBMC en streaming over netwerk vanaf een centrale synology NAS

beeld :
Panasonic PT-AT6000E

Ruimte : dedicated, volledig donker (kelder zonder ramen) en geoptimaliseerd qua akoustiek.

Geert

morca

Je set is wel tiptop diy werk.
Zo handig ben ik niet....denk ik  ;D

Blijft een mooie ruimte en set om te zien,gaat je nog veel plezier geven denk ik .