d'ondergrondse

Started by gvy, July 27, 2006, 01:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steven Coymans

Quote from: gvy on July 28, 2006, 10:54:02
Dat zijn hele mooie afmetingen voor een HT.
Zeker ook doen.
Wat is de hoogte?

Beetje laag, 2.20 (denk ik zo uit mijn hoofd).
Maar ge waarschijnlijk alleen een nieuwe vloer leggen. Plafond ga ik waarschijnlijk verven, zijn gladde welfsels.
Mijn eerste idee is om valse wanden te zetten , een een houten vloer met tapijt. en mss nog een podium. Afhankelijk van de resterende hoogte tot aan het plafond.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

mikeske

Ziet er al goed uit, dit topic zal ik zeker volgen  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Frank.V

Zo, ik ben echt jaloers op die elektrostaten man!!
ik ga ook zeker dit topic volgens, veel succes met "d'ondergrondse"  :D

Deleted member

Ik word niet snel jaloers, behalve in dit geval! Wat een huis en kelder zeg!  :o Erg mooi, veel succes met d'ondergrondse!  :)

dmeerpa

Mij mag je zo'n huis bouwen (in België), mag zelfs zonder de kelder  ;D
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

gvy

#55
Hallo hallo,

Net terug van het feestje bij mijn nichtje. Tussendoor zijn we nog even naar de materniteit gevlogen, want ons schoonzus is vandaag bevallen. Leuke dag dus.

Er is natuurlijk niets veranderd in de kelder vandaag. :(

Ik ben vanmorgen wel nog , met de kinderen , weggeglipt naar mijn plaatselijke bouwmarkt om de nodige materialen af te halen.
Zo kunnen we dit weekend aan de isolatie van de wanden beginnen.

Het was weer een remorquekske ( aanhangwagen voor de noorderburen) vol.

balkjes om vertikaal om de 60cm te plaatsen. Hiertussen komen de isolatiepanelen.
en latten om er horizontaal op te nagelen (om de 50cm). Daar komen nadien de gyprokpanelen tegen.



En het isolatiemateriaal:



Uiteraard ineens ook een doos lange vijzen (5 x 100) en pluggen meegebracht.
We kunnen weer verder.... :)
damn, m'n handen jeuken. Niet om verder te werken, maar door aan die pakken isolatiemateriaal te komen. Dat belooft

Geert

SiR-ROUND

Laatste pic.

Het Is(eindelijk)over.

Sorry, woordgrapjes in mn hoofd.

gvy

Quote from: SiR-ROUND on July 28, 2006, 23:52:59
Laatste pic.

Het Is(eindelijk)over.

Sorry, woordgrapjes in mn hoofd.

Nee nee,

We beginnen er pas goed aan . . Het  isover  (lees " het is zover")
jeeses , 't is al laat zeker   ;D

gvy

#58
Quote from: Frank.V on July 28, 2006, 17:52:20
Zo, ik ben echt jaloers op die elektrostaten man!!
ik ga ook zeker dit topic volgens, veel succes met "d'ondergrondse"  :D
Bedankt Frank,

Hieronder nog een sfeerfotootje van de diy elektrostaten zoals ze momenteel in mijn woonkamer spelen. De dressoir eronder heb ik op maat gemaakt en bevat oa de electronica (HS unit en filter en transfo) en de baskast. Achter de panelen zitten dimbare halogeentjes ingebouwd in het dressoir.



Geert

gvy

#59
Al eventjes vooruitblikken.



Links op mijn tekening zie je 2 filmposters. (eentje van "le fameux destin de Amelie Poulin" en   eentje van " the big blue ")
Aan de rechterkant komen er nog twee.

Nu zijn dat geen gewone posters.

De bedoeling is dat ik vier lichtbakken maak met kader en glas.

Die moeten dus verzonken in de gyprok voorzetwand komen, zodat het lijkt, als de verlichting niet aanstaat, alsof het gewone posters ( kaders) zijn.
Nu heb ik slechts een diepte van 9cm van betonmuur tot voorzijde gyprok.
balkje is 55mm + lat 25mm + gyprok 10mm.
Ik vraag me af of dat voldoende is om een lichtbak in te verzinken?
Iemand ervaring hiermee?

't lijkt me allezins leuk als sfeerelement

Geert

donaldk

Inderdaad wel eens gezien, hier of was het nou Clarence op AVS.

Stress!!!!!

#61
Ruimte zat lijkt me... Als je twee tl balkjes aan de zijkanten plaatst achter de gipsplaat heb je maar 40mm diepte nodig.
Ik heb er even een bovenaanzicht van mijn idee aan toegevoegd. Hoop dat het een beetje overkomt....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

gvy

Quote from: Stress!!!!! on July 29, 2006, 09:25:44
Ruimte zat lijkt me... Als je twee tl balkjes aan de zijkanten plaatst achter de gipsplaat heb je maar 40mm diepte nodig.
Ik heb er even een bovenaanzicht van mijn idee aan toegevoegd. Hoop dat het een beetje overkomt....

Duidelijke tekening Stress,  ;)

Nu, had ik gedacht om eventueel met een lichtslang te werken achter de poster ipv TL licht.
om de verdeling van het licht te verbeteren.
Misschien moet ik ook wel zorgen dat de poster geklemd zit tussen het opaal paneel en het glaspaneel, kwestie dat ie mooi vlak is.

Geert

Stress!!!!!

Quote from: gvy on July 29, 2006, 10:29:39
Nu, had ik gedacht om eventueel met een lichtslang te werken achter de poster ipv TL licht.
om de verdeling van het licht te verbeteren.
Misschien moet ik ook wel zorgen dat de poster geklemd zit tussen het opaal paneel en het glaspaneel, kwestie dat ie mooi vlak is.

Heb ik mee lopen expirimenteren. 2x een tl vanaf de zijkanten geeft een veel beter resultaat. Lichtslang gaf wat weinig licht en je ziet lichtpuntjes aan de zijkant wat je bij  2 tl's niet ziet. Als je verder je achterwand van je bak nog insmeert met hobbylijm en er vervolgens aluminiumfolie opplakt wordt het licht ook nog eens geweerkaatst. Zorg ervoor dat je niet de tl's door de poster heen kan zien. Da's lelijk..

Klemmen tussen opaal en helder glas kan natuurlijk prima! Je lijkt me prima in staat om een passend frame hiervoor te maken...  :) 
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

gvy

Quote from: Stress!!!!! on July 29, 2006, 12:07:23
Heb ik mee lopen expirimenteren. 2x een tl vanaf de zijkanten geeft een veel beter resultaat. Lichtslang gaf wat weinig licht en je ziet lichtpuntjes aan de zijkant wat je bij  2 tl's niet ziet. Als je verder je achterwand van je bak nog insmeert met hobbylijm en er vervolgens aluminiumfolie opplakt wordt het licht ook nog eens geweerkaatst. Zorg ervoor dat je niet de tl's door de poster heen kan zien. Da's lelijk..

Klemmen tussen opaal en helder glas kan natuurlijk prima! Je lijkt me prima in staat om een passend frame hiervoor te maken...  :) 

OK,

Dat neem ik mee,
bedankt voor de tips

Geert

molle

Gaat goed daar hoor. Mooie kelder ruimte 8)
Dit ga ik zeker volgen ;) En bij FrankG is het redelijk gevaarlijk om langs te gaan. Je word snel verliefd op zijn apparatuur >:D ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Bionica

Quote from: molle on July 30, 2006, 04:53:02
Gaat goed daar hoor. Mooie kelder ruimte 8)
Dit ga ik zeker volgen ;) En bij FrankG is het redelijk gevaarlijk om langs te gaan. Je word snel verliefd op zijn apparatuur >:D ;D

Nou nou molle, jij was er ook weer vroeg bij  ;D
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

gvy

Quote from: Bionica on July 30, 2006, 09:41:08
Nou nou molle, jij was er ook weer vroeg bij  ;D

Juust wakker, of juust van plan om te gaan maffen? >:D

Geert

gvy

#68
Ik ga vandaag een poging doen om een hele hoop balkjes tegen de muur te hangen.

Gelukkig heb ik een Hilti batterijboorhamer van het werk, meegekregen. Die gaat bijna als boter in de betonnen keldermuren.

Geert

Frank.V

dat is nog eens makkelijk :P anders ben je denk ik veel meer tijd kwijt aan die latjes vast maken
succes ermee!

twan1

Quote from: gvy on July 28, 2006, 23:42:38
Het was weer een remorquekske ( aanhangwagen voor de zuiderburen) vol.
Je vergist je, het zijn de noorderburen ;)

Ziet er goed uit, en die renders geven al een aardig resultaat. Dit wordt leuk om te volgen :P

gvy

#71
Quote from: twan1 on July 30, 2006, 21:10:16
Je vergist je, het zijn de noorderburen ;)

Ziet er goed uit, en die renders geven al een aardig resultaat. Dit wordt leuk om te volgen :P

juust,
't is aangepast.
Ik was het noorden kwijt, tijd om naar het zuiden op vakantie te trekken (volgende week), en dan maar zien dat ik niet in friesland uitkom, met mijn aardrijkskunde kennis  ::)

Geert

BernHardN

zeg,...... je kan nu toch niet zomaar op vakantie gaan,
wat is nu belangrijker?

;D ;D ;D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

HTR

wij gaan wel tegen betaling verder:P  vinden t jammer om em zo in de steek te laten  ;D

gvy

And the beat goes on .... O0

De balkje staan tegen de muur.
In totaal zijn dat 46 balkjes, op maat gezaagd, voorgeboord en met 184 pluggen en lange vijzen, in de betonnen wanden of in de silikaatsteen muur geboord en gevezen.

Ik zie balkjes zweven  ;D

De foto's










groetjes

Geert