d'ondergrondse

Started by gvy, July 27, 2006, 01:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Movievault

Prachtig Guy, trouwens ik zit vanaf morgen 3 dagen in de expo in Gent :)

Volgens mij wordt dit een zeer mooie ruimte, heb je een budget vastgelegd?

Misschien een barcotje aan het plafond?
Je bent altijd welkom om eens bij mij te komen kijken, orienteren enz ...

Alvast succes

Frank
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

BernHardN

#26
Quote from: gvy on July 27, 2006, 21:08:01
hallo,

Bedankt voor alle aanmoedigingen alvast.

Wouter,
Vragen aan Kinepolis is misschien een optie, maar kweeniewaar en ik ben wel zeker dat dit produktie op maat is voor dergelijke hoeveelheden. Dat is niet verkrijgbaar op de markt.
Ik ben zonet even langs geweest in een tapijtzaak. Er was oa een mooi donkerrood tapijt met een klein terugkerend goudgeel patroontje, mooi...kostprijs 730€  voor de ruimte.
Ik ga misschien nog wat verder kijken.

Bernhard,
De apparatuur is nog niet volledig beslist.
vb de beamer (geen idee), ik twijfel ook tussen een htpc of gewone apparatuur. Hier kan ik later nog een boompje over opsteken.
Elektrostaten.... ;D.
d'as mijn stokpaardje. Ik ben een zelfbouwer van elektrostaten (hobby uiteraard)
Dus voor de cinema zullen er 4 stuks worden gebouwd. En het voorlopig ontwerp is dus inderdaad te zien op de 3D tekening. Voorlopig dus geen center (we zien wel)



Geert

zelfbouw, daar hebben we ook een plaatsje voor........ hint hint  :P
we zijn nogal fotoge#!L hier  ;D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

donaldk

Quote from: kippekop on July 27, 2006, 09:48:34
.

Dat kost je in amsterdam 2 ton euro's voor een normaal appartement, daar waarschijnlijk het hele huis  :-\ :(

Je bedoeld voor de dubbele parkeerplek;-). 136 meter kost je eerder vanaf(!) drie en halve ton euro. 80-90 meter kost eerder die twee ton.

gvy

#28
Quote from: BernHardN on July 27, 2006, 21:28:15
zelfbouw, daar hebben we ook een plaatsje voor........ hint hint  :P
we zijn nogal fotoge#!L hier  ;D

Hoi Bernhard,
Eerst gaan we verder doen aan de ruimte he,
Daarna komt er wel een topicje over de ESL's.
maar allee fotootjes : hieronder een vroeger exemplaartje voor een vriend


Geert

gvy

Quote from: FrankG on July 27, 2006, 21:23:31
Prachtig Guy, trouwens ik zit vanaf morgen 3 dagen in de expo in Gent :)

Volgens mij wordt dit een zeer mooie ruimte, heb je een budget vastgelegd?

Misschien een barcotje aan het plafond?
Je bent altijd welkom om eens bij mij te komen kijken, orienteren enz ...

Alvast succes

Frank

Bedankt Frank,

Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet uit of ik een barco ga zoeken of gewoon een goede nieuwe dlp of lcd projector.
Iedereen op het forum lijkt hier de Barco's het einde te vinden, maar ik heb eerlijk gezegd nog geen Barco aan het werk gezien, dus momenteel kan ik er mij geen mening over vormen.
De afmetingen en gewicht zijn in mijn geval geen obstakel. Wel ben ik een beetje huiverig  tegenover alle afstellingen. Ik wil een machine, waarop ik een PC en een DVDspeler kan aansluiten en GO.
Maar eh ik bevind me op onbekend terrein en heb dus een hele weg te gaan vooraleer de beslissing valt.  :-[

Geert

Movievault

#30
Zoals ik al zei wil ik je best een inleiding geven.

Mijn apparatuur.

Barco G808s
HTPC met Holo3DII scaler
Denon A11 dvd speler met sdi mod
Parasound processor met parasound versterking.
Paratjoep cd speler.

Enz....

Oja en ik woon in Lommel Belgie.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

gvy

Quote from: FrankG on July 27, 2006, 21:52:46
Zoals ik al zei wil ik je best een inleiding geven.

Mijn apparatuur.

Barco G808s
HTPC met Holo3DII scaler
Denon A11 dvd speler met sdi mod
Parasound processor met parasound versterking.
Paratjoep cd speler.

Enz....

Oja en ik woon in Lommel Belgie.

Frank,

We moeten inderdaad maar eens een afspraak maken terzijnertijd.

Geert

gvy

OK,

Tijd om de tot nu doorlopen weg even te recapituleren.

Voordat ik aan de HT kon beginnen was er een klein maar vervelend obstakel.
De kelder was bovenaan helaas niet waterdicht, door een slechte buitenafwerking aan de rand met het gewelf (MIJN FOUT  ::) ::))
Ik heb dus een 3 tal maand geleden rondom de woning een sleuf gegraven van 1m diep (50 m met de hand  :'(). De muur gehercementeerd, ingestreken,noppenfolie, drainage met doek, kiezels en buis), afloop tot aan de gracht en de boel weer toe.... huh... weken werk. verschrikkelijk, maar doelmatig, t'was droog daarna.
Alleen onderaan (naad met vloer en muur ) was er nog een ietsie pietsie water. Hier heb ik een gleufje uitgeschoten, gevuld met snelcement en tweemaal ingestreken met waterdichte bezetting (voor vijvers, keldermuren ....)

fotootje:



gvy

#33
Vervolgens...

Het plafond.
Ik heb getwijfeld of ik dat zou verlagen, maar heb uiteindelijk geopteerd om gewoon te schilderen.
Voordien had ik al wel eens werkelijk zwaar kabaal gemaakt met een stereoset , een set pro luidsprekers en een beamer van het werk. Hiervan is erboven in de woonkamer zogoed als niets te horen. Akoustisch isoleren is dus niet echt nodig.
Bovendien is de ruimte 2,47m hoog. Doe daar 5cm af voor de vloerisolatie en 25mm voor de OSB panelen en je komt aan krap 2,4m hoogte.
Niet echt laag, maar niet van dien aard om er nog eens 10cm onder een vals plafond te hangen.
De gewelven zijn gladde betongewelven.

Eerst een witte grondlaag dus....
Na een paar m² met een rol en de handen in de lucht zag ik dat niet zo goed meer zitten.
We hebben dus de compressor erbij gesleept, het spuitpistool bovengehaald, een verfpak met kap en een masker (alien...) en beginnen spuiten.

Man wat een nevel.




Nadien is er de kleur opgekomen. In twee lagen ook met het pistool.
Dat is  basalt geworden. Een heel donkere bruinachtige tint.



't is in 't echt best wel mooi meegevallen

Geert

gvy

#34
En we gaan door...  ;D

dinsdag ben ik dan het materiaal gaan afhalen voor de vloer.



De bestaande vloer is dus een gepolierde betonvloer.
Ik wou die in ieder geval thermisch isoleren.

De opbouw :
Eerst een laag plastiekfolie met opgekrulde randen tot tegen de wand.
Die bestaat uit drie grote stroken met telkens ongeveer een meter overlapping.
Bovendien met tape toegekleefd ( ducktape)

Vervolgens de isolatiepanelen floormate 1,2m x 0,6m en 5cm dik (harde PU panelen)



Tenslotte de OSB platen 25mm geschuurd en tand en groef, 2,44m x 0.6m.
veel zaagwerk en gesleur hier.
't is tenslotte toch bijna 50m²  ::)


gvy


Voila ,

En hier ben ik vandaag gekomen.



groetjes

Geert

SiR-ROUND

Hard gewerkt, ziet er gut aus.

B.J.

Geert,

wat een tophuis en ht ruimte!!!

gr,

Bas

gvy

Quote from: Bas Janssen on July 28, 2006, 00:44:07
Geert,

wat een tophuis en ht ruimte!!!

gr,

Bas

Bedankt allemaal

Ik heb ondertussen uitgerekend hoeveel balkjes, planken , vijzen en isolatiepanelen er nodig zijn voor de wanden.
Dat kunnen we morgenochtend misschien afhalen.
Verder zal er niet zoveel gebeuren. Er is een nichtje die morgen trouwt en ik heb beloofd op het feest ook een beetje mee te helpen.

deju, alweer zolaat.
We gaan onder de wol (of erboven want 't is nog steeds warm, alhoewel het is beginnen regenen , 't nichtje zal vloeken  :'( )

slaapwel

Stress!!!!!

Ik zet even een "." zodat ik deze kan blijven volgen. Ook ik open binnenkort mijn topic voor "the Underworld", mijn kelder HT. Dus kan ik misschien nog wat van je afkijken....
Mooi huis heb je en een mooie ruime kelder..  :)
Wel veel foto's plaatsen hè? We zijn hier namelijk erg visueel ingesteld. En zeker de invitatie van Frank aannemen om de Barco eens te gaan bekijken. Je bent gelijk verkocht denk ik.....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

BernHardN

zie ik daar een Mustang  :D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

daxie

Mooie foto's gvy!

PS: ALs je eens bij Frank gaat, geen zin om af te spreken? ik probeer het al zo lang, maar het komt er niet van, met twee meer kans dat het er toch van komt.

norman

Vraag me af is dit normaal ook je werk, in de bouw ?
Ziet er erg goed uit namelijk :D
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

daxie

Quote from: gvy on July 27, 2006, 21:08:01


Wouter,
Vragen aan Kinepolis is misschien een optie, maar kweeniewaar en ik ben wel zeker dat dit produktie op maat is voor dergelijke hoeveelheden. Dat is niet verkrijgbaar op de markt.
Ik ben zonet even langs geweest in een tapijtzaak. Er was oa een mooi donkerrood tapijt met een klein terugkerend goudgeel patroontje, mooi...kostprijs 730€  voor de ruimte.
Ik ga misschien nog wat verder kijken.

http://investors.kinepolis.com/index.cfm?PageID=15855

Even bellen kost niks (of toch weinig). Probeer de aankoop of technische afdeling te pakken te krijgen.
Als je daar iemand kan spreken die beetje cinema-minded is, dan valt misschien wat te regelen.
Of ze geven je het adres van hun leverancier, met wat lef en zagen, óf je regelt wat met iemand van kinepolis zelf.

Het is een kleine kans, en het zal wat rondgebel vragen, maar wie weet...

Maar ik denk dat er in de kleinhandel ook wel mooie ontwerpen te vinden zijn...

Steven Coymans

Erg mooi allemaal. Ben nu al jaloers  :)
Ben mijn kelder aan het opruimen, de HT ruimte komt er ... Zal ongeveer 8m op 5 worden.
Heb hetzelfde probleem met waterdichtheid. Het is een gegoten kelder en toch komt er bij hevig regenval, weliswaar miniem, water binnen tussen de wanden en de welfsels. Dat moet eerst opgelost worden.

Veel foto's plaatsen aub, ik ga het nodig hebben. Heb namelijk mezelf voorgenomen zoveel mogelijk zelf te doen. En ben niet de handigste  :-[
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Eriks

zeer mooi   ga deze volgen

Gr
Eriks

gvy

#46
Quote from: BernHardN on July 28, 2006, 07:33:41
zie ik daar een Mustang  :D

Neeje, Een opel GT uit 69
Een oude liefde  ;D
'k heb hem al 15 jaar




gvy

Quote from: norman on July 28, 2006, 09:29:56
Vraag me af is dit normaal ook je werk, in de bouw ?
Ziet er erg goed uit namelijk :D

Niet echt,

Beroepsmatig ben ik eigenlijk projectmanager ( ingenieur voor industriele electrische projecten). Dat heeft weinig vandoen met bouw.

Maar hobbyen en knutselen zit er ingebakken.

Vroeger met de oldtimer
Ik heb ook nog 2 basgitaren gemaakt
cursus airbrush painting gevolgd
Electrostaten gebouwd
Een huis gebouwd
En nu gaan we eens proberen met een homecinema  ;D

Toch vind ik mezelf eigenlijk niet zo handig, als ik hier en op andere fora sommige prachtige luidsprekerontwerpen zie passeren.
Maar ik weet nogal van aanpakken en dat helpt  8)

Geert

gvy

Quote from: Riddle on July 28, 2006, 10:18:48
Erg mooi allemaal. Ben nu al jaloers  :)
Ben mijn kelder aan het opruimen, de HT ruimte komt er ... Zal ongeveer 8m op 5 worden.
Heb hetzelfde probleem met waterdichtheid. Het is een gegoten kelder en toch komt er bij hevig regenval, weliswaar miniem, water binnen tussen de wanden en de welfsels. Dat moet eerst opgelost worden.

Veel foto's plaatsen aub, ik ga het nodig hebben. Heb namelijk mezelf voorgenomen zoveel mogelijk zelf te doen. En ben niet de handigste  :-[


Hoy,

Dat zijn hele mooie afmetingen voor een HT.
Zeker ook doen.
Wat is de hoogte?

Geert

SiR-ROUND

Kleine kans dat ze hun tapijtje delen. Alles is branded in cinema wereld en ze willen haast niks gratis afstaan en hun ontwerpen zijn voorbestemd om hun bios te liggen denk ik zo.

Maar als je zielig doet met rondbellen peuter je wellicht wel iets anders leuks los, displaytje ofzo.