Sony's LCD oerwoud, even meedenken graag.

Started by R, July 25, 2006, 15:42:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JCL

Het verschil tussen de S en de V is heel erg klein. Heb ze toen ik mijn S kocht vrij uitgebreid vergeleken. Blacklight is idd de belangrijkste functie. Met het contrast op 100 en blacklight helemaal dicht en powersaving op hoog krijg je een mega mooi plaatje!

lampekap

Quote from: JCL on August 11, 2006, 11:35:49
Het verschil tussen de S en de V is heel erg klein. Heb ze toen ik mijn S kocht vrij uitgebreid vergeleken. Blacklight is idd de belangrijkste functie. Met het contrast op 100 en blacklight helemaal dicht en powersaving op hoog krijg je een mega mooi plaatje!
Mja, ik heb alleen in de winkel kunnen vergelijken maar er lijkt wel iets waar te zijn van het pr-praatje van Sony. Ik vond het rood en groen net iets dieper/overtuigender. Je hebt wel gelijk dat het elkaar niet veel ontloopt - toch ga ik voor de V ;)
Contrast zou ik persoonlijk ietsje lager houden, met backlight (:D) laag en powersaving aan inderdaad een zeer overtuigend plaatje!
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

JCL

#77
Het ding heeft toch BLacklight? hmmm ga direct kijken wat mijn TV daar van vindt :P

:edit: je hebt nog gelijk ook, nooit opgevallen :P :/edit:

lampekap

Quote from: JCL on August 11, 2006, 11:45:58
Het ding heeft toch BLacklight? hmmm ga direct kijken wat mijn TV daar van vindt :P
Met een blacklight zou iedereen van die onrealistisch witte tanden krijgen ;D
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

R

Ik vond de verschillen ook niet zo gigantisch groot. Alleen het gevoel qua looks varieert het gevoel van mij van de s serie  naar de v serie, van wel mooi, naar wow.. Ik heb de S bij correct voor 1349,- gezien, en de V voor 1799, dat is dan wel een aanzienlijk verschil. Welke winkel had de V voor dat bedrag? Niet mis hoor. Technisch gezien lijken ze me vrij identiek, hoe toekomstige ontwikkelingen wel of niet zijn meegenomen, kan ik net beoordelen.

PeterPan

Duidelijk verhaal lampekap, bedankt. Ik ga eens binnenlopen mij mijn EP om te kijken waarvoor de S2010 willen doen (de MM heeft alleen de S200 en die ziet er niet uit). Of ik wacht even op de V2000 prijsdaling?
Kun je Sony veilig via Internet kopen (service)?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

JCL

Toen ik de mijne kocht heb ik daar ook lang over nagedacht. Wat ik ALTIJD zou doen is kopen bij een winkel die is aangemeld bij stichting thuiswinkel (je weet wel, het groen, rood, witte logotje). De goedkoopste S2000 is dan €1229. Toen ik de mijne wou kopen was het verschil met een "echte" winkel €100. Ik ben toen naar It's gegaan en heb er daar nog een paar honderd euro afgehaald (hij stond op de modern webwinkel voor 1450 en in de winkel voor 1799 ;) ). Ik ben daar toch wel blij om, het geeft gewoon wat meer rust.

Voor zover ik weet doet Sony NIET aan on-site garantie (bellen, komt monteur Sony om hem te maken) wat je wel veel ziet bij PC artiekelen van b.v. DELL en HP.

lampekap

Quote from: Ruben on August 11, 2006, 11:50:28
Ik vond de verschillen ook niet zo gigantisch groot. Alleen het gevoel qua looks varieert het gevoel van mij van de s serie  naar de v serie, van wel mooi, naar wow.. Ik heb de S bij correct voor 1349,- gezien, en de V voor 1799, dat is dan wel een aanzienlijk verschil. Welke winkel had de V voor dat bedrag? Niet mis hoor. Technisch gezien lijken ze me vrij identiek, hoe toekomstige ontwikkelingen wel of niet zijn meegenomen, kan ik net beoordelen.
Tja voor €450 veschil zou ik ook niet twijfelen :o

Ik liep gisteren langs de Foto Klein (of all places ::)) en kon het niet laten even een kijkje te nemen.
"Hallo meneer, kan ik u wat informatie over de tv geven?" ik: "Nou nee, ik kijk even." Hij: "blablabla... maar hij kan weg voor €1550, op=op!" -ik: " ??? "
Hehe, blijven rare producten die lcd tv's. Als ze na een paar maandjes alweer van de topmodellen "af moeten"...

Persoonlijk vond ik overigens de S2020 (de zilvere die ze in de meeste winkels hebben) ook gewoon goed te doen kwa looks, niet zo opvallend en gewoon netjes.

Quote from: BENN0 on August 11, 2006, 11:55:56
Duidelijk verhaal lampekap, bedankt. Ik ga eens binnenlopen mij mijn EP om te kijken waarvoor de S2010 willen doen (de MM heeft alleen de S200 en die ziet er niet uit). Of ik wacht even op de V2000 prijsdaling?
Kun je Sony veilig via Internet kopen (service)?

Tja, wat is wijsheid tav. internet kopen. Garantie loopt in eerste instantie toch via de winkel. Die zorgen de retour en afhandeling richting Sony. Nou is een lcd ook een beetje een risico koop als je het mij vraagt.
Het verschil tussen de goedkoopste webshop is nu maar €100 en dan krijg je in de winkel een weekje pixelgarantie. Voor €200 en meer zou ik wel gaan twijfelen maarja, ik benne zunig ;)

En wachten is altijd beter natuurlijk. Een paar maandjes wachten scheelt een smak euro's als je geluk hebt... Maarja, dan komen er weer nieuwe modellen (oa. duurdere van Sony) aan en zo blijf je bezig :)
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

R

Quote from: lampekap on August 11, 2006, 12:07:50
Tja voor €450 veschil zou ik ook niet twijfelen :o

Ik liep gisteren langs de Foto Klein (of all places ::)) en kon het niet laten even een kijkje te nemen.
"Hallo meneer, kan ik u wat informatie over de tv geven?" ik: "Nou nee, ik kijk even." Hij: "blablabla... maar hij kan weg voor €1550, op=op!" -ik: " ??? "
Hehe, blijven rare producten die lcd tv's. Als ze na een paar maandjes alweer van de topmodellen "af moeten"...

Persoonlijk vond ik overigens de S2020 (de zilvere die ze in de meeste winkels hebben) ook gewoon goed te doen kwa looks, niet zo opvallend en gewoon netjes.

Prima prijs hoor. Maar is dat niet een speciale actie of zo? Ik kan er heus ergens nog wel iets aflullen, ben ik best goed in, niet zo'n verschil. Welke fotoklein had je geprobeerd. Prachtig aanbod namelijk.
Quote
Tja, wat is wijsheid tav. internet kopen. Garantie loopt in eerste instantie toch via de winkel. Die zorgen de retour en afhandeling richting Sony. Nou is een lcd ook een beetje een risico koop als je het mij vraagt.
Het verschil tussen de goedkoopste webshop is nu maar €100 en dan krijg je in de winkel een weekje pixelgarantie. Voor €200 en meer zou ik wel gaan twijfelen maarja, ik benne zunig ;)

En wachten is altijd beter natuurlijk. Een paar maandjes wachten scheelt een smak euro's als je geluk hebt... Maarja, dan komen er weer nieuwe modellen (oa. duurdere van Sony) aan en zo blijf je bezig :)

Ik wil toch wel graag een echte winkel. Zeker met een lcd en het pixelverhaal. Daar betaal je nu eenmaal wat extra's voor.

JCL

Welke nieuwe Sony's komen er nog dan? Er komt een 40X2000 aan, maar het probleem met de X serie is dat ze geen 1080P doen over VGA, geen 1:1 pixel mapping. Erg jammer als al het HD matriaal wat je nu kunt afspelen over computer komt ;)

R

Volgens mij is de nieuwe X serie alleen groot...

JCL

Ik heb iig gelezen op avforum dat er ook een 40" model zou komen, ook met full HD paneel. Die zou in het najaar komen. Anders zou ik ook niet weten wat voor nieuwe modellen er zouden moeten komen...

R

Idd, 40" zou leuk zijn, maar toch gruwelijk boven budget. Dat doen we over een paar jaar wel weer.
Sony geeft nu deze op de nl site. Best gaaf op zich, maar dan moet full HD wel werken natuurlijk.

http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=KDL-46X2000&site=odw_nl_NL&pageType=Overview&category=TVP+LCD+TV

Quote from: JCL on August 11, 2006, 12:25:24
Ik heb iig gelezen op avforum dat er ook een 40" model zou komen, ook met full HD paneel. Die zou in het najaar komen. Anders zou ik ook niet weten wat voor nieuwe modellen er zouden moeten komen...

lampekap

Quote from: Ruben on August 11, 2006, 12:20:00
Volgens mij is de nieuwe X serie alleen groot...
De nieuwe schermen zijn inderdaad geen vervangers van de 32", maar indirect wel concurrentie.  Het wordt de betere versie grotere broer 40V2000. Ze zijn vanaf 40" dus groter en duurder en full-hd.
De verkoper zei ook dat er nieuwe kwamen, duurt nog wel een paar maanden. Ik las iets over de V2500 die behalve 1080p paneel (en natuurlijk daaraan aangepaste Bravia Engine) hetzelfde is als de v2000. De 40W2500 komt tussen de V en X te zitten en krijgt ook niet de Bravia EX van de X-serie, die dus de top of the line blijft.

Dat full-hd is wel leuk als je zon groot scherm hebt, maar de tv's hebben nu al moeite om alles onder 720p fatsoenlijk op het beeld te krijgen... Voor een HD scherm moet dus alles onder de 1080 gekunseld worden... alles dus zon beetje ;)
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

R

@lampekap mijn vraag mbt fotoklein gezien?

lampekap

#90
Quote from: Ruben on August 11, 2006, 12:45:39
@lampekap mijn vraag mbt fotoklein gezien?

Ohja, in Spijkenisse. Het was inderdaad een op=op actie zei hij. Ik zou anders eens bellen naar een fotoklein in de buurt, is vast n landelijke actie. Prijs is standaard €1750 en hij kon er max €200 vanaf halen (anders had hij dat ongevraagd denk ik wel gedaan, erg enthousiast verkopertje ;D)
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

R

Ok, tnx. De dichtsbijzijnde is voor mij gorinchem. Maar ik zit in hetzelfde schuitje, wil/kan pas aan het eind van de maand over gaan tot aanschaf.

Quote from: lampekap on August 11, 2006, 12:50:31
Ohja, in Spijkenisse. Het was inderdaad een op=op actie zei hij. Ik zou anders eens bellen naar een fotoklein in de buurt, is vast n landelijke actie.

daxie

Quote from: Ruben on August 11, 2006, 12:52:55
Ok, tnx. De dichtsbijzijnde is voor mij gorinchem. Maar ik zit in hetzelfde schuitje, wil/kan pas aan het eind van de maand over gaan tot aanschaf.


misschien valt er wat te regelen met de verkoper...

Bvb 50 of 100 euri meer betalen en dan in twee keer...

Of nu voorschotje zodat ze de tv aan huidige voorwaarde aan je willen verkopen, en dan over een weekje of 3 de rest (en de tv)

Meestal zijn zo dingen geen probleem als hij beetje verkoper is

R

Bedankt, maar dit soort afspraken en regelingen hou ik niet van.

Quote from: daxie on August 11, 2006, 13:49:03
misschien valt er wat te regelen met de verkoper...

Bvb 50 of 100 euri meer betalen en dan in twee keer...

Of nu voorschotje zodat ze de tv aan huidige voorwaarde aan je willen verkopen, en dan over een weekje of 3 de rest (en de tv)

Meestal zijn zo dingen geen probleem als hij beetje verkoper is

daxie

Ik doe nu hetzelfde voor mijn speakers...

Voorschotje betaald, maar omdat ik geen plaats heb om ze te plaatsen nu (verbouwingen) blijven ze nog even wachten in het magazijn bij de dealer tot ik ze kan ophalen...

Is een deal waar alleen jij voordeel uit haalt hoor, en vind ik een (kleine) service van de dealer.

Rody

#95
Wat vond je van de Toshiba's?
Ik vond ze erg goed, zo niet de beste LCD :)
Bij de Samsungs en Sony's waren de kleuren veel benadrukt, de Toshiba was wat neutraler en 'echter'.
Het zwartniveau en detail in het zwart (erg belangrijk, anders zie je alleen iets zwarts zonder dat je ziet wat er in het zwarte gedeelte bevind) waren erg goed. Ook ivm plasma tv van 2000 euro...

Deze was erg mooi: http://www.progress.nl/shop/detail.asp?bron=productenlijst&Product_rg={4B58BAAD-1DA3-4E84-A5DE-7235CF14AE30}&sorteer=merk&zoekterm=&zoektype=&ProdGrp={20B157C9-68B4-4695-A63F-3716209B9B6D}

Bij de MM dacht ik iets van 1600e

JCL

Quote from: Rody on August 11, 2006, 19:24:17
Wat vond je van de Toshiba's?
Ik vond ze erg goed, zo niet de beste LCD :)
Bij de Samsungs en Sony's waren de kleuren veel benadrukt, de Toshiba was wat neutraler en 'echter'.
Het zwartniveau en detail in het zwart (erg belangrijk, anders zie je alleen iets zwarts zonder dat je ziet wat er in het zwarte gedeelte bevind) waren erg goed. Ook ivm plasma tv van 2000 euro...

Deze was erg mooi: http://www.progress.nl/shop/detail.asp?bron=productenlijst&Product_rg={4B58BAAD-1DA3-4E84-A5DE-7235CF14AE30}&sorteer=merk&zoekterm=&zoektype=&ProdGrp={20B157C9-68B4-4695-A63F-3716209B9B6D}

Bij de MM dacht ik iets van 1600e

Toshi = GEEN 1:1 pixel mapping over VGA ;) Die is al wat eerder in het topic besproken.

Rody


JCL

bijna iedereen die zijn HTPC wil aansluiten, hoe anders ;)

daxie

Quote from: JCL on August 12, 2006, 06:14:03
bijna iedereen die zijn HTPC wil aansluiten, hoe anders ;)

DVI --> HDMI

HDMI ---> HDMI (van zodra er een hdmi kaartje op de markt komt)