Sony's LCD oerwoud, even meedenken graag.

Started by R, July 25, 2006, 15:42:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rody

Quote from: JCL on August 12, 2006, 06:14:03
bijna iedereen die zijn HTPC wil aansluiten, hoe anders ;)

DVI natuurlijk

R

Zijn niet zoveel schermen die naast HDMI ook nog DVI bieden.

Quote from: Rody on August 12, 2006, 11:19:21
DVI natuurlijk

JCL

Quote from: daxie on August 12, 2006, 08:41:50
DVI --> HDMI

HDMI ---> HDMI (van zodra er een hdmi kaartje op de markt komt)

Hoe werkt dit met aansturen dan? Je trekt de kabel naar HDMI maar accepteerd die niet alleen natieve HD resoluties?

daxie

Neen hoor,

ik gebruik dvi-hdmi naar mijn Sony

Als ik 720p gebruik (dus instel op 1280x720 x50/60Hz) dan is er wat overscan (probleempje met de Sony).

Echter als ik de resolutie instel op 1182x684 (ongeveer, is al tijdje geleden) had ik geen overscan meer...

Maar het is zeker niet beperkt tot de standaard resoluties..

JCL

Quote from: daxie on August 12, 2006, 20:52:29
Neen hoor,

ik gebruik dvi-hdmi naar mijn Sony

Als ik 720p gebruik (dus instel op 1280x720 x50/60Hz) dan is er wat overscan (probleempje met de Sony).

Echter als ik de resolutie instel op 1182x684 (ongeveer, is al tijdje geleden) had ik geen overscan meer...

Maar het is zeker niet beperkt tot de standaard resoluties..

Toch is dat een vreemde resolutie die niet alleen lager is dan die van HD, er moet ook weer extra worden gescaled. 1:1 pixel mapping is dan een stuk makkelijker. Doe mij maar een fatsoenlijke TV met fatsoenlijke computer aansluiting (liefst DVI) dan ben je al van een hoop gezeur af.

daxie

Quote from: JCL on August 12, 2006, 21:48:41
Toch is dat een vreemde resolutie die niet alleen lager is dan die van HD, er moet ook weer extra worden gescaled. 1:1 pixel mapping is dan een stuk makkelijker. Doe mij maar een fatsoenlijke TV met fatsoenlijke computer aansluiting (liefst DVI) dan ben je al van een hoop gezeur af.

TV is zeker fatsoenlijk... PC input was geen vereiste, zeker niet omdat er voldoende videokaarten en laptops met hdmi zullen uitgebracht worden waardoor je dvi niet meer nodig hebt...

Ik zei ook niet dat het 1:1 was, ik toonde gewoon aan dat het niet de standaard resoluties hoeven te zijn...

Het aantal tv's dat 1:1 pixel mapping doet via DVI-HDMI is op 1 hand te tellen (ik ken er uit het hoofd maar 2)


daxie

Quote from: Ruben on August 12, 2006, 23:57:16
Leuke review trouwens..

http://www.lyris-lite.net/kdl32v2000_review.html

Lyris is zo een beetje de Sony LCD-expert...

Je moet maar even op avforums.co.uk rondkijken en zijn posts lezen... Heel erg leerrijk en nuttig!

Marvelous Milo

Ik heb een Pioneer DV-939 DVD speler met progressive scan aan boord.
Als ik deze aansluit op de component aansluiting van de Sony KDL-32V2000 of de 32S2000 LCD-TV kan ik dan volledig van progressive scan genieten ?

Zelf ben ik er nog niet uit welke LCD ik ga aanschaffen..de V of de S . Ik kan de S voor 1275 Euro krijgen..alleen jammer van die WK actie..dan kreeg je er nog een gratis PSP met spel bij.

R

Zag trouwens net dat de 32V2000 een Eisa heeft gewonnen. Niet dat ik daar heel veel waarde aan hecht, maar toch is het leuk.

http://www.sony.nl/view/ShowArticle.action?article=1154694494270&site=odw_nl_NL

redfox001

Ik heb nog een vraagje over de 32V2000, ik dacht dat deze een DVB tuner heeft en is die ook geschikt voor satelliet?

Volgens mijn info zit er zelfs een pcmcia slot in voor een commoninterface module met abbo kaart van canal+?

Verder als je hem vergelijkt met crt i.p.v. lcd is hij dan ook goed te noemen? Ik heb hem wel gezien bij de MM maar daar draaide alleen een bagger reclame filmpje .

LittleNinja

Hey Ruben...

Ik overweeg zelf ook een dergelijk scherm. Heb jij de knoop al doorgehakt??

Ik ben benieuwd naar bevindingen...!

;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R

Keuze wel, het zal de 32v2000 gaan worden. Ben ook bezig met een goede dealer. Dus waarschijnlijk zal het niet lang meer duren.

LittleNinja

Hey Ruben.

In Den Haag zit Olie&Olie op de Neherkade ( 070 3193536 ).

Ik heb altijd goede deals met ze kunnen sluiten. Op korte termijn zal ik daar ook mijn TV gaan bestellen ( samen met een vriend van me, combiprijzen worden altijd wel beloond! ). Wat is je budget?

Groet!
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R

Tnx, maar DH is een beetje ver weg. Vincent is met arnhem lekker dichtbij. Het budget is zo rond de prijs van de 32S2000 en de 32V2000 ;)

Quote from: LittleNinja on August 24, 2006, 07:35:07
Ik heb altijd goede deals met ze kunnen sluiten. Op korte termijn zal ik daar ook mijn TV gaan bestellen ( samen met een vriend van me, combiprijzen worden altijd wel beloond! ). Wat is je budget?

Groet!
LittleNinja

LittleNinja

Quote from: Ruben on August 24, 2006, 11:52:01
Tnx, maar DH is een beetje ver weg. Vincent is met arnhem lekker dichtbij. Het budget is zo rond de prijs van de 32S2000 en de 32V2000 ;)


Oh, sorry Ruben. Ik meende ergens te hebben gezien dat je uit Zuid Holland komt. ( PM )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Ruben on August 24, 2006, 11:52:01
Tnx, maar DH is een beetje ver weg. Vincent is met arnhem lekker dichtbij. Het budget is zo rond de prijs van de 32S2000 en de 32V2000 ;)


Hi Ruben. Sorry. Ik meende te hebben gezien dat je in Zuid Holland woont. Het komt door de mensen die verwezen naar Correct.. ( PM )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R

Mijn "oude" jvc is inmiddels de deur uit. Zoals het er nu naar uit ziet, zal ik zaterdag langs vincent gaan. Ben benieuwd...O0

JCL


R


kippekop

Wellicht overbodig maar callibreren die lcd hoor, zou niet meer zonder kunnen :)

Ik heb de sony naast een pioneer plasma gezien, opvallend goed zwart voor een lcd, wel wat minder scherp op kleinere afstand, zelf blokkerig, bewijst maar weer dat hij echt goed afgesteld moet worden met dito goede bron.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

Bedankt voor de tip, maar dat zat al zeker in het achterhoofd. We gaan zaterdag maar eens kijken. Qua budget zit een V serie erin, maar ben benieuwd wat er nog meer staat. Misschien panasonic plasma als optie.

lampekap

#122
Eindelijk is het zover, ik heb echt lang gewacht een tv te kopen... Nog een paar uurtjes, ik ga my precious (;D) vanavond halen!
Lang wachten heeft wel als voordeel gehad dat mijn budget toe nam en er nieuwe modellen zijn uitgekomen waarvan de prijs daalde, zodat ik nu ergens in het midden de 32V2000 kan betalen ;)
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

R

En en en ;)

Feli hoor. Ik ga je zaterdag achterna :P

Quote from: lampekap on August 31, 2006, 14:53:16
Eindelijk is het zover, ik heb echt lang gewacht een tv te kopen... Nog een paar uurtjes, ik ga my precious (;D) vanavond halen!
Lang wachten heeft wel als voordeel gehad dat mijn budget toe nam en er nieuwe modellen zijn uitgekomen waarvan de prijs daalde, zodat ik nu ergens in het midden de 32V2000 kan betalen ;)

lampekap

#124
Quote from: Ruben on August 31, 2006, 21:00:55
En en en ;)

Feli hoor. Ik ga je zaterdag achterna :P

Super! Dvd's zien er top uit en vooral 720p trailers (en spellen) op de 360 zijn echt O0 Had ook zeker geen kleinere gewild, al zit ik nog geen 2m. van het scherm - ik wil hem wel ophangen aan de muur maar de component kabel steekt recht naar achter, moet even kijken hoe dat uitkomt met een steun.

De fabrieksinstellingen zijn wel écht om te janken (demostand  ::)). Ik heb de settings van Lyris gebruikt, alleen iets minder donker omdat ik in fel verlichte kamer kijk, dat ziet er al stukken beter uit. Hele diepe kleuren zonder fel of 'over saturated' te worden, mooi donker, snelle bewegingen en flitsen licht>donker ziet er super uit. Ik ben weer even blij 8) Ook nog geen rare pixels gezien, phiew...

Helaas komt er met de tv weer de drang naar een aantal upgrades; mooi kastje, betere verlichting, htpc (of in ieder geval mediacenter zodat ik via de 360 kan streamen), upscaling dvd speler, a/v receiver met hdmi ;D Helaas ben ik officieel bankroet...
Voor nu alleen even mn kabel fatsoeneren en digitale tv, dan is dat misschien ook een beetje om aan te zien
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth