Sony's LCD oerwoud, even meedenken graag.

Started by R, July 25, 2006, 15:42:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

R

Ik ben me aan het oriënteren naar een LCD tv. Het is de bedoeling dat mijn JVC dist in de verkoop gaat en dat ik een LCD koop, maar misschien een wat kleiner model. Aangezien mijn ruimte niet zo heel gigantisch is, denk ik met een 26" wel toe te kunnen, heel misschien toch een 32", maar dan moeten we even naar de prijs kijken.

Ik zit even in de war met de type nummer van samsung. Bijvoorbeeld : LE26R71, de 26 is logisch, maar de 71 op het eind zegt volgens mij iets over de generatie en het type. Zo is deze LE26R71 onder de 900€ terwijl LE26R75 weer een stukje duurder is. Zijn dit beide dezelfde generatie schermen? Qua specs lijkt het aardig op elkaar? Wie helpt even mee denken. Verschillen lijken vooral te bestaan in het dynamische contrast. Hoeveel moet ik me daar van aantrekken.

Voor de JVC CRT DIST, geschikt voor 1080i wordt een verkoop topic geopend. Geïnteresseerden mogen altijd mailen.

Jean Sibelius

Hoi Ruben,

Het eerste type wat je noemt heb ik onlangs gehaald bij de Mediamarkt voor de prijs die jij noemt.
Ik weet even niet wat de '76' versie meer kost, maar voor €899 haal je een hele knappe en gebruiksvriendelijke LCD in huis. Ik heb overigens op www.samsung.com gekeken, maar staat de door jou genoemde variant (nog) niet op.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


wh-vanderpost

Op het Tweakers forum (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1118089) is erg veel te vinden over deze tv's en ook over die vreemde codering die ze gebruiken voor de type nummers ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

R


R

Even wat rondgelezen door de wanhopige reeks met typenummers. De 71,72,73,74,75 reeks schijnen dezelfde panelen te zijn.

Goede kandidaat is de LE26R71, dezelfde als HSN. Nu maar eens de jvc slijten.

Jean Sibelius

Hoi Ruben,

Goed besluit! Voor het geld is dit een hele mooie LCD. Verwacht echter niet teveel van het geluid, want dat is echt bagger...
-> vandaar dat we bijna altijd via de stereo TV 'luisteren' ;)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Quote from: Ruben on July 25, 2006, 17:43:16
Even wat rondgelezen door de wanhopige reeks met typenummers. De 71,72,73,74,75 reeks schijnen dezelfde panelen te zijn.

Goede kandidaat is de LE26R71, dezelfde als HSN. Nu maar eens de jvc slijten.

Het eerste cijfer zegt iets over het generatie paneel dat is gebruikt, het tweede cijfer over het design (punt zilver, punt zwart, helemaal zwart, onderste lijn recht of mee in de punt, etc).
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Tnx, weer wat wijzer. Nu zit ik alleen nog erg te twijfelen qua maat. Misschien toch voor 32", maar daar denken we rustig over na.

De jvc hv32p40 is inmiddels te koop:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47131.0

mradem

Ik ben zelf tevreden over mijn Sony Bravia. Misschien ook nog een optie voor je?

R

Heb er ook even naar gekeken, maar was meer onder de indruk van de samsungs qua beeld. Welke heb je precies?

daxie

Da's raar, ik heb zelf ook een bravia, zelf nog een van de vorige reeks (v32a10) en vind die qua beeld nog steeds beter dan de samsungs...

De nieuwe zijn nog een tikje beter, en schat ik dus zeker hoger in, maar das persoonlijk.

Op 26" weet ik het niet, aangezien er geen 26" v is.

Dus mijn uitspraak geldt voor de 32" ers

R

Ok tnx. Qua prijs zijn ze wel wat duurder, vooral de 32''-ers. Ik zal in de winkel nog wel een kijkje nemen. Sowieso bestel ik toch niet binnen een dag, dus tijd genoeg.

mradem

Ik heb een KLV32A10 (zoiets). Iedergeval een V serie.

daxie

Koop wel zeker de nieuwe reeks als je een Sony kiest.

De oude is (helaas, ik heb er zelf een) toch op veel vlakken minder.


R

Quote from: daxie on July 26, 2006, 11:08:10
Koop wel zeker de nieuwe reeks als je een Sony kiest.

De oude is (helaas, ik heb er zelf een) toch op veel vlakken minder.

Oke, misschien dat ik net de oude serie heb gezien. Deze bedoel je?

http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=KDL-26S2000&site=odw_nl_NL&pageType=Overview&category=TVP+LCD+TV

daxie

Nope,

de nieuwe reeksen worden gevolgd door 2000

vb 32v2000,26s2000,...

De oude door a10 dus v32a10,s32a10 enz...

Wat is er allemaal verbeterd (en nu moet ik huilen):

- VGA input met 1:1 pixel mapping
- nieuwe backlight
- nieuw panel met nog minder ghosting
- lichtsensor
- PIP

dat zijn de belangrijkste.

De v32a10 was op het moment dat ik hem gekocht heb samen met de 32lx500 van panasonic de beste LCD, maar zo zie je maar, 6 maand later wat er al niet kan gebeuren.

Btw, het paneel van de sammy en de sony zijn hetzelfde (gemaakt in de zelfde fabriek), maar al de rest, de elektronica, backlight, software, scaler,... zijn allemaal anders...

R

Oke bedankt, maar de link gaat toch naar de  KDL-26S2000 ???

daxie

ja, dacht dat jij een link naar de ouwe bedoeld had...

maar zijn idd de nieuwe

Lees anders eens op www.avforums.co.uk

Daar gaan ze vrij diep in op de nieuwe sony's

JCL

Quote from: daxie on July 26, 2006, 11:30:23
Nope,

de nieuwe reeksen worden gevolgd door 2000

vb 32v2000,26s2000,...

De oude door a10 dus v32a10,s32a10 enz...

Wat is er allemaal verbeterd (en nu moet ik huilen):

- VGA input met 1:1 pixel mapping
- nieuwe backlight
- nieuw panel met nog minder ghosting
- lichtsensor
- PIP

dat zijn de belangrijkste.

De v32a10 was op het moment dat ik hem gekocht heb samen met de 32lx500 van panasonic de beste LCD, maar zo zie je maar, 6 maand later wat er al niet kan gebeuren.

Btw, het paneel van de sammy en de sony zijn hetzelfde (gemaakt in de zelfde fabriek), maar al de rest, de elektronica, backlight, software, scaler,... zijn allemaal anders...

Dat is niet helemaa waar. Ik heb de 32S2000 en die heeft geen PIP. Je kunt alleen het beeld stil zetten en dan loopt het door in een klein schermpje linksonder. Je kan GEEN 2 kanalen tegelijk kijken, waar PIP voor bedoeld is toch?

Verder ben ik toch echt van mening dat de Sony beter beeld geeft dan de Samsung. Het paneel is exact hetzelfde (Samsung en Sony delen een fabriek) echter, doordat de Sony beter is in te stellen (blacklight control en geen dynamisch contrast) is het overal beeld beter.

daxie

Ik had het over de V-reeks, was misschien niet duidelijk.

R

Ik ben net even in de winkel wezen kijken. Beiden erg mooie toestellen. Helaas was het signaal echt bagger, maar op hd formaat was het werkelijk prachtig. Ik ben het er helemaal mee eens dat de sony ook erg mooi is, maar als ik nu moet kiezen, wordt het toch een samsung. Het prijsverschil, is te groot voor het beeld wat nagenoeg gelijk is. Overigens zal het ook geen 26" worden, even wat langer sparen en dan zal het wel 32" worden.

daxie

en tegen de tijd dat je doorgespaard hebt is de sony weer wat goedkoper, en wordt de keuze nog moeilijker :-p

toch leuke hobby, niet?

R

Nou dat sparen is een kwestie van weken denk ik :D.

Vergeet nog even te melden dat het design van de samsung ook zeker meedingt naar de hoofdprijs ;)

JCL

De Samsung is €1100 en de Sony €1200, maar dan hebben we het wel over internet prijzen. Ik heb na wat praten en de WK aktie €1400 betaald.