Nico's home theater

Gestart door nzweers, juli 23, 2006, 12:57:10

Vorige topic - Volgende topic

nzweers

Gezien dat het normaal is dat hier foto's worden geplaatst van HT's, leek het me leuk mijn nieuwe scherm plus beamer ook te plaatsen. Ik kan absoluut niet tippen aan de strakke huiskamers die sommigen hebben! Toch wilde ik mijn nieuwe aanwinst laten zien.

Het scherm is een Projecta Elpro Electro IR 300x173.

Het scherm zit met stalen strippen op het systeemplafond. Het probleem was dat de dakbalken parallel liepen aan het scherm en zo'n 75 cm uit elkaar liggen. Vandaar dat we gekozen hebben voor stalen strippen. Bij de ijzerhandel gehaald, gaatjes in geboord, schroefdraad in getapt en geverfd. Het scherm is 45 kg en deze constructie kan misschien wel 1000 kg aan :-) Totale kosten, zo'n 20 euro inclusief schroeven.

De beamer, een Epson ELW-600, staat eenvoudig op een boekenplankje dicht bij het plafond. Dat plankje is een stukje vurenhout van de praxis.

Het plankje is bevestigt met omgekeerde boekenplanksteunen (of hoe die ook mogen heten). Plankje plus steunen was zo'n 25 euro.

Ik zie dat het gebruikelijk is om specificaties van je apparatuur te plaatsen. Bij deze:

KEF Q7 voor
KEF Q9 center
KEF Q1 achter
REL Quake sub
Yamaha RXV-657 versterker
Cambridge Audio Azur 640A versterker (front-speakers)

Al met al ben ik heel erg tevreden over de aankoop. Dit is mijn eerste beamer en ik vind het allemaal erg indrukwekkend :-) Veel cooler dan een 'grote' tv van 32"!

TearS

.

graafke

mooie set. Lastig dat je linkerspeaker vrij ingebouwd zit tussen spullen. Verder ziet het er goed uit!  8)

donaldk

Opvallend dat hij hier allemaal positieve reacties krijgt en in het oorspronkelijke topic bijna alleen maar negatieve reacties >:D.

henkt1

kan wel even als je dat lekker vindt >:D

Je moet het schroefje even aandraaien van die steun.

Mooie stand voor de center speaker.... not

wel erg veel wit

acoustisch niet goed

kabels niet netjes weggewerkt.

wat een crisis systeem!

zo beter?  ;)

veel plezier, leuke beamer overigens O0
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

triple_A

Heel mooi  :o

Wij hadden thuis ook zo eenProjecta Elpro scherm van 3 meter, helaas hebben we die moeten verkopen omdat het toch net niet ging passen  :'( ;D

Maarre... die Epson ELW-600. ik kan daar helemaal niks over vinden? zelfs niet op de site van epson..  ???
mvg, Triple_A

Deleted member

Zo dan! :o Bigger is better dacht je waarschijnlijk!  :P Maar wel indrukwekkend en gezien je "live foto" kan het ook best!

Je center staat trouwens wel "off center" (;)), die zou je best een stukje op kunnen schuiven zonder last te krijgen met de deur toch?

nzweers

Bedankt voor de leuke reakties! Tof om te lezen zo na een recente aankoop. Ik dacht inderdaad dat het wel weer allemaal niet goed zou zijn voor de HT fanaten hier, maar dat valt gelukkig allemaal hartstikke mee.

Citeermooie set. Lastig dat je linkerspeaker vrij ingebouwd zit tussen spullen. Verder ziet het er goed uit! 
Ja dat ziet er inderdaad verkeerd uit op de foto. Feit is dat het bureautje inderdaad VOOR de linkerspeaker staat. Gelukkig zit de conus van de midden tonen en de tweater (2 in 1) net boven het tafelblad. De hoge tonen gaan over de tafel heen. Het klinkt (voor mij) dan ook niet uit balans.

Citeerwat een crisis systeem!
Ah prettig, ik begon de kritiek al te missen!

CiteerMaarre... die Epson ELW-600. ik kan daar helemaal niks over vinden? zelfs niet op de site van epson.. 
Sorry, mijn fout! Hij heet Epson EMP-TW600 ipv ELW-600. Verkeerd van mij. Hier een link: http://www.epson.co.uk/products/video_projectors/EMP-TW600.htm

CiteerZo dan!  Bigger is better dacht je waarschijnlijk!
Dat was inderdaad de achterliggende gedachte. Ik wilde eerst 2.40m breed ophangen, toen wellicht 2.70m en na heel veel passen en meten toch maar 3.00m opgehangen :-) Een niet onbelangrijke gedachte is dat een vriend van mij ook projecteert op 3 meter en ik toch minstens even groot als hij moest gaan zitten! Ik weet het, het is triest... Maar ik heb nu lekker een scherm en hij een kale muur. De mijne is dus beter!

CiteerJe center staat trouwens wel "off center" (), die zou je best een stukje op kunnen schuiven zonder last te krijgen met de deur toch?
Dat is inderdaad een probleem. Hij staat te ver naar links. Een oplossing waar zelf aan dacht was om hem rechts naast de tafelpoot te zetten en om hem 90 graden te kantelen. Maar ik denk dat dat misschien slecht is voor de speaker om hem op zijn zij te zetten. Weet iemand daar meer van?

triple_A

Citaat van: nzweers op juli 24, 2006, 10:27:37
[...]
Maar ik denk dat dat misschien slecht is voor de speaker om hem op zijn zij te zetten. Weet iemand daar meer van?
Moet gewoon kunnen hoor :) ik kan geen reden bedenken waarom dat niet zou kunnen.
mvg, Triple_A

kippekop

Leuke set, imposant scherm inderdaad!!

Ik moest trouwens wel een beetje proesten om je center stand... ik zit zelf de hele tijd al met hoofdbrekens hoe ik mijn center ooit kwijt moet, en dan zie je zo'n heerlijk hollandse oplossing ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Peter dikkeprima

Wat de echte critici ook zeggen hier, ik vind het in ieder geval vet stoer!  ;D Natuurlijk kunnen er veel dingen beter maar dat weet je zelf ook wel. Kun je nog wat live foto's nemen die zoveel mogelijk van achter uit de kamer genomen zijn? Bedankt!

Seth__Gekko

Waozers wat een scherm man, heb je geen last van strooilicht? Al die witte muren? Verder ziet het er goed uit hoor, maar ik mis een foto van de versterking ;D

Bionica

Hele mooi set, mijn complimenten..

Misschien een tip om de foto's iets kleiner op forum te posten en dan clickable maken naar grote formaat?
Aangezien niet iedereen 19 of 22" beeldkannonnen heeft  ;D

groetjes
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

donaldk

Citaat van: Bionica op juli 24, 2006, 17:42:43
Hele mooi set, mijn complimenten..

Misschien een tip om de foto's iets kleiner op forum te posten en dan clickable maken naar grote formaat?
Aangezien niet iedereen 19 of 22" beeldkannonnen heeft  ;D

groetjes

Dit is toch de beamer crowd :-X.

tiptop

Mooie spullen Nico 8)

Kan ik op dit moment alleen nog even van dromen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Bionica

Citaat van: donaldk op juli 24, 2006, 19:33:34
Dit is toch de beamer crowd :-X. Wat bedoel je?? ???

Heb het over me PC monitor :D, zodat ik de plaatjes beter kan zien ipv dat ik eindeloos moet scrollen :S
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

WouterVos

Musical Fidelity

donaldk

Citaat van: Bionica op juli 24, 2006, 21:20:49
Heb het over me PC monitor :D, zodat ik de plaatjes beter kan zien ipv dat ik eindeloos moet scrollen :S

Jij hebt niet op zijn minst een Clarity cube aan je pc-tje hangen;-).

Pieter-Jan

Citaat van: nzweers op juli 24, 2006, 10:27:37
Maar ik denk dat dat misschien slecht is voor de speaker om hem op zijn zij te zetten. Weet iemand daar meer van?

Is toch niet ideaal hoor. Het afstraalgedrag van een tweeter zit geloof ik in een vrij plat vlak dat zo sterk mogelijk horizontaal gespreid is, maar eerder weinig verticaal.
Als je de center dus op zijn kant zet, krijg je een heel kleine horizontale spreiding en dat kan misschien wel slecht uitkomen.

Maar je kan het natuurlijk eens proberen he ... ;)

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Bai de wei, ziet er goed uit hoor :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Seth__Gekko

Vaak is het wel mogelijk om de tweeter (en de andere units)een kwart slag te draaien zodat het afstraal gedrag weer gecompenseerd wordt met het op zijn kant zetten van de speaker (Rob heeft deze truuk als eens uitgehaald met zijn Elac center)

Eriks

:o :o Gozer :o :o Enorm man, heel gaaf
Maar toch moet ik ook even reageren op de plaatsing van je spullen, is deze  woonruimte tijdelijk of blijf je er nog lang wonen?
In het laatste geval is een schuifdeur een optie? Kan je center gewoon in het midden. Goede plaatsing van je speakers is een punt waar met weinig moeite en geld heel veel winst te behalen valt, neem dat maar aan van de forumleden hier.

Maar man man erg groot, erg erg erg tof  ;D Is het mogelijk om wat meer foto's van je projector in actie te posten. En ik vraag me al even af welke film het ook al weer is (met die BMW's) so please tell me, ik kom er niet op.

Gr
Eriks

Rob Eric Blank

Citaat van: nzweers op juli 24, 2006, 10:27:37Dat is inderdaad een probleem. Hij staat te ver naar links. Een oplossing waar zelf aan dacht was om hem rechts naast de tafelpoot te zetten en om hem 90 graden te kantelen. Maar ik denk dat dat misschien slecht is voor de speaker om hem op zijn zij te zetten. Weet iemand daar meer van?
Nou ik heb mijn center op zn kant en alle units 90 graden gedraaid. Mijn tweeter heeft een soort hoorn vorm die zorgt voor het afstraal gedrag van de hoge tonen. Ik had eerst de center gedraaid en dit klonk nogal dof en het draaien van alle units (3) heeft enorm veel verbetering gebracht. Dus je kunt een center zeker draaien, een merk als pied pieper die verkoopt gewoon 5 identieke speakers als surround set waarbij de grote vloerstaander komt te liggen als center. Heb je echt 5 dezelfde speakers.

Oja jouw center verdiend wel een betere stand, .......koop dan een goed biermerk. ;-)

Oja een ontzettend gaaf beeld heb jij, kom ik weer aan met mijn CRT 4:3. Ja ik heb er al veel klachten over gehoord.

Bionica

Citaat van: donaldk op juli 24, 2006, 23:09:04
Jij hebt niet op zijn minst een Clarity cube aan je pc-tje hangen;-).

Mijn vraag aan de TS is gewoon of hij de foto's in een normaal formaat op het forum kan plaatsen aangezien dat een hoop gescroll scheelt :)

donaldk

En als de beamer er aan hangt, dan past het nog niet;-).