Gezellig onderonsje bij HSN.

Started by Martin_M, July 23, 2006, 10:26:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Incognito

Quote from: FrenkB on July 23, 2006, 19:51:55
En inmiddels weer een half uur op het toilet de Chinees zit te verwerken  ;D

Gun mij es even de tijd om te typen anders ;)

FrankB

Quote from: Incognito on July 23, 2006, 20:10:57
Gun mij es even de tijd om te typen anders ;)

;D

Wat voor werk doe je eigenlijk, dat je zaterdagnacht en zondag nog gezellig door zit te werken omdat je met vakantie gaat?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Incognito

#27
Student, moet je nagaan, maar een beetje een slechte planning en veel dingen die op het zelfde moment samenkomen. In dit geval 30 sollicitatiebrieven en cv's waar ik dit keer heel veel werk in heb gestoken voor mijn afstudeerstage vastgoedkunde.

En dus het huis dat schoon moet zijn voor de oppas, helaas ben ik de afgelopen weken vrij druk geweest dus is het een beetje een puinzooi geworden, straks om 10 uur mijn koffer maar eens inpakken :P.

Maar ik zeur niet hoor  :P.

FrankB

Je hebt dus zelf lopen blunderen, en dan heb ik geen medelijden met je :P
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Zo te lezen was het een prima dagje, jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Incognito

Quote from: FrenkB on July 23, 2006, 20:20:30
Je hebt dus zelf lopen blunderen, en dan heb ik geen medelijden met je :P

Ik hou niet van medelijden :P, maar fijn dat je het me nog even verteld  ;)

Martin_M

Quote from: Ruben on July 23, 2006, 20:21:25
Zo te lezen was het een prima dagje, jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Was zeker weer een perfecte dag. De volgende keer beter joh :D.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

FrankB

Quote from: Ruben on July 23, 2006, 20:21:25
Zo te lezen was het een prima dagje, jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Hopelijk heb jij ook een perfect dagje gehad >:D ;D ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R


Berserker

Zo, ik check 1 dag niet het HT-forum, en meteen is er een compleet topic uitgeschreven over het "gezellige onderonsje bij HSN"!  :o

Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen. Ik vond het in elk geval erg leerzaam, en leuk. Dit was mijn eerste luistersessie/onderonsje/shootout, en hopelijk niet mijn laatste!  ;D Ik was zeer onder de indruk van de set van Jan, en ik denk dat hij voor de muziek die hij luistert echt iets moois heeft samengesteld. Ik merkte dat metal toch nog behoorlijk klonk op de set van Jan, maar deze set kwam pas echt tot zijn recht met de wat rustigere nummers. Natuurlijk heeft dit ook gedeeltelijk te maken met de slechte opnamekwaliteit van de meeste metal cd's.

Jammer dat ik wat eerder naar huis moest, maar ik heb er in elk geval van genoten.  8)

Groeten,

Tom
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Jean Sibelius

Quote from: Martin_M on July 23, 2006, 11:16:03
Zoals ik al vermeldde heeft Jan de lijst met gedraaide nummers bijgehouden. Die hebben jullie vast nog wel tegoed.

....

Martin
Hoi Martin,

Bedankt voor je samenvatting van deze dag!!! Ik heb er niets meer aan toe te voegen ;D

Inderdaad óók voor mij een erg leerzame dag ("je bent nooit te oud om te leren").
In ieder geval vanmiddag op pad voor 3 plankjes berken multiplex en dan weer eens kritisch luisteren
(ik heb zelf b.v. Patricia Barber óók liggen, dus dan kan ik mooi terugvallen op 1 van de referentie nummers van afgelopen zaterdag).

Als dat inderdaad brengt wat ik hoop (lees: een vergelijkbaar/beter effect als de feet-of-silence onder de Arcam), dan kan ik rustig verder met de interlinks onderling vergelijken en daarna nog verder met de kleden spelen. Zit dus ondertussen aan 3 knoppen tegelijkertijd te draaien, maar dat moet goed komen!

Eigenlijk raar dat ik al eerder het idee had om iets onder de Arcam te zetten, maar nooit gedaan heb :-[


Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Berserker on July 23, 2006, 21:09:37
Zo, ik check 1 dag niet het HT-forum, en meteen is er een compleet topic uitgeschreven over het "gezellige onderonsje bij HSN"!  :o

Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen. Ik vond het in elk geval erg leerzaam, en leuk. Dit was mijn eerste luistersessie/onderonsje/shootout, en hopelijk niet mijn laatste!  ;D Ik was zeer onder de indruk van de set van Jan, en ik denk dat hij voor de muziek die hij luistert echt iets moois heeft samengesteld. Ik merkte dat metal toch nog behoorlijk klonk op de set van Jan, maar deze set kwam pas echt tot zijn recht met de wat rustigere nummers. Natuurlijk heeft dit ook gedeeltelijk te maken met de slechte opnamekwaliteit van de meeste metal cd's.

Jammer dat ik wat eerder naar huis moest, maar ik heb er in elk geval van genoten.  8)

Groeten,

Tom
haha, inderdaad het kan hier hard gaan ;). Ben gistermiddag en avond óók niet meer on-line geweest, dus heb aardig bij moeten lezen...

Ik vond het leuk om de Tag hier een keer op mijn set te mogen horen. Hopelijk heb je een indruk gekregen van de onderlinge verschillen van de 2 pré's.

Veel succes met de volgende stappen naar de ideale set-up voor jouw muzieksmaak :)


Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Ruben on July 23, 2006, 20:21:25
Zo te lezen was het een prima dagje, jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Misschien komt er over een tijdje nog een tweede onderonsje. Als het goed is zijn dan de meest kritische punten aangepakt: akoestiek, interlinks, ondergrond en loopwerk(?) ;D

Ik zag dat jij jouw zaterdag óók prima hebt doorgebracht...
Als ik had moeten kiezen had ik exact hetzelfde gedaan ;)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Quote from: HSN on July 24, 2006, 06:19:45
In ieder geval vanmiddag op pad voor 3 plankjes berken multiplex en dan weer eens kritisch luisteren
(ik heb zelf b.v. Patricia Barber óók liggen, dus dan kan ik mooi terugvallen op 1 van de referentie nummers van afgelopen zaterdag).

Die berken multiplex plaatjes zijn nog niet zo goedkoop, dus schrik niet van de prijs ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: FrenkB on July 24, 2006, 08:06:58
Die berken multiplex plaatjes zijn nog niet zo goedkoop, dus schrik niet van de prijs ;)
Drie plankjes van circa 40 [cm] x 35 [cm]. Waar moet ik ongeveer aan denken?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Quote from: HSN on July 24, 2006, 08:09:14
Drie plankjes van circa 40 [cm] x 35 [cm]. Waar moet ik ongeveer aan denken?


Nee joh. Zo duur is het nu ook weer niet. Met 18mm dikte ongeveer 20-30€ de vierkante meter.

FrankB

Quote from: Ruben on July 24, 2006, 08:42:08
Nee joh. Zo duur is het nu ook weer niet. Met 18mm dikte ongeveer 20-30€ de vierkante meter.

Ik dacht dat Garmt voor z'n 4 plankjes zo'n 100 euro kwijt was  ???
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

OK, inderdaad niet goedkoop, maar als het doet wat ik denk c.q. hoop dat het doet een koopje :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Quote from: FrenkB on July 24, 2006, 08:53:00
Ik dacht dat Garmt voor z'n 4 plankjes zo'n 100 euro kwijt was  ???

Ik had voor 120€ hout voor mijn meubel. Of ik was ontzettend goedkoop uit dan, of garmt is afgezet ;)

Jenkins

Hier: http://www.af.nl/voorraad/plaat/
kun je veel mooi hout vinden!!!!

Als je het daarna met de juiste sapjes afwerkt kun je voor weinig geld een heel geschikt audiomeubel (laten) maken!  :)

Mijn rack is van Brazilian Pine (soort als sparrehout) gemaakt op 4 draadeinden. Een blijvertje!

FrankB

#45
Quote from: Ruben on July 24, 2006, 09:54:42
Ik had voor 120€ hout voor mijn meubel. Of ik was ontzettend goedkoop uit dan, of garmt is afgezet ;)

Ook berken multiplex? En Garmt heeft volgens mij 30mm berken multiplex en niet 18mm.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jenkins

Quote from: FrenkB on July 24, 2006, 11:24:14
Ook berken multiplex? En Garmt heeft volgens mij 30mm berken multiplex en niet 18mm.

Hoi FrenkB,

Klik hier: http://www.af.nl/voorraad/plaat/construktie/
en scroll even naar beneden.
Berken multiplex in alle diktes, al dan niet watervast verlijmd.

;)

hifiman

Ik heb een tijdje terug ook wat berken multiplex plankjes gekocht , was iets in de orde van 10 euro per plankje ofzo..

R

#48
Quote from: FrenkB on July 24, 2006, 11:24:14
Ook berken multiplex? En Garmt heeft volgens mij 30mm berken multiplex en niet 18mm.

Ja hoor. Dat was de opzet van het meubel. 2 keer 18 mm berken multiplex verlijmd.

Kijk anders even naar die prijzen op de site: http://www.af.nl/voorraad/plaat/construktie/

FrankB

Quote from: Jenkins on July 24, 2006, 11:25:58
Hoi FrenkB,

Klik hier: http://www.af.nl/voorraad/plaat/construktie/
en scroll even naar beneden.
Berken multiplex in alle diktes, al dan niet watervast verlijmd.

;)

64 euro voor 1 m2 30mm dus. Houthandel zal er wel wat opleggen waardoor je op ~80 euro per m2 uit zal komen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12