Wat te kopen als beginner?

Started by bart_g, July 22, 2006, 12:53:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bart_g

Hallo iedereen,

ik ben mijn brakke kabelsignaal meer dan zat en wil graag wat anders. Ik heb dat gedoe van de KPN al geprobeerd, maar daar werd ik niet veel vrolijker van. Ik zou dus graag een schotel willen gaan gebruiken met canal digitaal.

Voor mij zou op zich het basispakket met de philips receiver al goed zijn. Ik hoef geen exotische zenders o.i.d. te ontvangen. HDTV is ook niet belangrijk, omdat mijn panasonic plasma nog lang niet vervangen gaat worden.

Nu was ik echter benieuwd of ik niet beter iets meer uit kan geven aan een schotelontvanger en dan veel betere kwaliteit heb. Op zich zou het wel aardig zijn als ik op een ingebouwde harde schijf ook op kan nemen, maar dit is geen vereiste.

IVM de rest van de apparatuur zou het wel aardig zijn als de ontvanger in het zwart zou zijn.

Wat raden jullie mij aan?

frank2

Er zijn veel soorten satellietontvangers, de veiligste, degene die het altijd doen zonder gedoe om het zo maar te noemen zijn canal digital goiedgekeurde ontvangers, maar let op: er zijn zeeer weinig canal D goedgekeurde ontvangers welke meer dan 1000 zenders kunnen opslaan en geloof me voor de toekomst is dat echt een vereiste.  (lijkt veel maar allerlei feeds en uploads worden ook bij CD als zender opgeslagen)
als je dan ook nog later een extra sateliet wil ontvangen heb je een probleem.
Zelf heb ik nu een Canal D. goedgekeurde ontvanger die meerdere satellieten kan ontvangen en 4000 zenders kan opslaan. Deze ontvanger is de rebox 2250: www.rebox.nl
Verder zijn er nog common interface e.d. dreamontvangers enz.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bart_g

het is inderdaad erg belangrijk dat alles zonder gezeur werkt. Ik wil als alles geinstalleerd is gewoon kijken zonder problemen. Extra sattelieten en dergelijke hoeven van mij niet. Ik vind het basis pakket van canal digitaal prima. Daar zitten echt alle zenders in die ik wil zien.

Ik lees op verschillende plaatsen nogal wisselende verhalen over de beeldkwaliteit van de philips ontvanger. Is de beeldkwaliteit van die rebox wel gewoon goed?

frank2

De kwaliteit van de rebox wordt door satellietmagazine als goed omschreven, zie hun test op www.rebox.nl support. De grijswaarden van de rebox zijn minder dan de dream maar deze kan weer niet echt zwart goed weergeven (op mijn tv) Dus ja goede kwaliteit, maar je kunt ook nog veel extra instellingen zelf instellen. En ik gebruik het basispakket maar als je een extra lnb op de schotel zet kun je ook BBC 1 t/m4 en alle itv zenders ontvangen plus stuk of 8 muziekzenders en dat kost niets.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bart_g

Ik heb nog eens zitten zoeken op internet, en ik denk toch dat ik voor een pvr ga. Lijkt me gewoon wat handiger. Nou kwam ik op de inverto idl7000 met 80 gb hdd uit. Ik las veel goede berichten over deze ontvanger en ik vind hem er ook nog eens mooi uit zien. Daarnaast schijnt de importeur en de fabrikant goed bezig te zijn met software ontwikkelingen.

Nou kwam ik alleen op een site het bericht tegen dat de standaard canal digitaal CI module niet probleemloos werkte met deze ontvanger en dat je beter een andere (ik meen Aston) kunt nemen. Op andere sites wordt de inverto echter in een pakket met de canal digitaal ci module verkocht. Is dit nu wel of niet een veilige koop?

frank2

Dit is geen canal digitaal goedgekeurde ontvanger, je KUNT problemen krijgen want het apparaat wordt niet door CD ondersteund. Er zijn aston mudules te koop waar je een CD kaart in stopt en dan werkt alles, let op er zijn aston mudules te koop die verouderd zijn.
Onderstaand alle goedgekeurde canal digitaal producten:

Thomson TS4H 
 


Philips DSR 2210 / DSR 2211   


 

Strong SRT 6850     

 

Strong 6855     

 

Strong 6825     

 
Arion AF 9300PVR-Cd     
  l
Rebox RE-2250MG

   
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rob66

Inmiddels is de Inverto IDL7000 en de identieke Lemon 070 pvr een goedgekeurde ontvanger compleet met Mediahighway applicatie.
De Canal Digitaal ci module werkt niet echt goed in deze ontvangers. Overigens in geen een ontvanger werkt hij probleemloos maar traag en is zeer gevoelig voor warmte. Aan te raden is de Aston 1.07 dualcrypt ci module erbij aan te schaffen. De PIP funktie is dan ook meteen mogelijk.
Een pluspunt van deze ontvangers is dat ze voorzien zijn van een ventilatortje die de warme lucht, die voornamelijk veroorzaakt wordt door de hdd, wegzuigt.