North Star Design loopwerk en DAC

Started by Deleted member, July 22, 2006, 00:37:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member


SpeedyAndré

Mooi verhaal en heel herkenbaar, jammer dat die i2s interlink zo veel moet kosten, dat zou bij de ' oude' dac ook wel eens veel verschil kunnen maken  ^-^
De beschrijving van de gebruikte aders doet me aan een Monster Sigma 2000 denken ....

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Deleted member

Hee, nog een North Star eigenaar, ik dacht dat ik op dit forum de enige was!  8)

Dat stukje UTP/STP kabel is idd. wel heel erg duur! :o Zelf gebruik ik de DAC niet maar wellicht kun je een beetje gaan experimenteren, zelf een kabeltje maken bedoel ik!  :)

SpeedyAndré

Er zit al een stp kabeltje bij, misschien wordt het beter met dunnere aders, maar dan zou ik me ff in het i2s signaal moeten verdiepen :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

FrankB

Leuk enthousiast verhaal. Ik mis alleen referenties met andere spelers, dus het zegt me niet zoveel.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

#5
Quote from: FrenkB on July 22, 2006, 09:22:08
Leuk enthousiast verhaal. Ik mis alleen referenties met andere spelers, dus het zegt me niet zoveel.
ja, mee eens, maar dat gebeurt uberhaupt veels te weinig in de vakpers :'(; jammer want dat vergelijk zegt vaak veel meer dan zo'n vlammend verslag van tig pagina's.  Ook wil ik altijd mindere punten lezen, productie-apparaten zijn, mijn inziens, altijd een comprimis (...van budget&smaak, geen enkel stukje apparatuur is in alles even goed cq de beste).

ps sommige bladen vermelden de gebruikte apparatuur tijdens de luistertest geneens meer :-X

ps2: leuk verslag van Marco, kende hem al 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Deleted member

Klopt, wel heeft Marco recentelijk nog de Marantz SA-15 vM en de Philips DVP9000S vM gereviewed en volgens mij de Lyngdorf CD-1 gehoord.

Rob_H

#7
Dag Allemaal.

Leuk topic BTW.

Ik ben een naaste vriend van Marco en redacteur van audioforum.be.
Op dit moment ben ik zelf in bezit van een Philips DVP-9000S vM/vM.
In de afgelopen maanden heb ik veel geëxperimenteerd met broncomponenten.
Marco en ik hebben dus ook de North Star Design combinatie bij mijn thuis aan de tand gevoeld.
Het zijn magische toestellen die van North Star Design, zo harmonisch, zo vloeibaar.
Ik ben er in ieder geval verliefd op geworden.
Ook heeft de North Star Design combinatie mij attent gemaakt hoe belangrijk het broncomponent wel is.
Dus waarschijnlijk zal het T-192 loopwerk met de Extremo DAC binnenkort bij mij thuis staan.
Wel ga ik even passen met het White Gold I2S kabel.
Hoewel het de moeite is, maar ook toch wel prijzig.
DIY -experiment ofwel een latere upgrade is een optie.

Mvg. Rob




FrankB

Hi bwphile,

Ik krijg binnenkort ook de Northstar combi 192 loopwerk met extremo dac thuis, ook met de white gold interlink. Ik ben er wel benieuwd naar, maar verwacht toch ook wel wat minpuntjes. Die heeft iedere speler namelijk. En die mis ik een beetje in de recensie. Het zal ongetwijfeld een uitstekende speler zijn, maar een recensent met veel ervaring moet gewoon ook puntjes kunnen horen waar de speler zaken laat liggen, of die smaakgerelateerd zijn.

Maar goed, echt kritische reviews zijn schaars ;)

Gr,
Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rob_H

#9
Quote from: FrenkB on July 28, 2006, 07:03:02
Hi bwphile,

Ik krijg binnenkort ook de Northstar combi 192 loopwerk met extremo dac thuis, ook met de white gold interlink. Ik ben er wel benieuwd naar, maar verwacht toch ook wel wat minpuntjes. Die heeft iedere speler namelijk. En die mis ik een beetje in de recensie. Het zal ongetwijfeld een uitstekende speler zijn, maar een recensent met veel ervaring moet gewoon ook puntjes kunnen horen waar de speler zaken laat liggen, of die smaakgerelateerd zijn.

Maar goed, echt kritische reviews zijn schaars ;)

Gr,
Frank

Hey, Frank.

Je zal er in iedergeval veel plezier mee beleven.
In de tijd dat de combinatie bij mijn thuis heeft gestaan heb ik niet echt gehoormatige minpuntjes ontdekt.
Misschien kan de speler wat afgerond klinken, maar de timbres en de timings zijn oh zo perfect. (smaak)

Als je toch nadelen wil  :):

- De afstandsbediening is een lachertje.
- Er zijn geen netsnoeren bijgeleverd.
- En de apparaten zou het niet graag hebben om geregeld af en aangeschakeld te worden.

Mvg. Rob


FrankB

Ik ben heel benieuwd hoe de combinatie zich verhoudt tot de Resolution Audio Opus 21 (waar ik echt helemaal verliefd op ben). Want dat is de voorname (enige :D) concurrent.

De nadelen die je noemt zijn niet zo relevant denk ik, want netsnoeren koop ik toch zelf, uit gaat de apparatuur nooit de afstandsbediening moet vooral functioneel zijn (uit alle hoeken en standen werken).

Ik ben benieuwd!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Deleted member

Quote from: FrenkB on July 28, 2006, 14:46:12
Ik ben heel benieuwd hoe de combinatie zich verhoudt tot de Resolution Audio Opus 21 (waar ik echt helemaal verliefd op ben). Want dat is de voorname (enige :D) concurrent.

Dat ding met die DVD rom drive?  :o ;)

Ik ben ook benieuwd naar je review Frank!

FrankB

Quote from: Antoine on July 28, 2006, 14:49:52
Dat ding met die DVD rom drive?  :o ;)

;D

Quote from: Antoine on July 28, 2006, 14:49:52
Ik ben ook benieuwd naar je review Frank!

Je leest het tzt wel :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rob_H

Quote from: FrenkB on July 28, 2006, 15:15:18
;D

Je leest het tzt wel :)

Ik ben er ook wel benieuwd naar, bij 6Moons spreken ze er toch met lof over.

Mvg. Rob

FrankB

Quote from: bwphile on July 29, 2006, 12:24:25
Ik ben er ook wel benieuwd naar, bij 6Moons spreken ze er toch met lof over.

Mvg. Rob

6moons reviews neem ik altijd met een flinke zak zout. Maar wel aardig om te lezen.

Komende week zal ik wel horen wanneer de set klaarstaat voor me :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Deleted member

Quote from: SpeedyAndré on July 22, 2006, 01:30:22
Er zit al een stp kabeltje bij, misschien wordt het beter met dunnere aders, maar dan zou ik me ff in het i2s signaal moeten verdiepen :)

André  8)

Een alternatief:  :)

http://www.revelationaudiolabs.com/cables-digital/index.htm#CAT5-RJ45-i2s

SpeedyAndré

Ziet er leuk uit, grappig (of juist niet  :-X) dat hij composite video kabels zegt en niet component :)
$369 voor 0,5m zilver met een mooi kousje erbij vind ik nog steeds duur  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

advr


leuk allemaal, maar binnekort maar eens bij Frank gaan luisteren als ook de Opus er is. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


FrankB

Eind augustus is het zover, dan komt de NS combi op bezoek  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

Gewoon de gok vast nemen en bovenstaand loopwerk vast aanschaffen, voor dit geld echt een no-brainer!  :)

blue-eyes

#23
u s e d   p r o d u c t s :   

   
  Northstar M192 CD-transport
€1000   
   
CD-transport based on the CDPRO2 mechanism. Used briefly for evaluation only, like new, black version, no trade-ins.   


Bij Audio Cube te koop (Linkje)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Antoine on August 15, 2006, 22:07:29
Gewoon de gok vast nemen en bovenstaand loopwerk vast aanschaffen, voor dit geld echt een no-brainer!  :)

No-brainers bestaan niet in audioland. Wel spijt-aankopen.  ;D

Altijd eerst zelf luisteren dus. Je hebt altijd te maken met de component Smaak en de component Matchen (met de rest)... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.