Azureus: Verschillende problemen

Started by -Freek-, July 21, 2006, 09:07:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Dit staat er bij azureus onderaan het scherm:



Met de muis op 'firewalled':


Met de muis op 'DHT firewalled':


Ik kreeg het probleem nadat ik een netwerkverbinding had gemaakt met een andere computer (in dezelfde ruimte via een internetsnoer en niet via de router).
Hoe verhelp ik dit probleem/deze problemen?

Biite

Geef eens een 'tekening' van je netwerk. Hoe zit wat aangesloten en met welke adressen? Werkt Azureus op de 'andere' pc wel?

Martien
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

-Freek-

Het was gewoon een tijdelijk netwerk (heeft 30 minuten geduurd ;)).

Ik heb het 'netwerk' gewoon gemaakt door de stekker v/h internet uit de ene computer te halen (de andere had geen internet) en vervolgens met zo'n zelfde snoer de 2 computers verbonden (er zat geen internet tussen, gewoon rechtstreeks op elkaar aangesloten).

Raphie

Quote from: JKI on July 21, 2006, 13:23:17
Het was gewoon een tijdelijk netwerk (heeft 30 minuten geduurd ;)).

Ik heb het 'netwerk' gewoon gemaakt door de stekker v/h internet uit de ene computer te halen (de andere had geen internet) en vervolgens met zo'n zelfde snoer de 2 computers verbonden (er zat geen internet tussen, gewoon rechtstreeks op elkaar aangesloten).

Fantastisch als je niet gehinderd wordt door enige (IT) kennis  ;D ;D
JBL PRX Power!

Biite

Quote from: JKI on July 21, 2006, 13:23:17
Het was gewoon een tijdelijk netwerk (heeft 30 minuten geduurd ;)).

Ik heb het 'netwerk' gewoon gemaakt door de stekker v/h internet uit de ene computer te halen (de andere had geen internet) en vervolgens met zo'n zelfde snoer de 2 computers verbonden (er zat geen internet tussen, gewoon rechtstreeks op elkaar aangesloten).

Euh, nu ben je me helemaal kwijt. Hoe ziet het er nou uit?
Zo (gok ik uit je eerste bericht) :

internet
----------->router<-------->PC<------->PC (met azureus)

of zo (gok ik uit je tweede bericht) :

internet
----------->router               PC<------->PC (met azureus)

Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

-Freek-


-Freek-

#6
Dit krijg ik trouwens als ik azureus opstart:




Biite

De tweede situatie houd dus in:

* router verbonden met internet
* pc's met elkaar verbonden

Kortom, er is geen verbinding tussen internet/router en één van de pc's. De pc's kunnen wel met elkaar praten, zoals je vertelde.

Dan is het logisch dat azureus roept dat hij 'firewalled' is, hij heeft nl. geen verbinding naar buiten.

Je 'netwerk' zou dus moeten worden:



internet
---------->router<------->PC
                   |
                   |
                   +---------->PC (met azureus)

beide moeten dus op de router, anders kunnen je pc's niet naar internet

Martien
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

versluis

Quote from: JKI on July 21, 2006, 09:07:57
Dit staat er bij azureus onderaan het scherm:



Met de muis op 'firewalled':


Met de muis op 'DHT firewalled':


Ik kreeg het probleem nadat ik een netwerkverbinding had gemaakt met een andere computer (in dezelfde ruimte via een internetsnoer en niet via de router).
Hoe verhelp ik dit probleem/deze problemen?


Er zijn wel betere manieren om te downloaden als je het forum er op na leest dan vind je het vanzelf. Naar mijn mening zijn dit soort downloadengines very highly risky.   O0

Biite

Constructief antwoord  :(

Voegt er veel toe aan de discussie .... (NOT)
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

-Freek-

#10
Quote from: Biite on July 24, 2006, 18:20:45
De tweede situatie houd dus in:

* router verbonden met internet
* pc's met elkaar verbonden

Kortom, er is geen verbinding tussen internet/router en één van de pc's. De pc's kunnen wel met elkaar praten, zoals je vertelde.

Dan is het logisch dat azureus roept dat hij 'firewalled' is, hij heeft nl. geen verbinding naar buiten.

Je 'netwerk' zou dus moeten worden:


internet
---------->router<------->PC
                   |
                   |
                   +---------->PC (met azureus)

beide moeten dus op de router, anders kunnen je pc's niet naar internet

Martien

Dat 'netwerk' was tijdelijk, die tweede computer is weg en die computer waar ik problemen mee heb staat gewoon rechtstreeks op de router aangesloten.

Biite

*grijns*

nu komen we ergens :).

dus je PC heeft nu verbinding met internet. Azureus wil altijd erg graag een aantal poorten op je router open zien staan om helemaal goed te werken. Je router blokkeert waarschijnlijk het verkeer van Azureus op bepaalde poorten.
In je router moet dan poort 6881 open zetten naar je pc, als er ergens in je router een optie 'port forwarding' zit, dan moet je die gebruiken.
Poort 6881 moet namelijk van internet naar jouw PC open staan om Azureus goed te laten werken.

Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

marcelvandekamp

Quote from: Biite on August  6, 2006, 10:47:33
*grijns*

nu komen we ergens :).

dus je PC heeft nu verbinding met internet. Azureus wil altijd erg graag een aantal poorten op je router open zien staan om helemaal goed te werken. Je router blokkeert waarschijnlijk het verkeer van Azureus op bepaalde poorten.
In je router moet dan poort 6881 open zetten naar je pc, als er ergens in je router een optie 'port forwarding' zit, dan moet je die gebruiken.
Poort 6881 moet namelijk van internet naar jouw PC open staan om Azureus goed te laten werken.



Zou die poort niet gebruiken aangezien die al geblokt worden door groot aantal ISP's. Zou een poort ergens in de 10000+ range gebruiken. (die poort dan wel forwarden in je router uiteraard). Via de test functie in azereus zie je vanzelf wel of het werkt.
met vriendelijke groet,

marcel