Reign of fire (r1)

Started by J.A.F._Doorhof, December 15, 2002, 23:54:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
1 (16.7%)
7
2 (33.3%)
8
3 (50%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Total Members Voted: 6

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Als er bij een boring per ongeluk een holle ruimte wordt aangeboord breekt de hel los, binnen in zat namelijk een draak, en deze komt weer tot leven door het open breken van zijn hol.

Binnen de korst mogelijke tijd zijn er duizende draken en langzaam aan vergaat de aarde tot een uitgebrande korst met een paar overlevenden.

Mening
Een prachtig gegeven voor een goede SF film.
Maar ergens gaat het fout.
Niet dat de decors niet mooi zijn, of dat het verhaal verkeerd in elkaar zit, of dat de dragen niet mooi zijn. Allemaal in tegendeel. Maar op de één of andere manier ontsteeg de film niet het niveau van een gemiddelde goede SF film (zeker geen slechte).

Beeld en geluid
Het geluid van Reign op fire is in orde, mooie surround weergaves bij overvliegende draken en goed verstaanbare dialogen en heldere geluidseffecten maken het luisteren een lust voor de oren.

De beeldkwaliteit is net boven gemiddeld. De donkere scenes houden goed de detailiring vast, maar de transfer kan niet echt overtuigen, hoewel sommige scenes om te zoenen zijn.

Overall
Dit is wel mijn genre en ik heb me ook geen moment verveeld, maar of we binnenkort de film nog een keer gaan kijken lijkt me uitgesloten.
Mischien over een tijdje weer eens.....

Een goed idee, maar matig uitgewerkt. Mischien hadden we iets meer van de draken moeten zien ?

Overall een 6.5/10.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"