DVB probleem ?

Started by J.A.F._Doorhof, December 15, 2002, 23:15:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Wordt hier een beetje gestoord van.

Ik ben zeer tevreden met de opname mogelijkheden van de DVB kaarten maar als ik fullscreen draai zie ik een behoorlijke hoeveelheid combing fouten (zwarte lijntjes).

Omzetten naar MPEG-2 en dan WinDVD gebruiken is een optie, ware het niet dat de streams vaak boven de limiet uitkomen en daar krijgt WinDVD tearing artifacts van.

Is iemand er al eens ingedoken of er aparte PVA viewers zijn die wel een goede decoding doen voor PAL, ik heb het idee dat de software zelf een vorm van WEAVE gebruikt, de BOB versie gaat hier helemaal fout onder XP.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Alexander Vroom

Mijn advies is om eens te kijken op www.hauppauge.tv/hcwforum. Daar staat een soortgelijke vraag. Er zou zomaar een antwoord kunnen verschijnen tegen het einde van dinsdag  ;)

mvgr

Alexander VRoom

pietnoeck

Frank,
Heb je progDVB reeds geprobeerd ?
Naast andere leuke (illegale?)plugins kan je bij de opname ook kiezen tussen pva en mpg 2.
De beeldkwaliteit valt trouwens mee van dit programma.
Ze gebruiken de Elecard filters en normaal kan je ook intervideo en sonicplayer filters selecteren, maar deze heb ik nog niet aan het werk gekregen.
Opgenomen files zijn met Windvd normaal af te spelen.

Wat is trouwens jou ervaring met de beeldkwaliteit van DVB-kaarten?
zelfs met de Elecard filter is het beeld nog niet op hetzelfde nivo als een Humax via svhs naar de H3D en zo naar een BG 808s.
Ligt dit aan de ontvanger op de kaart of enkel en alleen aan de gebruikte filters ?

J.A.F._Doorhof

ProgDVB nog niet geprobeerd, wel Extreme DVB en WinDVB-s maar allemaal hetzelfde probleem.

De H3D is inderdaad een totaal ander "beest" maar dat komt door de Faroudja DCDi chipset. Probeer maar eens je DVB kaart door te routen via de H3D, alleen werkt het jammer genoeg niet voor opgenomen materiaal (te hoge PCI load).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Hoe kan ik de dvb kaart door de H3D kaart trekken ?
Of bedoel via Dscaler ? Ik dacht dat deze de Hauppage tuner niet ondersteunde ?
Zou natuurlijk leuk zijn

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je gaat vanuit de uitgang van de DVB kaart direct de ingang van de H3D in, je loopt dan wel een frame vertraging op, maar je kunt wel even kijken hoe je dat vindt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Een DVBprogramma en H3D kunnen toch niet samen werken?
Want ze gebruiken dezelfde filters niet?
Ik krijg ze niet samen gestart Frank.

J.A.F._Doorhof

Eerst de H3D starten en de input selecteren dan de DVB software.
De H3D software dan even in window aktief laten staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Lukt inderdaad.
Beeld op de H3D loopt echter serieus voor op de DVB.
Vandaar stevig lipsync en niet te bekijken.
Beeldkwaliteit wel beter, vooral bij bewegingen.

Frank , moest ik jou zijn dan keek ik toch eens naar progDVB.
Op het supportforum is er zelfs sprake van een xgr graph met sonic mpg decoding, ffdshow deinterlacing/scaling en intervideo audio die zou werken met progdvb.
Lijkt mij de hemel wel.
en opnemen in mpg2 kan waarbij afspelen met windvd geen problemen geeft.

Als je wil mail ik je de URL's wel even.
Of posten als het niet te heet is na de reactie die je kreeg op het Hauppage forum.

J.A.F._Doorhof

 ;D
Ik krijg morgen de DEC3000s die zal ik eens gaan testen, dat is een externe unit die ik zo de H3D in kan sturen, als het goed is heb ik dan GEEN lipsync issues meer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Maar daar kan je geen plugins meer inzetten.
Ben je beperkt tot het Nederlandse canal+ pakket en hier in Belgie tot niets want legaal kan je er geen enkel abbonement afsluiten.

J.A.F._Doorhof

 ;D
Toch wel.
Het gebruikt dezelfde software als de DVB kaart, meer is me nog niet echt duidelijk, maar je CAM kun je gewoon overzetten er zit een CAM slot in.

De andere kanalen kijk ik nooit, hoewel het wel leuk is natuurlijk.
Maar ik heb liever dat ik alles via de H3D kan sturen dan een paar kanalen gratis.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"