My So-Called Life - complete serie

Started by FrankL, December 15, 2002, 23:05:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankL

Dit weekend heb ik een flink stuk van My So-Called Life gekeken.
De serie waar Claire Danes en Jared Leto mee zijn doorgebroken.

De serie gaat over de opgroeiende Angela (Claire), 15 jaar oud. De problemen op die leeftijd worden zeer goed naar voren gebracht. Het is een erg goed geschreven serie, en goed geacteerd. Gelijktijdig wordt ook het leven van haar ouders belicht. Een vrij unieke serie dus, die zich volgens mij zowel richt op jongeren als op ouderen.

De DVD's zijn door een uitgebreide fan-actie tot stand gekomen. Een tijd geleden is ooit disc 1 uitgebracht, met de eerste 3 afleveringen. Die verkocht erg slecht. De marketing-genieen dachten toen niet: we moeten geen tv-seizoenen in losse DVDs uitbrengen, maar dachten in al hun wijsheid dat er dus geen belangstelling voor de serie was  ::)
Totdat de fans er zich uiteindelijk mee gingen bemoeien  :)
Een erg interessant artikel hierover is te vinden op:
http://www.thedigitalbits.com/articles/interviews/rosenfeldinterview.html
QuoteThe funny thing is that the VHS was still scanning about 35-40 units per week. The DVD was hardly scanning any at all. And if you looked at eBay, you saw all kinds of bootlegs, crappy VHS copies that looked like they were recorded on used cocktail napkins, selling for hundreds of dollars! The 4 episode VHS sets would routinely fetch $100-$200.

IMDB:
http://us.imdb.com/Title?0108872

QuoteMy So-Called Life is one of those instant classics. A brilliant show, it just came along at the wrong time and was subsequently canned after one season. But that only adds to it's legend and in a small way makes the series even more enjoyable now on DVD. The writing never got a chance to waiver. There was never really a bad episode. The cast never had to grow up and face "the college years" or even prom. Instead we are left with this one season, this one year of high school, with a brilliant group of characters who are locked forever in youth.

The shows are great. Claire Danes took the Golden Globe and was nominated for an Emmy. And when you compare this one series with two High School dramas it was sandwiched between; the richy richy farce of the early 90s' Beverly Hills 90210 and the glossy junk of the late 90s' Dawson Creek, you see how true, poignant and amazing these 19 hours My So Called Life truly are.

This was a real classic. That it was canceled so quickly only proves Networks know NOTHING about quality.

Beeld- en geluidskwaliteit kan ik nog niet echt over oordelen, want ik kijk momenteel op een oud tv-tje, en daar ziet het er zeer redelijk uit. Maar koop dit maar gewoon, de serie is fantastisch.
(Voor zover ik weet is ie alleen in de US te koop, ik heb er $55 voor betaald met verzenden meegerekend)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Johan Van Gompel

Quote from: FrankL on December 15, 2002, 23:05:52
Beeld- en geluidskwaliteit kan ik nog niet echt over oordelen, want ik kijk momenteel op een oud tv-tje, en daar ziet het er zeer redelijk uit. Maar koop dit maar gewoon, de serie is fantastisch.
(Voor zover ik weet is ie alleen in de US te koop, ik heb er $55 voor betaald met verzenden meegerekend)

De Collector's Edition kost $115 + $18 verzendingskosten naar Belgie of Nederland:

www.anotheruniverse.com/mscldvd/

Waar heb jij de hele reeks voor $55 kunnen kopen?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

FrankL

Als je die link hierboven leest, zul je merken dat Another Universe de distributie gigantisch verknoeid hebben. Daar niet kopen dus.

Ik heb het gekocht bij Deep Discount. Een vriend van mij heeft daar echter wel wat problemen gehad, dus ik kan ze niet echt zonder reserve aanbevelen.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95