Afstellen LG 42PC1RR

Started by Jerio, July 19, 2006, 13:46:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jerio

Hallo,

Ik heb mij deze plasma onlangs aangekocht en nu had ik een vraag over de instellingen. Aangezien ik overschakel van een klasieke televisie vind ik het beeld zo al prachtig. Maar nu is mij verteld dat ik de kleuren, licht enzo beter kan aanpassen om inbranden te voorkomen.
Dit zou minder snel voorkomen als ik de instellingen niet default laat.
Kan ik ergens een test programma downloaden en op een dvd branden ofzo ?
Ik heb hier al veel gelezen over laten calibreren maar aangezien ik in Belgie woon en de expert hier uit Nederland, lijkt me dit niet direkt haalbaar.
En ook de kost schrikt mij toch wel een beetje af aangezien ik ook niet echt top materiaal staan heb hoor.
Simpel dvd spelertje van philips, van nog geen 200 euro en een xbox 360. Geen surround enzo.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

J.

HTR

wat mij verteld is: alle digitale hulpjes uit, contrast half, scherpte uit
en dat idd die 200+ uur

Roksan

Contrast en helderheid rond de 50
Kleuren rond de 20
Scherpte rond de 20 - 25
XD enigine uitzetten, maakt alleen het beeld beroerder

Ik zal vanavond even kijken hoe ik mijn instellingen heb staan.

Let wel op dat je dat voor iedere bron apart moet instellen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HTR

top! ja ik ken deze plasma niet natuurlijk, dacht dat t iets algemener was..

Roksan

#4
Contrast tussen de 52 en 58
Helderheid tussen de 50 en 52
Kleur op 25
Scherpte op 23
Tint op 0
CSM op normaal
XD op handmatig
XD contrast uit
XD kleur aan
XD NR op hoog
MPEG NR op 1
Bioscoop op uit

De instellingen moet je dus per ingang instellen en er kan wat variatie per ingang zijn waar je voorkeur naar uitgaat.

Ik weet niet of de LG snel inbrand, wel valt mij op dat je het menu best nog wel lang ziet staan bij een volledige zwarte achtergrond. Idem met het beruchte SBS6 logo. Ik zet regelmatig het beeld op invert en volledige wit. Ik hoop dat daarmee het inbranden wordt voorkomen.

Veel succes met het instellen!!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Jerio


Bedankt voor de snelle reacties, nu heb ik toch al een mooie richtlijn. Zodra ik wat meer ervaring heb zullen er wel nog meer specifiekere vragen komen  :) .