Enigma

Started by DeeCruise, July 18, 2006, 01:57:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DeeCruise

Misschien verre van de smaak van de meeste mensen, maar ik heb mijn handen kunnen leggen op de 3e dvd van Enigma...



ENIGMA MCMXC D

Wat me opviel was dat het een relatief oude dvd was (2003) met verdomd weinig opties, maar wel een dts instelling erop had staan..Dus ja, je duwt het dvdtje erin, selecteert de dts optie, en hoopt er maar het beste van...

Wat een verassing! Nu was ik niet onbekend met deze muziek, maar het geluid is echt briljant! Heerlijk rustgevende muziek die zuiver uit alle 5 speakers klinkt, en de subwoofer krijgt t ook flink te verduren..Het maakt het helemaal af, de zuivere bastonen die echt goed gedoseerd bij de muziek passen. Dit wordt dan ook nog eens afgewerkt met behoorlijk spiritueel aangelegde videoclips, waarin mooie vrouwen, en de natuur een hoofdrol spelen..

Voor iedereen die op zoek is naar een lekker achtergrond dvdtje, nodig aan ontspanning toe is, of eventueel punten wil (of moet) scoren bij het vrouwtje; een ABSOLUTE aanrader!!!!
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

DeeCruise

Haha, zoals ik al dacht...Duidelijk niet de muzieksmaak van de gemiddelde luisteraar...
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

supermuis

Quote from: DeeCruise on July 18, 2006, 20:14:01
Haha, zoals ik al dacht...Duidelijk niet de muzieksmaak van de gemiddelde luisteraar...

die hebben geen smaak ;D

kippekop

Quote from: DeeCruise on July 18, 2006, 20:14:01
Haha, zoals ik al dacht...Duidelijk niet de muzieksmaak van de gemiddelde luisteraar...

Echt een geweldige cd dit, één van hun beste zelfs. Zelfs mijn vriendin vindt deze muziek super.. en dat zegt veel! Waar en voor hoeveel heb je hem gekocht eigenlijk??
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Moony

Zeker zeer relaxte muziek voor af en toe.
Dvd ken ik niet maar ik heb bij (deze) muziek meestal niet zo'n behoefte aan videoclips.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Martin_M

Ik heb ook alle CD's van ze hoor (tussen m'n metal verzameling  >:D).

Ik wist wel het bestaan van de dvd's maar wist eigenlijk wat de meerwaarde zou zijn. Nu ik dit zo lees zal ik Ebay eens in de gaten houden ;).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

DeeCruise

@ Kippekop...Geen flauw idee. Hij is niet van mij nl. Heb em bij mijn vriendin weggekaapt, maar ik ga morgen eens informeren...

@ Martin_M: Het is gewoon mooi om de muziek op dts te luisteren (en dus optimaal AL je speakers te gebruiken) en de daarbijhorende beelden te kunnen bekijken. Het zijn echt super mooie videoclips om naar te kijken, zeer rustgevend!
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Tube-freak

Enigma Rulez.   Ik heb alle cd's ervan (9 albums geloof ik). Een vriendin van mij noemt het ne*k muziek hahaha ;D ;D ;D

Als je Enigma mooi vind dan hou je misschien ook van Era (ook op SACD)  en Masters of Chant.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

kippekop

Quote from: Tube-freak on July 23, 2006, 19:45:07
Enigma Rulez.   Ik heb alle cd's ervan (9 albums geloof ik). Een vriendin van mij noemt het ne*k muziek hahaha ;D ;D ;D

Als je Enigma mooi vind dan hou je misschien ook van Era (ook op SACD)  en Masters of Chant.



Het is ook echt dat soort muziek, dat vinden vrijwel alle vrouwen, niet gelogen!! :)

Conjure one, delerium, deep forest, digital moodz zijn nog wat van die cd's...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

peterrr

OK. maar enigma is eigenlijk de oer dj/producer  ;)

blijf geil ehh. goed
groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

ijsje

waar is die nog ergens te vinden ?
zal vast en zeker wel niet in de eurobak vd free record shop liggen  ;D

DeeCruise

Ik ben meer aan t zoeken naar de dvd's ervan...En bij de free record shop kun je die gewoon bestellen...
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Tube-freak

#12
Ik heb wel eens heel kort een reportage gezien over enigma.  Dat schijnt dus gewoon een een of andere vent te zijn van een jaar of 50 die gewoon een beetje op ze zolderkamertje die enigma muziek maakt.



Zijn vrouw werkt er ook aan mee ie kan wel aardig zingen schijnbaar.
Zoek maar op Michael Cretu op google an vind je vanzelf genoeg info.


Groeten
Marc
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

DeeCruise

Quote from: Tube-freak on July 27, 2006, 18:51:33
Ik heb wel eens heel kort een reportage gezien over enigma.  Dat schijnt dus gewoon een een of andere vent te zijn van een jaar of 50 die gewoon een beetje op ze zolderkamertje die enigma muziek maakt.



Zijn vrouw werkt er ook aan mee ie kan wel aardig zingen schijnbaar.
Zoek maar op Michael Cretu op google an vind je vanzelf genoeg info.


Groeten
Marc

Klopt, staat ook een interview van een half uur op de dvd...
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

whv

Heb inmiddels de DVD besteld. Komt over een aantal dagen binnen.
Ben erg benieuwd.
Heb al jaren de maxi single cd van het nummer Sadeness. Blijf geweldig !!

Wim

Edtbonep

Ik heb ook alle CD's van Enigma.
Prima muziek.
Misschien nu de DVD's nog????
Wat krijg je eigenlijk aan beelden voorgeschoteld?
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

Martin_M

#16
Ik heb de DVD ook besteld.
Ben benieuwd of het ook een meerwaarde heeft boven de CD in DPLII te draaien en met m'n ogen dicht zelf beelden erbij te verzinnen ;D.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Tube-freak

Kan jullie adviseren om een reserve kopie te hebben in je slaapkamer.  >:D
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Edtbonep

Quote from: Tube-freak on July 23, 2006, 19:45:07
Als je Enigma mooi vind dan hou je misschien ook van Era (ook op SACD)  en Masters of Chant.





Even wat muziek hiervan beluisterd, maar vind het toch een stuk minder dan Enigma.....
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

Tube-freak

Ja maar vergeleken bij Enigma klinkt alles minder.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

DeeCruise


Echt leuk om te lezen dat er meer liefhebbers van deze muziek zijn op dit forum. Dacht al dat ik de enige was  ;D Nog leuker om te lezen dat er ook mensen zijn die de dvd besteld hebben, hoe bevalt de dvd jullie?

@ Edtbonep: De beelden zijn relatief simpel...Het zijn vooral spirituele indrukken die ze achterlaten. Denk aan veel natuurbeelden (gletsjers, zee, dieren, canyons), het hele keltische gebeuren (ridders, beelden van middeleeuwse levensstijl) en mooie vrouwen...Deze zijn allemaal afgestemd op het nummer. Zo zie je bij principles of lust behoorlijk "geladen" vrouwvolk, en bij sadeness zie je dan weer beelden van monniken en kloosterdelen (de originele videoclip dus)..Alles wordt afgewerkt me vloeiende overgangsbeelden en de bijbehorende geluiden zodra je overgaat naar t volgende nummer...


pfff, hoop dat t een beetje duidelijk is?
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Edtbonep

#21
Thnx DeeCruise.... ;)
Dus geen beelden van Michael Cretu of van zijn vrouw, de Duitse zangeres Sandra.

Behoorlijk "geladen" vrouwvolk,,,,, ik neem aan dat je dit bedoelt? ::)
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

advr



heb ook alle cd's van Enigma ;D

en ook een DVD, de eerste, gewoon 2 kanaals stereo maar wel met de mooie clips erop ;D

de muziek vind ik heerlijk. dus er zijn wel degelijk mensen met smaak te vinden op het forum ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DeeCruise

Quote from: Edtbonep on August  9, 2006, 14:58:44
Thnx DeeCruise.... ;)
Dus geen beelden van Michael Cretu of van zijn vrouw, de Duitse zangeres Sandra.

Behoorlijk "geladen" vrouwvolk,,,,, ik neem aan dat je dit bedoelt? ::)


Dat is er een van de 3 ja....


;D :o ;D
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Martin_M

#24
Vandaag ook de DVD binnengekregen (via Ebay gescored ;D).

De DTS track klinkt erg lekker. Mooi gebruik van de extra kanalen in vergelijking met de CD (en de PCM track naar ik verwacht). De monikken lopen waarempel gewoon in de kamer rond ;D.
De beelden hebben idd een meerwaarde. Erg fraai. Ik heb ze nu alleen nog maar even op een 7" schermpje bekeken, zal later de projector er wel even bij aandoen.

[edit]
En inmiddels een stukje met de projector gekeken.
Jammer dat het soms duidelijk videomateriaal is met af en toe wel erge edge enhancement :-\. Maar verder erg mooi qua opzet.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)