X-boX Resolutie

Started by shit_happens1, December 15, 2002, 15:19:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shit_happens1

hoi,

Weet iemand wat de resolutie is die de x-box gerbruikt?
Dit ivm met aansluiten op barco.
Hij zit nu aangesloten via composiet (andere kabel is in bestelling) aan mijn h3d. Beeld is al mooi als ik een dubbele dvd res neem, bv 1440 960 60. Maar het kan misschien altijd mooier :)

Groet,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Hi,

Voor de X-box kun je het beste een Transcoder kopen van Key Digital (of ander merk) en een HiDef Kabel.

Je hebt dan minimaal 480P maar kan tot 1080i, en natuurlijk DD geluid.

Ik heb de Hidef kabel al binnen, en het werkt op een gechipte NL X-box, als de keydigital's binnen zijn laat ik mijn ervaringen daar wel mee horen.

Met de H3D gebruik ik 1440x1152 voor PAL games, en 1440x960 voor eventueel NTSC.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Hoi Frank,

Kun je daar iets meer over vertellen, want dat klinkt interessant :)
heb je het over de volgende transcoder? KD-VTCA2 van key digital, want dit is een vga->component transcoder, zoja hoe wil je dit aansluiten?

En wat bedoel je precies met hidef kabel? gewoon een "goeie vga kabel ofzo?

En werkt het ook op niet gechipte x-boxen, ben namelijk beetje bang dat als ik mijn x-box chip dat ik niet meer met x-box live mee kan doen, wat ik in maart zeker van plan ben om te gaan doen.

Thx,

grtjs,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Hi,

Een hi-def kabel is een US kabel die van jouw X-box een progressive scan X-box maakt, de games kunnen 480P,720P of 1080i ondersteunen.

Uit je X-box komt dan een progressive signaal, veel projectoren kunnen daar niet mee overweg (geen Y,Pr,Pb ingang voor progressive) en vandaar de transcoder van Key Digital die van Y,Pr,Pb RGBHV maakt.

Je zou een hi-def kabel kunnen bestellen via DVD-Boxoffice.com of even met je box langskomen en het hier proberen.

MvrGr.
Frank

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Top,

Ik snap em, is het beeld beter dan met de h3d. Neem aan van wel.
Splintercell bv ondersteunt 480p, lijkt me erg mooi worden met die high def oplossing. Transcoder is ongeveer 200$ right? Of heb jij andere prijzen gezien ..?

Bedankt voor de info weer, :-)

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Onder te koop hebben we een powerbuy.

Maar luister je dan wel naar DD geluid ?
Of gebruik je nog de standaard kabel, als je DD eenmaal gehoord hebt van de X-box dan smelt je weg.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Hehehhe,

Nee ik luister nu proligic 2. Moet wel zeggen dat mijn avc a1sr daar wel al wat moois van maakt, maar ik heb alleen de standaard kabel erbij, andere kabels waren niet op voorraad, dus ben erg benieuwd naar het geluid via toslink.

Wat vind je van de games die er bij zitten? Sega 2002 vind ik persoonlijk erg verslavend, die andere heb ik nog niet gedaan, jetset radio, is wat minder interessant volgens mij. Ik heb dus ook splintercell erbij, briljant spel is dat, krijg volgende week Halo, ben ik ook erg benieuwd naar. Al met al ben ik erg tevreden met mijn nieuwe X-box. Het grote scherm helpt daar behoorlijk bij :). Hoe heb jij hem op het moment aangesloten? ook via de h3d ?

groetjes,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Op dit moment via de H3D, maar ik wacht op de transcoder voor gaming.

DPL-II, oh man wat staat je een verassing te wachten als je de realtime DD hoort van de X-box ;D :o 8).

Splintercel moet ik nog hebben.

Echte toppers voor mij zijn op dit moment:
Halo
Buffy
Burnout
Collin McCrea 3
Fifa 2003

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Buffy, moet ik nog hebben. Als het een beetje op deserie lijkt dan is die verslavend :).

Frank, heb jij een import X-box? Want de high def kabel import zal waarschijnlijk niet werken op een standaard pal x-box. :(
Of weet jij beter ..?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik heb inderdaad overwogen een US model te laten komen, maar gezien de hoge kosten heb ik daarvan af gezien en netjes gewacht op een EU model. Deze laten chippen. Het bijkomende voordeel (dacht ik) is dat hij dan multiregio is, dus ook hi-def zou ondersteunen.

Ondertussen ben ik wat meer in de opbouw van de box gedoken (dat kan met een gechipte unit), en als ik naar de structuur van de software kijk (de dashboard opbouw) lijkt het me dat je ook een hi-def kabel op een EU model zou moeten kunnen aansluiten.

Als alles hier werkt kun je wel een keer met je box langskomen, dan kunnen we dat checken. Blijft echter de vraag of de EU spellen ook Progressive aankunnen, maar dat zal ik nog moeten testen. En anders wordt het gewoon de games bij DVD-Boxoffice bestellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Op mijn pal splinter cell staat netjes, 480p dus dat zit wel snor. Heb je die matrix chip erin zitten, of een andere, en waarom gechipt. Alleen voor de copyen of kan je met een pal sowieso geen ntsc titels draaien ..?

shit_happens1

Op internet gevonden een manier om "goedkoop" xbox vga aan te sluiten. kent iemand dit ? http://www.digital-x.de/onlineshop/shop.htm.

Groetjes,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

#12
Hi,

In principe niet voor het kopieren, maar ik wou zeker weten dat ik ook US games kon spelen, dvdboxoffice is namelijk VEEL goedkoper dan in Nederland en vaak veel eerder met games.

Gezien het aantal uren dat ik kan spelen heeft kopieëren weinig zin (heb bijna nooit tijd), ben dus met een paar games al tevreden.

Ik heb een Enigma gebruikt omdat ik daarmee een nieuw besturingssysteem kan gebruiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Laat me raden, jij draait nu linux op je x-box ...? :o

J.A.F._Doorhof

Oh nee,

Zo extreem doe ik het niet, ik gebruik nu een ander dashboard wat iets makkelijker werkt met de verbinding naar mijn PC toe.

Ik was gewoon mateloos geïntresseerd in hoe de X-box werkte en wat het nu precies was.

Je moet het ongeveer zien als een ander boot scherm, extra opties zijn nu om eventuele programma's vanaf de HD te laten lopen.
Ik heb bv Crash (heel leuk race spel) dat echt MATELOOS traag loopt van DVD, en die heb ik op de HD geplaasts, het origineel blijft nu als nieuw en het spel loopt vele malen sneller.

Nu nog een keer een manier zien te vinden om een grotere HD te plaatsen zonder risico en ik kan alle games op de HD plaatsen ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Ik weet niet of dat met de enigma kan (kan ik wel uitzoeken) maar er zijn te flashen mods chips die 160g disken ondersteunen, en dat wil je! Er zit nu geloof ik 6 of 8 gb in, ook leuk maar het kan leuker :).

Als je zometeen ook mee wil doen met het live programma, dan kan je het beste eerst een ander mac adres inkloppen voordat je je aanmeld want je "zichtbare" mac adres schijnt meteen gebannen te worden op het moment dat je je aanmeld met een gemod toestel, dan weet je het vast.

grtjs,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Hi,

Xbox live is niets voor mij, als ik game dan kan ik er elk moment bij weg geroepen worden, en ik ben meer een "lone wolf".

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

 ;D

Ik spreek je over een half jaartje wel weer, wedden dat je x-box live gebruikt :). Er is nix leuker dan tegen andere echte mensen te spelen ipv tegen de computer. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Nog even en we kunnen met wat forum leden race wedstrijden etc organiseren zonder dat je de deur uit hoeft.

"Lone wolf" word je xbox live tag ...heheheheh

ps. mijn psm-1 goed ontvangen neem ik aan ?

J.A.F._Doorhof

Yep,

De PSM-1 is binnen gekomen.

On-line gamen wordt het voor mij echt niet, of er moet HEEL veel veranderen, de prijs zal het zeker niet zijn.

Maar ik speel op dit moment ongeveer 2-3 uur per maand, meer tijd heb ik niet, en dan nog in vlagen dus on-line wordt hem gewoon niet voor mij. Anders had ik het al lang op de PC gedaan, ben al zo vaak uitgenodigt voor on-line games.

Wel jammer op zich, on line Unreal tournament lijkt me te gek.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

zonde frank dat je het altijd zo druk hebt want met xbox live ga je echt iets missen.ik heb pas een review gezien op internet  en op gamekings dat elke maandag om 18.30 op de box komt en ze waren er heel erg over te spreken.Vooral de verbinding die nagenoeg lag vrij werkt vonden ze echt goed.
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.