Seas thor -> dynaudio 72se

Started by Gerritv_be, July 17, 2006, 21:18:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerritv_be

Iemand bekend en of ervaringen met deze zelfbouw speaker?

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=64799&highlight=Thor
http://www.madisound.com/thor.html

Lijkt me wel leuk om deze eens te bouwen.

Alle info en ervaringen welkom.
HT: Yamaha RX-V1067 | PS3 | Samsung PS50Q91H | Telenet HDdigicorder | pureAV PF-40 | Dyn. Audience 72se/B&W N805, focus 200c, Audience 42w
Music: Vincent CD S5 <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Audience 72se/B&W N805 
PC audio: M-audio usb | Trends TA-10.2 | CA SL30

yorkie13

deze speakers zijn te beluisteren bij Speaker & co te Haarlem
erg mooie speaker, strak en diep laag en zeer detailrijk, maar zelf luisteren dus

Gerritv_be

Quote from: yorkie13 on July 17, 2006, 21:32:59
deze speakers zijn te beluisteren bij Speaker & co te Haarlem
erg mooie speaker, strak en diep laag en zeer detailrijk, maar zelf luisteren dus

Bedankt yorkie. Het is maar dat ik van Belgie ben en een ritje naar Haarlem is wel een stukje rijden (+200km)
Op de site van Speaker & co kwam ik hem niet tegen, wel op clofis.nl. Ik weet niet of ze hem daar ook staan hebben. Dat is al een stukje korter (134km).

Idd, zelf luisteren en liefst waar ze effectief komen te staan, wat niet altijd evident is.

HT: Yamaha RX-V1067 | PS3 | Samsung PS50Q91H | Telenet HDdigicorder | pureAV PF-40 | Dyn. Audience 72se/B&W N805, focus 200c, Audience 42w
Music: Vincent CD S5 <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Audience 72se/B&W N805 
PC audio: M-audio usb | Trends TA-10.2 | CA SL30

dre73

#3
volgens mij staat ie ook in rotterdam bij speaker&co.stuk dichterbij ;)
moet ik wel zeggen dat hun luisterruimte een stuk minder is als in haarlem.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TubeKees

Ik heb 'm gebouwd en er een half jaar mee gespeeld.

Ik vond het een fantastische speaker. Mijn nadeel was dat ie behoorlijk wat ruimte om zich heen vrij moest hebben, met name achter de speaker. Het gevolg was dat de Thor stond te boenken in mijn huiskamer.

Ik heb ze verkocht aan iemand die dus wél de ruimte had en dan is het een genot om naar te luisteren. Lekker  makkelijk aanstuurbaar speakertje, zeer diep en detailrijk laag, fantastisch midden en hoog.

Moet ik er wel bij vermelden dat ik een extern filter had gebouwd met zeer mooie Mundorf componenten.

Het was eigenlijk de bedoeling om er een 5.1 setup mee te bouwen. Maar door bovengenoemde problemen ben ik daar maar mee gestopt.

Hierdoor heb ik nog 2 compleet gebouwde kasten staan, gemaakt door een interieurbouwer, gespoten in diep-donkerblauw (ral 5011). Ze zijn te koop voor een klein prijsje.

TubeKees

Gerritv_be

Ben de dynaudio toer opgegaan en zelfbouw opgegeven.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16466.msg690837#msg690837

Toch bedankt voor het aanbod.
Waarschijnlijk dat ik ook die problemen zou tegenkomen. De dynaudio 72se heeft ook een bassreflex van voor en niet van
achter zoals de focus 220. Vandaar voor de 72se gegaan. Zelfbouw leek me wat te riskant voor die prijsklasse.

Gerrit

HT: Yamaha RX-V1067 | PS3 | Samsung PS50Q91H | Telenet HDdigicorder | pureAV PF-40 | Dyn. Audience 72se/B&W N805, focus 200c, Audience 42w
Music: Vincent CD S5 <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Audience 72se/B&W N805 
PC audio: M-audio usb | Trends TA-10.2 | CA SL30