LS stands

Started by Jar Jar, July 10, 2006, 15:51:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jar Jar

Ik ben voor mijn surrounds nog op zoek naar een paar betaalbare speakerstands met een hoogte van 80-100cm. Nu kwam ik op de site van conrad een paar stands tegen die je ook nog eens kan vullen en voor een leuke prijs.



Heeft iemand ervaring met deze stand? Zijn ze een beetje stabiel?

El Penumbra

Ik kan je link niet openen. Krijg een melding over cookies en winkelwagens.... ???

Rob Eric Blank

Stands zien er wel goed uit, alleen een relatief kleine voet waardoor deze mogelijk niet zo heel stabiel is.
Dit kan een probleem zijn met frequent langslopen van mensen, zou zonde zijn om je speakers op de grond te horen stuiteren.

Jar Jar

topplaat is 160x160mm en de voetplaat 240x240mm en de kolommen kan je vullen. Is dit dan toch een kleine voetplaat? Wat gebruiken Target en Atacam dan ong. voor voetplaat?

Rob Eric Blank

Tannoy Nexus voetplaat is 250 x 300, dus wel iets groter
Topplaat 145 x 180.

hutsefluts

Zo te zien staan de spikes wel mooi op de hoeken, dat is goed, je hebt niets aan een grotere grondplaat als de stuenpunten niet verder van elkaar af staan.
Je zou voor extra verzwaring nog lood onder de voetplaat kunnen bevestigen.

Daarbovenop zou ik de speaker ALTIJD aan de stand bevstigen, met tape, lijm, schroeven of wat dan ook. Op die manier krijg je toch een behoorlijk stabiel geheel. Lijkt op een lichte vloerstaander.

Succes!

Hootie

Sarmpy,

Ik ken de LS stands niet. Gebruik zelf de Atacama Nexus 7. Op de volgende site kun je de informatie over de Atacama stands vinden. Die in mijn ogen ook betaalbaar zijn.
www.hnny.nl

Mvgr. Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X