Jiri's HT; Eindelijk KLAAR!! FOTO'S PAGINA 21

Started by Jiri, July 14, 2006, 09:47:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jiri

Hallo,

Zo, eindelijk dan na jaren wachten op een ruimte voor een dedicated HT, kan de bouw van mijn HT-tje dan eindelijk gaan aanvangen. De ruimte is een zolderruimte van ongeveer 5 x 7 meter.
Ik heb 3 weken vrij genomen, om in ieder geval een start te gaan maken. Af zal die wel niet komen deze drie weken, maar een begin zal er zeker gemaakt worden.
Ik zal in dit topic mijn vorderingen, blunders en dieptepunten blijven posten ::)
Een echte doe het zelver ben ik niet en ik verwacht dan ook een paar tegenslagen :-\ maar ik ben vol goede moed, dat uiteindelijk alles op zijn plaats zal komen.
Bouwtekeningen heb ik niet, wel heb ik alles in mijn hoofd zitten.
1) Ik wil de vloer gaan ontkoppelen van de zijwanden, zodat geluid zo min mogelijk via de muren naar de buren doordraagt. De speakers komen dan allemaal op de ontkoppelde vloer te staan. Bekabelingen worden onder de vloer gelegd. Voor het ontkoppelen heb ik rubberen U-boats, waar draagbalken in komen te liggen.
2) Er komt een verhoogd podium met 2 rijen van ieder 3 bioskoopstoelen.
3) Ook komt er een verlaagd plafond, met verlichting erin. De projector wil ik ook in het verlaagde plafond zien weg te werken.

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Ik heb al een beginnetje gemakt met het trapgat naar de zolder toe.
Alles wordt antraciet, met een verlaagd plafond, met spotjes erin verwerkt.
Ook nog een aantal foto's van de zolderruimte zelf.
Mocht er iemand de komende 3 weken niets te doen hebben, en zin hebben om een dag mee te helpen klussen. GRAAG! ;D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

R

#2
Wow, prachtige ruimte..

In ieder geval heel veel succes gewenst. En laat ons maar lekker meegenieten. O0

Edit: wat gaat er voor apperatuur inkomen? Net zo'n niveau als je prachtige stereo set ;)

TearS

.

bmateijsen

Wordt het trapgat dicht uiteindelijk jiri?

jantje112


spotmatic

Quote from: jantje112 on July 14, 2006, 10:27:31
Wat komt er te hangen, voor beamer?

Met zoveel ruimte zou ik echt wel opteren voor een Barco... Als Jiri tenminste voor projectie kiest.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

BitchCrew

amai das nog veel plek in uw kot over ze :D
mar, ik noem da echt gene zolder ze :s

TearS

.

jowi

Quote from: BitchCrew on July 14, 2006, 11:03:20
amai das nog veel plek in uw kot over ze :D
mar, ik noem da echt gene zolder ze :s
Praat gerust Nederlands.

Nelisje

projector?? Zie je die TV dan niet op de foto ;)

Verder ga ik dit topic zeker wel volgen, de ideeen die je hebt en de kleur (Antraciet :D) beloven veel goeds.

Succes ermee.

Jiri

#11
Ha Allen,

Ja, het trapgat is afgesloten met een deur.
Nee, er komt geen barco, wel CRT projectie van Mitsubishi (ook mooi ;) )
Geluid is nog een allegaartje. Wordt tzt geupgraded.
(is nu 5 kanaals Sony receiver, Lexicon DC-1 voorversterker/surroundprocessor, b&w, JBL en driades luidsprekers, SVS sub met sony versterker)
Lexicon en svs zijn blijvers. De rest moet plaatsmaken voor beter spul tzt.
Ik denk bv aan Parasound of Bryston versterking.
Luidsprekers kunnen worden Klipsch, Teufel, Martin Logan, Final, Focal JM lab of Dynaudio (Wil ik naar gaan luisteren)

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

spotmatic

Quote from: Jiri on July 14, 2006, 11:13:48
Nee, er komt geen barco, wel CRT projectie van Mitsubishi (ook mooi ;) )

Een CRT van Mitsubishi vind je niet vaak. Just out of curiosity: is het toevallig "The Big Easy"?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

garmtz

Quote from: spotmatic on July 14, 2006, 11:17:52
Een CRT van Mitsubishi vind je niet vaak. Just out of curiosity: is het toevallig "The Big Easy"?

Yep... :)  VS-1281

Rappie

Mooie ruimte ! Ben benieuwd wat er allemaal komt te staan in 3 volle weken klussen. Is het niet mogelijk om het in die tijd klaar te krijgen denk je ? Of heb je extreme plannen ...
Eigenaar van Paulthé

donaldk

Quote from: spotmatic on July 14, 2006, 11:17:52
Een CRT van Mitsubishi vind je niet vaak. Just out of curiosity: is het toevallig "The Big Easy"?

Was een hele mooie toen op ebay.de, weet je nog. Die kan zich meten met heel wat Barco-tjes.

Was vanmiddag trouwens ergens, waar ze heel blij waren dat ze een aantal jaren terug al hun Eidophors en Talaria's hadden weten te verkopen, grr ;D. Tegenwoordig gaat er gewoon even snel een Eiki in en klaar ben je...

Jiri

Quote from: Rappie on July 14, 2006, 18:00:25
Mooie ruimte ! Ben benieuwd wat er allemaal komt te staan in 3 volle weken klussen. Is het niet mogelijk om het in die tijd klaar te krijgen denk je ? Of heb je extreme plannen ...

Nee, ik krijg m niet af. Ik heb vrij ambitieuse plannen, en ik heb geen hulp :'(
Maar ik zal in ieder geval de muren en de vloer wel af krijgen ;D Ook al ben ik een beginnende doe het zelvert ;)

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

mexmen2

ziet er goed uit, ik ga deze topic toch echt op de voet volgen.
ik ga tussendoor wel op vakantie naar het buitenland maar daar hebben ze gelukkig een internet cafe   ;D
ps3 40gb / 16 bluray films

jowi

Quote from: Jiri on July 14, 2006, 18:42:53
Nee, ik krijg m niet af. Ik heb vrij ambitieuse plannen, en ik heb geen hulp :'(
Vertel ons eens uitvoerig over die ambitieuze plannen ;D

dynam1ke

#19
Volgensmij ben ik in je huis geweest, toen het nog in de bouwfase was...mijn vader was uitvoerder bij het project. Hij zei dat er een HT zou komen en dat er een goede fotograaf zou komen te wonen, kan eigenlijk niet missen  ;)
Ik heb net de foto's aan hem laten zien en hij zegt dat dat ongetwijfeld het desbetreffende huis is. Hij had ook nog je telefoonummer gehad zei hij. Hij wilde vragen hoe het met de kleine is, toendertijd was er een zwangerschap zij hij  ;D
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

garmtz

Quote from: dynam1ke on July 14, 2006, 19:07:10
Hej, mijn bericht is verwijderd geloof ik ??? Misschien omdat ik een plaatsnaam zei...

Maar volgensmij ben ik dus in je huis geweest, toen het nog in de bouwfase was...mijn vader was uitvoerder bij het project. Hij zei dat er een HT zou komen en dat er een goede fotograaf zou komen te wonen, kan eigenlijk niet missen  ;)
Ik heb net de foto's aan hem laten zien en hij zegt dat dat ongetwijfeld het desbetreffende huis is. Hij had ook nog je telefoonummer gehad zei hij. Hij wilde vragen hoe het met de kleine is, toendertijd was er een zwangerschap zij hij  ;D

Ik heb je bericht verwijderd. Ik heb je er een PM over gestuurd.

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

garmtz

Quote from: spotmatic on July 14, 2006, 19:34:54
Ahh... dan weet ik nu wie mij overboden heeft ;)

Jiri heeft hem al meer dan 5 jaar volgens mij...

donaldk

Quote from: spotmatic on July 14, 2006, 19:34:54
Ahh... dan weet ik nu wie mij overboden heeft ;)

Jij wilde hem toch niet, omdat er weinig onderdelen voor te krijgen zouden zijn.

spotmatic

Quote from: garmtz on July 14, 2006, 19:38:11
Jiri heeft hem al meer dan 5 jaar volgens mij...

Oh sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Inderdaad heb ik een tijdje geleden op eBay.de op zo'n zelfde projector geboden, die in een heel mooie staat was met weinig uren. Die ging, als mijn geheugen mij niet in de steek laat, voor maar zo'n 900 euro weg. Ik heb dus wel geboden, maar niet al te veel omdat ik voorzag dat ik problemen zou kunnen krijgen met het vinden van onderdelen. De Mitsu wordt vrijwel nooit/nergens besproken, laat staan dat er onderdelen voor verkrijgbaar zijn.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909