"An impression of Ruben's living room" - nieuwe set-up => nieuwe foto's :)

Started by rubber17, July 11, 2006, 22:53:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rubber17

Na een jaartje of 1,5 hier rond hebben gekeken en af een toe een berichtje (vaak met vragen) te hebben geplaatst, lijkt het me nu tijd om ook eens wat foto's te plaatsen van mijn woonkamer.

Het verhaal zal ik proberen kort te houden...("foto's zeggen meer dan 1000 woorden" of zoiets... ;) )

Zoals bij velen van jullie had ik mijn eerste ervaring met "hifi" vanaf ongeveer mijn 14e jaar toen ik mijn eerste midiset (een echte Akai toren met cd-speler !) kocht. Ohhh wat was ik hier blij mee... Velen jaren heb ik hier plezier van gehad. Maar 2 boxen was niet genoeg... Toen ik bij een uitverkoop van mijn lokale hifiboer een set wharfedale speakers (valdus 100) op de kop had getikt viel mijn mond open van verbazing (en dat op mijn Akai set  :-X ).

Toen de dvd zijn intrede deed was ik gelijk geinteresseerd. Eindelijk al die meters videobanden (wat een ruimte nemen die in) naar zolder. Voor mijn afstuderen (2002) kreeg ik een echte "home cinema set" (althans daar was ik van overtuigd door de verkoper). Dit was een JVC RX-E111R welke bestond uit een aparte versterker (5x 70W) en dvd-speler. Aangevuld met een setje JVC satelliet speaker (100W) met bijpassende center en actieve sub. Dit was voor mij (op dat moment) natuurlijk een geweldige set. Tot vandaag gebruik ik nog de versterker (die wordt binnenkort wel vervangen...) en de sub.

Nadat ik toevallig een CRT projector (Sony 1030) zag bij een dumpzaak kon ik deze niet laten staan (zeker gezien de prijs van 50 euries). Doordat ik geen flauw idee had wat ik had gekocht en door wat surfen via google op de HT-site terecht kwam, kreeg ik een nieuwe kijk op het begrip "home cinema". Vooral onder de indruk van de geweldige dedicated HTs werd ik ook langzaam maar zeker overtuigd dat ik moest upgraden... ;D

Met de CRT heb ik een tijdje "gespeeld", maar aangezien ik hier eigenlijk geen ruimte voor had (en mijn vriendin niet al te vrolijk was van een 30 kg projector (en het is nog maar een kleintje...) in de woonkamer, toch maar besloten mijn 55cm 4:3 tv te vervangen door een 32" breedbeeld versie. (De CRT staat momenteel te wachten op een nieuwe plek... of terwijl we moeten verhuizen  ;D )

Na de aanschaf van mijn TV (Panasonic 32PX30 met component ingang) kon mijn dvd speler niet achterblijven... een progressive plaatje op mijn tv is toch veel mooier! Via een echte budget pioneer dvd-speler met PS me ervan overtuigd dat ik hierin moest investeren. Een paar maanden geleden de Marantz DV7600 aangeschaft. Die is zijn euries zeker waard!

Nu raakte ik de laatste tijd wat "geirriteerd" door mijn satelliet speakers en dus maar eens wat rond gaan kijken voor een leuke bookshelf speaker en center. Zeker gezien mijn kleine woonkamer (< 20m2) was dit de meest logische optie. Na enkele speakers te hebben beluisterd kwam ik uit bij Mordaunt Short. Zeker gezien deze goed matchen met Marantz. Vandaag de Mordaunt Short Avant 902 (4x) en 905C binnengekregen en natuurlijk gelijk aangesloten. Wat een verschil... en dan moet ik ze nog inspelen!  :D

De versteker gaat binnenkort worden vervangen door een Marantz SR5600 (of als ik een leuke 2e hands SR7XXX zie dan graag nog een stapje hoger). Verder ben ik per direct op zoek naar 4 speakerstands voor mijn MS902. Iemand tips? (gezien de prijs van mijn speakers (<80 p/s) graag bijpassend qua prijs...)

Momenteel ook rustig op zoek naar een nieuw huis met als een van de eisen dat ik een leuke ruimte kan (ver)bouwen voor een HT. Heb hier al de nodige inspiratie opgedaan  ;)

Groet,
Ruben



Update Juni 2015:

- Ivm aanschaf van separate stereo versterker en CD speler (in het zwart) ook de rest van mijn componenten langzamerhand vervangen door de zwarte uitvoering (' once you go black...')
- Na de nodige luistersessies uiteindelijk de knoop doorgehakt en mijn Q Acoustics set (die erg goed is bevallen) vervangen door 2 front luidsprekers die m.n. op muzikaal muziek wat beter hun mannetje staan: Tannoy Revolution XT8F
- Na een tijdje met een oud beestje van m'n vader te hebben gespeeld, toch besloten om zelf ook een platenspeler aan te schaffen: Pro-Ject 1Xpression
- Geplande upgrade...uiteraard :) zodra ze leverbaar zijn de bijpassende center en surround van Tannoy

Uiteraard niks zeggend zonder foto's...



http://

http://

http://

http://

http://

http://

http://
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

Atmoz


Dat ziet er goed uit!!
Vette boxen ook! 8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

TearS

#3
.

Rob Eric Blank

Zeker gave prints van LOTR! Je opstelling van je speakers is helaas niet ideaal, dat zou je mogelijk met muurbeugels of stands kunnen oplossen.
Alleen welke stands???
Succes met zoeken naar een andere receiver, tweedehands is altijd wel mooi spul te krijgen!

graafke

Quote from: Rob Eric Blank on July 12, 2006, 09:42:54
Zeker gave prints van LOTR! Je opstelling van je speakers is helaas niet ideaal, dat zou je mogelijk met muurbeugels of stands kunnen oplossen.
Alleen welke stands???
Succes met zoeken naar een andere receiver, tweedehands is altijd wel mooi spul te krijgen!

De opstelling viel mij ook direct op....maar verder een mooie set!  ;D

denoontje

ik zie geen foto's, ook geen rode kruiden ofzo?????, wel de tekst  ???

rubber17

Quote from: denoontje on July 12, 2006, 12:57:57
ik zie geen foto's, ook geen rode kruiden ofzo?????, wel de tekst  ???

Vreemd, weet niet waar dat aan ligt.

Quote from: Rob Eric Blank on July 12, 2006, 09:42:54
Zeker gave prints van LOTR! Je opstelling van je speakers is helaas niet ideaal, dat zou je mogelijk met muurbeugels of stands kunnen oplossen.
Alleen welke stands???
Succes met zoeken naar een andere receiver, tweedehands is altijd wel mooi spul te krijgen!

De speakeropstelling is inderdaad punt van aandacht. Mijn satellietjes had ik dmv muurbeugels en ikea stands (die zie je volgens mij nog naast mijn bank staan) gepositioneerd. Dit is even tijdelijk totdat ik 4 mooie (en betaalbare) speakerstands heb gevonden. Iemand suggesties?

Quote from: TearS on July 11, 2006, 23:43:28
Mooie spullen  :) Gefeliciteerd met de Mordaunt-Shorts, vind het altijd erg mooie speakers.
Wat een prachtige prents van Lord of the Rings zeg :o, zijn dat uitvergrote foto's?

Ja die LORD prents zijn erg mooi. Het is een soort van spuittechniek die ze gebruiken op doek. Het zijn geen uitvergrote foto's. Je kunt nog meer afbeeldingen hiervan krijgen. Zo ook van andere blockbusters en klassiekers.

Quote from: nielvm on July 11, 2006, 23:05:19
Aardige dvd collectie ...

Paar jaartjes sparen...  O0
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

Raphie

Ziet goed uit! maar die video kan echt niet meer hoor  ;D

Mooie speakers! inderdaad uitkijken voor wat mooie stands is het advies....
JBL PRX Power!

TearS

#9
.

rubber17

Quote from: Raphie on July 12, 2006, 13:17:04
Ziet goed uit! maar die video kan echt niet meer hoor  ;D


Daar is mijn vriendin aan gehecht...
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

TheSpeedSkater

Quote from: TearS on July 12, 2006, 14:12:49
Wat is daar mis mee  >:D

::) ::) ;)

Leuke set en ik denk dat je, net zoals al gezegd is, veel winst kunt behalen met de plaatsing van je speakers!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jar Jar

Quote from: rubber17 on July 12, 2006, 13:11:16

Ja die LORD prents zijn erg mooi. Het is een soort van spuittechniek die ze gebruiken op doek. Het zijn geen uitvergrote foto's. Je kunt nog meer afbeeldingen hiervan krijgen. Zo ook van andere blockbusters en klassiekers.


En waar zijn deze te verkrijgen? Zijn ze er ook van andere films afbeeldingen te verkrijgen?

Je HT mag er inderdaad zijn! Ik zou zeggen geniet er van maar volgens mij ben je daar al lang mee bezig! ;D

rubber17

Quote from: Sarmpy on July 17, 2006, 12:06:06
En waar zijn deze te verkrijgen? Zijn ze er ook van andere films afbeeldingen te verkrijgen?

Je HT mag er inderdaad zijn! Ik zou zeggen geniet er van maar volgens mij ben je daar al lang mee bezig! ;D

http://www.laartwork.zoovy.com/

Ooit eens gevonden via e-bay. Maar als je direct bij hem koopt is de levering sneller en hij heeft zo nu en dan leuke kortingen  ;D

Laat even weten als je wat gaat bestellen. Ben benieuwd hoe de andere eruit zien.
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

rubber17

#14
Inmiddels weer 2 maandjes en een aantal aankopen verder...  O0

Inmiddels heb ik de volgende zaken op de kop weten te tikken:

  • Nieuw A/V meubel (het werd toch wel veel electronica voor dat kleine kastje. Ikea  :P)
  • 4 speakerstands (bevallen erg goed, goede upgrade. Gekocht bij Conrad...)
  • Nieuwe A/V receiver: Marantz SR5600 (aanbieding bij mijn electronicaboer op de hoek vanwege de komst van de nieuwe serie)

Verder ben ik nog op zoek naar een bijpassende sub en een cd-speler. Advies???

De standaards:


Meubel:


Reciever is hier wel bekend  ;D

De thuissituatie foto's volgen nog...
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

rubber17

Tijd voor een update; slechts 8 jaar geleden, dus er is wel het nodige gebeurd...  :-X

De volgende set staat inmiddels lekker te spelen:
- Receiver: Marantz SR7007
- Bronnen: Marantz CD7003 (modified by JK Acoutstics), Marantz BR5007, AppleTV, AC Ryan HD
- Luidspreakers: Q Acoustic 2050i (front), 2020i (surround), 2000Ci (center), Mirage Omni S8 (sub)
- Beeld: Optoma Themescene HD72i, LG (de 50" komt er niet in; iets met WAF... :-X )

Foto's















Upgrade plannen?? Uiteraard! Budget?? Nog onvoldoende  ;)
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

rubber17

JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Maikel_audionerd

Mooi hoor, die Marantz versterker ziet er indrukwekkend uit!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

diceman


MauZ

I like this!! [emoji122] [emoji122] [emoji4]
En de rest erom heen ziet er erg smaakvol en sfeervol uit... [emoji6] [emoji2]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

rubber17

Bedankt voor jullie reacties

Quote from: diceman on November  1, 2014, 19:46:24
Ziet er zeer smaakvol uit.
Mooi meubel ook, zelfbouw?

Meubel heb ik gekocht. Is van een Deens bedrijf: Innovation Living
Kwam ik destijds bij 'toeval' tegen toen ik op zoek was naar een slaapbank. Erg betaalbaar trouwens dit meubel  :)
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

rubber17

Ik word steeds beter in het bijhouden van m'n eigen topic...de vorige update plaatste ik na 8 jaar, nu slechts 1,5 jaar geleden  :-\

Heb het afgelopen jaar voornamelijk geïnvesteerd in het stereo gedeelte. De CD7003 is de deur uitgegaan en de PM15s2le en SA15s2le zijn daarvoor in de plaats gekomen. Was een leuke deal via MP, maar hield wel in dat m'n set vervolgens uit de zwarte uitvoering voor stereo en de zilveren uitvoering voor m'n surround bestond. Iets wat WAF-technisch niet aan te raden is  :clapping:
Daarnaast vind ik 1 kleurstelling ook mooier natuurlijk, dus maar over naar zwart...

De BD5007 is inmiddels vervangen door de zwarte versie. Via Marcel van H&C Hifi een mooie aanbieding gehad voor een zwarte SR6009 en deze wordt deze week geleverd. Zo op het oog misschien een stapje terug, echter vind ik het surround gedeelte van de 6009 en de 7007 niet veel voor elkaar onder doen en voor stereo heb ik nu toch m'n PM15  :) De zilveren SR7007 binnen 1 dagje alweer weten te verkopen.

Daarnaast gaat de Q Acoustics set plaats maken voor de Tannoy XT8F (front) en op termijn, wanneer deze uitkomen, voor de bijpassende center en surrounds. De QA set net op MP gezet en komt ook hier in de marktsectie. De Tannoy's hoop ik aankomende maand te kunnen bestellen  :pompom:

Binnenkort de foto's...
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

rubber17

Update juni 2015 => zie openingspost voor alle foto's  :pompom:

Voorproefje  :headbanging:
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

rubber17

JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest