Elektuur Audio Special

Started by Sander Sassen, July 11, 2006, 15:22:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Merijn

Quote from: Sander Sassen on December  9, 2006, 19:56:24
Alle metingen zijn gedaan in de dode kamer bij Speakerland in Oss onder mijn supervisie, je kan dus de metingen van alle luidsprekers in de Special 1:1 met elkaar vergelijken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Hoi Sander!

Gelukkig heb ik ze gehoord in Breda, metingen zeggen dus ook niet alles...
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Hans Nootdorp

#26
Quote from: Sander Sassen on December  8, 2006, 17:02:10
Goed, inmiddels zou de Elektuur DIY Special op de mat moeten liggen, ik heb tenminste via de post zojuist mijn exemplaren ontvangen. Graag wil ik dit topic gebruiken voor een stuk feedback van jullie kant. Wat vond je van de DIY Special? Wat had je graag nog meer gezien? Of wat nu juist niet? Alle commentaar is welkom, dus brand maar los!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Sander,
Ik heb de Special een paar weken terug op de site van Elektuur (zonder verzendkosten) besteld, maar nog steeds niets ontvangen. Heb vandaag maar eens Email aan Elektuur gestuurd.

Groet, Hans.

Edit:
heb zojuist bericht van Elektuur gehad (netjes en snel):
Geachte heer,

De Audio special is sinds afgelopen vrijdag leverbaar.
Door de grote drukte beginnen wij morgen met de uitleveringen naar alle
klanten, uw bestelling zit daar ook bij.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Nicolle van den Bosch,
Verkoop-afdeling.

Bruno Putzeys

Quote from: fgroen on July 12, 2006, 09:59:46
Schrijf eens een artikel over aktieve luidsprekers, met een ontwerp erbij. Het is m.i. een onterecht onderbelicht onderwerp.

Hypex heeft zelfs hun Active Home-2 en Active Home-3 modules van de markt gehaald omdat ze daarmee onvoldoende omzet draaiden. Dat is echt een crying shame.
Is genoteerd.
Een ons inzicht is meer waard dan een ton ervaring.

hifiman

Ik heb hem net in de winkel gekocht en al bijna helemaal uit gelezen  :D
Erg mooie special!  :-*

yorkie13

net gekocht, en eerste indruk zeer leesbaar en mooie speakers die erin staan

hifiman

Wel een beetje beun dat er af en toe mF wordt geschreven en dan wordt er blijkbaar uF bedoeld, scheelt toch een factor 1000  :P

fgroen

Quote from: Audioloog on December 14, 2006, 16:02:27
Wel een beetje beun dat er af en toe mF wordt geschreven en dan wordt er blijkbaar uF bedoeld, scheelt toch een factor 1000  :P

Weet je wèl zeker dat je voeding voldoende stroom kan leveren..  :P
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

fgroen

Quote from: Bruno Putzeys on December 14, 2006, 14:51:21
Is genoteerd.

Dank je wel Bruno.  :)

Ik hoop echt van harte dat Hypex weer iets in die richting gaat doen.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

hifijoost

Quote from: AudioloogWel een beetje beun dat er af en toe mF wordt geschreven en dan wordt er blijkbaar uF bedoeld,

maar mF(D) en uF betekenen toch allebei microFarad? Ben je niet in de war met nF? ???

Bruno Putzeys

In Amerika lezen ze mF of mfd soms nog als microfarad, maar voor ons gestandaardiseerde/beschaafde mensen betekend mF millifarad. Ik heb trouwens ook al Amerikanen gesproken die niet wisten wat nanofarad betekende.
Een ons inzicht is meer waard dan een ton ervaring.

Sander Sassen

In Amerika betekent MF ook nog wat anders, maar da's een geheel andere discussie ;D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

hifiman

Quote from: Bruno Putzeys on December 15, 2006, 14:57:51
In Amerika lezen ze mF of mfd soms nog als microfarad, maar voor ons gestandaardiseerde/beschaafde mensen betekend mF millifarad. Ik heb trouwens ook al Amerikanen gesproken die niet wisten wat nanofarad betekende.
Joh op die fiets. Sjongejonge wat een figuren die amerikanen  ;D Het is dat milli farad in de praktijk bijna nooit voorkomt, maar anders zou het toch knap verwarrend zijn.

hifiman

Ik heb met grote interesse het artikel over voeding ontkoppelen gelezen, nu nog deze kennis in de praktijk zien toe te passen  ;D

Audiofiel

Quote from: Audioloog on December 15, 2006, 15:03:45
Joh op die fiets. Sjongejonge wat een figuren die amerikanen  ;D Het is dat milli farad in de praktijk bijna nooit voorkomt, maar anders zou het toch knap verwarrend zijn.

Het komt best veel voor, hoor. Alleen voor die Amerikanen schrijven we dan maar microfarad zodat zij het ook begrijpen... Van 20 millifarad snappen ze niets, maar van 20.000 microfarad wel! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on December 15, 2006, 15:11:34
Het komt best veel voor, hoor. Alleen voor die Amerikanen schrijven we dan maar microfarad zodat zij het ook begrijpen... Van 20 millifarad snappen ze niets, maar van 20.000 microfarad wel! ;D
Vind je het gek dat die Space shuttle's ontploffen  >:D

Gerbrand

Om sommige schema's te kunnen lezen, moet je eerst Japans leren  ;). Verder een erg mooie special.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

DA BoSS

heb hem in huis 8)

(maar moet hem nog lezen.. ;D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...