Jay and Silent Bob strike back (r2)

Started by J.A.F._Doorhof, December 13, 2002, 10:04:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
1 (6.7%)
7
0 (0%)
8
7 (46.7%)
9
5 (33.3%)
10
2 (13.3%)

Total Members Voted: 13

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Jay en Silent Bob komen erachter dat er in Hollywood een film wordt gemaakt van karakters waar zij als basis voor diende.
Op het internet worden die karakters echter met de grond gelijk gemaakt, Jay en Silent Bob besluiten dat er maar 1 oplossing is, de film stoppen.

Mening
Na het geniale Clerks is dit volgens mij de eerste film waarin Jay en Silent Bob een grote rol spelen (na de cameo in Dogma).
Van Clerks vondt ik Jay en Silent Bob al de meest geniale karakters en ik verheugde me dan ook erg op een film met deze 2 randdebielen.

En jawel, mijn verwachting is uitgekomen.
Jay en Silent Bob zijn geniaal neergezet, de humor gaat nog veel verder dan bv American Pie, dus tere zieltjes opgepast. Maar voor de liefhebber is het smullen geblazen.

De grappen volgen elkaar in zeer rap tempo op, en ook de onderliggende verhaallijnen zijn geniaal uitgevoerd, echte high-lights zijn een lightsaber gevecht met Luke Skywalker, een prachtige nerd gespeeld door J.M. Scott, een hilarische scene in een fastfood restaurant en nog veel veel meer.

Beeld en geluid
De beeldkwaliteit is zeer goed, met stabiele kleuren en blacklevel. De overall kwaliteit van de transfer doet heel filmachtig aan en is zeker niet soft te noemen.

Geluid is goed en past goed bij de film, echt spectaculair wordt het eigenlijk nergens, maar dat hoeft ook niet.

Overall
Als je net als ik bang was om teleurgesteld te worden en daarom de film links hebt laten liggen, neem dan aktie en schaf hem aan, Jay and Silent Bob is de moeite meer dan waard.

De film krijgt een 8.5/10 en de transfer een zeer nette 8.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Ik heb de R1 special edition.
Inderdaad een leuke film, en leuke meiden erin ;)

Het is inderdaad wel een film met 2 randdebielen, dus de humor is wat platter dan de vorige films van Kevin Smith. Daar moet je wel tegenkunnen.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Roland

Geweldige film... dit soort humor is super :)
Ik heb een 9 gegeven :)

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 13, 2002, 10:04:18
Na het geniale Clerks is dit volgens mij de eerste film waarin Jay en Silent Bob een grote rol spelen (na de cameo in Dogma).

Mallrats is al even geleden (herinner me enkel nog Silent Bob als Batman) maar daarin waren ze toch ook nadrukkelijk aanwezig dacht ik.

Quote
Van Clerks vondt ik Jay en Silent Bob al de meest geniale karakters en ik verheugde me dan ook erg op een film met deze 2 randdebielen.

Randdebielen? Je durft dat hier zomaar te schrijven terwijl je gezien hebt wat ze met die andere kwade tongen gedaan hebben? It's Hunting Season! ;D

Btw, je moet zeker eens de audio commentary bij de Criterion Collection release van Chasing Amy beluisteren. Gewoonweg hilarisch.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Mallrats heb ik nooit gezien, de moeite waard ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dENDen

GEWELDIG!! wat een pret. Door mij een 9 op de meter extra.

dD.

Melvin

Dit is dus eigenlijk het vervolg op Chasing Amy (http://us.imdb.com/Title?0118842), ook geregiseerd door Kevin Smith (aka Silent Bob). Zonder deze film gezien te hebben snap je niet veel van de plot over de comic over Jay en Silent Bob, dus eerst deze kijken is eigenlijk een vereiste :)

Johan Van Gompel

Quote from: Melvin on May  9, 2003, 09:54:20
Dit is dus eigenlijk het vervolg op Chasing Amy (http://us.imdb.com/Title?0118842), ook geregiseerd door Kevin Smith (aka Silent Bob). Zonder deze film gezien te hebben snap je niet veel van de plot over de comic over Jay en Silent Bob, dus eerst deze kijken is eigenlijk een vereiste :)

Een echt vervolg zou ik het niet noemen. Als je Clerks, Mallrats en Chasing Amy niet gezien hebt mis je weliswaar heel wat kleine details die de pret enkel ten goede komen maar alle Jay & Silent Bob avonturen kan je prima op zich bekijken.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

stevieB

Zal wel geen humor hebben ???

Vond het HELEMAAL NIKS :-X

De ENIGE film waarbij ik voortijdig de bios heb verlaten!!

StevieB
Under construction.....

Grindtegel

#9
Ik hou ook niet zo van de humor van Kevin Smith.

Nu hou ik sowieso niet van comedy, daar heb ik nl. HORROR voor
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbo

Quote from: Grindtegel on August  8, 2003, 19:20:04
Ik hou ook niet zo van de humor van Kevin Smith.

Nu hou ik sowieso niet van comedy, daar heb ik nl. HORROR voor

De 'highway' scene van Final Destination 2 is toch ook wel humor  ;D


Rob