Austin Powers in Goldmember (r1)

Started by J.A.F._Doorhof, December 13, 2002, 09:32:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

Flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
1 (4.2%)
6
1 (4.2%)
7
6 (25%)
8
8 (33.3%)
9
4 (16.7%)
10
4 (16.7%)

Total Members Voted: 23

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Austin's vader wordt vast gehouden in het verleden om de snode plannen van Dr. Evil tot uitvoer te brengen.
Kan Austin zijn vader redden en de wereld ?

Mening
Laat ik voorop stellen dat ik deel 1 & 2 helemaal te gek vindt.
Deel 3 is een kleine teleurstelling, hoewel vooral het laatste gedeelte van de film hilarisch wordt (vanaf de entering van de onderzee boot) waren de grappen in het eerste deel van de film niet van het niveau dat je verwacht.

Het aantal cameo's is trouwens wel verassend en leuk.

Het verhaal kan me op de één of andere manier niet boeien en komt wat rommelig over, Goldmember had ik wat meer van verwacht dan in de film tot uitting komt.

Is deel 3 slecht ?
Nee zeker niet, maar het niveau van deel 1 en deel 2 wordt gewoon niet gehaald.

Beeld en geluid
Beeld kwaliteit is zoals we van Austin Powers gewend zijn kleurrijk en goed, hoewel ik het idee had dat in bepaalde scenes de kleuren wat gedempter over kwamen dan deel 1 en 2, maar dat zou ik moeten gaan vergelijken, de transfer krijgt echter een dikke 9.
Blacklevel is zeer goed, dynamiek van het beeld is fantastisch hoewel op sommige scenes het wit iets clipped maar dat valt eigenlijk nooit echt op. EE is geen issue op deze DVD, of valt niet genoeg op.

Geluidskwaliteit is wederom zoals we gewend zijn van een goede kwaliteit, de DTS ES track klinkt open en ruimtelijk met een lekkere strakke bas bodem.

Overall
Een beetje tegenvallend deel 3, maar nog steeds de moeite van het zien waard, alleen al om de laatste 20 minuten en de vele cameo's.
De transfer krijgt een 9 voor beeld en geluid.
De film zelf een 6.5/10 als dit de eerste Austin was waarschijnlijk een 7/10.

Wat wel jammer is, is het ontbreken van de subtitles. Maar de stemmen en dialogen zijn goed te volgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

crazyman

Ja, dat heb je met een R1 disc, geen subtitles he ...

Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

RuudG

Vervelend is dat Goldmember op veel spelers niet goed werkt. Een duidelijke authoring fout.

Op mijn denon 1600 werken de pause en nog wat toetsen, die ik me niet zo snel meer kan herinneren, niet. En op de USA fora wordt dit probleem voor veel meer spelers gemeld.

New Line moet met dat infiniminiminiminum gedoe ophouden, want dat doet de kwaliteit van hun uitgaves geen goed. De beeldkwaliteit van Rush Hour 2 was door infiniminiminiminum al duidelijk minder en nu dit.

Overigens ben ik het helemaal eens met de beeldbeoordeling van Frank, erg fraai dit keer.

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

Crazymen,

Normaliter heeft 99,9% van mijn aankopen gewoon subs geen probleem.

RuudG,
Heb ik inderdaad ook gelezen, op panasonic gebaseerde spelers schijnen er behoorlijke problemen mee te hebben.

Ik kon gelukkig wel alles bedienen.
De Denon is normaliter een allesvreter, dus inderdaad vreemd dat het hier misgaat, bij de vorige infinifilms ging het volgens mij wel allemaal goed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 13, 2002, 09:32:08
Een beetje tegenvallend deel 3, maar nog steeds de moeite van het zien waard, alleen al om de laatste 20 minuten en de vele cameo's.

Ik vond de intro hilarisch. Daarna ging het eigenlijk enkel bergaf (op een paar "betere momenten" na).
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Lynxxx

Ik vond deel 3 ook erg tegenvallen..pas tegen het einde van de film werd ie een beetje leuk.. het eerste half uur vond ik geen donder aan..

en nederlanders spreken nederlands en geen duits godver


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

beetle99

Leuke film, maar kan de vorige delen inderdaad niet overtreffen. Met mijn Sony dvd speler geen afspeel problemen tegengekomen.
gr.
Stefan

Scarp

In tegenstelling tot wat er in het doosje staat wil mijn speler (Onkyo SP800) niet gedurende film veranderen van geluidstrack (van dd naar dts of vice versa). Speler geeft dan zo'n melding dat de disc dat niet toelaat.

De film is wel aardig, maar daarmee is ook alles gezegd. Beetje uitgekauwd allemaal, ik hoop dat er niet nog een deel komt. Overigens vond ik deel 1 geweldig :)

J.A.F._Doorhof

Hi,

Waarschijnlijk moet je vanuit het menu de DTS track selecteren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Ja, je kan alleen vanuit het menu kiezen, maar in het boekje dat erbij zit staat dat je met de "audio" knop kan wisselen, echter dat werkt dus niet.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Er zijn meerdere DVD's waar dat niet werkt.
Ondertitels willen ook vaak niet vanuit de film.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jo Kumpen

#11
Quote from: Lynxxx on January 17, 2003, 20:41:49
en nederlanders spreken nederlands en geen duits godver

Hehe ;D Ik kon ook nergens aan zien dat ie een hollander bedoelde, of lopen ze bij jullie allemaal met een gouden broekje rond? (en dat van een belg ;))

Toch een verdiende 8 voor z'n genre. Ik heb het normaal niet voor slapstick-humor. Na 'Top Secret' waren ze allemaal wat hetzelfde. Maar Goldmember viel best mee.

Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

J.A.F._Doorhof

Jo,

Dan moet je toch nog maar eens beter kijken, er wordt DUIDELIJK aangegeven DUTCH man.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Om het nog te versterken zegt Micheal Caine (Austin Power's vader) nog extra dat ie de "bloody dutch" haat. :)

Jo Kumpen

#14
jaja... ik wist wel dat er een hollander bedoeld werd maar als ze 't niet gezegd hadden zou je 't toch niet kunnen zien, of wel? Dat bedoelde ik ;)

Of lopen ze er zo allemaal rond in Amsterdam?

In de film word misschien 15 keer gezegd dat ie Dutch is.

Mvg
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

TomSwinnen

Ik vovvenv ev leuvvke vilem..

Vertaald naar normaal nederlands vond ik het best een (hele) leuke film... ook al haalt het niveau van de ander niet , ze hebben toch hun best gedaan. De verwijzijngen naar de vorige joke van "That looks like .." en als dan the osbournes erop komen ... Hilarisch !

Zéker 8/10

Sam

Grappig...ik vond de vorige 2 delen juist minder amusant en heb bij deel 3 in een stuip gelegen ... en "Nederlanders" zeggen in Amerikaanse films nou eenmaal altijd "scheisse". Heeft iets met hun wereldbeeld te maken ;)
- Wat doet een Diplomatiek Infiltratie Commando, baas?
- Die infiltreert de vijand hard op hun smoelen en doet dat zo diplomatiek mogelijk!
Krän - Beroepsbarbaar

Marcel_T.

Aan de zgn. grappen over Nederlanders en dat belachelijke 'nederlands' accent heb ik me het meest gestoord. Voor de rest wel een aardige film, maar deel 2 blijft mijn favoriet.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650